Skocz do zawartości
adcz

HELP ! za 2 dni wyjazd - problem po wymianie N75 silnik 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Potrzebuję pilnej pomocy - porady. Po ostatnim przeglądzie (rozrząd, paski etc) zwróciłem mojemu mechanikowi uwagę na to, że wydaje mi się ze mój samochód (passat b4 1,9 tdi, 90 KM, silnik 1Z) kiedyś zdecydowanie lepiej się"zbierał". On (naprawdę koleś z bogatym doświadczeniem) powiedził mi, żebym wymienił N75 (028 906 283 F) co też zrobiłem. Kupiłem Pierburga 7.21895.55.0 i nagle zacząłem cieszyć się innym wymiarem przyśpieszenia, nie wierząc, że mój samochód może tak "zarąbiście" jeździć. (Ciekawe ile miał koni wcześniej, skoro tak przeżywam te 90 KM)..i niestety moja radość trwała tylko 1 tydzień. Co się mogło stać???? Na VAG-u nic nie wykazuje, przewody wizualnie posprawdzałem, na wszelki wypadek podpiąłem drugi (nowy) zawór N75 mając po cichu nadzieję, że może jednak ten pierwszy tak szybko się skończył, ale niestety to nic nie zmienia. Obecne maksymalne osiągi (prosta i z górki) to 160 km/h i 3500 obr/min.

 

Ten "mój mechanik" niestety wyjechał na urlop i wyłączył telefon (co jest zrozumiałe) ...A ja w niedzielę miałem wyjechać na planowany urlop, Jadę do Grecji, przede mną 5 tys km. Jeżeli nie znajdę rozwiązania to i tak pojadę, ale tęsknię za tym co przez tydzień spróbowałem.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a egr turbo i węże dolotu sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina działała jak wymieniłeś N75?? Sprawdz kolektor dolotowy może się zapchał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a egr turbo i węże dolotu sprawdzone?

 

egr turbo?... czy to ten zawór pod filtrem paliwa, chyba N18? a jak go sprawdzić, któe węże dolotu masz na myśli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam na myśli to [ATTACH]34387[/ATTACH] i to [ATTACH]34388[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- przewody tylko wizualnie sprawdziłem, czy któryś nie jest uszkodzony

- w jaki sposób można sprawdzić EGR?

- ponieważ tak czy inaczej pojadę, nie chcę za dużo gratów rozbierać, żeby sobie nie pogorszyć sytuacji... te wszystkie przewody to nie wyglądają najlepiej, aż boję się ich dotykać, bo prawie w palcach się kruszą.. spróbuję jeszcze przedmuchać chociaż przewody do/od N75

Edytowane przez adcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak te przewody się kruszą to wymień je na nowe. Napewno to nie zaszkodzi. Za metr chyba ok.10zł zaplacisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności