uzik40 Zgłoś #1 Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam, mam passata b6 z silnikiem 2.0 140 KM z lipca 2007r. z oznaczeniem silnika BMP. Dzisiaj gdy musialem szybko przyspieczyc z dwojki uslyszalem syczenie . Po 2 moze 3 km zapaliła się kontrolka od niesprawności sterowania silnika i zaczela mrugac. Autko chyba wprowadzilo jakis tryb awaryjny bo moglem jechac tyko do 80 km/h. Co to moglo sie stac i czy to cos powaznego ? Prosze pomozcie Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #2 Napisano 5 Sierpnia 2010 Podłącz VAGA i sie dowiesz. Czy syczenie jest podczas przyspieszania??? jesli tak to może być tak iż jakaś rura od Turbo pękła lub ma przedmuch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #3 Napisano 5 Sierpnia 2010 Pewnie pekl jskia waz w dolocie, poczytaj ten temat, jest to inny model, ale objawy takie same, tez tak mialem: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66804&highlight=syczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uzik40 Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2010 Tak syczy przy przyspieszaniu. Dodam jeszcze ze jak wlaczyl sie ten tryb awaryjny to juz nie bylo tego ale tak jakby turbina sie wylaczyla i zero mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2010 na 90% spadł/pekł któryś z węży, i cieśnienie zamiast w dolot to niebo leci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uzik40 Zgłoś #6 Napisano 6 Sierpnia 2010 dobra dzisiaj to juz dokladnie sprawdze jakby cos bylo dla mnie nie jasne to bede pisal . Dodam ze auto dopuki sie kontrolka nie zaswieci przyspiesza normalnie tyle ze jest syk. i jeszcze jedno pytanie na ile grozna moze byc jazda z takim czyms ? Z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #7 Napisano 6 Sierpnia 2010 jeszcze jedno pytanie na ile grozna moze byc jazda z takim czyms ? Oczywiście, komputer zaklada ze od pewnego zakresu obrotów dostanie powietrze z konkretnym ciśnieniem i zmienia dawkę paliwa. NIestety nie dostaje oczekiwanego ciśnienia a paliwo podał. Reszte wytłumacz sobie sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uzik40 Zgłoś #8 Napisano 7 Sierpnia 2010 dzieki za podpowiedz . okazalo sie ze pekl przewod pomiedzy turbo a intrcoolerem. wielkie dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #9 Napisano 12 Sierpnia 2010 Jesli ten plastikowy , to mialem podobny pekniety. Ale na miejscu jest magik jedyny w miescie i pieknie pokleil, za 40-50pln. Specjalista od plastiku , widzi i wie z czego to jest i jaka metoda to robic. Dlanas to zwykly plastik jak i reszta , ale nie dla niego .Bo plastiki sa z roznych surowcow i maja rozne wlasnosci . Nowy mam w aucie a stary w garazu na zapas , wyglada idealnie nie do poznania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arzeczko Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2011 Czy jest możliwe, że takie syczenie przy ok. 2000 ob/min i wyżej będzie spowodowane nieszczelnością układu wydechowego? Mam mnóstwo sadzy w okolicy zaworu egr, węże od turbo wyglądają na całe, ale chyba EGR jest rozszczelniony... Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2011 Zazwyczaj sie tak wlasnie dzieje ze slychac syczenie podczas przyspieszania, trzeba sprawdzic caly uklad,laczenia etc. Ja kiedys mialem podobny problem,wymienilem wszystkie ich smieszne opaski na normalne skrecane. Teraz za to mam inny problem tj podczas delikatnego przyspieszania slysze tak jakby chrobotanie przy ok 1800 obrotow i za cholere nie wiem co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2011 Czy jest możliwe, że takie syczenie przy ok. 2000 ob/min i wyżej będzie spowodowane nieszczelnością układu wydechowego? Mam mnóstwo sadzy w okolicy zaworu egr, węże od turbo wyglądają na całe, ale chyba EGR jest rozszczelniony...Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy. Ja ostatnio też miałem podobnie.Przewody od turbo były całe, ale jak się pózniej okazało walnięta była uszczelka na przewodzie dochodzącym do interculera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2011 Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy. miałem taka samą sytuację w b5 jakiś miesiąc temu, syczało jak przy dodawaniu gazu a po odpuszczaniu przestawało, wykryłem to dopiero gdy zaczeło sie robic cieplej bo otworzyłem okno jak jechałem przy barierkach na wiadukcie. Okazalo się że wąż idący do IC-ka lekko sie przetarł, nie powodowało to wiekszych ubytków mocy lub szarej chmury za mną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arzeczko Zgłoś #14 Napisano 29 Kwietnia 2011 Może faktycznie jest rozszczelniony któryś z węży, jeszcze je jutro wszystkie posprawdzam. Rozepnę wszystkie i lepiej się im przyjrzę. Niepokoi mnie tylko ta sadza dookoła zaworu EGR... Kiedyś w B5 też miałem problem z syczeniem, ale od spodu elegancko było widać, który przewód jest przetarty, a tu nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #15 Napisano 30 Kwietnia 2011 czy skutkiem syczenia w układzie ic może być kopcenie na czarno ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arzeczko Zgłoś #16 Napisano 30 Kwietnia 2011 Moim zdaniem tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #17 Napisano 30 Kwietnia 2011 czy skutkiem syczenia w układzie ic może być kopcenie na czarno ?? Mysle ze tak ,bo zmienia sie sklad mieszanki , chyba za bogata jak mniej powietrza i cisnienie spada . Widze ze nie masz DPF_a , czytalem gdzies ,ze takie nieszczelnosci sa szkodliwe dla DPF_a ,mam tu na mysli to kopcenie . Spadek mocy jakis jest przy tym syczeniu . Oczywiscie moge sie mylic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karhu Zgłoś #18 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) witam u mnie "syczenie" pojawilo sie ok miesiąca temu. podczas dodawania gazu rowniez na biegu jalowym. Dodam, ze nie zauwazylem zadnych spadków mocy czy tez zwiekszonego zuzycia paliwa. tylko syk... Dzis przypadkiem zabieralem mechanika i zaniepokoil go ten halas. Kazal otworzyc maske wylaczyc klime i delikatnie pulsacyjnie dodawac gazu. "nasluchiwal" i po chwili znalazl ujscie spalin przy zlaczce na dole przy wejsciu do interculera. pytanie do forumowiczów czy tam na tym zlączu znajduje sie jakis oring czy trzeba bedzie kupic calą rurę? auto passat b6 2006r silnik 2.0 tdi BMP Edytowane 6 Stycznia 2012 przez karhu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #19 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) pytanie do forumowiczów czy tam na tym zlączu znajduje sie jakis oring czy trzeba bedzie kupic calą rurę?auto passat b6 2006r silnik 2.0 tdi BMP Tak na tym zlaczu jest oring ,sam mam zamiar kupic takie bo gdybym kiedys to jeszcze rozbieral to bym wymienil . Oring jest na rurce ktora wchodzi w to zlacze , moze wypiela sie ta rura jakos Jest tam tez taka klamra z druta ,typowe laczenie szybkozlaczki . .Pozatym jest jeszcze jedno takie laczenie kawalek dalej na dole ,na wejsciu w chlodnice ic . Czyli po prawej stronie .pod lampa prawie i puszka filtra powietrza . Pomiedzy tymi zlaczami jest gumowa rura z metalowymi koncowkami wchodzacymi w te szersze gniazda szybkozlaczek , moze masz dziurawa ta gumowa . Albo plastikowa jest peknieta gdzies .Takie zlacza sa jeszcze dwa identyczne na rurce ic po lewej stronie silnika u gory . U ciebie jest tam spora nieszczelnosc bo ostrawo to zas.... olejem . Pozatym raczej tam spaliny nie wpadaja , tylko powietrze pod cisnieniem spietrzone przez turbine . Tak mi sie wydaje ,ze przez ic nie leca spaliny tylko powietrze ,ktore wejdzie w sklad mieszanki paliwowej . Nie masz DPF-a ,bo przy takiej nieszczelnosci byl by z nim problem . Edytowane 6 Stycznia 2012 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karhu Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) dzieki za wyczerpującą odpowiedz przekaże te wskazówki mechanikowi który będzi mi likwidował tą nieszczelność orientujesz się moze, czy można kupić sam ten oring np. w ASO? Czy tez zdemontowac i szukać zamiennika? Mam dpf, ale chyba byl wymieniany w DE skąd mam te auto, gdyż moim passatem zrobilem w polsce blisko 40tyś. km i jeszcze nigdy mi sie nie zapalil błąd DPF (auto nabylem z przebiegiem 232tys. km (serwisowane do konca w ASO DE) Latem bylem na kompie i zero błedów, stanu zapelnienia DPFa niestety nie sprawdzalem 6 dni temu mialem trasę 600km autostrada A1 140km/h na tempomacie spalanie 7,8 on/100km auto nie obciązone ale silny deszcz i wiaatr... Byc może zacząl mi wiecej palic gdyż miesiąc wczesniej przy identycznej trasie prędkosci i obciązeniu spalił 7litrów ON( pogoda idealna). Prawdopodobnie warunki atmosferyczne przyczynily sie do wyższego spalania Fakt, robię nim po polsce głownie trasy (70% jazdy) i mam raczej lekką nogę. oleju nie dolałem jeszcze nic od wymiany a wymieniam co 20000km (używam TYLKO olej mobil dla dpf specyfikacja 507.00) i taki byl lany w DE od początku Dalego sądze ze z tą nieszczelnością jezdzę stosunkowo nie dawno, niestety nie slychać syku w kabinie szczególnie, chociaż moja zona 2tyg. temy zwrócila mi uwagę podczas przyspieszania, ze dziwnie chalasuje (radio mialem wtedy wyciszone) równiez zauwazylem zwiększony halas, lecz uznalem ze chyba tak musi byc, ze to pewnie turbina tak pracuje tym bardziej ze 99% czasu u mnie gra radio w aucie dlatego byc moze zaglusza skutecznie dziwne dzwięki wydobywające sie spod maski czy tez kól Edytowane 7 Stycznia 2012 przez karhu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach