Skocz do zawartości
asca

B5 3BG 2.0 TDI-PD BGW - czyszczenie EGR

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

     

     

    Czyszczenie EGR jest tutaj dobrze opisane, ale w "klasycznych" silnikach.

    Nie znalazlem natomiast takiego opisu dla B5 3BG BGW.

     

    powodem czyszczenia był błąd wywalony przez VAG:

     

    16787 - EGR Valve (N18): Malfunction

    P0403 - 000 - - - Intermittent

    Freeze Frame:

    RPM: 840 /min

    Torque: 56.0 Nm

    Speed: 66.0 km/h

    Load: 0.0 %

    Voltage: 13.22 V

    Duty Cycle: 99.2 %

     

     

    A więc czyszczenie...

    Na początku konsternacja - nie ma! trzeba było trochę poszukać, bo konstrukcja wygląda trochę inaczej niz klasycznie.

     

     

     

    Co do czyszczenia, to tak jak pisali inni, faktycznie po demontażu ze srodka wysypała się gęsta maź, z grubsza można ją wydrapać ślubokrętem (delikatnie), poźniej moczenie w rozpuszczalniku i szczoteczka...

    Przez pol godziny próbowałem wyczyścić, bez większego rezultatu. Okazuje się, że najskuteczniej czyści się pod powierzchnią rozpuszczalnika, wtedy nagar łatwo schodzi i rozpuszcza się na bieżąco.

     

    Na koniec warto wypłukać pozostałości i wyszczotkować go detergentem i gorącą wodą. Resztki tłuszczu wtedy schodzą. Uwaga z wodą na otwory do zasilania silniczka! Po wszystkim suszenie i WD-40 na wszystkie ruchome części, żeby usunąć resztki wody i poprawić smarowanie.

     

    Dobranie się do kolektora jest trochę bardziej skomplikowane, więc na razie dalem sobie spokój. Ale z tego co widać przez "dziurę" to w środku też jest co czyścić...

     

    Kilka fotek z czyszczenia ponizej:

     

    album.php?albumid=1020&pictureid=5216

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5213

     

     

    PRZED:

     

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5215

     

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5214

     

    i PO:

     

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5216

     

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5217

     

    picture.php?albumid=1020&pictureid=5218

     

     

    Powodzenia!

    Edytowane przez asca
    błędy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przyda sie, bo za niedlugo mam zamiar czyscic dolot, wtedy wyczyszcze i EGR.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    i mnie tez to czeka , a czy powodem czyszczenia w waszych autach było to lekkie szarpanie w okolicy 2000 obrotów??

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie jest szarpanie tak kolo 900 obr na zimnym silniku. Wskazowka obrotow lekko drga i silnik troche szarpie, tak jak by sie dusil, albo gazowal na zmiane. Ale tak w granicach 50 obr i nie zawsze.

    Pojezdze, to sie okaze, czy to bylo to.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie nie bylo to "to"

    EGR wyczyszczony na silniku zero błędów niby wszystko ok a przy spokojnym rozpędzaniu się na 2 lub 3 biegu w granicach obr 1800- 2000 szarpie:(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmmm u mnie silnik pracuje ładnie 280000km przebiegu i tylko turbo przy 270tyś. wymieniłem, ostatnio wyskoczył błąd ten od EGR i po resecie lub skasowaniu błedu, za parę sec. znowu to samo. włączał się tryb awaryjny, że byłem w trasie to odłączyłem kostkę od egr i auto jechało normalnie tylko check się palił i od świec żarowych mrugała kontrolka, dojechałem do domu i wyczyściłem go, ale teraz też raz na jakiś czas potrafi wywalić błąd, chociaż nie zawsze...wyskakuje błąd ten sam, kontrolka świec żarowych mruga i po około 20sec znika i auto spowrotem wraca w normalny tryb i swoją moc...

    Fotki z przed i po...

     

    20140126_202143.jpg

     

    jakieś sugestie??

    20140126_185324.jpg

    20140126_202124.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Troszkę odgrzebie temat, mam podobnie jak u maxio-1991 po czyszczeniu na drugi dzień znowu tryb awaryjny i mrugająca kontrolka od świec, a zaraz po czyszczeniu wykonałem jazdę próbną i jedyne co zauważyłem to to że podczas ruszania jest bardziej płynnie bez "gazowania"

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Troszkę odgrzebie temat, mam podobnie jak u maxio-1991 po czyszczeniu na drugi dzień znowu tryb awaryjny i mrugająca kontrolka od świec, a zaraz po czyszczeniu wykonałem jazdę próbną i jedyne co zauważyłem to to że podczas ruszania jest bardziej płynnie bez "gazowania"

     

    a nie uruchamia ci się przypadkiem proces wypalania dpf...??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a nie uruchamia ci się przypadkiem proces wypalania dpf...??

     

    Temat już ogarnąłem, wyjąłem go jeszcze raz i delikatnie wyprostowałem trzpień który prowadzi ten dekiel na końcu plus takie mega czyszczenie że wyglądał jak nowy i jest cacy, teraz biorę się za przepustnice :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A właśnie jak wygląda proces wypalania dpf w bgw? Jakiś tryb awaryjny się włącza?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A właśnie jak wygląda proces wypalania dpf w bgw? Jakiś tryb awaryjny się włącza?

     

    podczas jazdy zauważysz jeszcze raz wyższe spalanie chwilowe i na postoju około 2l/h i nie polecam gasić auta jak nie spadnie do normalnego poziomu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki stary za pomoc. Jeszcze nie miałem wypalania, jak na razie to tylko dolewałem płyn do dpf-a.

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dzięki stary za pomoc. Jeszcze nie miałem wypalania, jak na razie to tylko dolewałem płyn do dpf-a.

    pozdrawiam

     

    Akurat z dolewaniem też miałem przygodę jak jechałem nad morze :) dobrze że serwis był niedaleko to zakupiłem litra :), jak byś miał jakieś pytania to zapraszam na pw

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×