Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Turbo na 1 i 2 biegu chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, że chodzi, ale pytanie czydoładowywuje na tyle, ze bez tego doładowania pojawiało by sie szarpanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizytach w nastu warsztatach, wymianie filtra paliwa, pompy paliwa, pompy vacum, wyczyszczeniu egr, regeneracji turbiny, wymianie czujnika polozenia walu okazalo sie, ze przyczyna szarpania znajdowala sie w czujniku roznicy cisnien.... i zwiazana z filtrem dpf.

 

poki co nie szarpie - na mieście, jeszcze musze sprawdzic auto w trasie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie usuwałem. pojazd ma 200 tys. i póki co nie mam z nim problemu. staram sie nie robic krotkich tras -tzn. jak wyjezdzam to tak na min. 25 km, zeby sie zagrzal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ja również mam szarpanie. W 1,9 BXE z przebiegiem 360 tys. :). ok 2000 obrotów. Zero błędów. Pokazuje się częściej jak auto zaczyna łapać temperaturę. Miedzy czasie wymieniłem turbosprężarkę z nową gruszką. Wyczyściłem katalizator (wersja bez DPF-a). Wymieniłam również czujnik położenia wału tak z demontażem skrzyni biegów ale to przy okazji wymiany s. Ale szarpanie wraz jest. Dodatkową ciężko pali. Tak się zastanawiam nad EGR czy to nie tego wina. A może pompa paliwa ?

 

----------------------

Wyczyściłem EGR po zrobieniu 50 km jest w porządku okaże się z czasem czy pomogło.

Edytowane przez Kamil-Driver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie, wrociło... nawet wiecej, zaczął gasnąć, wyskakiwał błąd ciśnienia oleju.... okazało się, że to wiązka przewodów była poprzecierana, a w szczególności ten od czujnika położenia wału. Przestało szarpac, ale od czasu do czasu tak jakby miało szarpnąć, do tego mechanik mówi, że dpf za szybko się napełnia, wiec następny wydatek jaki mnie czeka wycięcie dpf, a potem zastanowie się nad wycięciem egr-a.

 

Jak się przedstawia koszt wyciecia dpf??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś już doszedł do wniosku co może konkretnie być przyczyną bo u mnie to samo w granicach temperatur 10-25 stopni C auto poszarpuje w okolicach 2000tyś obrotów ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy u wszystkich jet ta sama przyczyna, ale u mnie pomogło przeprogramowanie wartości otwarcia EGR. Zwiększyłem zamkniecie egr przy 2000 obr tak aby turbina dostawała więcej spalin. Samo szarpanie w moim przypadku to problem regulacji kierownicy turbiny. Przy dodaniu gazu sterownik zwiększa obroty turbiny, ale ta reaguje z opóźnieniem, wiec przestawia turbinę jeszcze mocniej, gdy ta zaczyna doładowywać to ciśnienie wzrasta za wysoko i cofa kierownice turbiny, ciśnienie spada, i potem ponownie próbuje ustawić żądna wartość ciśnienia, i tak do kilku razy, stąd to szarpanie. Jeździłem z laptopem podłączonym do gniazda obd i logowałem, było to wyraźnie widoczne na wykresach. Gdy zwiększyłem ilość spalin poprzez zmianę wartości EGR to turbina ma mniejsze opóźnienie i nie ma problemów z precyzyjną regulacją kierownicy. Sterownik ustawia jakąś wartość zadaną i turbina prawie od razu precyzyjnie ustawia zadane ciśnienie. Podejrzewam że to problem zużytego turbo, lub zużyte turbo oraz egr. Sam egr czyściłem i smarowałem, ale nic nie pomogło. Nie polecam całkowitego zaślepienia egr, gdyż wtedy turbina na biegu jałowym ma podwyższone obroty i przy każdym gaszeniu dłużej trwa jej zatrzymanie i praca na zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie wiadomo jaki wpływ ma takie coś na turbinę przy dłuższej eksploatacji.

To było przyczyną moim przypadku, ale nie wiem czy jest to możliwe w nowszych silnikach. Powodów szarpania może być wiele, a moje stare BMP ma niewiele wspólnego z nowszymi jednostkami. Inne sterowniki, inne turbiny, inaczej sterowane egr. Wszystko w sumie inne, wiec nie spodziewałbym się że problem jest ten sam :)

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już to mam jakiś czas a egr nowy a turbina po regeneracji bo czkała olejem, miałem adoptowany egr a problem tylko się pojawia w tym zakresie temperatur zewnętrznych 😶

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności