papencjusz Zgłoś #1 Napisano 15 Lipca 2010 Dziś na 100% zostało stwierdzone, że jest rozregulowany i wyrobiony wybierak. W związku z czym ma prośbę do was o napisanie co jest potrzebne do naprawy czy jakieś uszczelki czy tulejki wraz z rozmiarem czy numerem części, ewentualnie kupię taki wybierak w bardzo dobrym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2010 zerknij na to tu masz wszystko jakie śrubki (czyli jakie klucze wkrętaki itp) nr częsci itp [ATTACH]33314[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2010 a jakie są objawy uszkodzonego wybieraka? tzn jak to u ciebie się objawiało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2010 Problem z jedynką, czasami zamiast jedynki wpadał wsteczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2010 Sęk w tym że ten obrazek niczego mi nie mówi, gdyż nie umiem czytać rysunków technicznych, no i w sumie sam nie wiem co trzeba wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosr Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2010 Podepnę się czy ktoś orientuje się czy element nr 21 to znaczy ,,dźwignia zwrotna" u mnie jest trochę inny symbol bo 357711203D jest do kupienia i czy w całości czy można dokupić same tuleje ślizgowe w które wchodzi zabierak. Mam już dosyć poważnie wyrobione i są problemy z wbiciem biegów 1_ego no i oczywiście wsteczny. Rozebrałem tą dzwonię i symbol tej tulei to KKF 1H0711550. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2010 Paweł a jak rozebrałeś ten wybierak? mazsz silnik benzynowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2010 Panowie, to co widziałem na schemacie przypomina mi moją B3. U mnie dźwignia wybieraka ma dwie plastikowe tuleje, które się wyrabiają. Czas wymiany tulejek (można robić zawody to dosłownie kilka minut. Koszt tulejek zamawianych w serwisie VW to kilka złotych. Drobna uwaga: przed zamówieniem w serwisie VW dobrze jest zdemontować tulejkę na wzór. Auta są już wiekowe i mi zamówiono tuleje od innego modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2010 A które to te plastikowe tuleje na tym schemacie możesz podać jakim numerem są oznaczone i które najczęściej się wyrabiają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosr Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2010 Tu masz to o co Tobie chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2010 Paweł a w którym miejscu ta część się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosr Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2010 Spróbuję ale nie wiem czy uda się tobie zlokalizować aczkolwiek. Mam porobione zdjęcia całego mechanizmu zmiany biegów i wystarczy się przyjrzeć zdjęciom oraz tego rysunku z ETKA i powinieneś dojść. Zaznaczyłem ci śrubę nr 13 którą musisz odkręcić potem wyjąć w stronę prawą wybierak wcześniej odpinając linkę od dźwigni zmiany biegów a dalej już wszystko masz na wierzchu. Na zdjęciu nr 5 masz wybierak trochę połamany ale będziesz wiedział co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #13 Napisano 20 Lipca 2010 ja wymieniłem tylko ten el w kształcie litery L plastikowy koszt 68 zł w aso i kwestia regulacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi25 Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2011 a gdy odkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2011 a gdyodkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu? może się zdarzyć tak, (gdy wybierak był dawno albo wcale nieruszany), że będziesz musiał użyć młotka i przecinaka albo śrubokręta żeby go ruszyć. Później ciągniesz go do góry aż do momentu jak Ci przystawi. Potem go obkręcasz i wyciągasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi25 Zgłoś #16 Napisano 13 Maja 2011 Dzięki za odpowiedz kolego bardzo mi pomogła, poszło mi łożysko w tej obudowie i nie mogę nigdzie dostać więc wymienię cały wybierak . Duży szacun dla ciebie pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Promi45 Zgłoś #17 Napisano 11 Września 2012 Witam, ja również mam problem z wybierakiem , mój mechanik stwierdził że bez wymiany wybieraka nic nie zdziałamy, ale bardzo ciężko dostać taką część. Więc mam pytanie, dokładnie przeczytałem post i sądzę, że moim problemem też jest tulejka, zamieszczę zdjęcie, pomożecie ustalić czy to właśnie to? Dzięki za odpowiedzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #18 Napisano 11 Września 2012 Promi45 - poczytaj tu: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3414724&highlight=#3414724 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #19 Napisano 12 Września 2012 Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 17072010033.jpg Wyświetleń: 204 Rozmiar: 59.0 KB ID: 33459.Podłączę się pod temat,otóż wczoraj nie mogłem nagle wrzucić wstecznego ,po kilku próbach w końcu mi wskoczył ale to wyglądało tak jak by coś go blokowało .Po tym wszystkim wsteczny wchodzi mi raz dobrze a raz dość mocno haczy.Czy na załączonym przez pablosr pierwszym obrazku na tym mechaniźmie do którego idą właśnie linki ma być luz czy nie ?Jak zmieniam biegi na wyłączonym silniku to właśnie przy zmianie słychać takie pukanie lub stukanie właśnie przy tym mechaniźmie.Czy to normalna rzecz czy już coś się tam wyrobiło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Promi45 Zgłoś #20 Napisano 12 Września 2012 Dzięki za link. Panowie znalazłem przyczynę problemów z zmianą biegów. Wyrobiła się śruba pasowana, a nakrętka wgl. przepadła, z tond luzy na dźwigni wyboru biegów i problem z celnością mechanizmu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach