lesław Zgłoś #61 Napisano 27 Września 2010 Dzięki. Oby tak było, jak piszesz. Ja porównywałem twardość węży w innym modelu VW (Polo 1,3 benzyna) i w Skodzie z silnikiem VW i były o wiele bardziej miękkie w porównaniu z moimi, a przecież te układy są takie same - też ciśnieniowe. Dlatego to mnie tak niepokoi. A czy przyczyną może być np. zbyt późno otwierający się termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #62 Napisano 27 Września 2010 A czy przyczyną może być np. zbyt późno otwierający się termostat? może być przyczyną ale bardziej stawiałbym na przytkanie kanałów wodnych w bloku lub nagrzewnicy i węży doń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #63 Napisano 27 Września 2010 (edytowane) ale bardziej stawiałbym na przytkanie kanałów wodnych w bloku lub nagrzewnicy i węży doń A czy wtedy nie wzrastałaby temperatura, bo u mnie jest w normie (około 90, w korku pod 100)? Pisałem wcześniej, że podejrzewam, że kawałek bakielitu z pękniętego trójnika mógł gdzieś się dostać i coś delikatnie przytkać.Jak ewentualnie przeczyścić cały układ chłodzenia, żeby być pewnym, że nic tam nie zostało? Edytowane 27 Września 2010 przez lesław Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #64 Napisano 27 Września 2010 A czy wtedy nie wzrastałaby temperatura, bo u mnie jest w normie (około 90, w korku pod 100)?Pisałem wcześniej, że podejrzewam, że kawałek bakielitu z pękniętego trójnika mógł gdzieś się dostać i coś delikatnie przytkać.Jak ewentualnie przeczyścić cały układ chłodzenia, żeby być pewnym, że nic tam nie zostało? no najlepiej to wodą lub sprężonym powietrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #65 Napisano 29 Września 2010 (edytowane) Spuściłem dzisiaj wodę, dmuchnąłem w tą cienką rurkę w zbiorniczku wyrównawczym, zeszło jeszcze trochę wody, wymieniłem nieszczelny króciec, zalałem układ płynem (nie wodą), odpowietrzyłem, silnik pracował, trzymałem go też na wyższych obrotach, rozgrzał się, wentylator włączał się z 10 razy i węże były w porządku (twardniały trochę ze wzrostem temperatury, ale dawały się ugiąć - wszystko tak, jak powinno być). Wyłączyłem silnik, poczekałem aż ostygnie, uzupełniłem trochę płyn. Pojechałem spokojnie do sklepu (jakieś 5 km) i z powrotem do domu, sprawdziłem węże i były bardzo twarde (szczególnie ten górny, łączący chłodnicę z silnikiem). Co ciekawe, to jeszcze raz odpowietrzyłem, tylko tym razem nie odkręcałem potem korka żeby uzupełnić płyn (bo był w normie), od razu przejechałem się i znowu węże były normalne (lekko twarde). Wygląda to tak, jakby po otwarciu termostatu, przy otwartym korku wyrzucało nadmiar ciśnienia i jak zakręcę wtedy korek i od razu jadę (wtedy jest rozgrzany silnik - termostat otwarty), to jest OK. Natomiast jak, przy zakręconym korku, rozpoczynam jazdę od zimnego silnika, to po otwarciu termostatu idzie duże ciśnienie w układ i węże są bardzo twarde. Co teraz o tym sądzicie? Edytowane 30 Września 2010 przez lesław Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #66 Napisano 29 Listopada 2010 Witam po przerwie. Skończyło się niestety na wymianie uszczelki pod głowicą (była pęknięta) i remoncie głowicy (planowanie, prowadnice, dotarcie zaworów, uszczelniacze). Teraz węże są twarde, ale nie tak jak wcześniej i ciśnienie wraz ze stygnięciem silnika maleje (wcześniej długo trzymało). Płynu też nie ubywa. To, że jeszcze przewody trochę bardziej twardnieją niż normalnie może wynikać ze zbyt późnego załączania się wentylatora ( I prędkość włącza się przy około 100 stopniach a powinna trochę wcześniej). Pewnie będzie trzeba wymienić termiczny włącznik wentylatora. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek199 Zgłoś #67 Napisano 24 Stycznia 2011 Też mam właśnie problem z ciśnieniem, długo trzyma, nawet jak silnik sie wystudzi to czuć że węże są jeszcze twarde, ciągnie gdzieś lewe powietrze?, czy to też może być uszczelka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #68 Napisano 24 Stycznia 2011 Też mam właśnie problem z ciśnieniem, długo trzyma, nawet jak silnik sie wystudzi to czuć że węże są jeszcze twarde, ciągnie gdzieś lewe powietrze?, czy to też może być uszczelka? lewe powietrze?? `na początek sprawdź drożność wężyka od przelewu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #69 Napisano 25 Stycznia 2011 czy to też może być uszczelka? Może i uszczelka...sprawdż czy na świecach nie ma tłustego nalotu po płynie... ....sam korek zbiorniczka też tu podpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #70 Napisano 25 Stycznia 2011 ---------- Post added at 22:41 ---------- Previous post was at 22:13 ---------- [/color]pewnie wszyscy zalewają pod sam korek i dlatego są takie twarde węże...ja kiedyś tak robiłem, ale się skapnąłem po mokrym z boku zbiorniczku i nie dolewałem i tak prawie pół roku bez kropli mniej w zbiorniczku (mniej więcej minimalnie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #71 Napisano 25 Stycznia 2011 A po co lać pod korek skoro jest oznaczone pole MAX-MIN po rozegraniu ciśnienie w układzie chłodzenia zawsze się zwiększa a co za tym idzie zwiększa się jej objętość ---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:23 ---------- Jak "puchną" węże to w większości niestety uszczelka, u siebie po odkreceniu głowicy zobaczyłem silicon na uszczelce - nie ma to jak porządne druciarstwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wiecejbasu Zgłoś #72 Napisano 30 Maja 2013 Mam Seata Toledo 94r na silniku VW. Też mam problem z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia. Płukam płukam i płukam go wodą i dalej przy wciśnięciu mocniej pedału gazu jest za duże i auto zaczyna prykać i chce gasnąć. A jeszcze walcze z tym ze moze nie uszczelka. Jeżeli jezdze powoli tak nie jest jednak jak chce przyspieszyć problem jest nadal. Nalałem odkamieniacza no i sporo syfu wyleciało w zasadzie wygląda jak rdza bo gęstych plam nie ma, ale po 2-krotnym płukaniu znowu woda na ktorej jezdze jeszcze robi sie ruda. Auto tez po odpaleniu dlugo sie nagrzewa. Czy to czasem nie spaliny mi sie dostają spod głowicy ? W zime troche mocno kopciło mu z rury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #73 Napisano 31 Maja 2013 Mam Seata Toledo 94r na silniku VW Jaki to silnik? Czy to czasem nie spaliny mi sie dostają spod głowicy ? Świece sprawdzałeś czy noszą ślady płynu bo.... znowu woda na ktorej jezdze jeszcze robi sie ruda ...może pojawić się też rdza na cylindrach...na świecach też...a świeca jak dostanie wody to "nie pali" a wtedy może to... przy wciśnięciu mocniej pedału gazu jest za duże i auto zaczyna prykać i chce gasnąć Jak tak szczędzisz na płynie, który ma wyższą temp. wrzenia niż woda to jednak kupuj uszczelke pod głowicę i bańkę płynu bo ta woda może narobić tylko problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ponczek Zgłoś #74 Napisano 31 Maja 2013 U mnie układ się zapowietrzał od uszkodzonego termostatu. Nie otwierał się kiedy była taka potrzeba i nie puszczał wody na chłodnicę. I też błyskawicznie rosło mi ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Kombinuj kombinuj, bo wymiana uszczelki pod głowicą może być kooosztowna ___________________________ A radio CB mam w komórce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #75 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Mam pytanko: mianowicie może ktoś już miał taki problem że u mnie ciepły powietrze z nagrzewnicy jest czuć jak puści termostat, na wskaźniku temperatury wchodzi na 110st. C i gdy otworzy się termostat zaczyna spadać do 80- 90 st. C może ktoś miał podobny przypadek i wie jak ro naprawić. Termostat wymieniłem i sprawdzałem go jest ok. Edytowane 16 Czerwca 2013 przez Tomek1978 zła odmnian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #76 Napisano 16 Czerwca 2013 Zapowietrzoną nagrzewnice masz, odmieniaj słowa bo my nie być kali choć to jeszcze przeczytali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #77 Napisano 16 Czerwca 2013 Niby mam, ale już wiele razy kombinowałem z odpowietrzeniem i cały czas jest to samo, płyn nie ucieka ale jak odkręcę korek to strasznie buzuje gdy się doda gazu, boje się ze to uszczelka pod głowica ale nie ma żadnych objawów jej uszkodzenia, oklej w silniku ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #78 Napisano 18 Czerwca 2013 Mam sprawę niech ktoś sprawdzi w swojej b3 jak prawidłowo powinny być podpięte przewody do nagrzewnicy, który wchodzi z głowicy i jest podpięty do wlotu nagrzewnicy z której strony? jak to możliwe to byłbym wdzięczny za fotkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzes405 Zgłoś #79 Napisano 18 Czerwca 2013 Witam,mam pytanie.ostatnio temperatura wskoczyła mi na 110 stopni.wentylator załączał się przy stałej temperaturze około 105,płyn nie ubywał, przejechąłem około 200 km.po drodze momentami zapalała sie kontrolka od wody. gdy zjechałem z ekspresówki temperatura wróciła do normy czyli około 90. czujnik temperatury? proszę o podpowiedz ---------- Dodano o 15:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:39 ---------- objawy z przewodami jak lesława Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #80 Napisano 18 Czerwca 2013 który wchodzi z głowicy i jest podpięty do wlotu nagrzewnicy z której strony? jak stoisz prze autem to ten wąż co idzie z głowicy to po prawej stronie wchodzi do nagrzewnicy. Foty znajdziesz u wujka google. Witam,mam pytanie.ostatnio temperatura wskoczyła mi na 110 stopni.wentylator załączał się przy stałej temperaturze około 105,płyn nie ubywał, przejechąłem około 200 km.po drodze momentami zapalała sie kontrolka od wody. gdy zjechałem z ekspresówki temperatura wróciła do normy czyli około 90. czujnik temperatury? proszę o podpowiedz zderzak zdrowy? hokej pod zderzakiem jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach