Skocz do zawartości
papencjusz

Wybierak biegów. Prośba o poradę

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na 100% zostało stwierdzone, że jest rozregulowany i wyrobiony wybierak. W związku z czym ma prośbę do was o napisanie co jest potrzebne do naprawy czy jakieś uszczelki czy tulejki wraz z rozmiarem czy numerem części, ewentualnie kupię taki wybierak w bardzo dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerknij na to tu masz wszystko jakie śrubki (czyli jakie klucze wkrętaki itp) nr częsci itp [ATTACH]33314[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie są objawy uszkodzonego wybieraka? tzn jak to u ciebie się objawiało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z jedynką, czasami zamiast jedynki wpadał wsteczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że ten obrazek niczego mi nie mówi, gdyż nie umiem czytać rysunków technicznych, no i w sumie sam nie wiem co trzeba wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się czy ktoś orientuje się czy element nr 21 to znaczy ,,dźwignia zwrotna" u mnie jest trochę inny symbol bo 357711203D jest do kupienia i czy w całości czy można dokupić same tuleje ślizgowe w które wchodzi zabierak. Mam już dosyć poważnie wyrobione i są problemy z wbiciem biegów 1_ego no i oczywiście wsteczny. Rozebrałem tą dzwonię i symbol tej tulei to KKF 1H0711550.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł a jak rozebrałeś ten wybierak? mazsz silnik benzynowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to co widziałem na schemacie przypomina mi moją B3. U mnie dźwignia wybieraka ma dwie plastikowe tuleje, które się wyrabiają. Czas wymiany tulejek (można robić zawody :)) to dosłownie kilka minut. Koszt tulejek zamawianych w serwisie VW to kilka złotych.

Drobna uwaga: przed zamówieniem w serwisie VW dobrze jest zdemontować tulejkę na wzór. Auta są już wiekowe i mi zamówiono tuleje od innego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A które to te plastikowe tuleje na tym schemacie możesz podać jakim numerem są oznaczone i które najczęściej się wyrabiają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz to o co Tobie chodzi

17072010042.jpg

17072010043.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł a w którym miejscu ta część się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję ale nie wiem czy uda się tobie zlokalizować aczkolwiek. Mam porobione zdjęcia całego mechanizmu zmiany biegów i wystarczy się przyjrzeć zdjęciom oraz tego rysunku z ETKA i powinieneś dojść. Zaznaczyłem ci śrubę nr 13 którą musisz odkręcić potem wyjąć w stronę prawą wybierak wcześniej odpinając linkę od dźwigni zmiany biegów a dalej już wszystko masz na wierzchu. Na zdjęciu nr 5 masz wybierak trochę połamany ale będziesz wiedział co i jak.

17072010033.jpg

17072010035.jpg

17072010037.jpg

17072010038.jpg

17072010039.jpg

17072010040.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem tylko ten el w kształcie litery L plastikowy koszt 68 zł w aso i kwestia regulacji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdy

odkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdy

odkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu?

może się zdarzyć tak, (gdy wybierak był dawno albo wcale nieruszany), że będziesz musiał użyć młotka i przecinaka albo śrubokręta żeby go ruszyć. Później ciągniesz go do góry aż do momentu jak Ci przystawi. Potem go obkręcasz i wyciągasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz kolego bardzo mi pomogła, poszło mi łożysko w tej obudowie i nie mogę nigdzie dostać więc wymienię cały wybierak . Duży szacun dla ciebie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam problem z wybierakiem , mój mechanik stwierdził że bez wymiany wybieraka nic nie zdziałamy, ale bardzo ciężko dostać taką część. Więc mam pytanie, dokładnie przeczytałem post i sądzę, że moim problemem też jest tulejka, zamieszczę zdjęcie, pomożecie ustalić czy to właśnie to? Dzięki za odpowiedzi... Element wybieraka.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 17072010033.jpg Wyświetleń: 204 Rozmiar: 59.0 KB ID: 33459
.Podłączę się pod temat,otóż wczoraj nie mogłem nagle wrzucić wstecznego ,po kilku próbach w końcu mi wskoczył ale to wyglądało tak jak by coś go blokowało .Po tym wszystkim wsteczny wchodzi mi raz dobrze a raz dość mocno haczy.Czy na załączonym przez pablosr pierwszym obrazku na tym mechaniźmie do którego idą właśnie linki ma być luz czy nie ?Jak zmieniam biegi na wyłączonym silniku to właśnie przy zmianie słychać takie pukanie lub stukanie właśnie przy tym mechaniźmie.Czy to normalna rzecz czy już coś się tam wyrobiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Panowie znalazłem przyczynę problemów z zmianą biegów. Wyrobiła się śruba pasowana, a nakrętka wgl. przepadła, z tond luzy na dźwigni wyboru biegów i problem z celnością mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności