Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

To jest czujnik różnicy ciśnień filtra DPF. Mierzy ciśnienie przed i za filtrem DPF. Stąd sadza w rurkach czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest czujnik różnicy ciśnień filtra DPF...

 

Serdecznie podziękował kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja u siebie dziś rozwiązałem problem szarpania w okolicy 1800-2200 obrotów, które objawiało się bardziej przy wyższych temperaturach, dodatkowo występowało u mnie syczenie. Silnik 1,9 BLS, powodem były nieszczelności w układzie ssącym (nieszczelna rura pomiędzy przepływką a turbiną oraz w układzie doładowania (nieszczelność na wyjściu z turbo).

 

Dodam, że nigdy u siebie nie zaślepiałem EGR ani też nie praktykowałem innych "czarów" o których niektórzy piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Drodzy forumowicze (wątków tu wiele a żaden nie pasuje idealnie do problemu z jakim się borykam)

Mianowicie: Mam Passka B6 2007 1,9 Tdi 105 km. silnik BLS.

 

Zawieszenie proste z Mackpersonem.

Wymieniłem: poduszki nad amortyzatorami, łączniki stabilizatora, poduszki pod silnikiem, zawieszenie czyli wahacze sprawdzone u 3 niezależnych mechaników i na stacji djagnostycznej (wynik 70%)

 

Z tego co piszę wszystko idealnie, jednak przy powolnej jeździe na tzw tarce słychać niesamowite stukanie, takie nieco głuche.

 

Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem ?

 

Mechanicy kiwają ze zdziwienia zawieszenie idealne a tu łupie i łupie.

Mówią, że albo amortyzatory przednie (brak w nich gazu .... chociaż po rozmontowaniu wybiło go do góry)

Lub układ kierowniczy: podobno na drążkach jest maleńki luz, jednak jak się nimi szarpie to nic nie słychać ...

 

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stuki to trochę off topic od tego o czym tu rozmawiamy.... No ale: może to nie zawieszenie tylko np luzy w układzie napędowym dają taki efekt (poduszki skrzyni i silnika, półosie i przeguby). Jak nie mogą tego znaleźć na szarpakach to albo źle szukają, albo w złym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Antares tylko że u mnie pojawia się to stukanie przy wolnej jeździe lub wolna jazda + słabe hamowanie.

Jak samochód jedzie w ciągu biegowym tzn przy dodawaniu niewielkiej ilości gazu to nie ma żadnego stukania....

 

półosie ok,

poduszki silnika wymienione wszystkie (też sądziłem że mogą to być one)

poduszki skrzyni ok.

przeguby .... nie wiem :/ zobaczę ale wątpię, one by wyszły na przeglądzie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal będę stawiał na układ napędowy. Jeśli stukanie pojawia się w momencie gdy zawieszenie nie jest napięte "do przodu" tylko "do tyłu" to trzeba poszukać elementów, które w tym momencie są bardziej lub też mniej obciążone. Zobacz może czy jak wrzucisz na luz oraz jak wciśniesz sprzęgło to stuki się zmieniają. Chwilowo to gdybanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często podobne stuki generowane są przez układ kierowniczy. Stojąc na trzepaku nie wciskaj hamulca nożnego tylko zaciągnij ręczny i zrób lekki obrót kierownicą w obydwie strony, dodatkowo ktoś mógłby pod spodem trzymać maglownicę ręką by lepiej wyczuć ewentualne luzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się uporałem z problemem szarpania. W moim "cudeńku" szarpało w chwili gwałtownego przyspieszania, przy delikatnym operowaniu gazem nie było tego problemu. Dzisiaj troszkę się pobrudziłem ale ZNALAZŁEM!!! Obmacawszy niemal wszystkie przewody podciśnienia odkryłem że przyczyną był ułamany jeden króciec tegoż czujnika:

 

[ATTACH=CONFIG]121757[/ATTACH]

 

Nie wiem co to i po co ale pospawałem plastikiem by dotrzeć do sklepu z częściami i DZIAŁA!!! :)

Na końcówce tego węża było mnóstwo sadzy, wie ktoś czemu tak jest?

 

U mnie też szarpało raz po raz i jak się okazało uszkodzony był ten właśnie króciec. Pokleiłem i szarpanie narazie zniknęło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem, mianowicie podczas dodania gazu na postoju na P ( po wciśnięciu na maksa ) przerywa tak jak by go zalewało nagle po 4-5 sekundach wraca na obroty i działa normalnie, najgorzej jest kiedy stoję sobie na światłach , chcę ruszyć a tu szarpanie i brak mocy i nagle wystrzał. jadąc czasami np 40 km na godzinę chcę przyspieszyć, wciskam gaz a tu nagle auto spowalnia i po chwili nagle przyspiesza normalnie, nie wiem co może być , jedni powiedzieli że olej w skrzyni może być za mało albo zbyt gęsty, jeden mechanik że katalizator. byłem na kompie ale nie wykazało błędu żadnego . co może być przyczyną? czasa,i jest ok, czasami nie - nie za każdym razem - wiec nie wiem co robić? pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik przygasa tak sobie, po cichu, czy słychać na przykład bulgotanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik przygasa tak sobie, po cichu, czy słychać na przykład bulgotanie

nie wiem jak to określić, tak jak by c hciał się rozkęcić i nie mógł i tak sam zwiększa i spadają obroty jak się trzyma gaz do dechy i za jakieś 4-5 sekund nagle się rozkręca na maksa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak to określić, tak jak by c hciał się rozkęcić i nie mógł i tak sam zwiększa i spadają obroty jak się trzyma gaz do dechy i za jakieś 4-5 sekund nagle się rozkręca na maksa

 

Jeden z objawów u mnie był identyczny jak ten opisany przez Ciebie, kolego.

Wczoraj usunięto wreszcie przyczynę szarpania w moim pasiaku. Powinienem tu rzucić teraz nazwiskami pseudo mechaników, opisać ich działania i wnioski jakie wysunęli nie odkręcając jednej śrubki pod maską. Nie zrobię tego jednak lecz dla śmiechu opowiem tylko iż jeden z nich już chciał umawiać mnie na wymianę turbosprężarki po "wzrokowej" diagnostyce usterki. Znajomy mechanik-zapaleniec który jest już na emeryturze, przerył wszystko pod moją maską. Zabrał auto i fachowo się nim zajął, podpiął auto pod komputer, sprawdził każdy kabelek, przewód podciśnienia, pompę vacum (w kompie był błąd - synchroniczne spadki podciśnienia), rozebrał i wyczyścił EGR, zbadał turbosprężarkę i sprawdził gruchę, przewody paliwowe, wtryski oraz kilka innych rzeczy których nie zdążyłem spamiętać. Narobił się chłopina niesamowicie, 2 dni rozbierania grzebania i ZNALAZŁ!. Tak naprawdę gdy oddawałem mu kluczyki przed 2 dniami, zadał mi pytanie o filtr paliwa - czy był zmieniany? Z tego co wiem przy wymianie oleju przed zimą zeszłego roku zlecałem to w warsztacie do którego jeżdżę już od kilku lat, zapłaciłem za to. Odpowiedziałem- TAK, był wymieniany. Na koniec jego prac gdy już wszystko co mogło było sprawdzone i chłopina rozłożył ręce, to nim się poddał odkręcił owy filtr paliwa... Nie pytajcie jaki syf był w środku, niemożliwe by uzbierał się przez te kilka miesięcy - po prostu go wtedy nie wymienili. Dzisiaj po jego wymianie jest super, auto śmiga i teraz wreszcie cieszę się jego 135 konikami:)

Edytowane przez cola_no

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w silniku BLS w dalszym ciągu występuje szarpanie i kichanie. Najbardziej jest to odczuwalne z rana po odpaleniu samochodu. Ciężko ruszyć. Muszę delikatnie operować gazem. Na 3 ,4,5,i 6 biegu samochód już idzie lepiej ale nie jest to tak jak powinno być. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w silniku BLS w dalszym ciągu występuje szarpanie i kichanie. Najbardziej jest to odczuwalne z rana po odpaleniu samochodu. Ciężko ruszyć. Muszę delikatnie operować gazem. Na 3 ,4,5,i 6 biegu samochód już idzie lepiej ale nie jest to tak jak powinno być. Ma ktoś jakiś pomysł?

Sorry za offtop, ale czy ty na pewno masz 6 bieg? Bo z tego co mi wiadomo to z BLS-em występowała tylko pięciobiegowa.

 

A co do tematu to raz byłem z czymś podobnym to mechanik mówił, żeby ganiać samochodem w pełnym zakresie obrotów, żeby cięgno gruszki się nie zapiekło. W BLS siedzi turbina ze zmienną geometrią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania.

 

 

Dodam że mam skrzynię DSG. Mechanik przejrzał turbinę wyczyścił układ dolotowy i zaślepił EGR. Dzisiaj porobiłem logi. Pierwszy wiersz to bloki statyczne a drugi wiersz to bloki dynamiczne. Logi dodam później bo jestem nowy na forum i mam je zapisane w exel i nie wiem jak je dołączyć.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zacznij od zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Może coś wyjdzie. Nie wiem czy to pomoże ale próbowałeś przegonić trochę Passiora? Nie wiem czy w BLSach jest stałe czy zmienne turbo ale może coś się blokuje i wymaga rozruszania.

 

 

Nic nie pomaga przegonienie.Dodam że mam skrzynię DSG. Mechanik przejrzał turbinę wyczyścił układ dolotowy i zaślepił EGR. Dzisiaj porobiłem logi. Pierwszy wiersz to bloki statyczne a drugi wiersz to bloki dynamiczne. Logi dodam później bo nie mogę sobie poradzić z ich załadowaniem (wyskakuje komunikat nieprawidłowy plik).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mam nadzieję że udało mi się właściwie dołączyć logi.

logi 001.doc

logi 003.doc

logi 004.doc

logi 007.doc

logi 008.doc

logi 010.doc

logi 011.doc

logi 013.doc

logi 018.doc

logi 023.doc

Edytowane przez slawek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności