Skocz do zawartości
Gość adamos12

[B5] Bulgotanie, przelewanie sie wody? albo kamyczki..;)

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie ubytek płynu i czasami biały dym z rury wydechowej i niedomagania ogrzewania były spowodowane tym , że rozszczelniła się chłodniczka EGR-u i przeznią płyn dostawał się do cylindra. Płyn był czysty nie robiłem żadnych prób na dwutlenek w zbiorniczku tylko odrazu zrobiłem obejście tej chłodniczki i wszystko wróciło do normy.:jupi Niewiem czy ty masz taką chłodniczkę ? Znajduje się ona nad turbiną jest to taka grubsza rura ze 30 cm dł i dochodzą do niej dwa węże z cieczą chłodzącą. Czytałem gdzieś że w serwisie wymienili gościowi upd. a później okazało się że to ta chłodniczka była padnięta

Edytowane przez arti3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przedstawiam mój problem z bulgotaniem płynu.

Problem pojawia się na zimnym silniku jak i ciepłym. Najczęściej przy starcie z miejsca. Często też pojawia się w momencie ostrzejszych zakrętów (np. przy zjeździe z autostrady ).

Płynu nie ubywa, brak śladów spalin w układzie chłodzenia. Temp. ok ( przynajmniej przy liczniku; trzyma 90 stopni)).

Temp. spada na postoju jeśli ustawiony jest grzania na fulla ( zrobiłem taki prosty test).

 

Jeśli chodzi o węże to jest podejrzana sprawa:

 

https://www.dropbox.com/s/bk5kdru3pl7e05c/DSC_0187.JPG

 

Wąż oznaczony na czerwony jest ciepły, żółty natomiast jest cały czas zimny. Test zrobiony po przejeździe na autostradzie 140-160km/h, więc wydaje mi się że węzę powinny być ciepłe.

 

Jaka może być przyczyna? Temostat? UPG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spadek temp. na postoju to normalna rzecz zwłaszcza przy ustawieniu grzania na full. Co do węży to myślę, że wszystko jest OK. ten górny to przelew z głowicy i tam jest ciepły płyn, natomiast ten dolny to tylko przewód wyrównawczy i przy zamkniętym termostacie będzie on zimny. Jak dla mnie to utrzymuje on tylko poziom płynu. Pod uwagę (obserwację) należy wziąć węże przy chłodnicy (te grubsze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę przy chłodnicy węże.

Górny wąż jest na pewno ciepły, ale dolny muszę sprawdzić.

 

Edit:

Zapomniałem dopisać że przy zimnym silniku, gdy odkręcę korek to poziom płynu wzrasta o 2-3cm

Edytowane przez mrc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz tylko uszkodzony korek zbiornika. Tam są zaworki utrzymujące ciśnienie. Oby to nie była uszczelka pod głowicą bo koszty i roboty więcej. Podmień korek od kolegi lub kup i sprawdź czy tak jest nadal. Gdzieś opisywano, że ciśnienie w układzie na zimnym silniku np. po nocy wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie znajomy kupił ostatnio z komisu B5 3BG 1.9TDI 130koni.

Ostatnio jadąc tym samochodem zauważyłem przelewanie się wody / bulgotanie. Znajomy stwierdził że to szurający lód w podszybiu (auto w komisie stało 3miesiące nie ruszane) ale to nie jest to. Stojąc na postoju i gazowaniu słychać wyraźnie ten bulgot. W czasie jazdy również to występuje. Druga sprawa to taka że auto łapię 90C na zegarach tylko i wyłącznie po dynamicznej jeździe. Jadąc około 70-80km/h auto trzyma temperaturę 80-85C przyspieszając do ponad 100km/h podchodzi do 90C. Następna sprawa to taka że auto na 18C i ECON w climatronicu auto grzeje gorącym powietrzem , to raczej normalne nie jest? Póki co nie płynu w zbiorniczku ani nie ubywa ani nie przybywa. Auto (podobno) odpala normalnie z rana na zimnym. Czy to może mieć związek z uszczelką pod głowicą? Co sprawdzić na początku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto (podobno) odpala normalnie z rana na zimnym. Czy to może mieć związek z uszczelką pod głowicą? Co sprawdzić na początku ?

 

Kolego nic nie sprawdzac jest wszystko ok u mnie tez to przelewanie, bylgotaie nieraz sie pojawia nieraz nie, i nic tam nie robiłem nie ruszałem jest ok grzeje normalnie pedał ma ... dymic dymi rano na dogrzewaniu na bialo ale to normalne wody nie ubywa nie przyybywa ja bym wcale sie tym nie przejmował u mnie bulgotało kiedys pozniej przestalo a teraz znów bulgocze po dluzszej trasie autostrada jak został troche przycisniety ale jest ok i dla mnie wcale to nie UPG, moze cos jak którys z kolegow napisal mzoe cos z korkiem ze jest przypchany ten zaworek na korku odpowietrzajacy itd mozna sprawdzic podmienic...

 

Jedynie mnie jeszcze interesuje to ktos kiedys pisal ze jakos sie odpowietrza teoretycznie sama nagrzewnice gdzies jest jakas sruba przy komorze na przewodach czy gdzies w tych okolicach i tam odpowietrzyc ten układ ale to tylko cos kojarze ze ktos gdzies tutaj cos pisal niech którys z kolegów jak wie o co chodzi to podpowie i poprawi mnie ewentualnie i tego mozna by sprobowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ! Dzisiaj podmienimy korek i zobaczymy co i jak.

Poza tym w środę ma zaprowadzić to auto do komisu gdzie je kupował i oni mają je oddać na warsztat w celu zrobienia UPG. Bo kolega im powiedział że to będzie to. Oni mają to zrobić na swój koszt , tylko obawiam się że jeśli to nie to , to obarczą go kosztami za naprawę. A to na pewno nie będzie mała suma w pompo wtrysku z tego co tu czytam.

 

Tylko zastanawia mnie to dlaczego na 18C na climatronicu auto grzeje ciepłym powietrzem. Zimne dopiero po włączeniu klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bm nie dawał spowrotem do komisu :) bo to jest roznie zamaist zrobic to cos pogorsza albo cos innego na złosc uszkodza to sa cwaniaczki zaje*** ...

 

a dlaczego na 18 daje ciepło prawdopodobnie dlatego ze climatronic ma nagrzewac do zadanej temperatury a ze na zewnatrz jest minus wiec zadana temp jest 18 sytopni i on daje cieplo do tej temeperatur jak juz osiagnie 18 stopni we wnatrz to bedzie lecialo letnie powietrze a jak usatwisz LO to nie wazne czy ziumno czy ciepło zamyka dopływ ciepła z nagrzewnicy i wrzuca ci powietrze z zewnatz czyli zimne... tak to wyglada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź (kup nowy lub zamień od kogoś) korek zbiornika wyrównawczego. Jeśli to nie pomoże, to jak dla mnie uszczelka pod głowicą :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak płynu nie ubywa to nie rób uszczelki niepotrzebnie, idzie tak jeździć aż zacznie naprawdę płynu ubywać wtedy to albo wyciek albo UPG, u mnie na przykład co jestem pewny na 99,9% bulgotanie robią świece żarowe w układzie chłodzenia, po zdjęciu kapturków z nich bulgotania brak. Przy plusowych temp. delikatnych też brak, jak jest na minus i świece się włączą to bulgotanie wystąpi czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to bulgotanie to zależy jak układ się otwiera i jaki obieg puszcza i może problem leży w odpowietrzeniu odpowiednim a dokładnie między akumulatorem a zbiornikiem płynu hamulcowego, w takiej peszlowej osłonce gdzie dwie rurki wchodzą do wnętrza auta do nagrzewnicy.

Jeden z wężyków się ściąga aż pojawi się otwór(nie całkiem) i wtedy wylatuje błądzące po układzie powietrze.

Próbowaliście może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może to bulgotanie to zależy jak układ się otwiera i jaki obieg puszcza i może problem leży w odpowietrzeniu odpowiednim a dokładnie między akumulatorem a zbiornikiem płynu hamulcowego, w takiej peszlowej osłonce gdzie dwie rurki wchodzą do wnętrza auta do nagrzewnicy.

Jeden z wężyków się ściąga aż pojawi się otwór(nie całkiem) i wtedy wylatuje błądzące po układzie powietrze.

Próbowaliście może?

Próbowałem aż nadto i wierzyć mi się nie chce że zrobiłem to źle bo na rózne sposoby i chyba z 15 razy, zatem bulgotanie się pojawiało, przegoniłem potem auto po autostradzie ~200km/h dłuższy odcinek, bulgotanie ustąpiło by za jakiś czas znów się pojawić na chwilę. I tak w kółko dziwna sprawa a na 99,9% UPG nie mam walniętej, wszystko szczelne, nagrzewnica działa dobrze ( temp. z nawiewu na rozgrzanym w okolicach temp. silnika ręki utrzymać się nie da parzy). U mnie stwierdziłem ewidentnie jak świeczki grzeją w układzie chłodzenia to może to zjawisko wystąpić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsadź taką świecę do szklanki z woda i daj na nią napięcie, okaże się czy generuje pęcherzyki powietrza. Chociaż w ukłądzie chłodzenia jest płyn oraz w króćcu w którym sędzią trzy świece jest cały czas przepływ cieczy więc raczej mało prawdopodobne by dochodziło do gromadzenia się pęcherzyków powietrza które potem wędrują do nagrzewnicy.

Kto ma wolną świecę mógłby zrobić eksperyment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam takich świec, a mam odgłos przepływających pęcherzyków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już to wcześniej opisywałem. Robiłem różne cuda i egzorcyzmy. Ostatecznie po wymianie UPG problemy minęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie miałem u siebie ten problem. zdemontowałem głowice i poszła do planowania. minimalny ubytek składam wszystko. nowe uszczelniacze szklanki nowy wałek cały komplet na głowice odrazu robię. jak złoże dam znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jeżeli w waszych przypadkach wszystko sprawdzone i UPG też w porządku to może gdzieś jeszcze coś się dzieję z chodnicą spalin czy jak się to nazywa przy kolektorze ssącym przy EGR-ze...może warto sprawdzić:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy jeżeli w waszych przypadkach wszystko sprawdzone i UPG też w porządku to może gdzieś jeszcze coś się dzieję z chodnicą spalin czy jak się to nazywa przy kolektorze ssącym przy EGR-ze...może warto sprawdzić:/

 

Dobrze gadasz, u mnie był problem z tą chłodnicą spalin. Musi odłączyć od niej węże i połączyć je ze sobą żeby ominąć chłodnicę. Jak ciśnienie ustąpi to jest odpowiedź. Ja tak jeżdżę już prawie rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności