Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podobny problem z szarpaniem. Przejrzałem węże od doładowania wymieniłem uszczelki, wężyk podciśnienia do gruszki i jest lepiej szarpnie raz powyżej 2 tys. Podczas szarpania słychać szuranie więc jak nie dolot, węże itp. to pozostaje tylko turbo i nic więcej, ewentualnie można przepływke przeczyścić dla spokoju albo zrobić coś takiego: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=c88099f145e272ff02ca1721a5048c2b

pozdr

 

---------- Dodano o 21:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:59 ----------

 

poprostu w tym przedziale osiąga maks i brakuje mu powietrza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem z szarpaniem. Przejrzałem węże od doładowania wymieniłem uszczelki, wężyk podciśnienia do gruszki i jest lepiej szarpnie raz powyżej 2 tys. Podczas szarpania słychać szuranie więc jak nie dolot, węże itp. to pozostaje tylko turbo i nic więcej, ewentualnie można przepływke przeczyścić dla spokoju albo zrobić coś takiego: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=c88099f145e272ff02ca1721a5048c2b

pozdr

 

---------- Dodano o 21:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:59 ----------

 

poprostu w tym przedziale osiąga maks i brakuje mu powietrza :D

 

Napisz nam kolego czy to Twoje szarpanie jest w takich jak nasze szczegolnych przypadkach. Czyli tem silnika do 90st i temp na zewnatrz powyrzej 18st. W innych przypadkach nie szarpie. Dzis zauwazylem ze w gdy temp silnika do 90st i szarpie to mocniej dymi. czy powodem tego moze byc czujnik temperatury mimo ze na desce i na vagu pokazuje zblizone wartsci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam go dopiero od nie dawna więc nie powiem jak w innych temp. U mnie jak szarpie to słychać harczenie jakby coś obcierało. Czujnik temp silnika jak ma takie same wartości to jest ok.

Trzeba pokolei:

- zrobić porządne logi ( wartości pompek, czujniki itp.);

jak z tego wiele nie wynika to:

- przejrzeć cały dolot ( uszczelki , czy czy nie cieknie, wąż przy turbo lubi puszczać );

- wężyki podciśnienia;

- jak masz dpf to wartości bloków 67 do 75 ( są w nich temp., zapełnienie itp. );

- jak w 100% pewny że to się zrobiło i jest ok to pozostaje niestety turbo;

- a jak to już nie pomoże to niestety powolna agonia silnika;

 

Nie mniej jednak trudno znaleźć przyczynę jednoznacznie dla każdego przypadku ponieważ jest masa elementów które mają na to wpływ. Dlatego trzeba szukac pokolei i nic więcej się na to nie poradzi. Jak ktoś znajdzie usterke i ją usunie to niech napisze.

 

---------- Dodano o 09:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:37 ----------

 

A jeśli chodzi o odpinanie czujników, egr itp. to wiadomo że po odpięciu auto chodzi inaczej, komp inne wartości zlicza i pewnie nie szarpie, jest to metoda ale nie do końca znajdzie się przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjechalem do mechanika z tym problemem przejechał się ze mną żadnych błędów na komputerze. Powiedziałem mu o co chodzi i powiedział dopóki nic poważnego się nie dzieje to nie należy szukać przyczyny bo nie wiadomo co to będzie. Po przejechaniu do warsztatu otwarciu maski okazało się że kolektor ssący jest do wymiany po tej wymianie przyczyny szarpania się skończyły wiec mogła to być przyczyna. Więc moim zdaniem nie ma co doszukiwać się bo nie znajdziecie przyczyny dopóki nie dojdzie do jakiejś awarii. To tyle dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjechalem do mechanika z tym problemem przejechał się ze mną żadnych błędów na komputerze. Powiedziałem mu o co chodzi i powiedział dopóki nic poważnego się nie dzieje to nie należy szukać przyczyny bo nie wiadomo co to będzie. Po przejechaniu do warsztatu otwarciu maski okazało się że kolektor ssący jest do wymiany po tej wymianie przyczyny szarpania się skończyły wiec mogła to być przyczyna. Więc moim zdaniem nie ma co doszukiwać się bo nie znajdziecie przyczyny dopóki nie dojdzie do jakiejś awarii. To tyle dziękuję

 

W ajki sposob mechanik stwirrdzil kolektor do wymiany. Co zauwazyl na koletorze ze kolektor do wymiany. napisz prosze bo mam dosyc tego szarpania. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prysnal olej na zbiornik chłodnicy a później dal do góry pokrywę i juz było wiadomo ze to kolektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu maski prysnal olej:ocochodzi. Co zauwazyl jak zdial pokrywe. Napisz jak najwiecej szczegolow jak mozesz.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było widać krople oleju na zbiorniku chłodnicy poogldał i jak otworzył pokrywę silnika zauważył wyciek oleju z kolektora i powiedział że jest peknięta ośka i trzeba go wymienić prawdopodobnie powodowało to ze nie ma równego ciśnienie i dlatego może występować szarpnięcie. po wymianie go jak narazie nie zauważyłem problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby nobel przyznany??!! Oj jakoś wierzyć mi się nie chce:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak tam koledzy wasze kolektory bo trochę tu przycichło? :nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj cieknie przy ośce sterowania klapami, kupiony juz nowy. Dam znac czy przestalo szarpac po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konrados4

Witam.

Mam taki problem w passacie b6 2.0 fsi czasami na 1,3 i 5 biegu podczas przyśpieszania i zazwyczaj skręcaniu w lewo bądz jak jade po wertepach cos wyłacza silnik tzn na 2 sek zapalają się wszystkie kontrolki takie jak jak przed uruchomieniem silnika bez kontrolki kierownicy,jest szarpnięcie i jedzie dalej kontrolki gasną i jest ok. czasem rozłaczy się na tak krótko ze mignie tylko EPC i helikopterek bez szarpnięcia siknika. Jeśli dzieje się to na 1 biegu oczywiście auto zgaśnie i trzeba zapalić je jeszcze raz. W momęcie zapalenia się tych kontrolek obrotościomierz leci nagle do zera i zaraz wskakuje na odpowiednie obroty co potwierdza ze silnik na te sekunde czy dwie gaśnie. Co może być powodem kombinuje jak koń pod góre,warunki występowania to:przyśpieszanie zazwyczaj po zapięciu biegu i hamowaniu na nim silnikiem i ponowne na nim przyśpieszanie+wertepy lub skręt kierownicą w lewo biegi tylko 1,3 i 5 czyli wszystkie lewarkiem od biegów do przodu. No naprzykład rondo z 4 na 3 hamowanie silnikiem skręcam na rądzie w lewo wciskam pedał gazu zapalają się kontrolki szrpnięcie kontrolki gasna jeade dalej.

Prosze Kolegów o sugestje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moj cieknie przy ośce sterowania klapami, kupiony juz nowy. Dam znac czy przestalo szarpac po wymianie.

 

Moglbys porzucic zdjecie gdzie cieknie. U mnie nie widac zadnych przeciekow chyba ze zle szukam. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce, być złym prorokiem, ale kolektor w 16V ma klapy i ośki w kolektorze - ale silniki 8v (BMP) tego cuda nie mają i też jest efekt szarpania, wiem bo mam to u siebie, pół roku temu wymieniłem u siebie egr na nowy, bo stary sie zablokował, byłem przekonany, że nowy jest wadliwy, gdyż po odpięciu wtyczki szarpanie ustawało. Oddałem na gwarancję ten egr i dostałem nowy na podmiankę, ale efetk ten sam. Kolektor jest bez żadnych osiek - więc jego wymiana odpada. Zdecydowałem sie na wyprogramowanie EGR-a. Koszt niewielki bo 50 zł. Mówią, że bez EGR jeszcze lepiej dla samochodu. A i szarpanie ustało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma może ktoś wiedzę w jaki sposób "wyprogramować" EGR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co się dowiadywałem to trzeba modyfikować oprogramowanie sterownika silnika (podobno). Cena 50 zł to niewiele, jakiś czas temu spytałem się w jakimś warsztacie od chiptunningu, to życzyli sobie kilkaset zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 50 zł biorą za wykasowanie błędów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych wyminilem czyjnik temp plynu chlodzenia i ciagle szarpie. Czy moze to byc czujnik temp paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkrył już ktoś tą zagadkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zapeszać ale od piątku przestał szarpać. Chciałem napisać wcześniej ale cały czas "testuje". Jakiś czas temu przeglądałem dział warsztat i natrafiłem na wątek o czyszczeniu egra, a skoro czyściłem w swoim poprzednim pasku postanowiłem zrobić to i w B6(przy okazji podziękowania dla kolegi latinoo_80). Zatem zabrałem się do pracy i po wykręceniu i rozebraniu wszystkiego (egr, przepustnica, kolektor dolotowy) okazało się, że poza syfem egr nie działał z powodu pękniętego ząbka, który blokował "przesłonę", co za tym idzie nie miał egr możliwości zamykania. Po naprawie i złożeniu szarpanie ustąpiło. Mam nadzieje, że już nie powróci wkurzające szarpanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności