Jump to content
SlawekS

1.9 TDI utrzymuje podwyższone obroty

Recommended Posts

Witajcie. Mam pierwszy problem z moim Paskiem 1.9TDI 105KM. Otóż czasami zdaża mu się na biegu jałowym utrzymywać obroty rzędu 1050-1100. Zdarza się to rzadko, choć ostatnimi czasy coraz częsciej. Głównie po dłuższym jeżdzeniu po mieście. Czasami wystarczy go przegazować delikatnie i obroty spadają normalnie do 850 rpm. Co może być z nim nie tak?? Błędów żadnych nie wywala. Odpala ładnie, nie kopci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ja kiedyś tak miałem z mniejszym samochodem ,że zawsze obroty miałem większe jak włączyłem klime i wszystko co mozna było trzymał ponad 1000rpm

2. Nie wiem czy nie może być to spowodowane wypalaniem DPF-u? Masz w swoim aucie DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Ja kiedyś tak miałem z mniejszym samochodem ,że zawsze obroty miałem większe jak włączyłem klime i wszystko co mozna było trzymał ponad 1000rpm

Ja też bym to obstawiał. W toyocie mam tak, że nie tylko obroty sie podnoszą, ale przez chwilę potrafią falować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-u nie mam. No niby na klimie jeżdzę, ale żeby to tak wyrywkowo, raz trzymał podwyższone obroty a dziesiątki innych razy ok, w okolicach 850 rpm. Raczej mało prawdopodobne :)

A może to coś z potencjometrem pedału gazu, się coś przycina i trzyma podwyższone obroty?? Po przegazówce się odblokowuje i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A może to coś z potencjometrem pedału gazu, się coś przycina i trzyma podwyższone obroty?? Po przegazówce się odblokowuje i jest ok.

Podłącz VAGa, odczytaj błędy i powinno się wyjaśnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrobiłem to na początku, błędów 0

W takim razie to nie powinien być potencjometr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem dzisiaj, że jak trzyma te podwyższone obroty to chodzą wszystkie wentylatory i jakoś tak silnik bardzo głośno pracuje. Już nie wiem co go boli :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie też już parę razy to zauważyłem. Obroty podnoszą się do ok 1000rpm i wzrasta spalanie do 1,0l/h. Też chodzą wszystkie wiatraki. Dziwne, bo nie dzieje się to po szaleństwach tylko losowo jakoś bez widocznej przyczyny. Czasem chłodnica jest całkiem zimna ;) Raczej nie DPF - bo po co te wentylatory. Przegazowanie nie pomaga. Samo po jakimś czasie (pare-parnaście minut) znika. Po wyłączeniu i włączeniu silnika też tego nie ma. Ostatnio miałem to parę dni temu a wcześniej może 3 miesiące temu. Generalnie się tym nie przejmuję ale obstawiam jakiś fiksujący sensor, których mamy całą masę w tym ustrojstwie.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zauważyłem dzisiaj, że jak trzyma te podwyższone obroty to chodzą wszystkie wentylatory i jakoś tak silnik bardzo głośno pracuje. Już nie wiem co go boli

No to odpowiedź masz w postach nr 2 i 3. Mam to samo i to jak najbardziej normalne, no może obroty nie powinny dochodzić aż do 1100, ale u mnie do 950-1000 to normalka przy pracujących wszystkich wentylatorach, i u mnie się to dzieje przy silniku 2,2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale na dworze nie ma jakieś super wysokiej temperatury, tak samo ja tego samohcodu nigdy nie zyłuje. Jeżdzę spokojnie. Wyłączę nawet klimatyzację i obroty dalej są na wysokim poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak silnik jest zimny to obroty trzyma równiutko, na Vagu 819 rpm. Jak dłużej pojeżdzę po mieście i silnik się porządnie zagrzeje to takie rzeczy się dzieją :/ Choć i tak nie zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj Passat został podpięty pod KTSa. Była usterką "podwyższanie obrotów silnika" i kod tego błędu to 36, ale była to dość okrojona wersja tego KTSa i nie bardzo wiedzieliśmy co jest tego przyczyną. Miałby ktoś możliwość sprawdzić co oznacza??

Pozatym wszystkie czujniki sprawne, popowtryskwiacze pracują poprawnie, poprostu nie ma się doczego przyczepić. Jedynie ładowanie jest coś zaniżone-ok 13,4-13,5V co podejrzewamy że może być przyczyną podwyższania obrotów, gdyż jak się włączą wszystkie wentylatory to ejst spore zapotrzebowanie i silnik zwieksza obroty. Podobno uszkodzone mam kółko alternatora, zamówione nowe i zobaczymy czy po wymianie tego bedzie dobrze. Jak nie to trzeba bedzie na spróbowanie załozyć inny akumuylator, moze on już siada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zgadywać

albo

podepnij pod vaga i zrób logi; jeśli nie masz dojścia to zagadaj do marewela, bo to +- Twoje rejony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misiekmb1

Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym że też m ,gdzie się udać w celu zdjagnozowania tych objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym że też m ,gdzie się udać w celu zdjagnozowania tych objawów.

 

Moze byc walniety czyjnik temp plynu chlodzacego.

Na vagu moze bledu nie pokazac bo czujnik chociaz zla, to jednak jakas temp wskazuje. Sprawdzic w odpowiednim bloku konkretna temp jaka ten czujnik pokazuje i bedzie cos wiecej wiadomo.

Kiedys mialem A3 1.6 i rano przy temp zewnetrznej temp 16 stopni czujnik wskazywal -48. Jesli w ogole udalo mi sie go dopalic to silnik byl ciagle zalany i dawalo benzyna na 100 metrow dookola ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy to jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przerabiałem podobny temat tylko w A6 z silnikiem 2,5TDI 180KM. Problem znikał kiedy na włączonym silniku dobierałem się do kostki na zapiętym czujniku-sami spróbujcie. Wymiana czujnika załatwiła sprawę. Dodam jeszcze że czujniki są identyczne w 1,9TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do SławkaS - uważam że powoli pada ci czujnik temperatury cieczy chłodzącej(potocz. czujnik temp. silnika), też tak miałem ,czasem się wiesza i błędnie informuje urządzenie sterujące o temperaturze, będziesz go musiał wymienić koszt niewielki ale spokój duszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy