Skocz do zawartości
bobasspr

Passat B3 Kąty w zawieszeniu...

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od jakiegoś czasu interesuje mnie temat geometrii w Passacie B3.

Chodzi mi o to co, gdzie i jak dokładnie się ustawia. Otóż jestem po tzw. "przejściach" z geometrią przedniego zawieszenia ale dalej kilku spraw nie rozumiem. Otóż zbieżność się ustawia "na gałkach" czyli odkręcajać gałkę albo koło bardziej "skręca" na postoju do wewnątrz względem drugiego albo na zewnątrz. Powiedzmy że wiem o co chodzi w zbieżności ale hola hola.... PO kiego grzyba śą jeszcze te całę kąty??

Jak się to ustawia??

 

Wiem że jest to robota dla "maszyny" ale chce poprostu teoretycznie wiedzieć co i jak

 

1)Kąt pochylenia koła

2)Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

 

Jak to ugryźć?? Czym się toto reguluje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąty ustawiasz na połączeniu zwrotnicy z mcphersonem. Luzujesz dwie śruby i odchylasz koło ustawiając kąt, druga osoba skręca dwie śruby kiedy kąt jest ustawiony ale bez maszyny się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ustawia się pochylenie koła (tak jak pisał kolega wyżej - dwie śruby mocujące MPSa do zwrotnicy) a potem reguluje zbieżność na drążkach. Nigdy na odwrót. No i bez przyrządów nie dasz rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt pochylenia koła to kąt pomiędzy płaszczyzną boczną koła a pionem,

natomiast kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to kąt pomiędzy osią zwrotnicy a pionem ,i w calosci chodzi zawsze o to samo,czyli zeby przy skreconych kolach jedno z kol nie bylo "ciagniete bokiem",co wynika z tego ze skrecone kola na luku maja do pokonania inne drogi.Kat wyprzedzenia sworznia jest w 99% nie regulowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dokładnie o to mi chodziło. Czyli w 35i ustawia się kat pochylenia koła oraz zbieżność. Nic mniej nic więcej tak????????

 

Co do przyrządów to nie chodzi mi tu o kombinację. Znam zresztą ludzi którzy ustawiają zbieżność "na patyk"........ pozostawiam to bez komentarza.

 

Miałem robioną niedawno geometrie niby kompletną ale coś mi się dalej nie podoba. Przednie koła wg mnie się tak jak by rozchodzą "dołem" i pojadę na ew. korekte ale muszę wiedzieć na 100% co facet mi będzie ustawiał.

 

P.S. Czy tył wymaga jakiejkolwiek regulacji??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli w 35i ustawia się kat pochylenia koła oraz zbieżność. Nic mniej nic więcej tak????????

Tak - dokładnie. Tylko te parametry można regulować. Nic innego.

Przednie koła wg mnie się tak jak by rozchodzą "dołem" i pojadę na ew. korekte

Bo w 35i pochylenie jest na minusie. Ustawia się na -1st 20' +- 20' dlatego koła górą będą bliżej niż dołem.

 

I najważniejsze - przed ustawieniem geometrii zawieszenia należy koniecznie sprawdzić czy w zawieszeniu nie ma luzów. Zarówno z przodu jak i z tyłu.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. Czy tył wymaga jakiejkolwiek regulacji??

Tylko po dzwonie od tylu,i tylko mlotkiem(takim 20-kilowym)....czyli nie wymaga:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super za info. Myślę, że w przyszłym tygodniu podjadę na geometrie to wszystko się wyjaśni. Dam znać co było nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tylu jest belka skrętna i nie ma co regulować. Jak jedziesz na ustawianie geometrii to zapytaj o kalibrację maszyny. Jak nie kalibrowana zrezygnuj i poszukaj takiego zakładu gdzie regularnie to robią. Nie kalibrowana maszyna bardziej szkodzi niż pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Z tylu jest belka skrętna i nie ma co regulować." Co to takiego????? Jak to działa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Belka skrętna to "lepsza" wersja sztywnej osi. Zamontowana do podwozia na dwóch tulejach gumowo metalowych belka w kształcie litery C. Jak jedna strona wpada na wybój to druga też się lekko podnosi. Belka nazywa się skrętna bo w tym momencie się lekko poddaje aby druga strona się tak mocno nie unosiła. Wszystko dzieje się w granicy kilku milimetrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Belka skrętna to "lepsza" wersja sztywnej osi

Ja bym powiedział że to tania alternatywa dla wahaczy ze stabilizatorem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odświeże trochę bo wydaje mi się że mam właśnie problem z kątami , jestem po wymianie kompletu zawieszenia - wszystko w wachaczach oraz komplet na stabiilizatorze , łożyska górne amorow oraz drążki kierownicze z końcówkami , zbieżność ustawiana trzykrotnie ale wszystko jest ok dopóki nie zacznę skręcać na maksymalnie skręconej kierownicy , bez różnicy czy to w prawo czy w lewo opony zbierają asfalt tak jakby w pojazdach tylnio napędowych z blokadą dyfra czy to będzie wina ustawienia kątów których nie robiłem ???

 

Druga sprawa :

 

Jak u was cenią się warsztaty - stacje kontroli za takowe ustawienie ??

 

Nigdy tego nie robiłem i niestety u mnie w mieście jest tylko jeden "zakład" który się tym zajmuje BOSCH SERWIS WACHOWIAK , jak byłem się dzisiaj zorientować jak to wygląda cenowo to na dzień dobry zapytano mnie ile tam jest śrub do ustawiania kątów - OT TAKI SERWIS - Takich nazywam nie mechanikami a WYMIENIACZAMI , bo wymienić to ja sobie sam moge

 

Jak już odpowiedziałem że z tego co się orientuje (czyli z tego co wyczytałem na forum) to ustawia się je na dwóch śrubach na łączeniu McPersona i zwrotnicy , facet się zdziwił

 

Sam nie wiem co jest pięć wydaje mi się że zielonego pojęcia o tym nie mają i wiedzą że mają przyrząd ale chyba na mnie będą się uczyć go obsługiwać :/

 

Finalnie usłyszałem że będzie to kosztować 140zł !!!

 

Wydaje mi się to trochę dużo a szczególnie za coś czego nie będę pewien że jest dobrze . . .

 

Jakieś Rady ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz na diagnostyke, na większości mają sprzęt do geometri. Ostatnio zbierzność robili mi za 30 zeta. Jak dla mnie operacja warta max 80zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak u was cenią się warsztaty - stacje kontroli za takowe ustawienie ??

50 - 60 zł za kąty plus zbieżność.

a tego boscha to omijaj szerokim łukiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie za zbieżność 50zł na fachowym komputerze bez marudzenia i od razu sprawdzali kompletne zawieszenie dlatego właśnie wydawało mi się to coś dużo

 

---------- Dodano o 19:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:08 ----------

 

Jedz na diagnostyke, na większości mają sprzęt do geometri. Ostatnio zbierzność robili mi za 30 zeta. Jak dla mnie operacja warta max 80zł

 

 

właśnie chodzi o to że nigdzie na diagnostyce nie chą tego zrobić a tylko tam mają komputer do ustawiania kątów , na słowo honoru to sam mogę sobie ustawić ale wolę to na komputerze widzieć . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/color]

 

 

właśnie chodzi o to że nigdzie na diagnostyce nie chą tego zrobić a tylko tam mają komputer do ustawiania kątów , na słowo honoru to sam mogę sobie ustawić ale wolę to na komputerze widzieć . . .

 

Jak robią zbieżność to powinny zrobić geometrie. Widze że jesteś z Lęborka więc jeśli nic nie znajdziesz to daj znać dam ci namiar na warsztat gdzie ci to zrobią ale jest to w Bolszewie k.Wejherowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/color]

 

 

właśnie chodzi o to że nigdzie na diagnostyce nie chą tego zrobić a tylko tam mają komputer do ustawiania kątów , na słowo honoru to sam mogę sobie ustawić ale wolę to na komputerze widzieć . . .

 

Jak robią zbieżność to powinny zrobić geometrie. Widze że jesteś z Lęborka więc jeśli nic nie znajdziesz to daj znać dam ci namiar na warsztat gdzie ci to zrobią ale jest to w Bolszewie k.Wejherowa

 

No jest w sumie jeden zakład który ustawia zbieżność komputerowo byłem dzisiaj powiedzieli że kątów nie robią :/

 

Jak się ceny kształtują w bolszewie ?? mniej więcej oczywiście ??

 

Podejrzewam że taniej wyjdzie mi zrobić 50km w dwie strony jak dać 140zł za coś czego jak już mówiłem nie jestem pewien . . .

 

 

No i dalej się nasuwa pytanie czy dolegliwość którą opisałem rzeczywiście powodują złe kąty . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak robią zbieżność to powinny zrobić geometrie. Widze że jesteś z Lęborka więc jeśli nic nie znajdziesz to daj znać dam ci namiar na warsztat gdzie ci to zrobią ale jest to w Bolszewie k.Wejherowa

 

No jest w sumie jeden zakład który ustawia zbieżność komputerowo byłem dzisiaj powiedzieli że kątów nie robią :/

 

Jak się ceny kształtują w bolszewie ?? mniej więcej oczywiście ??

 

Podejrzewam że taniej wyjdzie mi zrobić 50km w dwie strony jak dać 140zł za coś czego jak już mówiłem nie jestem pewien . . .

 

 

No i dalej się nasuwa pytanie czy dolegliwość którą opisałem rzeczywiście powodują złe kąty . . .

 

Tu maż namiary na Bolszewo http://kompleks-kolo.pl/index.php zadzwoń i wypytaj. Robiłem u nich całą geometrie i zbierzność w B3 i dawałem 60zł ale to było już chwile temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności