Skocz do zawartości
eryk

modyfikacje 1.8t AEB stage II: 245km

Rekomendowane odpowiedzi

witam na początek napiszę co zostało zmienione w silniku:

- FMIC 550x230x65 plus o rurowanie z kwasówki 2,25 cala

- down pipe 3 cale bez kata reszta 2,5 cala trzy tłumiki przelotowe

- turbo-chybryda K04 z kołem kompresji 56mm

- wtryski z audi TT 380 ccm plus przerobiona listwa pod niższe wtryski

- regulator ciśnienia 3bar

- TIP 3" z nierdzewki plus stożek K&N

- obudowa przepływomierza 3"

- zawór DV Forge dahl black racing

- zegary boost i EGT

- strojenie

- sprzęgło : tarcza i docisk z 1,9 tdi AWX

no i żeby samochód się prowadził: gwint WEITEC hamulce tarcza 312mm zimmermann sport, opony michelin pilot sport 3 225/45/17

Samochód był na strojeniu w piątek i został zrobiony na 186KM i 252Nm. gdy tuner "dokładał" mu więcej aby osiągnąć zamierzeone 230KM samochód szedł ładnie do 5000 obr i później zaczynał szarpać i prychać, więc zostawili żebym poprawił co trzeba bez zmian. i teraz moje pytanie co mu jeszcze brakuje lub o czym zapomniałem, czy jest to wina przepływki bo zaczyna pracować poza zakresem i trzeba by wrzucić np od audi S3 czy wina pompy paliwa ? pytam bo samochód buduje samemu a strojenie jest wykonywane po znajomości w profesjonalnej firmie

Edytowane przez eryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a tuner nie podpowiedział co jest nie tak?

 

btw. 5 barów na regulatorze paliwa przy wtryskach 320@3bar to chyba jakiś żart jest? :)

ok, teraz doczytałem - 320ccm/min to trochę za mało żeby mieć wydajność do 230 koni przy seryjnych 3 barach... :P ale 5 barów na listwie wtryskowej? nieźle...

 

pytanie brzmi: czy pompa paliwa się tego spodziewa? bo wydawało mi się, że seryjna pompa jest w stanie nadmuchać 5 barów, ale pod warunkiem, że po drugiej stronie nie będzie żadnego "odbiornika", a nie wtryski, które pracują na 5 barowym regulatorze!

 

btw. pokaż wykresik jak te 200 koni jest osiągane, bo jestem ciekaw jak wstaje ta turbina SP51.

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn. tak wg tunera wygląda to na brak paliwa w poniedziałek przejedziemy sprawdzić AFR i się okaże czy jest paliwo. gadałem z kolesiem od którego brałem wtryski który miał je zamontowane w TT 180km i po zrobieniu dolotu i przerobieniu wydechu wyciągną 240km

a pompa jest taka sama w 150 jak i w 180 więc raczej to nie to, ale jutro sprawdzimy AFR i się okaże czy pompa daje rade i postaram się jutro wrzucić wykres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry za tygodniowy przestój w temacie ale miałem dużo pracy i dopiero dzisiaj udało nam się wybrać na testy. po zbadaniu AFR wyszło tylko 10% paliwa więc kupiona została pompa paliwa walbro 255l/h. co powinno załatwić problem a jak nie no to znowu będzie trzeba poszukać większych wtrysków.

Podczas testów sprawdzaliśmy jednocześnie przepływomierz i wyszło że już powoli kończy się jego zakres pracy i teraz pytanie od czego przypasować inny o większym zakresie pracy. patrzyłem na przepływkę od tt 180KM ale ona ma na 5 pinów a ja mam na 4 czy wie ktoś może od czego by pasowała ??

 

wrzucam wykres jeszcze przed korektą z mocą 180KM i 255Nm

hamownia.jpg

Edytowane przez eryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...jakbym patrzył na wykres swojego z czasów dzieciństwa (nawet te same parametry - 177 koni, 254 Nm :P)

 

btw. 10% paliwa? Na pewno AFR mierzyliście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie masz przeplywy ze uwazasz ze zamykasz przeplywke? ztcw to zmiana przeplwyki jest wskazana przy okolicach 240-250km (a to tez zalezy od tunera)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie oznazenie bloku ma silnik AEB? czy to 06A czy 058 i jak bardzo różni się od AWT i ATW? po forach piszą, że jest tym najmocniejszym 1.8t i ciekawi mnie w czym tkwi taka różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blok jest taki sam... krążą legendy o tym, że niby pierwsze AEB (czyli te z lat 95-96) miały jakieś kute tłoki wossnera montowane seryjnie. Nie wiem ile w tym prawdy. Różnica tkwi w osprzęcie (sterownik, turbina) i głowicy (large port - tutaj bez problemu dałoby radę przepołowić trzysta koni na seryjnej głowicy ;) ), a więc i kolektorze ssącym o szerokich kanałach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jakie w koncu ma oznaczenie blok AWT i AEB i czym sie roznia??? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no faktycznie źle napisałem z AFR

 

chłopaki od tuningu wprowadzili mnie w błąd i AFR=10 czyli go zalewa paliwem.

Aha i jeszcze co do przepływki sprawdzałem to pokazuje 600 kg/h czyli mniej więcej 166g/s

czyli już się zamknęła przy doładowaniu 0,85 bara, więc zasięgnąłem do forum A4 i tam chłopaki wstawiają obudowę od Vr6.

 

popróbuje różnych opcji i zobaczymy co z tego wyjdzie

Edytowane przez eryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po długiej przerwie i wielu próbach drogowych jest jakiś efekt ale od początku.

zrobiłem edycję w mojej ostatniej wypowiedzi żeby było wszystko jasne po kolei i bez bzdur :)

 

Po założeniu obudowy od VR6 i wtrysków 380ccm zaczęło się: doładowanie skoczyło na 1,2 bara i osiągi były całkiem przyzwoite. Tylko znowu ale między 2500 a 3000 obr samochód się dławił. Ale i tak podjarany osiągami skoczyłem na hamownie i wynik 203km i 290Nm. więc już powyżej magicznych 200 :)

no ale jak widać na wykresie powyżej 4500 nagły spadek momentu i mocy

bo w tym momencie opada już ciśnienie i zaczynało ostro zalewać paliwem AFR = 10,8

Po przebadaniu sytuacji okazało się że w peaku ciśnienie doładowania skakało do 1,5 bara i N75 zaczynał upuszczać nadmiar ciśnienia.

No i były dwie opcje usunięcia problemu 1. skręcić bardziej ramię sterujące WG żeby później spuszczał ciśnienie lub 2. założyć MBC. zdecydowałem się na MBC bo do ramienia jest kiepski dostęp z tego co patrzyłem musiałbym wyciągać turbinę.

 

Na MBC ustawiłem 1,25 bara i samochód zrobił się bardzo zrywny z dołu aż do tych nieszczęsnych 4500 obr gdzie już nie był taki żwawy.

 

no i zaczęły się testy z wtryskiwaczami i regulatorami ciśnienia

 

no i doszedłem na wtryskach 320 ccm i moim magicznym regulatorze o płynnej regulacji ciśnienia, przy 6000 obr AFR = 13 - 12,7 czyli jak na załączonym wykresie idealnie.

 

no i znowu ale według moich odczuć zrywniejszy był na wtryskach 380ccm no ale w tym tygodniu wizyta na hamowni rozwieje moje wątpliwości i zobaczymy czy udało się chociaż zbliżyć do 230km.

na zdjęciach dodałem również mojego wariata:)

skanuj0001.jpg

AFR.jpg

DSC01122.jpg

DSC01123.jpg

DSC01124.jpg

DSC01127.jpg

DSC01128.jpg

DSC01129.jpg

DSC01131.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten tuner, który pisał program nie mógł Cię bardziej wspomóc? Na K04 z takimi modami, które masz (wtryski, pompa, FMIC) Rogalotti robi 240KM na seryjnym N75 bez eksperymentowania z MBC... więc i auto całkiem cywilnie przyspiesza, i można jeździć na 1/2 gazu bez szarpań.

 

Odpal kanał 020 i zrób loga z butem w podłodze. Zobacz czy Ci nie cofa zapłonu powyżej tych 4500 obr, kiedy tak spada moment. Prawdopodobnie nadmiar ciśnienia powoduje spalanie stukowe i bez korekcji softu nic już więcej nie ugrasz... A do ugrania jest BARDZO dużo ;)

 

AAaaa... i szykuj się na nowe sprzęgło, jak chcesz mieć 250 Nm przy 2500 obr/min ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten Twoj projekt to jakis ulep jest... kto Ci to stroi? zmien chłopaku tunera...

 

zamykasz przeplywke przy 166g/s... no jak? w którym miejscu?

 

zmieniłes przeplywke na 3" i nie robiłeś zadnej korekty softu?

krecisz aktuatorem i mbc zeby wykorzystac wtryski? dzizz...

Podjedz do kogos kto Ci soft do tego ogarnie po prostu.

 

 

po tym wykresie wydaje mi sie ze widac nampowanie turbo mbc a potem niewyrabianie twgo turbo...

 

250Nm mialem u siebie przy 2500 na starym k03...

Edytowane przez the.wolf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Ulep straszny,przeciesz to mozna wystroic na seryjnej przeplywce i n75 bez zadnego drutowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyjmuje słowa krytyki bo macie racje

 

jeżeli chodzi o program to na początku robiłem w v-tech szczecin (błąd życia) gdzie umówiliśmy się na zrobienie projektu od początku do końca najpierw był program pod nowe turbo potem miała być korekta po założeniu fmic'a i większego wydechu plus ewentualnie większe wtryski. zrobiłem co trzeba w zaciszu garażu wpadam do kolesia a on mi wyjeżdża że musze znowu zapłacić za nowy program bo korekta nic nie da :zeco nic nie dała również rozmowa z centralą v-techu.

 

teraz dłubiemy samochód w v-tronicu gdzie pisze programy poniedziałek.

który na początku podjął wyzwanie zrobiony był program na 185 km a jak próbował załadować mocniejszy program to samochód zalewało i nie wiem czy niemógł sobie z tematem poradzić czy co ale po drugiej próbie sie wypiął i powiedział żebym jechał do tune-up :dolamam. tym razem zapłaciłem tylko za pomiar mocy

 

chciałem sprawę załatwić w szczecinie żeby w razie jakiś pomysłów można było korygować program no ale jak narazie jest ****

 

gdyby nie nieudana przygoda z v-techem i wywaleniem 2100 w błoto pewnie auto by już latało

 

wywalenie znowu 2000 albo lepiej na lade już jest dla mnie za dużo na ten już mocno przekroczony budżet projektu. już sam nie wiem czasami mam ochotę odstawić samochód w krzaki...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejdzie Ci ;)

a na przyszłość wybieraj tylko takiego tunera, który lubi to, co robi, a nie klepie gotowce i nie patrz na odległości ... (btw. nawet w Warszawie jest taniej niż u Ciebie :lol)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. pooszczedzaj miesiac, dwa i podjedz do kogos kto to ogarnia. Wywal mbc i powinno grac. Oczywiscie jesli uda sie usunac usterki mechaniczne które na moje oko maja miejsce w Twoim samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a dla czego tak uważasz ??

auto pod względem technicznym jest w stanie niemalże idealnym

wizualnie natomiast juz nie do konca jest pare rzeczy lakierniczych do zrobienia

 

jutro pogadam z chłopakami z tune up bo chyba jest możliwość zgrania programu i wysłania go im oni zrobią co trzeba u siebie i odeślą zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczas zimowej przerwy w tuningu odświeże mój temat. Na początek na strojenie będę musiał wybrać się osobiście bo na odległość nikt nie chce się podjąć. jak już wcześniej pisałem mój wybór padł na tune-up Gdańsk. cena spora bo krzyknęli 2000 tys ale chłopaki z vtronica mają mi wynegocjować jakiś przyzwoity rabat. tak czy inaczej zbieram pieniądze i wybieram się w ostatni weekend lutego.

 

ponieważ Passat przeczekuje zimę nieujeżdżany a do końca lutego jest dużo czasu więc więc można było by coś podłubać przed strojeniem. na forum A4 parę osób zamontowało do swoich tuningowanych 1.8t wałki rozrządu od wersji wolnossącej ADR co poprawia szczególnie górny zakres obrotów. Słyszeliście coś o takim rozwiązaniu czy warto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności