Skocz do zawartości
HoSe

Naprawa opornicy wentyl. klimy ??

Rekomendowane odpowiedzi

W moim pasku po włączeniu klimy nowy wentylator ani drgnie, dopiero, jak się domyślam, wzrośnie mocno ciśnienie w układzie wentylator od razu włącza się na drugi bieg i chodzi jak odkurzacz.

Na Alledrogo nie widziałem takich o opornic, a pewnie ona jest uwalona. Dziś przy wymianie oleju zrobiłem fotki tego wynalazku.

Czy da się naprawić taką jak na zdjęciu opornicę wentylatora klimatyzacji czy trzeba szukać nowej ??

Jeśli da się naprawić to jak, jeśli trzeba nową to gdzie można kupić?

 

Pozdrawiam.

IMG_0006.JPG

IMG_0008.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam ten sam problem i z tego co mi wiadomo raczej trzeba załatwić nową. Też szukałem w necie ale nie umiem znaleźć a w serwisie żądają sobie za opornicę 420 zeta. Jak ktoś ma namiary gdzie można ją kupić to proszę o ich podanie.:help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim B5 z '98r. miałem spalony wentylator chłodnicy klimatyzacji oraz mocno skorodowane przewody idące do opornicy. Kupiłem nowy wentylator valeo z allegro i przeczyściłem przewody opornicy. Założyłem też nowy bezpiecznik chyba 30A, który też był przepalony. Po tych naprawach wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To jest opornica do wentylatora nawiewu i jest montowane w kanale nawiewu. Koledzy poszukują opornicy wentylatora klimatyzacji, montowanego na podłużnicy. Proponuję pytać sprzedających części, bo może nawet nie wiedzą, że coś takiego istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest opornica do wentylatora nawiewu i jest montowane w kanale nawiewu. Koledzy poszukują opornicy wentylatora klimatyzacji, montowanego na podłużnicy. Proponuję pytać sprzedających części, bo może nawet nie wiedzą, że coś takiego istnieje.

Właśnie, chodzi o opornicę wentylatora a nie nawiewu, chyba tak jak piszesz większość nie "jarzy" o jaką opornicę chodzi. Dzięki i chyba trzeba będzie podzwonić tak jak pisałeś i wyjaśnić im o co chodzi. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego HoSe .

No widzę masz problem - ale moja rada taka ( przeszukałem allegro i akurat nic w tym temacie na dziś nie ma -fakt) weź podjedz do najbliższego szrotu i tam zapytaj o ową opornicę ale dokładnie gościowi musisz powiedzieć gdzie ją znaleźć .

Ja osobiście kupiłem za 50 zeta i też wziełem z allegro wszystkich co sprzedają karoserie i osprzęt do VW z mojej okolicy i dzwoniłem - wierz mi 90 % ludzi nie miało pojęcia co to jest i ile za to mogą wziąść .

poczytaj moje wątki a tam jest jak owo cudo zdemontować . A co do naprawy - jeden kolega z forum podobno zrobił na rezystorach - jest tu jak pamiętam sposób wykonania . U mnie był przepalony drut oporowy więc nie bawiłem się w naprawę bo już miałem drugą na ręku i wymieniłem .

A co do samej wymiany - musiałem wypiąć kolanko od IC i spuścić płyn z chłodnicy - czujnik mi przeszkadzał albo inaczej - rozkręcić pas przedni jak do rozrządu .

Powodzeniacopy.pngfavicon.icotrans.png

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a umnie jest tak że jak chodzi wiatrak z klimy to w środku cały czas są delikatne iskry, niewiem czy tam są jakieś szczotki czy jak a może tak ma być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a umnie jest tak że jak chodzi wiatrak z klimy to w środku cały czas są delikatne iskry, niewiem czy tam są jakieś szczotki czy jak a może tak ma być ?

 

Ponad półtora roku na forum i szukać nie potrafi :bleble

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12030&highlight=wentylator+klimy

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164&highlight=wentylator+klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a soorki tak sobie czytałem tego posta i się przypomniało więc też i się napisało.

A tak to dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem za 100PLN na Alledrogo. Ta opornica jest tam pod różnymi nazwami tj. opornica, rezystor , regulator obrotów wentylatora. Same używki ( mam nadzieje że rzeczywiście w 100% sprawna) bo cena nowej zwala z nóg 435 PLN w serwisie a w innych sklepach tego nie mają. Czekam teraz na przesyłkę i będę się męczył z wymianą bo dojście koszmarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzeje temat.

Wymieniłem wentylator klimy bo w starym skończyły się szczotki. Zanim zamontowałem nowy podłączyłem go do auta i sprawdziłem, wszystko działało wentylator chodził na pierwszym biegu po włączeniu na auto. Zamontowałem go i włączyłem klimę, podszedłem z przodu auta i okazało się że wentylator się nie kręci, pobiegłem i zgasiłem auto. Okazało się ze wentylator się zablokował. Był to tani zamiennik wiec zamieniłem mocowanie wentylatora na stare i pasowało jak ulał.

Jednak po złożeniu okazało się że wentylator nie włącza się z klimą, tylko po jakimś czasie pracy klimy załącza się drugi bieg od razu i po jakiś 30sek wyłącza się.

Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą (ten 40A też) i wszystko wygląda dobrze.

Jak mogę sprawdzić opornice czy działa poprawne? Co jeszcze mogło by się stać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiotam, czy istnieje możliwość zastapienia opornicy rezystorami ? jeżeli tak, to jakie powinne mieć parametry? opornica z trzema zaciskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem wentylator od klimy niedziala , po podlaczeniu 12v zaczyna normalnie dzialac , klima nabita po uruchomieniu przez chwile mrozi ~ kilka sekund , opornica sprawna , 40a caly , przekaznik cyka 267, pod przekaznikiem i bezpiecznikiem jest napiecie , na opornicy nie ma . Auto mialo cos z przekaznikiem kombinowane wiec w miare mozliwosci prosze o schemat wyprowadzen pinow w przekazniku .dodam ze wtyczka przy zbiorniczku odwspomagania zostala juz sprawdzona, mile Widziane jakies schematy .

Edytowane przez rafal1891

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kurde nikt nic nie podpowie? Walcze 3 dzien , diagnostyka vag 0 blędow i autodiagnostyka rowniez bez bledow.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ up ja także walczę ze swoją klimą.

U mnie na postoju chłodzi dobrze (nawet do 4 stopni w kratkach wylatuje) dodam gazu na 1500-1800 i po chwili zaczyna grzać powietrze.

Wyłączę klimę włączę ponownie i działa do ponownego dodania gazu. Tak samo w czasie jazdy Zatrzymam się na światłach chłodzi, po chwili ruszam i grzeje.

Nabita 600 gramów czynnika osuszacz nowy (ma 1 tydzień) bo wąż go przetarł. Filtr nowy. Oringi zmienione. Dysza rozprężna umyta z syfu i zmienione oringi, Klimatronik nie pokazuje błędów samodiagnozie, tak samo VCDS.

 

Na razie sprawdzone:

Przekaźniki (wyczyszczone styki) i bezpieczniki sprawne.

Cewka na sprężarce sprawna i pobiera cały czas gdy pracuje klima około 2,5A (w samochodzie ojca sprawdzałem i u niego pobiera 2,7A więc wynik podobny)

Błędów nie ma żadnych

 

Sugestie mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W climatronicu w VCDSie jest kanał " compressor shut-off reason". Tam patrz, czy przypadkiem nie odłącza Ci kompresora i ew. tego przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W climatronicu w VCDSie jest kanał " compressor shut-off reason". Tam patrz, czy przypadkiem nie odłącza Ci kompresora i ew. tego przyczyna.

 

wartość 0 czyli nie odłącza - sprawdzałem opcję a amperomierzem i cewką sprężarki.

nie włącza się II bieg wentylatora ... podłączony na krótko czyli z Akku i dmucha jak Wściekły

- efekt taki sam przegazuję auto klima zdycha. Usterka opornicy pomijam z racji obejścia na krótko.

Jeśli dobrze rozumiem klima nawet na 1 biegu wentylatora będzie działać ale ze zmniejszoną wydajnością. Broń boże nie bedzie grzała !!!

 

podejrzewam że jest za dużo czynnika i zatyka układ. Jutro odessam czynnik i napełnię ponownie. Napiszę jakie efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam klime zwykła. Jak ją dzisiaj wyłączyłem to przestało w ogóle dmuchać powietrzem.

Pokręciłem pokrętłem i dmuchawa załącza się tylko w pozycji 0,3 i 4 a na 1 i 2 nie działa. Klima tak samo załącza się na biegach 0,3,4. Czy przyczyną owego zachowanie może być opornica o której mowa w tym wątku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności