Skocz do zawartości
Gość Castor1495

Jakie paliwo do 2.0 TFSI???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Castor1495

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami na temat paliwa, na jakim eksploatujecie swoje paski z silnikami 2.0 TFSI. Ja nie wiem już co myśleć - zarówno dealer jak i instrukcja obsługi wyraźnie zaznaczają, że jedynym akceptowanym paliwem przez ten silnik jest Pb98. Na wewnętrznej stronie pokrywy korka wlewu paliwa mam nalepkę z dużym symbolem Pb98 i malutkim Pb95. Na razie dzielnie leję Pb98 ale chciałbym wiedzieć, czy przez przypadek nie robię tego niepotrzebnie. To, co zburzyło moją wiarę w Pb98 to opis techniczny chipa do tuningu sprężarki w tym silniku. Podają tam informację, że po zainstalowaniu chipa i po wymianie oprogramowania, silnik uzyskuje moc 200 KM na paliwie Pb91 (ROZ91), 210 KM na Pb95 i 240 KM na Pb98. Może coś czytaliście na ten temat? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To, co zburzyło moją wiarę w Pb98 to opis techniczny chipa do tuningu sprężarki w tym silniku. Podają tam informację, że po zainstalowaniu chipa i po wymianie oprogramowania, silnik uzyskuje moc 200 KM na paliwie Pb91 (ROZ91), 210 KM na Pb95 i 240 KM na Pb98. Może coś czytaliście na ten temat? Pozdrawiam.

 

Jakieś bajki z tą mocą "po chipie" ;) Większa LO mówi o jakości "spalania" danego paliwa w odniesieniu do spalania czystego octa-cośtam-węglowodanu (wybaczcie - chemia była taaaaaak dawno temu). W praktyce oznacza to, że przy pewnych prędkościach obrotowych może wystąpić spalanie stukowe przy gorszym paliwie. Dlatego autka wysilone, bez turbinek, tankuje się wysokooktanowym paliwem, a amerykańskie, odprężone Vidlaki V6 i V8 jeżdżą beż najmniejszych problemów na ROZ91. To samo dotyczy się odprężonych 1.8Turbo..

 

...ale 2.0T to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, a tym się już nigdy nie interesowałem. Być może faktycznie wymaga wyłącznie 98-mki i cała moja wcześniejsza teoria bierze w łeb ;).

 

BTW. ja do swojego autka leje tylko 98 mając nadzieję, że ma chociaż tych 95 oktanów :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mks

Leje 98 nawet do mojej Octavi i Golfa 1,6. Dobre paliwo - dluzsza zywotnosc, a za to moim zdaniem warto zaplacic wiecej. Passat na turbinie i z FSI a ta mieszanka lubi duzo oktanow , zreszta prawie wszedzie pisza 98 wiec po co uszczuplac diete. A tak na marginesie z jakoscia paliwa na niektorych stacjach dobrze by bylo zeby 98 miala chociaz 95 oktanow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Majac B6 lej VPowera. Ja go tankuje. Znam ludzi co nawet go tankuja do 10 letniego Escorta. I znam tez smieci ktorzy tankuja 95 do MLi :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Castor1495

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

Michal1980 - dzięki za radę, ale Twoje argumenty są nieco emocjonalne. Tankowanie Vpower 95 i 99 do czegokolwiek uważam za nieporozumienie. Vpower 95 to sposób na jelenia, który nie wierzy w dobrą jakość Pb95 oferowaną przez tą samą sieć. Vpower 99 to chwyt na Schumiego. Nic w tym złego - każdy orze jak może i Shell ma pełne prawo sprzedawć nikomu nie potrzebne super produkty, rekalmując je jako siódmy cud świata. To, że Vpower nic nie daje udowodnił już niejeden oficjalny test przeprowadzany (z tych co pamiętam) przez Auto, Motor und Sport i AutoBild. Tankowanie Vpowera do starego Escorta porównać mogę tylko do wlewania bezyny do kanału ściekowego, z tym, że w tym drugim przypadku środowisko jest narażone na mniejszą szkodę :rotfl: Dodatkowo, katalizator takiego Escorta dostaje tęgie lanie - pomijam smród siarkowodoru z rury - on po prostu skończy żywot wcześniej od katalizatorów mniej zasobnych właścicieli. Jeżeli chodzi o ML, to większość jego użytkowników to, jak piszesz "śmieci" :dobani: , ponieważ wszyscy bardziej świadomi amerykańscy użytkownicy leją do ML350 i do ML500 paliwo oznaczone w USA jak Pb91 czyli trochę gorzej niż odpowiednik europejskiego Pb95. To dlatego, że w USA jest to najwyższa dostępna liczba oktanowa czystego paliwa bezołowiowego. Paliwo z domieszką etanolu i innych płynów wysokoprocentowych osiąga liczbę oktanową 93 (USA) czyli nasze prawdziwe Pb95. Pb98 to europejski marketing, który spowodował inną niż poza Europą specyfikaję oprogramowania wtryskiwaczy, wymuszającą poniekąd stosowanie takiego paliwa. Jednak producenci pozostawiają zawsze mozliwość używania paliwa o niższej liczbie oktanowej. W przypadku Passata 2.0 TFSI, również Pb91 (USA) jest absolutnie wystarczającym paliwem. Duża część użytkowników leje Pb87 (Regular w USA). Pozostali leją PB91 (Premium w USA). I podejrzewam, że samochody jeżdżą nie gorzej niż w Europie. Spróbuję wkrótce Pb95 i opiszę wrażenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Castor1495, Oczywisice kazdy ma prawo tankowac co chce i miec wlasne zdanie. Powiem szczerze, ze o Pb87 nie slyszalem ale teraz juz wiem. Co do moich argumentow, dobra, troche emocjonalne ale na spkojnie powiem tak: nie czytalem ani nie widzialem testu V Powera (chodzi mi o 99 i 100, nie o 95) ale z dosiwadczenia wiem, ze na tym paliwie w starych (14lat) mniej slychac bylo zawory, samochod szybciej odpalal w kazdych warunkach a spalanie bylo minimalnie mniejsze. Nawet jesli jest tak jak mowisz, ze ze to chwyt, to bedac w Polsce lalem VPowera chocby ze wzgledu na to, ze wiemy dobrze jakie machloje robia na stacjach paliwowych. OCzywiscie na VPowerze tez moge sie "przejechac" /tzn moze byc niepelnowartosiowe) ale chyba to najmniej prawdopodobne. Twoj Passek od razu nie zdechnie jak bedziesz tankowal nie wiadomo jakie paliwo, ale ja dbylbym o niego od samego poczatku /chyba ze sprzedadz go za 3 lata). Producent VW zaleca (w moim1.8T) przynajmniej 95 a czytalem na forum ze powinno byc 98oktanowe do tego silnika, dlatego przypuszczam, zw w Twoim powinno byc przynajmniej takie jak w moim:) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tankuje 98 na orlenie bo byłem swiadkiem jak pojechalismy z pracy samochodem na shela i okazało sie ze przy -12 zamarzła ropa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast tankuję orlenowskie 95 oktanów. Nigdy paliwa o zawartości 98 oktanów nie zalewałem. Na klapce od paliwa (auto z usa) mam zaznaczone malutkie 91 i duże 95 oktanów. Tyle że (nie wiem jak to interpretować) przed 95 mam oznaczenie "min" czyli minimalnie podejrzewam....

W każdym razie (mam 67 tys. km przebiegu) parametry silnika w trakcie jazdy są wsręcz idealne. Stwierdził to na swoim sprzęcie Rogal z Mr Motors. Sprawdzaliśmy to w normalnym ruchu ulicznym a nie na hamowni.... I cały czas na 95....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytat z wiki: RON, MON i DON[edytuj]

Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok. 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej[2].

W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest wg normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2. Wg jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś wg innych wynoszą ok. 4-5.[4].

 

czyli 91 w usa (DON) tj. ok. 95 europa (RON)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0TFSi po chipie na 250KM, od nowości jeździłem tylkop na VPower Racing (100okt)

na hamowaniu przy chipie okazało się, że mam nie 200 a 219KM i nie 280, a 300NM.

Pierwsze stwierdzenie chłopaków z Masters Tuning - ooo jeździsz na dobrym paliwie.

 

Zdażyło się też, że musiałem nalać 95 - pustka w zbiorniku i tylko taką mieli na stacji.

Chcek engine zapalił się po jakichś 100-150 metrach (jeszcze na stacji)

Dolewka 98 na najbliższym Orlenie i check zgasł.

 

Mówcie co chcecie ilość ma znaczenie :-) FSI są dość wysilone i aby nie było spalania stukowego trzeba lać 98 lub lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśłę że jeżeli ktoś leje 95 oktan - komputer dostosowuje pozostałe parametry auta do takiego paliwa. Podobnie jest z 98 i więcej - komputer sam dostosowuje ....Ale to tylko tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dostosowuje, ale przestawiając zapłony żeby nie "stukało" czyli pogarsza parametry.

Producent zawsze podaje paliwo zalecane i minimalne stąd na klapce jest 98, a min 95.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafi-r może odpowiesz mi na pytanie na PW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi-r może odpowiesz mi na pytanie na PW...

Poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś kilkoma benzyniakami i trochę eksperymentowałem z paliwami. Tak naprawdę to zawsze wychodziło mi tak, ze jak wlałem Pb98 i zapłaciłem trochę drożej to auto w dowód wdzięczności spalało mnie i w sumie na jedno wychodziło. Dodatkowo nie ma co mówić ale silnik pracuje na Pb98 dużo równiej, ciszej no i jest bardziej elastyczny.

Jednym słowem polecam- warto.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tylko 98 tankuję , różnica niewielka w cenie a przynajmniej mam poczucie że robię mu dobrze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

Ja posiadam 2.0 FSI.

Jak poleca producent leję tylko 98. Nie chcę ryzykować z 95. Od kilku ładnych lat tankowałem do mojego Opla Vectry B tylko na BP. Raz 95, raz 98. Niemal za każdym razem do pełna. Powiem tak, w oplu (1,6 16V) niewielką różnicę dało się odczuć, ale była. Po pewnym czasie wróciłem do 95 i nic praktycznie się nie zmieniło. Być może to jakość paliwa uległa pogorszeniu w przypadku 98 skoro po przejściu na 95 nic się nie zmieniło. Dodam, że w 95% przypadków tankowałem zawsze na tej samej stacji BP.

Po zakupie Paska tankowałem tam 98.

Nie podobała mi się cena i doświadczenia z Oplem skłoniły mnie do przejścia na Orlen.

Powiem tak, auto pracuje lepiej. Średnie spalanie spadło mi o około 0,5 l / 100 km.

W tej chwili różnica w cenie od ok. 20 GROSZY !!! na korzyść Orlenu...

Z Shella korzystałem raz - 95 do Opla. Bez większych różnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jestem nowym posiadaczem b6 FSI (200). Autko krajówka super jak narazie.

Przed kupnem oczytałem się trochę i wykorzystałem Waszą wiedzę.

Oczywiście leje 98.

Jest jeden problem a mianowicie:

Wczoraj wymieniłem olej i filtr na Castrol 5W30 EDGE i zalałem 98.

Po przejechaniu słyszę zawory (myślę że to one).

Przed wymianą oleju ich nie słyszałem.

Auto ma 141 kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozwolicie ze sie wtrace, posiadalem swojego czasu TFSI zrobione na 320KM i ponad 400 NM, czy auto jezdzilo majac oryginalnie 200KM czy ponad 300 uwazam ze dla tego silnika 98 to dobre rozwiazanie. 30 tys km i nie mialem zadnych problemow z jego eksploatacja, oczywiscie olej byl lany motul 5w40 i wymiany co 9-10 tys km. Jedyne do czego zagladalem to popychacz pompy paliwa wysokiego cisnienia co okolo 10 tys km byl lekko przytarty ale przy tych modyfikacjach to i tak bardzo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego TFSI leje 98, instrukcja zaleca 98 albo więcej, jest też wzmianka ze rodzaj paliwa nie wpływa na osiągi silnika,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności