Skocz do zawartości
kiarka

Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym również dopytać które przewody będą pasować do połączenia licznika z climatronic'iem?

te 000 979 018 czy te 0000 979 133 będą pasowały? No chyba że jeszcze jakieś inne..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc na moje powyższe pytania odpowiem sobie sam.. Może przyda się innym.

1. 000 979 018 to numer katalogowy kabelków w które wypadałoby się wyposażyć. Najlepiej sztuk 4.

2. Wystarczy trzymać się powyżśzej instrukcji, a wszystko będzie śmigać.

Ja dodam od siebie tyle, że chciałem by było to zrobione niczym jak z fabryki i ominąć jakiekolwiek lutowanie i zrobiłem tak:

 

"upewnić się że jest połączenie między pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy"

- wystarczy złapać za miernik, ustawić na nim opcje sprawdzania ciągłości obwodu i jeśli usłyszymy sygnał to już nam odchodzi jakiekolwiek lutowanie czy ciągnięcie kabla :)

 

"czujnik temp. należy podpiąć bezpośrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpięty pin8 T12 w climatroniku)"

- czyli prosta sprawa. Wypiąć kabel z pinu 8. wtyczki T12 z climatronica. Rozciąć taśmę izolującą jak najdalej w głąb wiązki. Ponieważ po rozcięciu izolacji szmacianej kabel jest wciąż krótki by sięgnąć do wtyczki zielonej licznika, złączyłem szybkozłączką kabel wypięty z pinu 8. T12 z połówką jednego z czterech nabytych przewodów (000 979 018).

Z wtyczki T32b (zielonej, licznika) wypiąć kabel który znajduje się w pinie 26. W miejsce tego kabelka wpiąć wcześniej zrobiony nasz kabel. Przewód który wyciągneliśmy z pinu26. zielonej wtyczki T32b - izolujemy.

 

"połączyć pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line

połączyć pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line"

- ponieważ kabelki (000 979 018) są długości 30-40cm ja postanowiłem je przedłużyć o połowe długości każdego z nich. 2 kabelki (000 979 018) wpinamy w piny 8 i 9 T32b i przedłużamy łącząc je szybkozłączką z połówkami naszego ostatniego czwartego kabelka (000 979 018) który wcześniej przecinamy w pół.

Przegłużone końcówki wpinamy w pin 2 i 3 wtyczki T20 climatronica.

 

3. Na sam koniec 3 nasze dorobione (doposażone) przewody we wtyczce T32b owijamy (jak oryginalne przewody) szmacianą taśmą izolującą.

4. Na koniec wymieniamy panel climatronica na wersję najnowszą czyli 3B1 907 044J

 

Choć się powtórzyłem - myślę, że rozwiałem wszelkie wątpliwości jakie mogłyby się nasunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie odnośnie wymiany licznika mam passata b5 1,9 tdi 1999r automat z tempomatem wskaznikiem spalania i wskaznikiem zmiany biegów wazki pasek u dołu licznika a chodzi mi o wymiane licznika na ten z czerwonym wyśfietlaczem czy jest to morzliwe i czy wystarczy wyjąc stary i wsadzić drugi bez zadnych problemów ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe ale też musi być od automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest możliwe ale też musi być od automatu.

Bzdury. Jeśli montowany licznik będzie z wyświetlaczem fis to nie ma znaczenie czy będzie od auta z skrzynią automatyczną czy też manualną,bo wszystko załatwia prawidłowe kodowanie licznika. Ważniejszy jest dobór odpowiedniego licznika do Twojego auta czyli odpowiednio licznik z szyną can lub bez can.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale są dostępne liczniki z pełnym FIS i od automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaka cene pan wola za ten licznik bo mój tez nie ma can a jeszcze jest problem z imobilajzerem czy bedzie wszystko działac

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Bzdury. Jeśli montowany licznik będzie z wyświetlaczem fis to nie ma znaczenie czy będzie od auta z skrzynią automatyczną czy też manualną,bo wszystko załatwia prawidłowe kodowanie licznika. Ważniejszy jest dobór odpowiedniego licznika do Twojego auta czyli odpowiednio licznik z szyną can lub bez can.

 

a jakie pieniadze za ten licznik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglada z aktywacja kontrolki drzwi i klapy bagaznika w liczniku 1/2 fis od 3bg w passku b5 ajm 2000 rok ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tu żeby nie zakładać nowego tematu.

 

Wczoraj wymieniłem licznik na FL który nabyłem od maly3310. Jest to wersja 847E. Podłączyłem zakodowałem kluczyki, bo nie było czasu ani warunków na kopiowanie immo z poprzedniego licznika.

Mam kilka pytań, bo nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi:

1) W moim starym liczniku były trzy wtyczki. W FL zostaje mi czerwona na którą nie ma miejsca. Może mi wyjaśnić ktoś do czego ona służyła w starym liczniku?

2) Czy w liczniku z polifta jest ikonka od IMMO? Bo mi się nie zapala ani jak robię test ani przy przekręceniu kluczyka. Tylko jak nie był wkodowany to się wyświetlał komunikat na wyświetlaczu.

3) Czy księgowy wyświetla się tylko z monitem i potem gaśnie a na górze nie zostaje znak dystrybutora? W starym jak zmieniałem na manetce to na końcu był znowu.

4) Do informacji o otwartych drzwiach trzeba zmieniać moduł na poliftowy i podnośniki szyb? mimo że teraz zapala mi się jak otworzę maskę?

5) Czy konieczna jest powyższa procedura ciągnięcia tych przewodów z climatronika aby była temperatura na liczniku? Czy może są one w tej czerwone wtyczce co pozostała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2) Czy w liczniku z polifta jest ikonka od IMMO?

Jest.

3) Czy księgowy wyświetla się tylko z monitem i potem gaśnie a na górze nie zostaje znak dystrybutora?

Tak.

4) Do informacji o otwartych drzwiach trzeba zmieniać moduł na poliftowy i podnośniki szyb? mimo że teraz zapala mi się jak otworzę maskę?

Tak.

5) Czy konieczna jest powyższa procedura ciągnięcia tych przewodów z climatronika aby była temperatura na liczniku?

Myślę,że ewentualnie możesz dołożyć drugi czujnik temperatury i wpiąć go w licznik.

Czy może są one w tej czerwone wtyczce co pozostała?

Nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) W moim starym liczniku były trzy wtyczki. W FL zostaje mi czerwona na którą nie ma miejsca. Może mi wyjaśnić ktoś do czego ona służyła w starym liczniku?

Do podłączenia radia/navi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech.

Więc tak. Pin został z nowych zegarów a VIN przypisałem ręcznie, bo za chiny nie mogłem sprawić aby kanał 50 zadziałał :( Jak i kanał 00 też nie sprawiał aby zegary zaciągnęły VIN z auta automatycznie.

Ikona Immo nie zaświeca się ani podczas testu w VCDS ani podczas przekręcenia kluczyka.

Immo działa, bo jak wkładam drugi kluczyk nie zakodowany to auto gaśnie.

Tak więc nie wiem co się dzieje. Stawiam na utrąconą diodę albo może jakiś inny pomysł.

Auto jest z przed lifta a licznik z po. Dziś walczyłem z dwie godziny. Skończyło się na tym że edytowałem eprom po to aby wpisać własny VIN jak i sprawić welcome i podświetlanie zegarów.

Pomysłów na brak ikony z kluczykiem Brak :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak z tymi kontrolkami od klapy bagaznika i otwarcia drzwi w b5 2000 rok ajm

w staym liczniku nie dzialala mi kontrolka klapy i teraz mam licznik od 3bg i teraz nie wiem czy w kosce sa inne piny hmm moze ktos pomoz :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam pytanie odnośnie tarczek. Czy ktoś przekładał same tarczki z FL do przedliftowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżu to jakie Ty auto masz? Bo z tego co piszesz wnioskuję że masz przedlifta z licznikiem od polifta. Jak tak jest to musisz zmienić moduł komfortu i silniczki szyb na polifta. Jest temat 1j0 na 1c0. I w tym przypadku masz złe auto wpisane.

 

Mistrzu byś musiał porównać czy kontrolki się pokrywają na tarczkach

Edytowane przez CULTUS3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kiedyś pisałem iż mam drobny problem po wymianie zegarów w mym B5 ze "zwykłych" na "FL-owskie". Na wyświetlaczu 1/2fis niepokazuje mi się temperatura zewnętrzna a na climatroniku tak. Ma ktoś pomysł jak ten problem rozwiązać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ritter1991 wszystko jest w tym temacie opisane tylko trzeba dokładnie przeczytać a na pewno znajdziesz odpowiedź na twoje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na razie wyczytałem, że należy zrobić tak jak to opisywał Frankoo aczkolwiek niewiem czy ktoś już wcześniej próbował jego metody i czy jest skuteczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie działa a też mam zamontowany licznik z po lifta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo Ci zajęło podłączanie kabelków? Mnie po prostu przeraża widok wiązki kabli przeróżnych kolorów więc wolałbym oddać w ręce kogoś kto się na tym zna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności