Jump to content
radek27m

Wymiana tylnych tarcz

Recommended Posts

koledzy nie moge ściągnąć tarczy z tyłu zdjalem zacisk jażmo i śrubke ustalajaco co tam moze jeszcze trzymać bo tarcza nie zchodzi :dolamam

Edited by rainman777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Młotek do ręki na przód. Musi puścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh a vagiem popuściłeś zacisk? Podobno przy zmianie tarcz i klocków należy użyć do tego Vaga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak mam vcds 908 to na początku potem zdjałem zacisk i jażmo , waliłem młotkiem ale nie puszcza czy do tego trzeba mieć ściągacz ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh a vagiem popuściłeś zacisk? Podobno przy zmianie tarcz i klocków należy użyć do tego Vaga

Czytaj dokładnie. Przecież napisał, że zacisk zdjął. Młotek do ręki i napier... w tarczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dodam na przyszłość ze akumulator lepiej mocny mieć bo kontrolki mrugaja po odwieraniu zacisku i passat wczoraj po tej akcji nie miał sily zapalić , poskladałem wszystko wieczorem ale jutro mu nie odpuszcze zaczynam od rana jak przyjde z pracy i musza puścić:mlotkiem:mlotkiem:mlotkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się do tematu.

Mam znajomego mechanika u którego już od kilku lat naprawiam autka. Po kupnie passata (1.9; 105km; rok prod końcówka 2005) postanowiłem odstawić go na standardowe wymiany (oleju, filtrów, tarcz i klocków). Okazało się że mechanik nie może połączyć się za pomocą VAGa z moim autkiem (przy wymianie tylnych tarcz). Tłumaczył mi to w ten sposób, że ma opcje hamulca i kiedy ją włącza wyskakuje jakiś błąd z komunikacją. Czy ktoś może wie o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stara wersja oprogramowania, zmień warsztat lub poproś kogoś z odpowiednim oprogramowaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mechanik twierdzi że ma VAG w wersji 4.9. Czy istnieje nowszy? Tak jak wspomniałem, z samochodem łączy się bez problemu, natomiast przy próbie odblokowania hamulca wyskakuje komunikat o problemie z połączeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

wersja 4,9 to archaik w stosunki do passata B6 czyli 3C, jak dobrze pamiętam to pod koniec 2005r była już 5,7 i nie było obsługi hamulca,

 

4,9 może mieć obsługę B6 jako B5FL a nie 3C

 

zmień warsztat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego nowszy wag i bedzie cykać ja mam vcds 908.01 podlaczam wybieram hamulec postojowy i tam mam opcje otworzyć zamknąć i kalibracja , wybieram i potwierdzam i koniec:kumple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, chce sam wymienić w b6 komplet tarcz i klocków?

 

Jestem mechanikiem rowerowym. wiec powinienem manualnie sobie poradzić. W rowerach tez sa hamulce na dota i tłoczki wiec mniej wiecej wiem co moze mnie spotkać.

 

Problem tylko z tym wycofaniem tłoczków.

1. co kupic zeby podłaczyć sie do mojego passata b6? czyli jaki kabel i jakie oprogramowanie? Czy da sie to zrobić za pomoca smartfona? przez bluetooth? czytałem o obd2, czy cos takiego mam kupić? oraz oprogramiowanie do teleofnu vcds mobile by wystarczyło?

 

Wczoraj zostalem wyciulany w zaufanym serwisie. Zamiast ATE dali mi chińczyki. odkrecilem koła i był zonk.

na szczęści zwrócili cała kase. Teraz postanowiłem sam to zrobic. bardzo proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marjan, możesz to zrobić bez żadnego kabla i softu odkręcając silniki z zacisków i kluczem wycofując tłoczki. Przy montażu silnika musisz zwrócić szczególną uwagę aby wałek napędowy wszedł odpowiednio w gniazdo zacisku. Jeżeli tak się nie stanie to hamulec wygeneruje błąd i przestanie działać. Tu masz przykładowy film

Swoją drogą, zabawny gość:D
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a do odkrecenia jarzma zacisku hamulcowego z tylu jaki tam klucz wchodzi (B6 kombi 1.9 bxe rok 2008)?? Z tego co widze to wielorowkowy czyli spline ale jaki rozmiar? M12 (taki mam najwiekszy) jest za maly wiec przypuszczam ze M14 ale prosze o potwierdzenie. Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05/04/2018 at 9:04 AM, prezesik18 said:

Splie M14 do jarzma, a do piasty z tyłu spline M18.

Dzieki za odpowiedz. W miedzy czasie gdy czekalem na jakies informacje zamowilem spline M14 i to jest to. Nastepny problem to taki ze za cholere nie moge odkrecic jarzma, probowalem grzechotka, 2 klucze oczkowe jako przedluzenie i napier... mlotkiem, probowalem dojsc dluga rura ale nie ma tam miejsca. Od razu pisze ze nie posiadam pneumatyka a poza tym nie widze tam wystarczajaco miejsca zeby go zapiac nawet gdybym mial.

Pytanie brzmi: ma ktos jakis sposob jak to jarzmo ruszyc? Nie myslalem ze wymiana tarcz i klockow bedzie tak trudne, dodam ze z przodu ledwie udalo mi sie odkrecic jarzma (po jednej z dwoch srub) po negocjowaniu mlotkiem przez pare godzin.

Pomocy bo nie bardzo chce jechac do mechanika z tak blachym problemem, moze ktos ma jakies wskazowki!

Dzieki z gory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy