emart Zgłoś #461 Napisano 27 Września 2016 (edytowane) O masce też raczej nie, bo nie mam wyłącznika w zamku maski. Gdzie ma być podłączony ten wyłącznik? Edytowane 27 Września 2016 przez emart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #462 Napisano 27 Września 2016 Nie masz? Ja mam 98 i miałem... Wysłane z 1+3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emart Zgłoś #463 Napisano 28 Września 2016 (edytowane) Niestety nie mam. Nie wiem gdzie się ją podłącza, bo bym to zrobił. Orientuje się ktoś czy w liczniku 3B0920842A jest działająca kontrolka tempomatu, przynajmniej podczas testu kontrolek vagiem, bo w obecnym liczniku działa. Jak nie będzie sygnalizacji otwartych drzwi to przy okazji wymiany licznika podłączyłbym tempomat, z tego co czytałem na forum to nie jest to zbyt skomplikowane. Manetka 1J0953513 i 8L0953513 różnią się tylko wyglądem, można je stosować zamiennie? Edytowane 28 Września 2016 przez emart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dami1425 Zgłoś #464 Napisano 10 Grudnia 2016 Witam,mam passata B5 z 97r. i posiadam licznik o numerze 3B0 919 881 F z mfa, czy moge go wymienić na licznik o numerze 3B0 919 890 J z dużym fisem ale bez CAN ? Jeżeli tak to czy trzeba dokupić manetke czy sprosta obecna manetka ? I jakie są róznice między tymi modelami liczników ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #465 Napisano 10 Grudnia 2016 Witam,mam passata B5 z 97r. i posiadam licznik o numerze 3B0 919 881 F z mfa, czy moge go wymienić na licznik o numerze 3B0 919 890 J z dużym fisem ale bez CAN ? Tak. czy sprosta obecna manetka ? Tak. I jakie są róznice między tymi modelami liczników ? Mfa i fis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dami1425 Zgłoś #466 Napisano 10 Grudnia 2016 Dziękuje za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #467 Napisano 22 Września 2017 witam Posiadam taki licznik, z tego co wyczytałem to jest 1/2 fis, passat 1,9 Tdi AHH rok 99, chce zamienić na licznik pełny flis doczytałem że musi mieć w numerze 920, ale wole się upewnić. Kupiłem USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL, laptopa nadal szukam, czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) Podobno mój licznik ma CAN, ale pewny nie jestem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #468 Napisano 23 Września 2017 Sprawdź za pomocą VAG-COM'u czy VCDS'a numer licznika, jeśli jest po CAN to oki. W innym wypadku poszukiwanie "białego kruka" co wg. mnie jest conajmniej średnio opłacalne mając już 1/2 FIS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #469 Napisano 23 Września 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Bladiseer napisał: Sprawdź za pomocą VAG-COM'u czy VCDS'a numer licznika, jeśli jest po CAN to oki. A co tu sprawdzać?Nie było 1/2 fis bez CAN. 6 godzin temu, fanbmw napisał: czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak. Edytowane 23 Września 2017 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #470 Napisano 23 Września 2017 5 godzin temu, riccardoa napisał: Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak. zgodnie z tym co internet "mówi", zwykły kabel KKL z chipem ft232 wyciągnie SKC. Na 100 liczników na allegro jeden będzie miał PIN... ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #471 Napisano 23 Września 2017 11 minut temu, marecek napisał: zgodnie z tym co internet "mówi", zwykły kabel KKL z chipem ft232 wyciągnie SKC. Zaspany jeszcze byłem i zapomniałem o Vageprom programmer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #472 Napisano 23 Września 2017 5 godzin temu, riccardoa napisał: A co tu sprawdzać?Nie było 1/2 fis bez CAN. Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak. czyli przy zakupie licznika pytać o PIN, a skąd mam wziąć mój numer PIN tj z mojego obecnego licznika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #473 Napisano 23 Września 2017 (edytowane) Godzinę temu, fanbmw napisał: czyli przy zakupie licznika pytać o PIN, a skąd mam wziąć mój numer PIN tj z mojego obecnego licznika? Jeśli twój VAG KKL zadziała z programem VAG EEPROM PROGRAMMER to sobie odczytasz Pin obydwu liczników,ewentualnie zaadoptujesz nowy licznik poprzez edycję epromu. Edytowane 23 Września 2017 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #474 Napisano 23 Września 2017 18 godzin temu, fanbmw napisał: witam Posiadam taki licznik, z tego co wyczytałem to jest 1/2 fis, passat 1,9 Tdi AHH rok 99, chce zamienić na licznik pełny flis doczytałem że musi mieć w numerze 920, ale wole się upewnić. Kupiłem USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL, laptopa nadal szukam, czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) Podobno mój licznik ma CAN, ale pewny nie jestem Dalej temat męczysz. Przecież już ci chyba wszystkie niezbędne informacje podałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #475 Napisano 23 Września 2017 (edytowane) Z doświadczenia powiem, że najtańszy kabel KKL może nie dać rady z wyciągnięciem wsadu licznika. Posiadam FT231X, w dodatku interfejs USB RS232 OBD / KKL. Bez problemu ściągam i wgrywam wsad licznika (airbag zgrać tak, ale wgrać nie da rady ze względu na USB). Próbowałem tańszym chińczykiem i miałem problem przy ściągnięciu wsadu (może to być kwestia ustawień - nie miałem czasu kombinować). Mowa o programie VAG EEPROM Programmer w wersji 1.19g Na Allegro sobie życzą +100 zł za podanie PINu co niektórzy - śmiech. Co do 1/2 FIS i CAN - racja. Nie myślałeś o wrzuceniu poliftowego licznika? Fakt, więcej kombinacji i kwitu na taką zabawę. U siebie myślę o poliftowym liczniku w przedliftowej benzynie, oczywiście bez CAN bo to już byłby gruby temat. Edytowane 23 Września 2017 przez Bladiseer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #476 Napisano 24 Września 2017 16 godzin temu, Bladiseer napisał: Nie myślałeś o wrzuceniu poliftowego licznika? Fakt, więcej kombinacji i kwitu na taką zabawę. U siebie myślę o poliftowym liczniku w przedliftowej benzynie, oczywiście bez CAN bo to już byłby gruby temat. A jak wybrażasz sobie wrzucenie licznika z polifta bez can, skoro takie nawet nie występowały. Pisałem już koledze wyżej, ze wrzucenie poliftowego licznika do przedlifta skutkuje brakiem sygnału o pozostawionych światłach (chyba że przerobimy sobie licznik elektronicznie wewnątrz, ponoś nie w każdym działa) oraz koniecznością przerabiania trochę instalacji i zmianie klimatronika, bo może nam nieprawidłowo wyświetlać temperaturę zewnetrzną (lub w ogóle jej nie wyświetlać) Do tego napisz to kolejny raz dla napalonych na FF. Wstawienie takiego wyświetlacza w zamian 1/2 bez oryginalnego radia, wyświetlającego komunikaty nie daje nam w zasadzie nic, bo górna część wyświetlacza i tak bedzie nieaktywna. Ewentualnym bajerem jest wyświetlanie ikony pokazującej które drzwi są otwarte, ale to tylko w polifcie. w przedlifcie wymaga to wymiany całego komfortu na poliftowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #477 Napisano 24 Września 2017 4 godziny temu, tauka napisał: A jak wybrażasz sobie wrzucenie licznika z polifta bez can, skoro takie nawet nie występowały. Zakupiłem licznik poliftowy z anglika, więc w moim przypadku przekładam przednią część obudowy licznika (z ringami) oraz wskazówki do przedlifta. Muszę kiedy kupić tarczki na zamówienie - potrzebuję starego układu kontrolek. Jeździłem z przełożonymi tarczkami, ale pozostawała szpara ze względu na brak 1/2 FIS'a plus jak wcześniej wspomniałem kontrolki się źle nakładały - wyglądało to nieestetycznie. Następnie modyfikacja wsadu by uzyskać 100 km/h na środku skali prędkościomierza. 4 godziny temu, tauka napisał: Pisałem już koledze wyżej, ze wrzucenie poliftowego licznika do przedlifta skutkuje brakiem sygnału o pozostawionych światłach (chyba że przerobimy sobie licznik elektronicznie wewnątrz, ponoś nie w każdym działa) oraz koniecznością przerabiania trochę instalacji i zmianie klimatronika, bo może nam nieprawidłowo wyświetlać temperaturę zewnetrzną (lub w ogóle jej nie wyświetlać) Do tego napisz to kolejny raz dla napalonych na FF. Wstawienie takiego wyświetlacza w zamian 1/2 bez oryginalnego radia, wyświetlającego komunikaty nie daje nam w zasadzie nic, bo górna część wyświetlacza i tak bedzie nieaktywna. Ewentualnym bajerem jest wyświetlanie ikony pokazującej które drzwi są otwarte, ale to tylko w polifcie. w przedlifcie wymaga to wymiany całego komfortu na poliftowy. Dokładnie. Niestety kwestia nakładu pracy oraz finansów - kto chce się w coś takiego bawić musi zdecydować czy chce się bawić w szukanie odpowiednich części i rzeźbę. Jak nie ma CAN'a to dochodzą emulatory czy sterowanie masą. U siebie mogę wrzucić poliftowy (przez jakiś czas jeździłem) tylko oczywiście: brak wskazań RPM, kontrolka Airbag (brak połączenia ze sterownikiem po CAN'ie) plus komunikat o braku ciśnienia (alee za to na FIS'ie pokazuje). Na zapłonie pokazuje jedynie temperaturę oraz czas od przekręcenia kluczyka. Nawet gdybym to zrobił poprzez niezłą rzeźbę, bądź tzw. "biały kruk" czyli FIS bez CAN i modyfikacje wymienione na początku postu to została by jeszcze kwestia manetki. Nie miałem problemu zakodować kluczyków. Sztuka dla sztuki tak naprawdę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #478 Napisano 24 Września 2017 Godzinę temu, Bladiseer napisał: to została by jeszcze kwestia manetki. A co z manetką, bo tego jedynego z całości nie jarze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #479 Napisano 24 Września 2017 Nie dopisałem, jak się nie mylę to kolejne koszta oraz wiązka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #480 Napisano 24 Września 2017 Wiązka to 4 przewody między manetką a kostkami licznika (koszt zabójczy zwłaszcza jak się zrobi samemu wg opisu z forum) a manetka to już za 15pln można kupić... masakryczne koszty. czas wykonania około 2h. Robiłem to w zeszłym tygodniu montując FF w swoim 1.8T bez can. Licznik kupiłem za 70PLN z uszkodzonym fisem, nowy fis zamówiłem u majfrendów za 45PLN. czekam aż dojdzie wymienię i mam FF w aucie w którym nie było nic za około 150PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach