Skocz do zawartości
cooler

Po czym poznać uszkodzoną poduszkę pod silnikiem?

Rekomendowane odpowiedzi

A co? W 4x4 nie ma ręcznego hamulca na wyposażeniu? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D no jest jakaś wajcha...

Nawet nie próbowałem tego podstawowego sposobu bo coś mi mózgownice przyćmiło, i pomyślałem, że skora napędzane koła będą zblokowane to nie będzie ruchu na silniku ale w sumie pojawi się jeszcze większe naprężenie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze ja zapytam:

po musnieciu pedalu gazu cala buda bujnie. Czy da sie stwierdzic ze to poduszki albo nie koniecznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie poduszki, ale to na początek trzeba sprawdzić. Każde auto ci "bujnie" jak nagle dasz w gaz na postoju. Kwestia tylko w tym, jak mocno bujnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie czy uwalona poduszka pod silnikiem lub skrzynią może mieć wpływ na zmianę biegów? przy przerzucaniu biegów tylko praktycznie z dwójki na trójkę odczuwam haczenie lewarka, ale tylko wtedy gdy wkręce go na wyższe obroty. jeśli jadę w miarę spokojnie to bieg wchodzi płynnie.miał już ktoś podobny problem? z góry dzięki za wszystkie odp.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy mam pytanie czy uwalona poduszka pod silnikiem lub skrzynią może mieć wpływ na zmianę biegów? przy przerzucaniu biegów tylko praktycznie z dwójki na trójkę odczuwam haczenie lewarka, ale tylko wtedy gdy wkręce go na wyższe obroty. jeśli jadę w miarę spokojnie to bieg wchodzi płynnie.miał już ktoś podobny problem? z góry dzięki za wszystkie odp.pozdrawiam
tak oczywiście ma wpływ na zmianę biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiem wam o objawach uszkodzenia prawej poduszki pod silnikiem bo borykałem się z tym problemem prawie rok w moim pasku 1.8T 20V AWT.Zaczęło się od stukania czegoś w podłogę pod nogami pasażera z prawej strony podczas wchodzenia lub wychodzenia z zakrętu takiego 60-90". Potem stukanie było słychać podczas ruszania ,naciśnięciu pedału przyspieszenia po kilku metrach drogi 5-10m jedno stukniecie dobiegające z prawej strony zawieszenia(kolumny)>to samo stuknięcie słychać gdy odpuszczałem gaz . W końcu jeden mechanik stwierdził że to może być od poduchy prawej pod silnikiem ale trzeba ją wyjąć żeby stwierdzić w 100 %. Tak tez zrobił i okazało się ,że poduszka jest już bez oleju żeby tego było mało to dodatkowo ma naderwane mocowanie górne.Rozszczelnioną poduszkę hydrauliczna poznać po czerwonkawym nalocie -wyciek płynu (oleju).Pozdrawiam:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jak zmieniam biegi z 2 na 3 i tak dalej to zawsze jest szarpnięcie z początku myślałem że to zawieszenie, ale zostało wymienione i jak leko dodaje gazu na 3 biegu to są szarpnięcia (żona mówi ze prawo jazdy mam za jajka że tak szarpie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie puściła olej lewa poduszka (ta bez osłony) prawa wygląda na dobrą, te przy skrzyni też wydają się być oki. Natomiast silnik lekko opiera się na tej poduszce przy chłodnicy, może to być wina tej poduszki co puściła olej albo i tych przy skrzyni przez co silnik jest pochylony do przodu. Stuki z prawej strony słyszę tak samo jak snikers tylko że bardzo rzadko przy jeździe na wprost, najczęściej na dołkach i przy skręcie w lewo też nie wiem co jest ich przyczyną. Na dzień dzisiejszy wydaje mi się że mam dwie opcje, wymienić komplet na nowe albo kupić lewą używkę i dopiero gdy wszystkie poduszki zdechną razem to dopiero wymienić na nowe i przy okazji łącznik wydechu.

jaro15 szarpie tylko na 3 biegu? a żona jak jeździ to nic nie szarpie? tak czy siak nie szkodzi ci zdjąć osłonę silnika i obejrzeć poduchy może przy okazji dojrzysz coś innego :)

Edytowane przez Vesto43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a u mnie buja lekko silnikiem,ale tylko na zimnym,wczeniej czulem jak to przechodzi na kabine auta takie lekkie bujanie,a dzis otworzylem maske i silnik jakby sie trzasl,czy to moze byc poducha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepnę się pod temat ponieważ nie mam możliwości zakładania nowego.

Posiadam Passata 1,9tdi 110km i mam pytanko, mianowicie pod podłogą w okolicach skrzybi biegów odstaje mi taką blaszkę (podobną do tych którymi kiedyś unieruchomiało się akumulatory) odstaje ona pod skosem tak jakby z jednej strony byłą przykręcona a z drugiej nie i jak jade na nierówności to nią chacze:/ wie ktoś może z czego to jest i czy idzie to przykręcic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jack

jedna kosztuje 312 zl a druga305zl teraz mam spokój zadne drgania nieprzechodza na bude

 

---------- Dodano o 16:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:53 ----------

 

przy skretach to tylko przegluby

 

---------- Dodano o 16:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:56 ----------

 

tam kiedys miales oslone powinna byc tam sruba zerwana albo masz zerwaną blaszke

 

---------- Dodano o 17:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:59 ----------

 

3stówy ponad wlasnie wymienilem

 

---------- Dodano o 17:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:06 ----------

 

3stówy ponad wlasnie wymienilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że jak na 1 biegu dam w palnik tzn delikatnie ruszę i potem przy 4 tys depnę to przerywa silnik i stuka a w 5 os na 3 biegu jadąc pod górkę również przerywa i się tłucze (w takich momentach jakby silnik wyskoczyć chciał z ramy mi się wydaje). Dodatkowo wydaje mi się, że bardziej są odczuwalne drgania na biegu jałowym. Podczas ruszania (nie ostrego) stuka coś ala przegub ale przeguby mam zmienione. Poduszki?

 

Dobra sprawdziłem poduszki i jedna jest wyrwana a druga też lipa, ale jedna rzecz mnie niepokoi bo auto zaczęło chodzić na 3 gary.

 

Widzę wątek wrze. Auto zrobione poduszki wymieniłem i silnik w końcu siedzi jak trzeba a 3 gary były powodem modułu zapłonu, kupiłem używkę i działa :jupi

Edytowane przez 18rp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Was.

 

Objaw jaki u mnie występuję to jedno głośne, głuche puknięcie przy gwałtowniejszym hamowaniu lub przyspieszaniu. Wydobywa się ewidentnie spod podłogi, nawet lekko czuć to na pedałach. Podczas jazdy po nierównościach jest zupełna cisza. Czy z Waszych doświadczeń ze zużytymi poduszkami wyglądało to podobnie? Czy może to być np. kwestia któregoś z wahaczy czy raczej odzywałby się również na nierównościach? Wiadomo, nie chciałbym wymieniać poduszek i przekonać się, że nic to nie pomogło. Na oko bez wyjmowania wyglądają ok i to jest najgorsze, ciężko stwierdzić. Ciężko też wróżyć ale może ktoś potwierdzi objawy. Buda trzęsie ledwo ledwo ale tak było od zawsze i nie pogłębia się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj jak wyglądają poduszki, u mnie silnik był ewidentnie przestawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczołgam się jeszcze raz na kanał i polukam dokładniej. Niemniej patrząc ostatnio nic nie wzbudziło moich podejrzeń ale tak chyba jest z poduszkami, czasem póki nie zdejmiesz wyglądają cacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja natomiast mam problem taki że jadąc sobie np na 2 biegu i odpuszczę gaz i dodam to szarpnie, nie ma takiego płynnego przejścia do przyspieszenia. Dodam że po nocy 2 bieg ciężej wchodzi do momentu złapania temp, czy to mogą być właśnie poduchy na skrzyni? Dodam że im więcej auto się rozgrzeje to więcej jest to odczuwalne. Vag nie pokazał żadnych błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do Was.

 

 

Poduszki łatwo sprawdzić , to to odpuszczamy bo myślę że to dobrze wykonałeś , zacznijmy więc wyeliminowywać po kolei .

1. Jak podczas hamowania mogą to być tarcze (bicie )

2. Co masz na myśli mówiąc na pedałach na hamulcowym czy na wszystkich

3. Pukało by ci głucho jak byś już gumy nie miał na poduszce ( czołowej ) albo był duży luz między poduszką a obejmą ( ja już mam leciwą ów poduszkę o wsz. jest ok . -(brak czasu na wymian )) :), z drugiej strony silnik jak dodajesz mu gazu to sie podnosi , a jak hamujesz to delikatnie opada .Poduszki łatwo w dieslu poznać bo silnik na wolnych obr. bardzo drga ( jak na diesla ) najczęściej wtedy pada łącznik elastyczny rury wydechowej .

 

najlepiej ( przynajmniej ja tak robię jak nie jestem pewny co ) podnoszę samochód z dwóch stron tak aby koła przednie wisiały włączam jałówkę i patrzę pod samochód - jest to dość ryzykowne ale wszystko zależy od przestrzegania BHP , chyba że masz dostęp do podnośnika kolumnowego to inna gadka ) .

to trochę jak wróżę z ręki przez telefon ale może......:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam ja natomiast mam problem taki że jadąc sobie np na 2 biegu i odpuszczę gaz i dodam to szarpnie, nie ma takiego płynnego przejścia do przyspieszenia. Dodam że po nocy 2 bieg ciężej wchodzi do momentu złapania temp, czy to mogą być właśnie poduchy na skrzyni? Dodam że im więcej auto się rozgrzeje to więcej jest to odczuwalne. Vag nie pokazał żadnych błędów

 

samo rozgrzewanie samochodu raczej nie ma nic do rzeczy, to raczej droga jaką przejechałeś ( jeżeli to skrzynia ) ale w paskach jak ci już 2 nie wchodzi to często bywa tak że leci synchron lub jest pęknięty( olej i pierścień na wałku jeszcze go trzyma) ale już niedługo byś [pojeździł w takim przypadku więc go pomińmy- sprawdź najpierw czy olej jest - czy skrzynia gdzieś nie mokra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki i skrzynie sprawdzę, ewentualnie jaki olej do skrzyni zalać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do Was.

 

 

Poduszki łatwo sprawdzić , to to odpuszczamy bo myślę że to dobrze wykonałeś , zacznijmy więc wyeliminowywać po kolei .

1. Jak podczas hamowania mogą to być tarcze (bicie )

2. Co masz na myśli mówiąc na pedałach na hamulcowym czy na wszystkich

3. Pukało by ci głucho jak byś już gumy nie miał na poduszce ( czołowej ) albo był duży luz między poduszką a obejmą ( ja już mam leciwą ów poduszkę o wsz. jest ok . -(brak czasu na wymian )) :), z drugiej strony silnik jak dodajesz mu gazu to sie podnosi , a jak hamujesz to delikatnie opada .Poduszki łatwo w dieslu poznać bo silnik na wolnych obr. bardzo drga ( jak na diesla ) najczęściej wtedy pada łącznik elastyczny rury wydechowej .

 

najlepiej ( przynajmniej ja tak robię jak nie jestem pewny co ) podnoszę samochód z dwóch stron tak aby koła przednie wisiały włączam jałówkę i patrzę pod samochód - jest to dość ryzykowne ale wszystko zależy od przestrzegania BHP , chyba że masz dostęp do podnośnika kolumnowego to inna gadka ) .

to trochę jak wróżę z ręki przez telefon ale może......:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

samo rozgrzewanie samochodu raczej nie ma nic do rzeczy, to raczej droga jaką przejechałeś ( jeżeli to skrzynia ) ale w paskach jak ci już 2 nie wchodzi to często bywa tak że leci synchron lub jest pęknięty( olej i pierścień na wałku jeszcze go trzyma) ale już niedługo byś [pojeździł w takim przypadku więc go pomińmy- sprawdź najpierw czy olej jest - czy skrzynia gdzieś nie mokra

 

Dzięki za zainteresowanie.

 

Dostęp do kanału będę miał najwcześniej w niedzielę. Powiem tak - sprawa dość szybko się pogłębia. Teraz potrafi łupnąć nawet przy mocniejszym skręcie. Wykluczam przeguby, te dźwięki znam. Jeśli idzie o drgania to jakieś są ale nie pogłębiają się raczej odkąd mam to auto (4 lata) - szklankę z wodą spokojnie można na desce postawić smile01.gif Pisząc o tym, że czuć to na pedałach miałem na myśli bardziej podłogę, w momencie łupnięcia czuć to lekko właśnie w podłodze. Przy zmianie biegów czy na nierównościach cisza. Wydech sprawdziłem, nie lata, fotel kierowcy to też nie będzie. Dźwięk jest głuchy, metalowo-gumowy, ewidentnie spod podłogi, pytanie czy przy wybitym sworzniu wahacza może być podobny objaw? Sprawdziłem i moim zdaniem przedni górny wahacz ma lekki luz ale czy to mogłoby powodować takie dźwięki? Wiem, że to trochę wróżenie ale może przerabialiście podobny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności