Skocz do zawartości
navik

Hak holowniczy w 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

kolego zadzwoń sobie do tego typka i zapytaj czy to czasem nie jest z 4MOTION.... bo ja widzę 6śrub montazowych a z tego co wiem to w normalnym przednionapędowcu hak jest montowany na 4 srubach. No i 300 zł to trochę sporo..... wiem wiem - niby orginał - ale jak poszukasz dobrze to znajdziesz odpinany hak którego po wypięciu nie widać. No Ale jak Ci nie przeszkadza stercząca gała to spoko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnichu moj hak chyba tez mial 6 dziur, ale montujesz na 4...

Ale fakt ze cena moim zdaniem za duza... ja za 300zl kupilem wypinany hak jak na zdjeciu na poprzedniej stronie wątku.

 

jacagdz - bedziesz chcial z tym hakiem wjechac do niemcowni, to mozesz sie zdziwic jak kaza ci pod auto wchodzic i odkrecac hak o ile wczesniej nie dadza ci kilku stowek € mandatu... a kto wie czy w koncu w polsce sie za to nie wezma... a mam nadzieje ze sie wezma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Dzwoniłem do gościa i nie chciał nic zejść z ceny także faktycznie go odpuszcze. Znalazłem ogłoszenie za 270 zł ,wypinany i w dodatku 30 km od domu. Myślę że to dobra oferta , choć nie jest to Westfalia . http://allegro.pl/hak-kompletny-vw-passat-b5-kombi-oryginalny-i2456163327.html Tylko mam pytanko odnośnie instalacji i pianki która przychodzi od zderzak. Instalacja jest obcięta i czy będzie problem z podpięciem oraz czy mogę wykorzystać piankę którą mam na belce pod zderzakiem do tej belki z hakiem ?

Edytowane przez jacagdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uo... jednak moj hak mial 4 otwory ;). jacagdz to jest DOKŁADNIE ten co ja kupiłem...

Z instalacją nie będziesz miał żadnego problemu - kolory kabli są dokładnie takie same jak w instalacji auta. Ja zamiast ciąć kable i łączyć, wykorzystałem takie najprostsze konektorki typu "babka - dziadek". Wszystko ładnie wpakowane w koszulki termokurczliwe. Tylko musiałem przedłużyc od drugiej lampy kable. Mi pianke sprzedający dorzucił... Ale jak masz czas i chęci to pewnie coś wyrzeźbisz, a jak nie to ASO lub allegro... Nie wiem jak się ma pianka ze zwykłej belki, ale wydaje mi się że ktoś taką użył do haka... Czytałeś wątek od początku?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doczytałem cały wątek i faktycznie Mnichu pisze że wykorzystał bez problemu piankę ze zwykłej belki. Tylko zastanawiam się czy brać ten hak niewypinany Westfalii z całą oryginalną 13 pinową instalacją za 340 zł czy ten drugi wypinany PEKA za 270zł i się bawić z instalacją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź ten drugi ;) tamten będzie szpecił auto. Ja jak dzisiaj podjeżdżałem pod przyczepę, to wszyscy się dziwili gdzie to chcę podpiąć... 30sekund zakładasz hak, potem w 5sek demontujesz hak (tak długo zakładasz bo ciężko trafić w dziurę :P).

W obu jest 13pinowa wtyczka. Ja nie podpinałem 2ch kabli (+ po stacyjce i + bezpośrednio z aku - poprostu na razie nie będę z tego korzystał, kable leżą zaizolowane czekają na podpięcie w nowym garażu :D).

Już sama belka w tym drugim wygląda zdecydowanie solidniej :D. No i 70zł taniej... Do tego dolicz jeszcze 25zł na przejściówkę 13/7pin bo większość przyczep ma takie wtyczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam identyczny hak ( PEKA) jak w ogłoszeniu :D wcześniej myślałem że to westfalia :lol ale polecam... super sprawa z wypinaniem i zapinaniem... nic nie widać :) Ostatnio ciągnąłem na takim (na krawacie) Vana - prawie 2 tony i nie ma problemu :) przyczepkę 1200 kg bez hamulca tez daje radę ;) No i ta pianka właśnie pasuje na ten hak bezproblemowo ;) Także też polecam ten drugi wypinany hak. I również mam 13 pinowe gniazdo ale podłączone mam tylko "podstawowe funkcje".

 

I mam do tego przejściówkę na 7 pinów ale chyba zmienię przy przyczepce wtyczkę na 13 pin bo kuźwa zrobiłem sobie przyczepkę dla siebie a teraz wychodzi że dla ludzi....... Oczywiście pożyczyć mogę bo nic mnie to nie kosztuje, ale powoli wkurza to człowieka. Od 3 tygodni nie widziałem jej jeszcze na podwórku. Ludzie mają wyobraźnię.... Zmienie wtyczkę.... i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm. Ja mam u siebie wypinaną westfalię, taką jak "archivi". Wydaje mi się, że to dla tego że mój pasek jest w wersji syncro (dopuszcza masa ciągniętej na haku przyczepy to 2200 kg). A tak z ciekawości jakie macie wartości w dowodzie rejestracyjnym w 01,02?

Tylko jest jeden problem kula nie chce się trzymać w gnieździe, możliwe że ja nie umiem jej zamocować. Albo może się zabrudziło gniazdo w środku ponieważ nie mam zaślepki. Może ktoś coś poradzi albo napisze mi instrukcje jak ryglować hak? Dodam tylko że mam do tego kluczyk i wszystko wydaje się działać. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło w haku masz odciągnięte na zewnątrz jak wkładasz hak ? Powinno być odciągnięte. Też kiedyś nie mogłem zamocować, nie chciał się zatrzasnąć, ale później doszedłem, jak to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odciągnięte? W sensie że pokrętło odciągnięte od haka, tzn tak jak hak leży na ziemi w pozycji jak na zdjęciu to pokrętło do góry? Czy bardziej o to że pokrętło przekręcone w którąś tam stronę?

150620121456.jpg

Jest noc, więc wykorzystałem zdjęcie "archivi" mam nadzieje, że to nie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego przekręcasz do oporu i kulki się chowają do połowy następnie trzeba to pokrętło odciągnąć od haka czyli do góry wtedy kulki się schowają.

Też nad tym trochę czasu spędziłem i powiem że przydała się instrukcja obsługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, hak już siedzi. Miałem tylko malutki problem bo pokrętło nie chciało się dokręcić (jak już hak był założony) na tyle żeby odskoczyć ale popukałem lekko w pokrętło przez deseczkę i wskoczyło. Potem ściągnąłem i założyłem jeszcze raz to już mogłem dokręcić rękami, więc na pewno będzie coraz lepiej.

Jakby ktoś mógł mi jeszcze powiedzieć jak działa to gniazdo na przegubie, teraz jest na tyle schowana, że bez schylenia się go nie widać i nie da się wczepić wtyczki. Podejrzewam że trzeba je wypchnąć w jedną stronę tzn do się albo od siebie i dopiero kręcić, ale nie wiem. U mnie to wszytko jest od dawna nie ruszane i się trochę zastało, więc jakbym wiedział na jakiej zasadzie to działa to by mi było prościej. Na razie chyba to popsikam jakimś wd40 czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie są śruby to mocowania HAKA do ramy ? tzn całęj belki z hakiem przykręcanym w bagażniku .. tam są 3 śruby . No właśnie jakie :D ?

Chodzi mi o rozmiar i długość. Orientuje się ktoś może ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruby idą te stare które wykręcasz odkręcając zderzak, bodajże 12 śruba, a długość z 15cm. Wykręć sobie jedną, zderzak Ci nie odpadnie i będziesz widział co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śruby idą te stare które wykręcasz odkręcając zderzak, bodajże 12 śruba, a długość z 15cm. Wykręć sobie jedną, zderzak Ci nie odpadnie i będziesz widział co i jak.

 

No nie dokladnie. zjalem zderzak i tam byla belka na 4 srubki male krotkie zamocowana od "tylu" przykrecone a noe w bagazniku. Hak ma 3 otwory w "ceowniku" i o te sruby mi chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako że jestem tu nowy i nie mogę zakładać nowych postów postanowiłem tutaj napisać. Niedawno zakupiłem Passata 3BG 2003r. Mam zamontowany hak holowniczy z kulą demontowaną - brinkmatic classic typ:3724. Niestety nie mam kuli do niego. Szukam na allegro itp. lecz niestety nie ma takich kul pochodzących od passata. Znalazłem takie kule ale np. z Opla Zafiry podaje link:

http://allegro.pl/hak-kula-koncowka-...660595650.html. Moje pytanie brzmi: czy będzie ona się czymś różnić? Hmm podejrzewam że może się różnić profilem haka, tzn jak on jest wygięty. Oczywiście kule nową oryginalną można dostać ale cena jej jest niewiele mniejsza od kompletnego haka.Może ktoś z was miał do czynienia z takim hakiem, lub taki ma. Proszę o pomoc lub sugestie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam na oku hak odpinany westfalia-automotive oznaczony symbolem 321 505 600 001. Natomiast w katalogu doboru jest 321 506 600 001. Czy bedzie on (z nr ... 505 ...) pasował do Kombika po lifcie z 2003? Nadmieniam, że ... 506... pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam cześć haka a potrzebuje reszty. Nie wiem, jaki to rodzaj haka ma tylko tabliczkę proszę o pomoc i podpowiedź, jaki to jest hak symbol albo producent.zdjęcie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności