Przemek84 Zgłoś #181 Napisano 30 Lipca 2013 Mam podobny problem z szarpaniem. Przejrzałem węże od doładowania wymieniłem uszczelki, wężyk podciśnienia do gruszki i jest lepiej szarpnie raz powyżej 2 tys. Podczas szarpania słychać szuranie więc jak nie dolot, węże itp. to pozostaje tylko turbo i nic więcej, ewentualnie można przepływke przeczyścić dla spokoju albo zrobić coś takiego: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=c88099f145e272ff02ca1721a5048c2b pozdr ---------- Dodano o 21:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:59 ---------- poprostu w tym przedziale osiąga maks i brakuje mu powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #182 Napisano 30 Lipca 2013 Mam podobny problem z szarpaniem. Przejrzałem węże od doładowania wymieniłem uszczelki, wężyk podciśnienia do gruszki i jest lepiej szarpnie raz powyżej 2 tys. Podczas szarpania słychać szuranie więc jak nie dolot, węże itp. to pozostaje tylko turbo i nic więcej, ewentualnie można przepływke przeczyścić dla spokoju albo zrobić coś takiego: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=c88099f145e272ff02ca1721a5048c2bpozdr ---------- Dodano o 21:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:59 ---------- poprostu w tym przedziale osiąga maks i brakuje mu powietrza Napisz nam kolego czy to Twoje szarpanie jest w takich jak nasze szczegolnych przypadkach. Czyli tem silnika do 90st i temp na zewnatrz powyrzej 18st. W innych przypadkach nie szarpie. Dzis zauwazylem ze w gdy temp silnika do 90st i szarpie to mocniej dymi. czy powodem tego moze byc czujnik temperatury mimo ze na desce i na vagu pokazuje zblizone wartsci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek84 Zgłoś #183 Napisano 31 Lipca 2013 Mam go dopiero od nie dawna więc nie powiem jak w innych temp. U mnie jak szarpie to słychać harczenie jakby coś obcierało. Czujnik temp silnika jak ma takie same wartości to jest ok. Trzeba pokolei: - zrobić porządne logi ( wartości pompek, czujniki itp.); jak z tego wiele nie wynika to: - przejrzeć cały dolot ( uszczelki , czy czy nie cieknie, wąż przy turbo lubi puszczać ); - wężyki podciśnienia; - jak masz dpf to wartości bloków 67 do 75 ( są w nich temp., zapełnienie itp. ); - jak w 100% pewny że to się zrobiło i jest ok to pozostaje niestety turbo; - a jak to już nie pomoże to niestety powolna agonia silnika; Nie mniej jednak trudno znaleźć przyczynę jednoznacznie dla każdego przypadku ponieważ jest masa elementów które mają na to wpływ. Dlatego trzeba szukac pokolei i nic więcej się na to nie poradzi. Jak ktoś znajdzie usterke i ją usunie to niech napisze. ---------- Dodano o 09:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:37 ---------- A jeśli chodzi o odpinanie czujników, egr itp. to wiadomo że po odpięciu auto chodzi inaczej, komp inne wartości zlicza i pewnie nie szarpie, jest to metoda ale nie do końca znajdzie się przyczynę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #184 Napisano 5 Sierpnia 2013 Podjechalem do mechanika z tym problemem przejechał się ze mną żadnych błędów na komputerze. Powiedziałem mu o co chodzi i powiedział dopóki nic poważnego się nie dzieje to nie należy szukać przyczyny bo nie wiadomo co to będzie. Po przejechaniu do warsztatu otwarciu maski okazało się że kolektor ssący jest do wymiany po tej wymianie przyczyny szarpania się skończyły wiec mogła to być przyczyna. Więc moim zdaniem nie ma co doszukiwać się bo nie znajdziecie przyczyny dopóki nie dojdzie do jakiejś awarii. To tyle dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #185 Napisano 6 Sierpnia 2013 Podjechalem do mechanika z tym problemem przejechał się ze mną żadnych błędów na komputerze. Powiedziałem mu o co chodzi i powiedział dopóki nic poważnego się nie dzieje to nie należy szukać przyczyny bo nie wiadomo co to będzie. Po przejechaniu do warsztatu otwarciu maski okazało się że kolektor ssący jest do wymiany po tej wymianie przyczyny szarpania się skończyły wiec mogła to być przyczyna. Więc moim zdaniem nie ma co doszukiwać się bo nie znajdziecie przyczyny dopóki nie dojdzie do jakiejś awarii. To tyle dziękuję W ajki sposob mechanik stwirrdzil kolektor do wymiany. Co zauwazyl na koletorze ze kolektor do wymiany. napisz prosze bo mam dosyc tego szarpania. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #186 Napisano 6 Sierpnia 2013 Prysnal olej na zbiornik chłodnicy a później dal do góry pokrywę i juz było wiadomo ze to kolektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #187 Napisano 6 Sierpnia 2013 Po otwarciu maski prysnal olej:ocochodzi. Co zauwazyl jak zdial pokrywe. Napisz jak najwiecej szczegolow jak mozesz. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #188 Napisano 6 Sierpnia 2013 Było widać krople oleju na zbiorniku chłodnicy poogldał i jak otworzył pokrywę silnika zauważył wyciek oleju z kolektora i powiedział że jest peknięta ośka i trzeba go wymienić prawdopodobnie powodowało to ze nie ma równego ciśnienie i dlatego może występować szarpnięcie. po wymianie go jak narazie nie zauważyłem problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #189 Napisano 6 Sierpnia 2013 Czyżby nobel przyznany??!! Oj jakoś wierzyć mi się nie chce:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #190 Napisano 10 Sierpnia 2013 No i jak tam koledzy wasze kolektory bo trochę tu przycichło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw8 Zgłoś #191 Napisano 10 Sierpnia 2013 Moj cieknie przy ośce sterowania klapami, kupiony juz nowy. Dam znac czy przestalo szarpac po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość konrados4 Zgłoś #192 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam. Mam taki problem w passacie b6 2.0 fsi czasami na 1,3 i 5 biegu podczas przyśpieszania i zazwyczaj skręcaniu w lewo bądz jak jade po wertepach cos wyłacza silnik tzn na 2 sek zapalają się wszystkie kontrolki takie jak jak przed uruchomieniem silnika bez kontrolki kierownicy,jest szarpnięcie i jedzie dalej kontrolki gasną i jest ok. czasem rozłaczy się na tak krótko ze mignie tylko EPC i helikopterek bez szarpnięcia siknika. Jeśli dzieje się to na 1 biegu oczywiście auto zgaśnie i trzeba zapalić je jeszcze raz. W momęcie zapalenia się tych kontrolek obrotościomierz leci nagle do zera i zaraz wskakuje na odpowiednie obroty co potwierdza ze silnik na te sekunde czy dwie gaśnie. Co może być powodem kombinuje jak koń pod góre,warunki występowania to:przyśpieszanie zazwyczaj po zapięciu biegu i hamowaniu na nim silnikiem i ponowne na nim przyśpieszanie+wertepy lub skręt kierownicą w lewo biegi tylko 1,3 i 5 czyli wszystkie lewarkiem od biegów do przodu. No naprzykład rondo z 4 na 3 hamowanie silnikiem skręcam na rądzie w lewo wciskam pedał gazu zapalają się kontrolki szrpnięcie kontrolki gasna jeade dalej. Prosze Kolegów o sugestje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #193 Napisano 12 Sierpnia 2013 Moj cieknie przy ośce sterowania klapami, kupiony juz nowy. Dam znac czy przestalo szarpac po wymianie. Moglbys porzucic zdjecie gdzie cieknie. U mnie nie widac zadnych przeciekow chyba ze zle szukam. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #194 Napisano 13 Sierpnia 2013 Nie chce, być złym prorokiem, ale kolektor w 16V ma klapy i ośki w kolektorze - ale silniki 8v (BMP) tego cuda nie mają i też jest efekt szarpania, wiem bo mam to u siebie, pół roku temu wymieniłem u siebie egr na nowy, bo stary sie zablokował, byłem przekonany, że nowy jest wadliwy, gdyż po odpięciu wtyczki szarpanie ustawało. Oddałem na gwarancję ten egr i dostałem nowy na podmiankę, ale efetk ten sam. Kolektor jest bez żadnych osiek - więc jego wymiana odpada. Zdecydowałem sie na wyprogramowanie EGR-a. Koszt niewielki bo 50 zł. Mówią, że bez EGR jeszcze lepiej dla samochodu. A i szarpanie ustało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #195 Napisano 13 Sierpnia 2013 Ma może ktoś wiedzę w jaki sposób "wyprogramować" EGR ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #196 Napisano 15 Sierpnia 2013 z tego co się dowiadywałem to trzeba modyfikować oprogramowanie sterownika silnika (podobno). Cena 50 zł to niewiele, jakiś czas temu spytałem się w jakimś warsztacie od chiptunningu, to życzyli sobie kilkaset zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #197 Napisano 15 Sierpnia 2013 U mnie 50 zł biorą za wykasowanie błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #198 Napisano 17 Sierpnia 2013 Dla potomnych wyminilem czyjnik temp plynu chlodzenia i ciagle szarpie. Czy moze to byc czujnik temp paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #199 Napisano 27 Sierpnia 2013 Odkrył już ktoś tą zagadkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #200 Napisano 28 Sierpnia 2013 Nie chcę zapeszać ale od piątku przestał szarpać. Chciałem napisać wcześniej ale cały czas "testuje". Jakiś czas temu przeglądałem dział warsztat i natrafiłem na wątek o czyszczeniu egra, a skoro czyściłem w swoim poprzednim pasku postanowiłem zrobić to i w B6(przy okazji podziękowania dla kolegi latinoo_80). Zatem zabrałem się do pracy i po wykręceniu i rozebraniu wszystkiego (egr, przepustnica, kolektor dolotowy) okazało się, że poza syfem egr nie działał z powodu pękniętego ząbka, który blokował "przesłonę", co za tym idzie nie miał egr możliwości zamykania. Po naprawie i złożeniu szarpanie ustąpiło. Mam nadzieje, że już nie powróci wkurzające szarpanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach