Skocz do zawartości
uzik40

syczenie przy dodawaniu gazu 2.0 140 BMP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam passata b6 z silnikiem 2.0 140 KM z lipca 2007r. z oznaczeniem silnika BMP. Dzisiaj gdy musialem szybko przyspieczyc z dwojki uslyszalem syczenie . Po 2 moze 3 km zapaliła się kontrolka od niesprawności sterowania silnika i zaczela mrugac. Autko chyba wprowadzilo jakis tryb awaryjny bo moglem jechac tyko do 80 km/h.:niekumam

Co to moglo sie stac i czy to cos powaznego ?

Prosze pomozcie

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAGA i sie dowiesz. Czy syczenie jest podczas przyspieszania??? jesli tak to może być tak iż jakaś rura od Turbo pękła lub ma przedmuch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak syczy przy przyspieszaniu. Dodam jeszcze ze jak wlaczyl sie ten tryb awaryjny to juz nie bylo tego ale tak jakby turbina sie wylaczyla i zero mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 90% spadł/pekł któryś z węży, i cieśnienie zamiast w dolot to niebo leci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra dzisiaj to juz dokladnie sprawdze jakby cos bylo dla mnie nie jasne to bede pisal .

Dodam ze auto dopuki sie kontrolka nie zaswieci przyspiesza normalnie tyle ze jest syk.

i jeszcze jedno pytanie na ile grozna moze byc jazda z takim czyms ?

Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze jedno pytanie na ile grozna moze byc jazda z takim czyms ?

 

Oczywiście, komputer zaklada ze od pewnego zakresu obrotów dostanie powietrze z konkretnym ciśnieniem i zmienia dawkę paliwa. NIestety nie dostaje oczekiwanego ciśnienia a paliwo podał. Reszte wytłumacz sobie sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz . okazalo sie ze pekl przewod pomiedzy turbo a intrcoolerem.

wielkie dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jesli ten plastikowy , to mialem podobny pekniety.

Ale na miejscu jest magik jedyny w miescie i pieknie pokleil, za 40-50pln.

Specjalista od plastiku , widzi i wie z czego to jest i jaka metoda to robic.

Dlanas to zwykly plastik jak i reszta , ale nie dla niego .Bo plastiki sa z roznych surowcow i maja rozne wlasnosci .

Nowy mam w aucie a stary w garazu na zapas , wyglada idealnie nie do poznania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe, że takie syczenie przy ok. 2000 ob/min i wyżej będzie spowodowane nieszczelnością układu wydechowego? Mam mnóstwo sadzy w okolicy zaworu egr, węże od turbo wyglądają na całe, ale chyba EGR jest rozszczelniony...

Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj sie tak wlasnie dzieje ze slychac syczenie podczas przyspieszania, trzeba sprawdzic caly uklad,laczenia etc. Ja kiedys mialem podobny problem,wymienilem wszystkie ich smieszne opaski na normalne skrecane.

Teraz za to mam inny problem tj podczas delikatnego przyspieszania slysze tak jakby chrobotanie przy ok 1800 obrotow i za cholere nie wiem co to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest możliwe, że takie syczenie przy ok. 2000 ob/min i wyżej będzie spowodowane nieszczelnością układu wydechowego? Mam mnóstwo sadzy w okolicy zaworu egr, węże od turbo wyglądają na całe, ale chyba EGR jest rozszczelniony...

Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy.

Ja ostatnio też miałem podobnie.Przewody od turbo były całe, ale jak się pózniej okazało walnięta była uszczelka na przewodzie dochodzącym do interculera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyspieszenie jest ok, ale strasznie syczy.
miałem taka samą sytuację w b5 jakiś miesiąc temu, syczało jak przy dodawaniu gazu a po odpuszczaniu przestawało, wykryłem to dopiero gdy zaczeło sie robic cieplej bo otworzyłem okno jak jechałem przy barierkach na wiadukcie. Okazalo się że wąż idący do IC-ka lekko sie przetarł, nie powodowało to wiekszych ubytków mocy lub szarej chmury za mną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie jest rozszczelniony któryś z węży, jeszcze je jutro wszystkie posprawdzam. Rozepnę wszystkie i lepiej się im przyjrzę. Niepokoi mnie tylko ta sadza dookoła zaworu EGR...

Kiedyś w B5 też miałem problem z syczeniem, ale od spodu elegancko było widać, który przewód jest przetarty, a tu nic :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy skutkiem syczenia w układzie ic może być kopcenie na czarno ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
czy skutkiem syczenia w układzie ic może być kopcenie na czarno ??

 

Mysle ze tak ,bo zmienia sie sklad mieszanki , chyba za bogata jak mniej powietrza i cisnienie spada . Widze ze nie masz DPF_a , czytalem gdzies ,ze takie nieszczelnosci sa szkodliwe dla DPF_a ,mam tu na mysli to kopcenie . Spadek mocy jakis jest przy tym syczeniu .

Oczywiscie moge sie mylic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie "syczenie" pojawilo sie ok miesiąca temu. podczas dodawania gazu rowniez na biegu jalowym. Dodam, ze nie zauwazylem zadnych spadków mocy czy tez zwiekszonego zuzycia paliwa. tylko syk... Dzis przypadkiem zabieralem mechanika i zaniepokoil go ten halas. Kazal otworzyc maske wylaczyc klime i delikatnie pulsacyjnie dodawac gazu. "nasluchiwal" i po chwili znalazl ujscie spalin przy zlaczce na dole przy wejsciu do interculera.

nieszczelnosc.jpg

pytanie do forumowiczów czy tam na tym zlączu znajduje sie jakis oring czy trzeba bedzie kupic calą rurę?

auto passat b6 2006r silnik 2.0 tdi BMP

Edytowane przez karhu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
pytanie do forumowiczów czy tam na tym zlączu znajduje sie jakis oring czy trzeba bedzie kupic calą rurę?

auto passat b6 2006r silnik 2.0 tdi BMP

 

Tak na tym zlaczu jest oring ,sam mam zamiar kupic takie bo gdybym kiedys to jeszcze rozbieral to bym wymienil . Oring jest na rurce ktora wchodzi w to zlacze , moze wypiela sie ta rura jakos

 

Jest tam tez taka klamra z druta ,typowe laczenie szybkozlaczki . .Pozatym jest jeszcze jedno takie laczenie kawalek dalej na dole ,na wejsciu w chlodnice ic . Czyli po prawej stronie .pod lampa prawie i puszka filtra powietrza . Pomiedzy tymi zlaczami jest gumowa rura z metalowymi koncowkami wchodzacymi w te szersze gniazda szybkozlaczek , moze masz dziurawa ta gumowa . Albo plastikowa jest peknieta gdzies .Takie zlacza sa jeszcze dwa identyczne na rurce ic po lewej stronie silnika u gory .

 

U ciebie jest tam spora nieszczelnosc bo ostrawo to zas.... olejem . Pozatym raczej tam spaliny nie wpadaja , tylko powietrze pod cisnieniem spietrzone przez turbine . Tak mi sie wydaje ,ze przez ic nie leca spaliny tylko powietrze ,ktore wejdzie w sklad mieszanki paliwowej .

 

Nie masz DPF-a ,bo przy takiej nieszczelnosci byl by z nim problem .

 

STA66216.JPG

STA65553.JPG

STA65554.JPG

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wyczerpującą odpowiedz

przekaże te wskazówki mechanikowi który będzi mi likwidował tą nieszczelność

orientujesz się moze, czy można kupić sam ten oring np. w ASO? Czy tez zdemontowac i szukać zamiennika?

Mam dpf, ale chyba byl wymieniany w DE skąd mam te auto, gdyż moim passatem zrobilem w polsce blisko 40tyś. km i jeszcze nigdy mi sie nie zapalil błąd DPF (auto nabylem z przebiegiem 232tys. km (serwisowane do konca w ASO DE) Latem bylem na kompie i zero błedów, stanu zapelnienia DPFa niestety nie sprawdzalem

6 dni temu mialem trasę 600km autostrada A1 140km/h na tempomacie spalanie 7,8 on/100km auto nie obciązone ale silny deszcz i wiaatr... Byc może zacząl mi wiecej palic gdyż miesiąc wczesniej przy identycznej trasie prędkosci i obciązeniu spalił 7litrów ON( pogoda idealna). Prawdopodobnie warunki atmosferyczne przyczynily sie do wyższego spalania

Fakt, robię nim po polsce głownie trasy (70% jazdy) i mam raczej lekką nogę.

oleju nie dolałem jeszcze nic od wymiany a wymieniam co 20000km (używam TYLKO olej mobil dla dpf specyfikacja 507.00) i taki byl lany w DE od początku

Dalego sądze ze z tą nieszczelnością jezdzę stosunkowo nie dawno, niestety nie slychać syku w kabinie szczególnie, chociaż moja zona 2tyg. temy zwrócila mi uwagę podczas przyspieszania, ze dziwnie chalasuje (radio mialem wtedy wyciszone) równiez zauwazylem zwiększony halas, lecz uznalem ze chyba tak musi byc, ze to pewnie turbina tak pracuje tym bardziej ze 99% czasu u mnie gra radio w aucie dlatego byc moze zaglusza skutecznie dziwne dzwięki wydobywające sie spod maski czy tez kól

Edytowane przez karhu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności