Jarkow Zgłoś #281 Napisano 29 Lipca 2014 To jest czujnik różnicy ciśnień filtra DPF. Mierzy ciśnienie przed i za filtrem DPF. Stąd sadza w rurkach czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #282 Napisano 29 Lipca 2014 To jest czujnik różnicy ciśnień filtra DPF... Serdecznie podziękował kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrado_KRK Zgłoś #283 Napisano 29 Lipca 2014 Koledzy ja u siebie dziś rozwiązałem problem szarpania w okolicy 1800-2200 obrotów, które objawiało się bardziej przy wyższych temperaturach, dodatkowo występowało u mnie syczenie. Silnik 1,9 BLS, powodem były nieszczelności w układzie ssącym (nieszczelna rura pomiędzy przepływką a turbiną oraz w układzie doładowania (nieszczelność na wyjściu z turbo). Dodam, że nigdy u siebie nie zaślepiałem EGR ani też nie praktykowałem innych "czarów" o których niektórzy piszą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil6934 Zgłoś #284 Napisano 30 Lipca 2014 Witam, Drodzy forumowicze (wątków tu wiele a żaden nie pasuje idealnie do problemu z jakim się borykam) Mianowicie: Mam Passka B6 2007 1,9 Tdi 105 km. silnik BLS. Zawieszenie proste z Mackpersonem. Wymieniłem: poduszki nad amortyzatorami, łączniki stabilizatora, poduszki pod silnikiem, zawieszenie czyli wahacze sprawdzone u 3 niezależnych mechaników i na stacji djagnostycznej (wynik 70%) Z tego co piszę wszystko idealnie, jednak przy powolnej jeździe na tzw tarce słychać niesamowite stukanie, takie nieco głuche. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem ? Mechanicy kiwają ze zdziwienia zawieszenie idealne a tu łupie i łupie. Mówią, że albo amortyzatory przednie (brak w nich gazu .... chociaż po rozmontowaniu wybiło go do góry) Lub układ kierowniczy: podobno na drążkach jest maleńki luz, jednak jak się nimi szarpie to nic nie słychać ... Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #285 Napisano 30 Lipca 2014 Stuki to trochę off topic od tego o czym tu rozmawiamy.... No ale: może to nie zawieszenie tylko np luzy w układzie napędowym dają taki efekt (poduszki skrzyni i silnika, półosie i przeguby). Jak nie mogą tego znaleźć na szarpakach to albo źle szukają, albo w złym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil6934 Zgłoś #286 Napisano 30 Lipca 2014 Antares tylko że u mnie pojawia się to stukanie przy wolnej jeździe lub wolna jazda + słabe hamowanie. Jak samochód jedzie w ciągu biegowym tzn przy dodawaniu niewielkiej ilości gazu to nie ma żadnego stukania.... półosie ok, poduszki silnika wymienione wszystkie (też sądziłem że mogą to być one) poduszki skrzyni ok. przeguby .... nie wiem zobaczę ale wątpię, one by wyszły na przeglądzie .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #287 Napisano 30 Lipca 2014 Nadal będę stawiał na układ napędowy. Jeśli stukanie pojawia się w momencie gdy zawieszenie nie jest napięte "do przodu" tylko "do tyłu" to trzeba poszukać elementów, które w tym momencie są bardziej lub też mniej obciążone. Zobacz może czy jak wrzucisz na luz oraz jak wciśniesz sprzęgło to stuki się zmieniają. Chwilowo to gdybanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #288 Napisano 1 Sierpnia 2014 Często podobne stuki generowane są przez układ kierowniczy. Stojąc na trzepaku nie wciskaj hamulca nożnego tylko zaciągnij ręczny i zrób lekki obrót kierownicą w obydwie strony, dodatkowo ktoś mógłby pod spodem trzymać maglownicę ręką by lepiej wyczuć ewentualne luzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek84 Zgłoś #289 Napisano 6 Sierpnia 2014 Ja się uporałem z problemem szarpania. W moim "cudeńku" szarpało w chwili gwałtownego przyspieszania, przy delikatnym operowaniu gazem nie było tego problemu. Dzisiaj troszkę się pobrudziłem ale ZNALAZŁEM!!! Obmacawszy niemal wszystkie przewody podciśnienia odkryłem że przyczyną był ułamany jeden króciec tegoż czujnika: [ATTACH=CONFIG]121757[/ATTACH] Nie wiem co to i po co ale pospawałem plastikiem by dotrzeć do sklepu z częściami i DZIAŁA!!! Na końcówce tego węża było mnóstwo sadzy, wie ktoś czemu tak jest? U mnie też szarpało raz po raz i jak się okazało uszkodzony był ten właśnie króciec. Pokleiłem i szarpanie narazie zniknęło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koreapassat Zgłoś #290 Napisano 6 Sierpnia 2014 witam, mam podobny problem, mianowicie podczas dodania gazu na postoju na P ( po wciśnięciu na maksa ) przerywa tak jak by go zalewało nagle po 4-5 sekundach wraca na obroty i działa normalnie, najgorzej jest kiedy stoję sobie na światłach , chcę ruszyć a tu szarpanie i brak mocy i nagle wystrzał. jadąc czasami np 40 km na godzinę chcę przyspieszyć, wciskam gaz a tu nagle auto spowalnia i po chwili nagle przyspiesza normalnie, nie wiem co może być , jedni powiedzieli że olej w skrzyni może być za mało albo zbyt gęsty, jeden mechanik że katalizator. byłem na kompie ale nie wykazało błędu żadnego . co może być przyczyną? czasa,i jest ok, czasami nie - nie za każdym razem - wiec nie wiem co robić? pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #291 Napisano 6 Sierpnia 2014 Silnik przygasa tak sobie, po cichu, czy słychać na przykład bulgotanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koreapassat Zgłoś #292 Napisano 6 Sierpnia 2014 Silnik przygasa tak sobie, po cichu, czy słychać na przykład bulgotanie nie wiem jak to określić, tak jak by c hciał się rozkęcić i nie mógł i tak sam zwiększa i spadają obroty jak się trzyma gaz do dechy i za jakieś 4-5 sekund nagle się rozkręca na maksa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #293 Napisano 15 Sierpnia 2014 (edytowane) nie wiem jak to określić, tak jak by c hciał się rozkęcić i nie mógł i tak sam zwiększa i spadają obroty jak się trzyma gaz do dechy i za jakieś 4-5 sekund nagle się rozkręca na maksa Jeden z objawów u mnie był identyczny jak ten opisany przez Ciebie, kolego. Wczoraj usunięto wreszcie przyczynę szarpania w moim pasiaku. Powinienem tu rzucić teraz nazwiskami pseudo mechaników, opisać ich działania i wnioski jakie wysunęli nie odkręcając jednej śrubki pod maską. Nie zrobię tego jednak lecz dla śmiechu opowiem tylko iż jeden z nich już chciał umawiać mnie na wymianę turbosprężarki po "wzrokowej" diagnostyce usterki. Znajomy mechanik-zapaleniec który jest już na emeryturze, przerył wszystko pod moją maską. Zabrał auto i fachowo się nim zajął, podpiął auto pod komputer, sprawdził każdy kabelek, przewód podciśnienia, pompę vacum (w kompie był błąd - synchroniczne spadki podciśnienia), rozebrał i wyczyścił EGR, zbadał turbosprężarkę i sprawdził gruchę, przewody paliwowe, wtryski oraz kilka innych rzeczy których nie zdążyłem spamiętać. Narobił się chłopina niesamowicie, 2 dni rozbierania grzebania i ZNALAZŁ!. Tak naprawdę gdy oddawałem mu kluczyki przed 2 dniami, zadał mi pytanie o filtr paliwa - czy był zmieniany? Z tego co wiem przy wymianie oleju przed zimą zeszłego roku zlecałem to w warsztacie do którego jeżdżę już od kilku lat, zapłaciłem za to. Odpowiedziałem- TAK, był wymieniany. Na koniec jego prac gdy już wszystko co mogło było sprawdzone i chłopina rozłożył ręce, to nim się poddał odkręcił owy filtr paliwa... Nie pytajcie jaki syf był w środku, niemożliwe by uzbierał się przez te kilka miesięcy - po prostu go wtedy nie wymienili. Dzisiaj po jego wymianie jest super, auto śmiga i teraz wreszcie cieszę się jego 135 konikami:) Edytowane 15 Sierpnia 2014 przez cola_no Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek. Zgłoś #294 Napisano 8 Września 2014 U mnie w silniku BLS w dalszym ciągu występuje szarpanie i kichanie. Najbardziej jest to odczuwalne z rana po odpaleniu samochodu. Ciężko ruszyć. Muszę delikatnie operować gazem. Na 3 ,4,5,i 6 biegu samochód już idzie lepiej ale nie jest to tak jak powinno być. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #295 Napisano 8 Września 2014 Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #296 Napisano 8 Września 2014 U mnie w silniku BLS w dalszym ciągu występuje szarpanie i kichanie. Najbardziej jest to odczuwalne z rana po odpaleniu samochodu. Ciężko ruszyć. Muszę delikatnie operować gazem. Na 3 ,4,5,i 6 biegu samochód już idzie lepiej ale nie jest to tak jak powinno być. Ma ktoś jakiś pomysł? Sorry za offtop, ale czy ty na pewno masz 6 bieg? Bo z tego co mi wiadomo to z BLS-em występowała tylko pięciobiegowa. A co do tematu to raz byłem z czymś podobnym to mechanik mówił, żeby ganiać samochodem w pełnym zakresie obrotów, żeby cięgno gruszki się nie zapiekło. W BLS siedzi turbina ze zmienną geometrią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek. Zgłoś #297 Napisano 8 Września 2014 (edytowane) Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania. Dodam że mam skrzynię DSG. Mechanik przejrzał turbinę wyczyścił układ dolotowy i zaślepił EGR. Dzisiaj porobiłem logi. Pierwszy wiersz to bloki statyczne a drugi wiersz to bloki dynamiczne. Logi dodam później bo jestem nowy na forum i mam je zapisane w exel i nie wiem jak je dołączyć. - - - - - aktualizacja - - - - - Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania. Nic nie pomaga przegonienie.Dodam że mam skrzynię DSG. Mechanik przejrzał turbinę wyczyścił układ dolotowy i zaślepił EGR. Dzisiaj porobiłem logi. Pierwszy wiersz to bloki statyczne a drugi wiersz to bloki dynamiczne. Logi dodam później bo nie mogę sobie poradzić z ich załadowaniem (wyskakuje komunikat nieprawidłowy plik). - - - - - aktualizacja - - - - - Mam nadzieję że udało mi się właściwie dołączyć logi. logi 001.doc logi 003.doc logi 004.doc logi 007.doc logi 008.doc logi 010.doc logi 011.doc logi 013.doc logi 018.doc logi 023.doc Edytowane 8 Września 2014 przez slawek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #298 Napisano 8 Września 2014 Wrzuć na http://vaglog.rtnet.pl/, bo z plików ciężko odczytywać. Każdy z nich trzeba pobierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek. Zgłoś #299 Napisano 8 Września 2014 (edytowane) ok. Właśnie wrzuciłem. Dzięki za podpowiedz. http://vaglog.rtnet.pl/myVagLog.html Edytowane 8 Września 2014 przez slawek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #300 Napisano 8 Września 2014 A tu jeszcze dla porównania odczytów z programu http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach