falkonetti Zgłoś #81 Napisano 21 Października 2013 Skrzynia 6 FRK, jak już wcześniej pisałem. Koszt skrzyni- 1400 z przesyłką w obie strony ( moją uszkodzoną musiałem zwrócić ). Naprawa - 730 PLN połączona z przeglądem 215 000km ( demontaż/ montaż skrzyni, olej skrzyni, jakaś reparaturaka, olej silnika, filtr oleju, filtr powietrza). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ledziutki Zgłoś #82 Napisano 30 Listopada 2013 a gdzie robiłeś może sam bym wysłał za takie pieniądze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #83 Napisano 6 Grudnia 2013 Witam właśnie wymieniłem nieszczęsną skrzynie frk szumiące łożyska które jak rozbiorę to porobię zdjęcia i wkleję bo będę ją robił , skrzynia którą wymieniłem zakupiona z allegro (obaczym jak będzie latać ) A więc sama wymiana upirdliwa strasznie dla zainteresowanych 11 chyba śrub łączących skrzynie z silnikiem marne dojście do kilku , trza odkręcić tłumnik przy silniku no półosie normalne , wyjąć wysprzęglik nie odkręcać od przewodu na szkrzyni odkręcić cięgna od wybieraka w sumie trzy śruby poduszki i łapy (próbowałem z łapami wyciągnąć **** nie idzie w końcu odkręciłem tylko lewą ale lepiej obydwie odkręcić bez kombinacji się obejdzie a jeszcze jedno między wysprzęglikiem a łapą jest taki mały wodzik nie zgubić go czas pracy myślę że w dwójkę z 8 godzin , a i trza wywalić filtr powietrza i zbiorniczek wyrównawczy coby u góry można dojść do śrub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #84 Napisano 6 Grudnia 2013 a jak sobie poradziles ze srubami na samym dole przymisce ? podobno trzeba dol rozpinac i opuszczac zeby sie do nich dostac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #85 Napisano 6 Grudnia 2013 Jutro Ci powiem bo dolne odkręcał kolega ja u góry się gimnastykowałem ja troszkę poszedłem łatwiejszą drogą pdniosłem mocno skrzynie jak była jeszcze przykręcona i dostęp się do tych śrub polepszył poluzował je i skrzynie popuściłem ale wiem że się pieprzył długo z nimi w przyszłości bym raczej rozpinał dół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #86 Napisano 6 Grudnia 2013 lubicie sobie zycie utrudniac, całą skrzynie odkreca sie z kanału długimi przeduzkami. Do dolnych srub trzeba lekko podlewarowac skrzynie i wszystko sie ładnie wykreca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #87 Napisano 6 Grudnia 2013 Nie mierzyłem czasu mechanikowi, ale jak wymieniał skrzynię to uwinął się z tym całkiem szybko (ja stałem obok). Robota na podnośniku warsztatowym i dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi, tak jak kolega powyżej pisał skrzynię sobie podpierał, natomiast zupełnie nie pamiętam aby dotykał wydechu. Myślę że cała robota z wymianą sprzęgła trwała nie dłużej niż 3-4 godziny, przy czym widać było że robotę zna na pamięć... Pomocników wołał jedynie przy wyciąganiu i wkładaniu skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #88 Napisano 6 Grudnia 2013 wiadomo jak się trzaska robotę w dużych ilościach to wszystko jest łatwe , bo wiesz co gdzie i jak. Ale robiąc to samemu w garażu przydomowym już nie jest tak kolorowo ... dlatego zawsze jest lepiej dopytać, popytać itd .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #89 Napisano 7 Grudnia 2013 jasne, dlatego napisałem też, że było to w warunkach warsztatowych (ASO) gdzie był dostęp do sporej ilości narzędzi. W warunkach domowych w kanale to raczej upierdliwa robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #90 Napisano 7 Grudnia 2013 Upierdliwa to delikatnie powiedziana Lubię grzebać przy samochodzie , większość rzeczy robię sam przy paszczaku i powiem szczerze to strasznie mnie ciekawi wyjęcie skrzyni. Ale niestety samemu ciężko taką robotę ogarnąć , szczególnie pierwszy raz i bez żadnego podnośnika co by skrzynie podtrzymał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #91 Napisano 7 Grudnia 2013 Panowie jak jest z tymi łozyskami przy przegubach wewnetrznych - da sie je wymienic z zewnatrz czy trzeba rozbierac cala skrzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #92 Napisano 7 Grudnia 2013 Ja chciałem tylko dopisać (bo skrzynkę z passata zdejmowałem x razy) to bynajmniej dla mnie jest łatwiej wyjąć z całym wybierakiem biegów niż odkręcać cięgna przy skrzyni (tylko skrzynie 6-ki). Do tego obydwie łapy (te aluminiowe - nie chodzi mi o poduszki) i skrzynia schodzi w godzinę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #93 Napisano 11 Grudnia 2013 Dolne śruby można odkręcić podnosząc skrzynię do góry a tłumik musiałem odkręcić bo łapa przeszkadzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #94 Napisano 16 Grudnia 2013 Panowie może ktoś z was rozkręcał skrzynię FRK zdjąłem dekielek ten z tyłu i zatrzymałem się jak odkręcić tą śrubę co zablokować żeby ją ugryźć no iczy lewy czy prawy gwint. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiup Zgłoś #95 Napisano 22 Grudnia 2013 Hej, jestm juz po kompletnej wymianie skrzyni frk na dqs, jest troche z tym zabawy, nam we dwóch zajelo ok 11 godzin, ale jak sie robie pierwszy raz samemu to ma prawo to tyle zajac. przy okazji zmienilem dwumas i sprzeglo na luk, oczywiscie 240mm. z dociskiem mialem jaja bo ktos na poprzedniej wymianie sprzegla zjechal gwint w srubie imbusowej na docisku i trzeba bylo ciac. ale nie ma tego zlego, wkoncu mialem nowy dwumas wiec mi nie zalezalo na starym. po wymianie skrzyni oczywiscie pozytywne wrazenia bo 5 i 6 dluzsze i obroty mniejsze silnika. sprzeglo lapie juz od podlogi . a jeszcze jedna rzecz, jak nie musicie to nie odkrecajcie tej nakretki aluminiowej miedzy wysprzeglikiem a przewodem hudraulicznym. ja wykrecilem i przy montarzu za mocno wkrecalem przewod, oczywiscie nakretka pekla a jest nie do znalezienia nowa. o uzywke ciezko. na aledrogo byla tylko jedna sztuka za 90 zl...wrrr. koszty to skrzynia za 800 zl dwumas, docisk, tarcza i lozysko, zestaw luka za 1700 plus lacznik hydrauliczny za 90 zl i troche czasu. przy demontazu i montazu proponuje wykrecic lapy skrzyni bo bez nich jest o wiele latwiej sciagnac i zalozyc skrzynie. pozdrawiam i polecam skrzynie dqs, nawet jak auto nie ma wirusa i jest na fabrycznych 131km. pozniej sprawdze jak bedzie sucho jak to jedzie na maxa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maximus15 Zgłoś #96 Napisano 5 Stycznia 2014 (edytowane) a co z dwumasem i sprzęgłem w przypadku zmiany skrzyni na DQS ? zostaje fabryczny czy trzeba coś kombinować? oczywiście Passat 96Kw AVF z 6 biegami Edytowane 5 Stycznia 2014 przez maximus15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #97 Napisano 5 Stycznia 2014 maximus15 Wtedy tylko zamieniasz skrzynie. Sprzęgło pasuje ori. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maximus15 Zgłoś #98 Napisano 5 Stycznia 2014 dzieki bardzo za odpowiedz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AlienPL Zgłoś #99 Napisano 11 Czerwca 2014 maximus15 Wtedy tylko zamieniasz skrzynie. Sprzęgło pasuje ori. A nie potrzeba stosowac dystansu miedzy skrzynia a silnikiem? bo nie którzy pisali ze trzeba. Nr 01E103551B Mam avf i przymierzam sie do wymiana frk na dqs bo frk zaczeła wyc. Cos potrzeba jeszcze do wymina z FRK na DQS czy pasuje bez problemu do 1.9 AVF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #100 Napisano 11 Czerwca 2014 Koledzy dystans trzeba stosować tylko i wyłącznie wtedy gdy zakładamy sprzęgło 240mm. A więc w przypadku gdy chcemy zamienić trafną FRK (dystans już tam jest) to przy montażu DQS trzeba ten dystans wsadzić spowrotem (zostawić ). Mam avf i przymierzam sie do wymiana frk na dqs bo frk zaczeła wyc Najlepsza decyzja jaką można podjąć. Cos potrzeba jeszcze do wymina z FRK na DQS czy pasuje bez problemu do 1.9 AVF? Wszystko będzie pasowało. Jedyny problem może stworzyć sam wybierak który trzeba będzie wyregulować/ coś poprawić. Koledzy gdzieś na forum już opisywali ten problem. coś mi się kojarzy że w temacie o zmianie 5 biegów na 6 poszukaj sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach