Skocz do zawartości
Gość adamos12

[B5] Bulgotanie, przelewanie sie wody? albo kamyczki..;)

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze gadasz, u mnie był problem z tą chłodnicą spalin. Musi odłączyć od niej węże i połączyć je ze sobą żeby ominąć chłodnicę. Jak ciśnienie ustąpi to jest odpowiedź. Ja tak jeżdżę już prawie rok.

A czy jest jakaś różnica w spalaniu czy dogrzewaniu auta po ominięciu chłodnicy spalin czy to nie ma znaczenia a zwłaszcza jak zaślepiony EGR czy może czasem to nie wspomaga dogrzania silnika zanim osiągnie właściwą temp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy jest jakaś różnica w spalaniu czy dogrzewaniu auta po ominięciu chłodnicy spalin czy to nie ma znaczenia a zwłaszcza jak zaślepiony EGR czy może czasem to nie wspomaga dogrzania silnika zanim osiągnie właściwą temp?

 

też o tym słyszałem ale różnica w czasie nagrzewania jest tak znikoma że np w moim przypadku po usunięciu tej chłodnicy nie zauważyłem różnicy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też o tym słyszałem ale różnica w czasie nagrzewania jest tak znikoma że np w moim przypadku po usunięciu tej chłodnicy nie zauważyłem różnicy....

 

Potwierdzam, też nie zauważyłem różnicy, w spalaniu też zero różnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

99% uszczelka pod głowica przerabiałem temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej to nie uszczelka pod głowica ... moze byc ale nie musi i duze prawdopodobienstwo jest ze to nie ona np u mnie dzieje sie tak tylko na zimnym i przy obrotach około 2 000 obr wiec wyjasni ktos dlaczego akurat tak ?? jezdze tak od 2 lat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam te kilkanascie stron i jednoznacznej odpowiedzi z bulgotaniem nie znalazłem, u mnie tez sie bulgota a płynu nie ubywa, moze jakos nagrzewnica zapowietrzona, da rade ja samemu odpowietrzyc, cieplo leci i szybko sie nagrzewa po 4 kilometrach ale slychac ze ,,sie przelewa" oleju moze mi z 100ml na 15tys bierze ale mam wyciek gdzies wiec dziwne rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie uszczelka... po wymianie planowaniu głowicy i kompletnej jej reanimacji na nowych częściach bulgotania brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swój dawny post. Bulgotanie było objawem uszczelki, po wymianie cisza, także nic dodać nic ująć...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, miałem tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również przyczyną bulgotania i ubywania płynu chłodzącego rozwiązała wymiana uszczelki pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie od roku nie ma ubytku płynu chłodniczego ani troszkę , plyn w zbiorniczku klarowny i nie ma zadnych plam jest czysty, nic nie dymi silnik wiec dziwne zeby to była uszczelka pod głowica ale jak piszeci ze ustała usterka po wymianie uszczelki to coś musi byc jednak i u mnie z tą uszczelką pod głowica nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie tez sie bulgota a płynu nie ubywa
A w jak jeździsz? Gdy jeździłem spokojnie - bez przekraczania 2500 obr./min, to też nie stwierdzałem ubytków płynu. Wystarczyło poganiać kilkadziesiąt km z obrotami powyżej 3000 i wtedy płyn znikał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przez ten rok zrobiłem juz z 40tys i trasa niemcy -polska kilka razy i predkosc 140-160 i nic nie ubywa a słychac bulgotanie czasami głównie jak odpale auto i depne gaz i przy zmianie na wyzszy bieg z 1 na 2 czy z 2 na 3 słychac i pożniej jeszcze raz i przestaje, pod górke jak jade to tez czasami słychac moze gdzies układ chłodzenia zasysa powietrze i w ten sposób sie odpowietrza te bulki powietrza ida do zbiorniczka wyrownawczego. Odkrecony korek w zbiorniczku wyruwnawczym plynu chlodzącego i wyciagnołem bagnet oleju i nic zadnych spadków płynu czy przedmuchów z bagnetu.Jak podniose bagnet i odkrece korek wlewu to jedynie głosniej słychac silnik tzw. prace a obroty nie spadają nic sie nie dzieje zadnej pary nie widze olej tez czarny bez żadnych plam ,dziwne za miesiac jestem w polsce na zmiane rozrzadu i zawieszenia to przepatrze cały układ chłodzenia moze cos wybadam u kolegi nie słychac bulków w 2,0TDI i u taty w audi A6 2,5Tdi, a moze to w nagrzewnicy cos no nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis sprawdzałem na postoju czy jakies babelki powietrza idą w zbiorniczku płynu wyrównawczego , gaz do oporu a ja patrze i nic nie widac zadnych babelków czy spadku i podnoszenia sie płynu , jedynie z przewodu nadmiaru tak chyba sie nazywa trochę wyleciało do zbiorniczka i tyle, dzis po nagrzaniu piłowałem do pracy i z pracy dłuzsza droga autobana zeby sprawdzic czy płyn nie ubywa i zero ubytków obroty pod 4tys dochodziły specjalnie nizszym biegiem zeby sprawdzic i nic zero zmian. czyli płynu nie ubywa, oleju ubywa troche od wymiany do wymiany nie dolewam ale na bagnecie od max stanu do min sie zmienia- mam wyciek z egr. Bede sprawdzał w najblizszych dniach nagrzewnice bo wydaje mi sie ze to z niej dobiegaj ate odgłosy przelewania sie wody. da rade jakos odpowietrzyc sama nagrzewnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez się oklamywalem ponad rok czasu.... Upg na 100% Panowie. Temat przerabialem miesiąc temu, żeby kosztów nie było za mało doszła wymiana wałka szklanek panewek itp, kupa kasy ale silniczek cyka jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są objawy obsiadania głowicy w silnikach TDi PD. Uszczelka jest jeszcze w początkowym stadium nie wydmuchana i tak może pozostać nawet przez 50kkm gdzie jedynymi objawami będą słyszalne "bąbelki" w nagrzewnicy. Sprawę załatwia planowanie głowicy i montaż na nowej uszczelce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelka jest jeszcze w początkowym stadium nie wydmuchana i tak może pozostać nawet przez 50kkm gdzie jedynymi objawami będą słyszalne "bąbelki" w nagrzewnicy. Sprawę załatwia planowanie głowicy i montaż na nowej uszczelce.

 

I tak było u mnie gdzie przez jakieś 30 tys było słychać tylko bulgotanie potem powoli zaczął znikać płyn aż raz podczas trasy z nawiewów poleciała para i auto pojechało planowanie głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie tez przyczyna bulgotania byla walnieta uszczelka pod glowica wymiana i 1500 pln zalatwilo sprawe pozdrawiam:jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wystepuje to bulgotanie itd jak w temacie zrobiłem 20 tys juz na tym i spokoj zero problemów nic nie grzebalem przy głowicy odpukac, ale koledzy odpowiedzcie mi na to pytanie skoro to przerabialiscie jesli to uszczelka pod glowica to dlaczego to przelewanie bulgotanie u mnie wystepuje rzadko a jesli juz wystepuje to najczesciej w chłodniejsze dni, zima teaz w cieplejsze dni tak tego nie slychac i to bulgotanie jest tylko i wylacznie plus minus przy obrotach 2 000.

 

Samóch kopyto ma normalne jak powinien miec nie dymi no moze dymi troszke na bialo zima ale to normalne wody nawet grama nie ubylo oleju ubywa normalnie ale to sprawa IC odma itd jakies 0,6 litra od wymiany do wymiany ubedzie

 

Wiec czy to na pewno UPG?? moze jest tez inny przypadek gdy takie cos wystepuje, podobno sama nagrzewnice mozna odpowietyrzyc jakos na wezach przy wejsciu do srodka juz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weże od nagrzewnicy masz na podszybiu , no i tam można odpowietrzyć auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności