Skocz do zawartości
Patryk_

Wątek budowlany - porady , ciekawostki , doświadczenia , pytania i odpowiedzi...

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś pytał o opinie na temat Ytong'a 24...

Jako że sam dużo stawiam z tego materiału domów (chociaż ja akurat w większości muruję z tych o szerokości 48cm lub 40cm), to polecałbym Ytong. Jest jednak wielkie ALE. Podstawa to wykonawca. Musi mieć niestety doświadczenie i chęci. A obserwując inne budowy, które zresztą nierzadko podglądam u konkurencji, muszę powiedzieć że o dobrego wykonawcę jest trudno. Niestety, w Polsce nie opłaca się robić dobrze i uczciwie, więc wykonawcy też "kładą lachę". Suma sumarum proponuję rozważać gazobeton 24cm albo Ytong 24cm klasy 400 lub 350.

Silka jest niewdzięcznym materiałem i dobrze wypada tylko w ulotkach reklamowych. Ma też swoje - teoretyczne - plusy, ale ogółem nie warto. I przede wszystkim wyjdzie z niej sporo drożej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u Ciebie ta wilgoć to wynik przecieku czy po prostu skropliny na rurach?

A co jakby to obłożyć kawałkami styropianu?

Wynik skroplin. Wszystkie rury były OK.

U mnie mniejszy problem bo "na górze" mam własną łazienkę nad łazienką na dole ;) więc odpuściłem i jest OK.

W sumie to myślę, że może jakaś konstrukcja ze styropiany + konstrukcja z K/G też by działała.

Nie do końca jestem pewien ale poczytaj czy nie ma jakiś różnic w tłumieniu akustycznym przy różnych rodzajach styropianu. Może będzie jakiś "szczególnie" cichy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś pytał o opinie na temat Ytong'a 24...

Jako że sam dużo stawiam z tego materiału domów (chociaż ja akurat w większości muruję z tych o szerokości 48cm lub 40cm), to polecałbym Ytong. Jest jednak wielkie ALE. Podstawa to wykonawca. Musi mieć niestety doświadczenie i chęci. A obserwując inne budowy, które zresztą nierzadko podglądam u konkurencji, muszę powiedzieć że o dobrego wykonawcę jest trudno. Niestety, w Polsce nie opłaca się robić dobrze i uczciwie, więc wykonawcy też "kładą lachę". Suma sumarum proponuję rozważać gazobeton 24cm albo Ytong 24cm klasy 400 lub 350.

Silka jest niewdzięcznym materiałem i dobrze wypada tylko w ulotkach reklamowych. Ma też swoje - teoretyczne - plusy, ale ogółem nie warto. I przede wszystkim wyjdzie z niej sporo drożej.

 

Ja wcześniej pytałem o dobór materiału. W mojej okolicy jest modny ze względu na bardzo bliską lokalizacje firmy: http://taniemurowanie.pl/pl/prefabet-24-cm-bialy-klasa-600-gladki-i-pw-gazobeton-beton-komorkowy-siporex-suporeks-pustak.html

Wizualnie i parametrami praktycznie ten sam co Ytong tylko wyższy o 4cm co już przy 6 warstwach daje 1 warstwę gratis względem Ytonga który ma 20cm wys. Choć sam Ytong ma teraz promocję i biorąc bezpośrednio z firmy z Piły transport 22 palety uzyskuje się cenę niewiele większą niż pustak w/w linku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, tylko nie porównuj w ogóle jakości (i parametrów cieplnych) Ytonga z innymi markami. Owszem, jak chodzi o dokładność wymiarową, to inne marki także idą do przodu, ale jak już chodzi o ciepłotę, to Ytong moim skromnym zdaniem jest dużo przed konkurencją. Rozważ zakup Ytonga klasy 400 lub 350, a docenisz jego zalety, gdy przyjdzie pierwsza zima.

 

P.S.:

Ten materiał, do którego link podesłałeś, jest klasy 600 - czyli jest to jedna z najzimniejszych odmian gazobetonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może w innym klimacie takie rozwiązanie ma sens.ale w lecie mamy plus 40 a w zimie czasem minus 30. tego styropianu jest niewiele w sumie a wewnątrz beton. to tak jakby z żeliwa ścianę budować i docieplać...! nie widzę sensu, na dodatek trzeba mechaniczne wynalazki stosować bo w krótkim czasie wszystko spleśnieje! tak jakby nie było sprawdzonych technologii.

 

w pracy mam pompę ciepła znanej firmy, faktem jest ze skutecznie podgrzewa wodę ale szum jaki powoduje jest uciążliwy! zawsze jest coś za coś

troche logiki... wentylacja grawitacyjna ma na celu odprowadzenie tzw brudnego powietrza, pary wodej z pomieszczeń. Jeśli zamontujemy super szczelne okna to jak ma ta wentylacja wyciągać powietrze... zaczyna się nam kumulować wilgoś i zaczynają się grzybki itp...

 

pompa ciepła powietrze/woda wydaje jakieś odgłosy chociaż niektóre modele nadmiernie np. stary model Viessmanna. Takie urządzenia stawia się w kotłowniach i pomieszczeniach oddalonych od pomieszczeń użytkowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli zamontujemy super szczelne okna to jak ma ta wentylacja wyciągać powietrze...

 

Otóż to! Tu jest pies pogrzebany. Hermetyczne okna to zło. Każde okno powinno być standardowo w pewnym stopniu rozhermetyzowane i to tak, żeby użytkownik nie mógł nic z tym zrobić. Ludzie doprowadzają do takich sytuacji w mieszkaniach, że ściany robią się czarne bo przez całą zimę nie włączają grzejników i nie uchylą okna nawet na milimetr. Okna hermetyczne powinny być wyłącznie do zastosowań specjalnych.

 

pompa ciepła powietrze/woda wydaje jakieś odgłosy chociaż niektóre modele nadmiernie np. stary model Viessmanna. Takie urządzenia stawia się w kotłowniach i pomieszczeniach oddalonych od pomieszczeń użytkowych

 

Odgłosy pracy pompy i tak zawsze będą się nieść przewodami wentylacyjnymi. Poza tym dochodzi do tego hałas wymuszonej cyrkulacji powietrza. Nie mówię, że to musi wszystkim przeszkadzać, ale są osoby, którym przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i Was nie rozumiem - albo budujemy energooszczędnie , szczelnie , albo budujemy dom dziurawy żeby mógł "oddychać " ścianami i oknami --- normalnie średniowiecze. Ściany i okna nie służą do oddychania i wentylowania domu. Straty przez wentylację grawitacyjną sięgają 30%. Jeżeli ktoś chce mieć dobrze i bez wilgoci , to tylko i wyłącznie wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.

 

Ktoś wcześniej pisał że jeden materiał (Ytong) jest cieplejszy od drugiego - a jakie to ma znaczenie jak na to pójdzie 30cm styropianu ??.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś wcześniej pisał że jeden materiał (Ytong) jest cieplejszy od drugiego - a jakie to ma znaczenie jak na to pójdzie 30cm styropianu ??

 

słuszne słowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest nawet taki ytong, którego podobno się nie ociepla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytań ciąg dalszy odnośnie zabudowy z płyt gkbi w łazience. Załączam widok z góry części łazienki.

bez tytułu.jpg

 

W jednym rogu pod jedynką zabudowa z płyt gk pod rozdzielacze CWU i CO - będzie ok 30cm wyższa niż wanna.

Dalej wanna obudowana bloczkami. W drugim rogu zabudowany płytami gk pion kanalizacyjny - od ziemi do sufitu. Na koniec murek z bloczków trochę ponad poziom wanny. Na wszystkie widoczne z zewnątrz powierzchnie pójdą kafelki. Nie za bardzo wiem jak prawidłowo przygotować te konstrukcje z płyt gk pod kafelkowanie i użytkowanie w warunkach podwyższonej wilgotności.

1. Czym wykończyć miejsce styku płyty gk ze ścianami i podłogami? Jakaś taśma? Jeśli tak to na co wklejać?

2. Czym wykończyć narożniki konstrukcji z płyt gk? Narożniki alu czy też jakaś taśma, i na co wklejać?

3. Stosować folię w płynie na powierzchnie płyt gk?

4. Gruntować płyty z zewnątrz?

5. Czy po prostu na płyty kleić od razu kafle i na jakim kleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do łazienki dajesz płyty gk do pomieszczeń wilgotnych (zielone). Na to układasz kafle jak ci się podoba (klej najlepiej jakiś elastyczny : Atlas Plus , albo Mapei Adesilex P9).

Narożniki konstrukcji to najlepiej jak osoba układająca dotnie kafle na 45 stopni i wtedy bez kombinacji z listwami. Wszędzie tam gdzie masz styk gk z pustakiem, ściany z podłogą , trzeba dać sylikon w kolorze fugi - zwykła fuga na takich połączeniach popęka.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij dać siatkę na płytę GK pod kafelki lub przykręć podwójną płytę. Ja bym zaizolował ściany szczególnie przy wannie. Przed zatopieniem siatki w kleju lub po przykręceniu drugiej płyty zastosuj folię w płynie lub np. zamiast osobnej izolacji daj klej Sikabond T8 wodoszczelny. Drogi ale skuteczny. Narożniki płyt GK pod kaflami nie musisz wykańczać narożnikiem. Płyty zawsze najlepiej zagruntować. Na styku płyt z wanna, z podłogą i w narożnikach wklęsłych tak jak pisał dgasek zastosuj silikon. Jak będziesz kupował fugę, to najpierw wybierz kolor silikonu. Zdarza się, że do danego koloru fugi nie ma odpowiadającego mu silikonu. Wtedy trzeba dobierać silikon do fugi "na oko".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce zrobić w mieszkaniu częściowy remont 3 pokoje + przedpokój i nurtuje mnie sprawa instalacji elektrycznej - jest stara na aluminium, tablica z korkami. Chciałbym to wymienić bo na ściny leci gładź, ale czy można tylko częściowo wymienić instalację? Kuchni WC i łazienki na razie nie ruszam bo nie mam na to środków, a są w miarę świeże (zabudowa, płytki).

 

Ile może kosztować elektryk? Ma przyjść podpowiedzieć co ma gdzie być, rozplanować instalację, podłączyć wszystko pod skrzynkę i tyle. Ja jestem od brudnej roboty jak i od wykończenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz elektryka i zmieniaj całą instalację. Żywotnośc instalacji z Al to jakieś 20 lat. Ja podczas remontu nie zrobiłem tego kompleksowo, tylko fragmentami i teraz tego żałuję. W dzisiejszych czasach - przy tylu urządzeniach - dobra instalacja to podstawa. No i jeszcze jedno: choćby stara instalacja była w dobrym stanie, to zapewne jest dwużyłowa, a to zasadniczy mankament.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do instalacji elektrycznej to tak:

- na ścianach narysuj gdzie chcesz mieć gniazdka i ile ich ma być.

- zaproś elektryka może cos podpowie może cos poprawi jakoś sie dogadanie co do spraw technicznych.

- jeśli nawet nie wymieniasz instalacji w WC i kuchni to dociagnij juz przewody Cu do puszek żebyś przy remoncie kuchni nie musiał korytarza kuć.

- jeśli w przyszłości rozważasz płytę indukcyjna to do kuchni ciągnij 3 fazy jeśli masz możliwość.

 

Co do ceny to zależy co jest do zrobienia, czy cegła czy beton, ile punktów, czy z białym montażem itd.

 

WAŻNA SPRAWA:

Obwody zasilane przewodami ALU zabezpiecz bezpiecznikami topikowymi a nie wylacznikami instalacyjnymi (tzw eSki). Bezpieczniki maja znacznie lepszą skuteczność ograniczania prądów zwarciowych i jest mniejsze prawdopodobieństwo spalenia przewodów Al - jak będziesz miał dobrego elektryka to będzie wiedział o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero raczkuję w temacie :)

 

Podpowiedzcie na jakich producentów patrzeć siłowników do bram ? Mam bramę dwuskrzydłową 2x165 cm jakby co :P

A może jakiś sprawdzony sklep ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zakładał fachman u mnie automaty do bramy przesuwnej i bramy garażowej - polecał i zamontowałem automaty FAAC.

Mówi, że praktycznie bezawaryjne.

Kupowałem u niego razem z montażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamontowałem automaty FAAC.

 

No własnie widze że ten producent zdominował allegro a zawsze przeglądam oferty od najdroższych ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jaki model pod bramę ?

 

 

2x165 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo stanę przed wyborem okien i drzwi, bramy garażowej. Na jakie firmy zwrócić uwagę a jakie omijać szerokim łukiem? Nie chcę żadnych udziwnień, chcę solidne okna za rozsądne pieniądze.

Wszystkie podpowiedzi mile widziane. Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

staję przed kryciem dachu, opcjonalnie mam trzy warianty do wyboru: blacho-dachówka, dachówka ceramiczna, dachówka betonowa.

Co polecacie zakładać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności