Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Aby wykorzystać dobrodziejstwa zarówno ogrzewania postojowego jak i dogrzewacza czyli szybciej osiągnąć temperaturę silnika i szybciej nagrzać wnętrze jeżeli nie było odpalone ogrzewanie postojowe a na dworze zimno.

Przy AJM powinny być 3 świece dogrzewające płyn ale zawsze to tylko ok 300-400W pod warunkiem że są sprawne w zestawieniu z 5000W mocy grzewczej piecyka a to spora różnica.

ps. akurat climatronic nic do tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam swiec podgrzewających płyn, tylko grałkę elektryczną czy znajdę jakieś miejsce gdzie pojawia się napięcie poniżej 5*C. Czy muszę załozyć dodatkowy czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napięcie, a masa na sterowniku, ta sama, która wyzwala przekaźnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zamontowalem sobie webasto thermo top t, wlacza mi sie climatronik ale dmuchawa stoi, za to mam dwa przewody czerwony i czarny z przekaznika webasta ktore byly obciete i przypuszczam ze to one sa od dmuchawy i czy ktorys z kolegow moglby podpowiedziec jak to polaczyc z dmuchawa. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a przypadkiem nie jest tak że jak klimatronik się włączy to dmuchawa jest sterowana przez niego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie zero reakcji na przyciski ale czytalem ze trzeba sie podpiac pod bezpiecznik dmuchawy nr.25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ja nie wiem jak to jest podłączone bo mam fabrycznie zamontowane Vebasto, znaczy pierwszy właściciel w niemczech dał sobie zamontować odrazu po zakupie paska na serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to ze to webasto wyciagalem osobiscie z passata ktory mial zalozone tez na serwisie w niemczech i mam caly komplet ale nie sprawdzilem czy w tamtym pasku ruszala dmuchawa napewno byl climatronik podlaczyony a te 2 kable obciete pod przekaznikami. narazie zimy nie ma to webasto sprawdza sie jako dogrzewacz:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A też nie jestem pewien czy nie musi osiągnąć jakiejś temp. zanim włączy dmuchawę,czy dmuchawa startuje od razu razem z klimatronikiem bo raczej włączam pilotem to nie widzę jak startuje.

ą jak u Ciebie się włącza klimatronic to na wyświetlaczu świeci HI,LO czy HE bo jak dobrze kojarzę to właśnie to trzecie wyświetla jak włączy go webasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam (webasto zakładałem u siebie parę lat do tyłu) to wentylatorem (opóźnieniem załączenia i obrotami) steruje climatronik - po otrzymaniu informacji z webasta (połączenie 1 przewodem z panelem). Natomiast przekaźnik podawał napięcie zasilające +12V na wentylator z chwilą uruchomienia webasta gdyż normalnie pojawia się ono tam dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro bede walczyl dalej jak narazie dzis nic nie robilem. Wiem ze dmuchawa rusza dopiero po 30 stopniach wody a na climatroniku mam HE ale mysle ze dam sobie jutro rady na spokojnie:roll dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro bede walczyl dalej jak narazie dzis nic nie robilem. Wiem ze dmuchawa rusza dopiero po 30 stopniach wody a na climatroniku mam HE ale mysle ze dam sobie jutro rady na spokojnie:roll dzieki

tak powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec panowie lipa samo podlaczenie webasto do climatronika nie uruchomi dmuchawy, nagrzalem auto do 80 stopni i zero nawiewu. Zdobylem schemat wiec bede jutro walczyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to najpierw sprawdz czy idzie impuls z webasta na climatronic

 

jesli tak to na krotko podlacz zasilanie na pin w climatroniku i zobacz co sie bedzie dzic (nie pamietam juz ktory pin)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Impuls musi isc bo climatronik sie pobudza jak tylko webasto sie wlaczy i zamiast temp. zew. jest napis HE. Wroci zona z pracy to bede zagladal i musze sprawdzic te kable co sa obciete czy tam plus sie nie pojawia na na pobudzenie dmuchawy jeszcze ewentualnie podmienie przeraznik bo w starym sa bardzo styki zaśniedziałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dopiero sie zalacza HE w climce jak zalapie temp webasto

po kilku minutach dopiero i temp ustawia sie na 22 stopnie

 

wzbudzeniem climatronica nie zalacza zaden przekaznik

odrazu przewod podlacza sie do pinu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wzbudzeniem klimatronika nie zarządza przekaźnik ale jeżeli wentylator nie bedzie miał zasilania to się nie uruchomi

Przekaźnik po prostu obchodzi przerwę w obwodzie spowodowaną brakiem napięcia na wentylatorze

 

Sprawdziłem na schemacie i potwierdza się to - przewód z pinu 4 wtyczki webasta (wtyczka 6 pinowa) wyzwala climtronik (pin nr1 we wtyczce 16a) i cewke przekaźnika (podającego napięcie +12V na wentylator) Bez tego wentylator nie ruszy ;) bo nie bedzie miał zasilania. Podejrzewam że te 2 obcięte przewody z przekażnika to właśnie zasilanie wentylatora Jak znasz niemiecki to mogę ci go podesłać na PW - nawiasem mówiąc bez znajomości niemieckiego jak potrafisz czytać proste schematy też sobie poradzisz

Edytowane przez Strohs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale napiecie w climatroniku zawsze jest

 

przekaznik stosuje sie w manualnym wlacznikiem wentylatora

 

byc moze kolega ma typ climatronica (wazny nr z odpowiednia koncowka) niedostosowany do podlaczenia webasta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz tlumacze, wiec clima jest podlaczona bezposrednio do webasta a z webasta jest tylko wziety + na przekaznik a te dwa kable czerwony i czarny wychodza z przekaznika czerwony nr87a a czarny nr30 wszsytko wyciagalem z auta bez rozpinania itd... wiec ktos wczesniej kombinowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert czyli zgadza się - brak jest zasilania na wentylatorze nadmuchu - przyślij swojego emaila na PW to ci puszczę manual (strona 15 - twój przekaźnik na schemacie ma oznacznie JS9). Musisz znaleźć kabel zasilający silnik wentylatora przeciąć go i dolutować te 2 kable (nr 30 od strony silnika a 87a od strony bezpiecznika)

 

Kajos - climatronic (a ściślej panel sterujący) dostaje napięcie zasilające (+12V) z webasta poprzez pin1 we wtyczce - nie jest zasilany cały czas - spróbuj go włączyć przy wyłączonym samochodzie. Jako sterownik panel klimatronika wysterowuje układy wykonawacze (tranzystory lub tyrystory które regulują prędkość obrotową silnika nadmuchu). Jednak jeżeli do elementów wykonawczych nie dojdzie prąd to wentylator nie ruszy. Podstawy sterowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności