Jump to content
papencjusz

Wybierak biegów. Prośba o poradę

Recommended Posts

Dziś na 100% zostało stwierdzone, że jest rozregulowany i wyrobiony wybierak. W związku z czym ma prośbę do was o napisanie co jest potrzebne do naprawy czy jakieś uszczelki czy tulejki wraz z rozmiarem czy numerem części, ewentualnie kupię taki wybierak w bardzo dobrym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zerknij na to tu masz wszystko jakie śrubki (czyli jakie klucze wkrętaki itp) nr częsci itp [ATTACH]33314[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie są objawy uszkodzonego wybieraka? tzn jak to u ciebie się objawiało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem z jedynką, czasami zamiast jedynki wpadał wsteczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sęk w tym że ten obrazek niczego mi nie mówi, gdyż nie umiem czytać rysunków technicznych, no i w sumie sam nie wiem co trzeba wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się czy ktoś orientuje się czy element nr 21 to znaczy ,,dźwignia zwrotna" u mnie jest trochę inny symbol bo 357711203D jest do kupienia i czy w całości czy można dokupić same tuleje ślizgowe w które wchodzi zabierak. Mam już dosyć poważnie wyrobione i są problemy z wbiciem biegów 1_ego no i oczywiście wsteczny. Rozebrałem tą dzwonię i symbol tej tulei to KKF 1H0711550.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, to co widziałem na schemacie przypomina mi moją B3. U mnie dźwignia wybieraka ma dwie plastikowe tuleje, które się wyrabiają. Czas wymiany tulejek (można robić zawody :)) to dosłownie kilka minut. Koszt tulejek zamawianych w serwisie VW to kilka złotych.

Drobna uwaga: przed zamówieniem w serwisie VW dobrze jest zdemontować tulejkę na wzór. Auta są już wiekowe i mi zamówiono tuleje od innego modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A które to te plastikowe tuleje na tym schemacie możesz podać jakim numerem są oznaczone i które najczęściej się wyrabiają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuję ale nie wiem czy uda się tobie zlokalizować aczkolwiek. Mam porobione zdjęcia całego mechanizmu zmiany biegów i wystarczy się przyjrzeć zdjęciom oraz tego rysunku z ETKA i powinieneś dojść. Zaznaczyłem ci śrubę nr 13 którą musisz odkręcić potem wyjąć w stronę prawą wybierak wcześniej odpinając linkę od dźwigni zmiany biegów a dalej już wszystko masz na wierzchu. Na zdjęciu nr 5 masz wybierak trochę połamany ale będziesz wiedział co i jak.

17072010033.jpg

17072010035.jpg

17072010037.jpg

17072010038.jpg

17072010039.jpg

17072010040.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wymieniłem tylko ten el w kształcie litery L plastikowy koszt 68 zł w aso i kwestia regulacji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdy

odkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
a gdy

odkręcę te dwie śruby na dole wyjdzie mi cały wybierak do góry bez problemu?

może się zdarzyć tak, (gdy wybierak był dawno albo wcale nieruszany), że będziesz musiał użyć młotka i przecinaka albo śrubokręta żeby go ruszyć. Później ciągniesz go do góry aż do momentu jak Ci przystawi. Potem go obkręcasz i wyciągasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz kolego bardzo mi pomogła, poszło mi łożysko w tej obudowie i nie mogę nigdzie dostać więc wymienię cały wybierak . Duży szacun dla ciebie pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ja również mam problem z wybierakiem , mój mechanik stwierdził że bez wymiany wybieraka nic nie zdziałamy, ale bardzo ciężko dostać taką część. Więc mam pytanie, dokładnie przeczytałem post i sądzę, że moim problemem też jest tulejka, zamieszczę zdjęcie, pomożecie ustalić czy to właśnie to? Dzięki za odpowiedzi... Element wybieraka.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 17072010033.jpg Wyświetleń: 204 Rozmiar: 59.0 KB ID: 33459
.Podłączę się pod temat,otóż wczoraj nie mogłem nagle wrzucić wstecznego ,po kilku próbach w końcu mi wskoczył ale to wyglądało tak jak by coś go blokowało .Po tym wszystkim wsteczny wchodzi mi raz dobrze a raz dość mocno haczy.Czy na załączonym przez pablosr pierwszym obrazku na tym mechaniźmie do którego idą właśnie linki ma być luz czy nie ?Jak zmieniam biegi na wyłączonym silniku to właśnie przy zmianie słychać takie pukanie lub stukanie właśnie przy tym mechaniźmie.Czy to normalna rzecz czy już coś się tam wyrobiło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za link. Panowie znalazłem przyczynę problemów z zmianą biegów. Wyrobiła się śruba pasowana, a nakrętka wgl. przepadła, z tond luzy na dźwigni wyboru biegów i problem z celnością mechanizmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy