Skocz do zawartości
kiarka

Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

O masce też raczej nie, bo nie mam wyłącznika w zamku maski. Gdzie ma być podłączony ten wyłącznik?

Edytowane przez emart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz? Ja mam 98 i miałem...

 

Wysłane z 1+3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam. Nie wiem gdzie się ją podłącza, bo bym to zrobił. Orientuje się ktoś czy w liczniku 3B0920842A jest działająca kontrolka tempomatu, przynajmniej podczas testu kontrolek vagiem, bo w obecnym liczniku działa. Jak nie będzie sygnalizacji otwartych drzwi to przy okazji wymiany licznika podłączyłbym tempomat, z tego co czytałem na forum to nie jest to zbyt skomplikowane. Manetka 1J0953513 i 8L0953513 różnią się tylko wyglądem, można je stosować zamiennie?

Edytowane przez emart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam passata B5 z 97r. i posiadam licznik o numerze 3B0 919 881 F z mfa, czy moge go wymienić na licznik o numerze 3B0 919 890 J z dużym fisem ale bez CAN ? Jeżeli tak to czy trzeba dokupić manetke czy sprosta obecna manetka ? I jakie są róznice między tymi modelami liczników ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,mam passata B5 z 97r. i posiadam licznik o numerze 3B0 919 881 F z mfa, czy moge go wymienić na licznik o numerze 3B0 919 890 J z dużym fisem ale bez CAN ?

Tak.

 

czy sprosta obecna manetka ?

Tak.

I jakie są róznice między tymi modelami liczników ?

Mfa i fis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Posiadam taki licznik, z tego co wyczytałem to jest 1/2 fis, passat 1,9 Tdi AHH rok 99, chce zamienić na licznik pełny flis doczytałem że musi mieć w numerze 920, ale wole się upewnić. Kupiłem USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL, laptopa nadal szukam, czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) 

Podobno mój licznik ma CAN, ale pewny nie jestem

20170729_202424_001.jpg

20170902_184453.jpg

20170902_184456.jpg

20170825_220303.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź za pomocą VAG-COM'u czy VCDS'a numer licznika, jeśli jest po CAN to oki. W innym wypadku poszukiwanie "białego kruka" co wg. mnie jest conajmniej średnio opłacalne mając już 1/2 FIS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bladiseer napisał:

Sprawdź za pomocą VAG-COM'u czy VCDS'a numer licznika, jeśli jest po CAN to oki.

A co tu sprawdzać?Nie było 1/2 fis bez CAN.

 

6 godzin temu, fanbmw napisał:

czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) 

Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, riccardoa napisał:

Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak.

zgodnie z tym co internet "mówi", zwykły kabel KKL z chipem ft232 wyciągnie SKC. Na 100 liczników na allegro jeden będzie miał PIN... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, marecek napisał:

zgodnie z tym co internet "mówi", zwykły kabel KKL z chipem ft232 wyciągnie SKC.

Zaspany jeszcze byłem i zapomniałem o Vageprom programmer.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, riccardoa napisał:

A co tu sprawdzać?Nie było 1/2 fis bez CAN.

 

Jeśli będziesz miał PIN obu liczników,to tak.

czyli przy zakupie licznika pytać o PIN, a skąd mam wziąć mój numer PIN tj z mojego obecnego licznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fanbmw napisał:

czyli przy zakupie licznika pytać o PIN, a skąd mam wziąć mój numer PIN tj z mojego obecnego licznika?

Jeśli twój VAG KKL zadziała z programem VAG EEPROM PROGRAMMER to sobie  odczytasz Pin obydwu liczników,ewentualnie zaadoptujesz nowy licznik poprzez edycję epromu.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, fanbmw napisał:

witam

Posiadam taki licznik, z tego co wyczytałem to jest 1/2 fis, passat 1,9 Tdi AHH rok 99, chce zamienić na licznik pełny flis doczytałem że musi mieć w numerze 920, ale wole się upewnić. Kupiłem USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL, laptopa nadal szukam, czy mając taki sprzęt (z laptopem poradzę sobie z nowym licznikiem?) 

Podobno mój licznik ma CAN, ale pewny nie jestem

Dalej temat męczysz. Przecież już ci chyba wszystkie niezbędne informacje podałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem, że najtańszy kabel KKL może nie dać rady z wyciągnięciem wsadu licznika. Posiadam FT231X, w dodatku interfejs USB -> RS232 -> OBD / KKL. Bez problemu ściągam i wgrywam wsad licznika (airbag zgrać tak, ale wgrać nie da rady ze względu na USB). Próbowałem tańszym chińczykiem i miałem problem przy ściągnięciu wsadu (może to być kwestia ustawień - nie miałem czasu kombinować). Mowa o programie VAG EEPROM Programmer w wersji 1.19g

Na Allegro sobie życzą +100 zł za podanie PINu co niektórzy - śmiech.

Co do 1/2 FIS i CAN - racja.

Nie myślałeś o wrzuceniu poliftowego licznika? Fakt, więcej kombinacji i kwitu na taką zabawę. U siebie myślę o poliftowym liczniku w przedliftowej benzynie, oczywiście bez CAN bo to już byłby gruby temat.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Bladiseer napisał:

Nie myślałeś o wrzuceniu poliftowego licznika? Fakt, więcej kombinacji i kwitu na taką zabawę. U siebie myślę o poliftowym liczniku w przedliftowej benzynie, oczywiście bez CAN bo to już byłby gruby temat.

A jak wybrażasz sobie wrzucenie licznika z polifta bez can, skoro takie nawet nie występowały.

Pisałem już koledze wyżej, ze wrzucenie poliftowego licznika do przedlifta skutkuje brakiem sygnału o pozostawionych światłach (chyba że przerobimy sobie licznik elektronicznie wewnątrz, ponoś nie w każdym działa) oraz koniecznością przerabiania trochę instalacji i zmianie klimatronika, bo może nam nieprawidłowo wyświetlać temperaturę zewnetrzną (lub w ogóle jej nie wyświetlać)
Do tego napisz to kolejny raz dla napalonych na FF. Wstawienie takiego wyświetlacza w zamian 1/2 bez oryginalnego radia, wyświetlającego komunikaty nie daje nam w zasadzie nic, bo górna część wyświetlacza i tak bedzie nieaktywna. Ewentualnym bajerem jest wyświetlanie ikony pokazującej które drzwi są otwarte, ale to tylko w polifcie. w przedlifcie wymaga to wymiany całego komfortu na poliftowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, tauka napisał:

A jak wybrażasz sobie wrzucenie licznika z polifta bez can, skoro takie nawet nie występowały.

Zakupiłem licznik poliftowy z anglika, więc w moim przypadku przekładam przednią część obudowy licznika (z ringami) oraz wskazówki do przedlifta. Muszę kiedy kupić tarczki na zamówienie - potrzebuję starego układu kontrolek. Jeździłem z przełożonymi tarczkami, ale pozostawała szpara ze względu na brak 1/2 FIS'a plus jak wcześniej wspomniałem kontrolki się źle nakładały - wyglądało to nieestetycznie. Następnie modyfikacja wsadu by uzyskać 100 km/h na środku skali prędkościomierza.

4 godziny temu, tauka napisał:

Pisałem już koledze wyżej, ze wrzucenie poliftowego licznika do przedlifta skutkuje brakiem sygnału o pozostawionych światłach (chyba że przerobimy sobie licznik elektronicznie wewnątrz, ponoś nie w każdym działa) oraz koniecznością przerabiania trochę instalacji i zmianie klimatronika, bo może nam nieprawidłowo wyświetlać temperaturę zewnetrzną (lub w ogóle jej nie wyświetlać)
Do tego napisz to kolejny raz dla napalonych na FF. Wstawienie takiego wyświetlacza w zamian 1/2 bez oryginalnego radia, wyświetlającego komunikaty nie daje nam w zasadzie nic, bo górna część wyświetlacza i tak bedzie nieaktywna. Ewentualnym bajerem jest wyświetlanie ikony pokazującej które drzwi są otwarte, ale to tylko w polifcie. w przedlifcie wymaga to wymiany całego komfortu na poliftowy.

Dokładnie. Niestety kwestia nakładu pracy oraz finansów - kto chce się w coś takiego bawić musi zdecydować czy chce się bawić w szukanie odpowiednich części i rzeźbę. Jak nie ma CAN'a to dochodzą emulatory czy sterowanie masą.

U siebie mogę wrzucić poliftowy (przez jakiś czas jeździłem) tylko oczywiście: brak wskazań RPM, kontrolka Airbag (brak połączenia ze sterownikiem po CAN'ie) plus komunikat o braku ciśnienia (alee za to na FIS'ie pokazuje). Na zapłonie pokazuje jedynie temperaturę oraz czas od przekręcenia kluczyka. Nawet gdybym to zrobił poprzez niezłą rzeźbę, bądź tzw. "biały kruk" czyli FIS bez CAN i modyfikacje wymienione na początku postu to została by jeszcze kwestia manetki. Nie miałem problemu zakodować kluczyków. Sztuka dla sztuki tak naprawdę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bladiseer napisał:

to została by jeszcze kwestia manetki.

A co z manetką, bo tego jedynego z całości nie jarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałem, jak się nie mylę to kolejne koszta oraz wiązka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązka to 4 przewody między manetką a kostkami licznika (koszt zabójczy zwłaszcza jak się zrobi samemu wg opisu z forum) a manetka to już za 15pln można kupić... masakryczne koszty. czas wykonania około 2h. Robiłem to w zeszłym tygodniu montując FF w swoim 1.8T bez can. Licznik kupiłem za 70PLN z uszkodzonym fisem, nowy fis zamówiłem u majfrendów za 45PLN. czekam aż dojdzie wymienię i mam FF w aucie w którym nie było nic za około 150PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności