csm Zgłoś #361 Napisano 18 Września 2016 Turbo na 1 i 2 biegu chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebaso Zgłoś #362 Napisano 19 Września 2016 wiem, że chodzi, ale pytanie czydoładowywuje na tyle, ze bez tego doładowania pojawiało by sie szarpanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebaso Zgłoś #363 Napisano 12 Października 2016 Po wizytach w nastu warsztatach, wymianie filtra paliwa, pompy paliwa, pompy vacum, wyczyszczeniu egr, regeneracji turbiny, wymianie czujnika polozenia walu okazalo sie, ze przyczyna szarpania znajdowala sie w czujniku roznicy cisnien.... i zwiazana z filtrem dpf. poki co nie szarpie - na mieście, jeszcze musze sprawdzic auto w trasie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #364 Napisano 12 Października 2016 Sebaso, DPF-a nie usuwałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebaso Zgłoś #365 Napisano 20 Października 2016 jeszcze nie usuwałem. pojazd ma 200 tys. i póki co nie mam z nim problemu. staram sie nie robic krotkich tras -tzn. jak wyjezdzam to tak na min. 25 km, zeby sie zagrzal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil-Driver Zgłoś #366 Napisano 20 Października 2016 (edytowane) Witam, Ja również mam szarpanie. W 1,9 BXE z przebiegiem 360 tys. . ok 2000 obrotów. Zero błędów. Pokazuje się częściej jak auto zaczyna łapać temperaturę. Miedzy czasie wymieniłem turbosprężarkę z nową gruszką. Wyczyściłem katalizator (wersja bez DPF-a). Wymieniłam również czujnik położenia wału tak z demontażem skrzyni biegów ale to przy okazji wymiany s. Ale szarpanie wraz jest. Dodatkową ciężko pali. Tak się zastanawiam nad EGR czy to nie tego wina. A może pompa paliwa ? ---------------------- Wyczyściłem EGR po zrobieniu 50 km jest w porządku okaże się z czasem czy pomogło. Edytowane 22 Października 2016 przez Kamil-Driver Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebaso Zgłoś #367 Napisano 30 Października 2016 U mnie szarpanie, wrociło... nawet wiecej, zaczął gasnąć, wyskakiwał błąd ciśnienia oleju.... okazało się, że to wiązka przewodów była poprzecierana, a w szczególności ten od czujnika położenia wału. Przestało szarpac, ale od czasu do czasu tak jakby miało szarpnąć, do tego mechanik mówi, że dpf za szybko się napełnia, wiec następny wydatek jaki mnie czeka wycięcie dpf, a potem zastanowie się nad wycięciem egr-a. Jak się przedstawia koszt wyciecia dpf?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #368 Napisano 18 Sierpnia 2022 Witam, czy ktoś już doszedł do wniosku co może konkretnie być przyczyną bo u mnie to samo w granicach temperatur 10-25 stopni C auto poszarpuje w okolicach 2000tyś obrotów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #369 Napisano 20 Sierpnia 2022 (edytowane) nie wiem czy u wszystkich jet ta sama przyczyna, ale u mnie pomogło przeprogramowanie wartości otwarcia EGR. Zwiększyłem zamkniecie egr przy 2000 obr tak aby turbina dostawała więcej spalin. Samo szarpanie w moim przypadku to problem regulacji kierownicy turbiny. Przy dodaniu gazu sterownik zwiększa obroty turbiny, ale ta reaguje z opóźnieniem, wiec przestawia turbinę jeszcze mocniej, gdy ta zaczyna doładowywać to ciśnienie wzrasta za wysoko i cofa kierownice turbiny, ciśnienie spada, i potem ponownie próbuje ustawić żądna wartość ciśnienia, i tak do kilku razy, stąd to szarpanie. Jeździłem z laptopem podłączonym do gniazda obd i logowałem, było to wyraźnie widoczne na wykresach. Gdy zwiększyłem ilość spalin poprzez zmianę wartości EGR to turbina ma mniejsze opóźnienie i nie ma problemów z precyzyjną regulacją kierownicy. Sterownik ustawia jakąś wartość zadaną i turbina prawie od razu precyzyjnie ustawia zadane ciśnienie. Podejrzewam że to problem zużytego turbo, lub zużyte turbo oraz egr. Sam egr czyściłem i smarowałem, ale nic nie pomogło. Nie polecam całkowitego zaślepienia egr, gdyż wtedy turbina na biegu jałowym ma podwyższone obroty i przy każdym gaszeniu dłużej trwa jej zatrzymanie i praca na zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie wiadomo jaki wpływ ma takie coś na turbinę przy dłuższej eksploatacji. To było przyczyną moim przypadku, ale nie wiem czy jest to możliwe w nowszych silnikach. Powodów szarpania może być wiele, a moje stare BMP ma niewiele wspólnego z nowszymi jednostkami. Inne sterowniki, inne turbiny, inaczej sterowane egr. Wszystko w sumie inne, wiec nie spodziewałbym się że problem jest ten sam Edytowane 20 Sierpnia 2022 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #370 Napisano 20 Sierpnia 2022 Ja już to mam jakiś czas a egr nowy a turbina po regeneracji bo czkała olejem, miałem adoptowany egr a problem tylko się pojawia w tym zakresie temperatur zewnętrznych 😶 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach