Skocz do zawartości
Grzesinek

Klimatronic Klapka V71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Mam Passata B5 2000r. Potrzebuje informacji jak wyciagnac serwomotor od klapki obiegu wenwetrznego/zewnetrznego. Wydaje mi sie ze bez wyjecia calej klimatyzacji nie ma takiej mozliwosci. Problem jest taki ze jedna klapka normalnie zamyka a druga ktora powinna sie otworzyc blokuje sie. Wiec czeka mnie wyciaganie calej klimy z autka. Zastanawia mnie co bede musial zrobic czy bedzie to wygladalo tak jak przy wymianie nagrzewnicy czyli sciaganie calej deski itp czy mozna to wyciagnac w przyjemniejszy sposob???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w 3BG jest w takim samym miejscu co w 3B (chociaż deski mają takie same). Bo jeśli tak to nic nie będziesz musiał kombinować. Powiem ci jak ja to zrobiłem (bo robiłem to wczoraj) Odkręcasz schowek pasażera odsuwasz maksymalnie fotel pasażera do tyłu rozkładasz oparcie na max. Przygotowujesz sobie torx T15 kładziesz się na fotelu pasażera na plecach i wsuwasz się pod deskę twoim oczom ukaże się silnik V71 w białej obudowie przykręconej do deski dwoma śrubkami na torx t15. Odkręcasz te dwie śrubki jedna jest wyżej druga niżej, wyciągasz wtyczkę elektryczną i wyjmujesz bez najmniejszych problemów. Dostęp nie jest taki zły co niektórzy piszą. Fakt trzeba się nagimnastykować ale co tam. Mi to zajęło jakieś 15 minut a robiłem to pierwszy raz. Myślę że dasz sobie radę. Pozdrawiam.

 

Aha byłbym zapomniał jak nie masz torxa to chyba można nasadką 6 albo 5,5 juz nie pamiętam bo ja torxem działałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowalem go dzisiaj odkrecic odkrecilem jedna srube i prawie mi wyszedl ale cos go tam jeszcze trzymalo. Ogolnie srub bylo wiecej ale wydawalo mi sie ze jedna sruba jest mocujaca caly silnik do obudowy klimy silniczek jest czarny z bialym ciagnem i biala obejma ktora jest przymocowana sruba do obudowy. Nie jestem tez pewny czy samo wyciagniecie tego silniczka w czymś mi pomoze bo druga klapa zacina sie mechanicznie najwygodniej bylo by wyciagnac calosc i na spokojnie obejzec gdzie to chaczy i odpowiednio to poskladac. Na forum widzialem zdjecia wyciagnietego tego calego ustrojstwa ale nie bylo opisane co i jak jedyne co znalazlem to wymiana nagrzewnicy co wiarze sie z rozbiorka calej deski a chcialbym tego uniknac..............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzyma go właśnie ten biały element przy silniku który jest połączony z mechanizmem otwierania/zamykania klapy, ale jak go pokręcisz w różne strony (nie pamiętam w którą dokładnie bo sam kręciłem jak popadnie) to powinien się wypiąć i spaść na dół (z założeniem nie będzie problemu). A ogólnie cały silnik z jego białą obudową jest przytwierdzony dwiema śrubkami jedna niżej druga wysoko ( latarką musisz poświecić i znaleźć). Spróbuj go rozebrać i przeczyścić na pewno to mu nie zaszkodzi a w przyszłości pomoże uniknąć kolejnego demontażu gdy naprawdę się zablokuje chociaż nie wiadomo czy teraz chodzi jak trzeba.

Edytowane przez wookies84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje na sam początek rozruszać wszystkie klapy VAG-COMem i na koniec zrobić adaptację Climatronica do nastawień pierwotnych. Mi też wyskakiwał błąd klapy ale zrobiłem adaptację i wszystko jest już OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag raczej nic nie pomoze bo klapka mechanciznie blokuje sie otwiera sie kawalek i efektem tego jest praktycznie brak nawiewu. Chcialbym wyjac ta cala klime tylko jak sie do tego zabrac??? Czynnik napewno bede musial oddesac wode pewnie tez spuscic......... Zapowiada sie bardzo przyjemna robota...............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vag raczej nic nie pomoze bo klapka mechanciznie blokuje sie otwiera sie kawalek i efektem tego jest praktycznie brak nawiewu. Chcialbym wyjac ta cala klime tylko jak sie do tego zabrac??? Czynnik napewno bede musial oddesac wode pewnie tez spuscic......... Zapowiada sie bardzo przyjemna robota...............
do tego musisz wyjąć cały kokpit całą deskę rozdzielczą kierownicę zresztą poszukaj na forum jest opis co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zeby wyjac to wszystko to musze postepowac tak jak do wymiany nagrzewnicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli zeby wyjac to wszystko to musze postepowac tak jak do wymiany nagrzewnicy??

tak dokładnie tak jakbyś przekładkę robił z anglika na euro musisz go całego wybebeszyć niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vag raczej nic nie pomoze bo klapka mechanciznie blokuje sie otwiera sie kawalek i efektem tego jest praktycznie brak nawiewu. Chcialbym wyjac ta cala klime tylko jak sie do tego zabrac??? Czynnik napewno bede musial oddesac wode pewnie tez spuscic.........
Mechanicznie tzn co, zdechły szczur tam wlazł i blokuje? Mi też blokowała się dlatego proponuje Ci użyć VAGsa jeśli tego nie robiłeś, a częstym powodem blokowania się klap jest jazda z Clima ustawiona na AUTO. Climatronik ustawia sobie dogodną pozycje w pewnym zakresie "środkowym" gdzie skrajne pozycje nie są używane czyli "pełne domknięcie" i "otwarcie" klap, dlatego silniczki nie działające w pełnym zakresie, po pewnym czasie zastają się i przycinają. No i najważniejsza adaptacja do nastawień fabrycznych, zbiegiem czasu też się te silniczki padają poprzez rozkalibrowanie. Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmontuje w wolnej chwili sam silniczek i zobacze czy klapy beda chodzic luzno. Skoro mozna wyjac silniczek bez wybebeszenia calosci z auta to sprubuje jeszcze raz. Silniczek wypina sie z tego bialego ciegna czy wychodzi w calosci razem z tym bialem ciegnem??? Mozliwe ze wlasnie te ciegno jest zle zalozone i blokuje sie to tylko ze to jest w tak niedogodnej pozycji ze zaduzo nie widac.............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomocy już mi ręce opadają do tej klimy, nie chłodzi wcale , po diagnostyce klimy na panelu błąd 318, 4fa, 4f7, wentylator nie działa(szczotki się skończyły), naprawiłem wentylator na krótko na akumulator działa a po włączeniu klimy zonk, miga wyświetlacz od klimatronika, spalę się w tych upałach, pomóżcie koledzy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miga Ci panel tzn. ze masz mało czynnika w obiegu klimy, bądź wcale. Błąd 318 o tym mówi.

Poczytaj przyklejony temat o Kodach Climatronica.

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów do naprawy (wyczyszczenia potencjomertu) silniczków regulacyjnych klap nie trzeba sciagac calej dechy ja wczoraj zrobilem wszystkie oszwem trzeba sie na pocić ale jest to do zrobienia jesli ktos na troszke czasu i ciepliwosci. pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek zrób manuala jak to czysciles i wrzuć na forum. Przyda się dla potomnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek zrób manuala jak to czysciles i wrzuć na forum

 

jak bys zauwazyl juz jest taki manual na forum :P

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68

silniczki wszytskie 4ry maja taka sama budowe w srodku wiec mozna z tego skorzystac :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze kolega ma swój sposób reanimacji to może się pochwalić.

Jak to mówią "Od przybytku głowa nie boli" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat lecz nie chodzi mi o klimę lecz o ogrzewanie. padło mi jakiś czas temu( termostat nowy, przewody wszystkie gorące) myślę że może być nagrzewniczka zapchana ale słyszałem że mogła się zawiesić klapka ciepło/zimno. czytałem ten temat i pytam się czy to samo ja mogę sprawdzić z tym odkręceniem?? Dodam że zero błędów na VAG-U i climatronicu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem dokładnie tak jak jest w linku ktory podał kolega Traksio wszystko jest tam dokładnie opisane niema nic trudnego ...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także wyczyściłem u siebie wszystkie 4 silniczki. Przez jakiś czas był spokój, ale obecnie wywala znowu 2 błędy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności