Skocz do zawartości
monry

Rozwiązanie problemu z 6-biegową skrzynią dla silnika 130KM AVF

Rekomendowane odpowiedzi

oj mnie tez czeka naprawa FRK,ale narazie jezdze ,mnie to wycie juz wkurza.ale te skrzynie to dziadostwo.vw sie nie popisal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po problemie z FRK wymienilem na DQS z Audi A6 2,5TDI

 

ma 5,6 dluzsze przelozenia dzieki czemu po chipie u Roberta z TUNE-UP jezdzi super..na trasie Sopot-Munchen 120-140km/h spalanie 5,3l

 

a w miescie 6 bieg nie jest nadbiegiem i nie wrzucam 6 - czyli nie uzywam wogole 6tki

 

6 bieg tylko na trasie wbijam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma 5,6 dluzsze przelozenia dzieki czemu po chipie u Roberta z TUNE-UP jezdzi super..na trasie Sopot-Munchen 120-140km/h spalanie 5,3l

 

A kolego jesteś wstanie napisać jakie masz obroty przy danych prędkościach. Było by to bardzo pomocne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolego jesteś wstanie napisać jakie masz obroty przy danych prędkościach. Było by to bardzo pomocne

działa już szukajka, nie problem poszukać http://forum.vw-passat.pl/threads/91055-Pytanie-o-skrzynie-biegow-w-avf-ie?p=1101435&viewfull=1#post1101435

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pabloffw

witam wszystkich krotko i na temat muszę zdiac skrzynie w b5 2.0tdi 136 ps skrzynia 6 odkręciłem już pol osie łapy skrzyni poluzowałem wydech rozrusznik wykręcony górne śruby skręcające skrzynie z silnikiem wykręcone moje pytanie co jeszcze może odkręcić zanim odkręcę resztę śrub mocujących skrzynie z silnikiem jakaś rada ja sprawnie ja wyciągnąć dodam ze jestem w Niemczech i nie bardzo opłacało by mi się to tu robić z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam kotleta :) dzisiaj wymieniłem łożyska półosi i fakt były do wymiany, ale nie tylko one wiec w przyszłym tygodniu wymiana na wałku ataku i tu mam pytanie do ludzi w temacie, co poza łożyskami, uszczelkami, olejem mam wymienić żeby nie pominąć jakiejś pierdoły? dodam, ze żadnych innych objawów nie mam poza wyjącymi łożyskami.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po remoncie skrzyni i pewne następnym się przyda info iż duże łożysko które w aso kosztuje 800zł to te samo łożysko co FAG tylko w pudełku VW. Czyli płacimy ok 500zł za pudło VW, a łożysko mamy w obu te same. Tak więc jest tylko źle opisane w katalogu FAG, ale to są te same łożyska więc po co przepłacać ;) Cała akcja łącznie z olejem uszczelkami skrzyni, oringami, deklem i łożyskami mech różnicowego kosztowało mnie ok 900zł + robocizna wiec tragedii nie ma, a można powiedzieć skrzynka nowa :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Własnie jestem po remoncie skrzyni i pewne następnym się przyda info iż duże łożysko które w aso kosztuje 800zł to te samo łożysko co FAG tylko w pudełku VW. Czyli płacimy ok 500zł za pudło VW, a łożysko mamy w obu te same. Tak więc jest tylko źle opisane w katalogu FAG, ale to są te same łożyska więc po co przepłacać ;) Cała akcja łącznie z olejem uszczelkami skrzyni, oringami, deklem i łożyskami mech różnicowego kosztowało mnie ok 900zł + robocizna wiec tragedii nie ma, a można powiedzieć skrzynka nowa :)

 

pozdro

 

To dobra wiadomość dla tych którzy jeszcze tego nie przechodzili :), Drugiego łożyska na ataku nie wymieniałeś?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba na ataku oba na półosiach i jeszcze jakieś małe na wybieraku bo się rozwaliło.

 

dorzucam foto pudełka tego dużego łożyska FAG z numerem dla następnych pokaranych :)

 

dsc00444wx.jpg

 

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dodam, że znajomy który robił skrzynie mówił, ze ściągnięte łożysko miało identyczne numery co te nowe Fag-owskie

 

pozdro

Edytowane przez cieluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Identyczny problem przytrafił się i mojemu paszczurowi, powyżej 80 km/h metaliczny szum który im szybciej tym zmienia tylko tonację i jest coraz głośniejszy. Nie istotne czy auto na biegu czy wypuszczone na luzie, w dodatku przy zmianie na 5 i 6 bieg dodatkowo się wzmaga wspomniane żęrzenie. Biegi na chwilę obecną jeszcze wchodzą bez problemu.

 

22.04.13 jestem już po remoncie skrzyni

kosztowało mnie suma sumarum częsci z robocizną = 2.800 pln. Ze szczegółów: wymianę 2 łożysk na wałku atakującym + 2 na półosi, o-ringu, pokrywę 01E301467, tuleję -12311429, tuleję -12311123, uszczelkę 01E301235, pierścień usczelnienia 012311113B, olej przekłądniowy 75w80, zimering mech różnicowego, zimering skrzyni biegów, zimmering p77183-01.

 

oprócz tego miałem w stanie agonalnym wysprzęglik, dwumas ze sprzęgłem i jedną sprężynę do wymiany ale te koszty już pominę :((( bo nie chcę sobie psuć humoru.

 

Po regeneracji w skrzyni cisza jak makiem zasiał.

Edytowane przez westicepl
nowe fakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hary29

Też wymieniłem z audi 2.5 tdi i bez żadnych problemów działa i nestem zadowolony bardziej jak z orginalnej z paska .

ja po problemie z FRK wymienilem na DQS z Audi A6 2,5TDI

 

ma 5,6 dluzsze przelozenia dzieki czemu po chipie u Roberta z TUNE-UP jezdzi super..na trasie Sopot-Munchen 120-140km/h spalanie 5,3l

 

a w miescie 6 bieg nie jest nadbiegiem i nie wrzucam 6 - czyli nie uzywam wogole 6tki

 

6 bieg tylko na trasie wbijam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do wymiany tych lozysk przy polosiach trzeba rozbieraz cala skrzynie czy mozna to zrobic od strony polosi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam taki problem z skrzynia 5 biegów w moim pasku podczas hamowania silnikiem przy prędkości miedzy 90 a 110 km/h słychać wycie tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem przy jeździe na luzie jest cicho i przy przyśpieszaniu też jest cicho. Kiedy po nocy silnik jest zimny i skrzynia też jest zimna nie ma wycia. Po rozgrzaniu do 90 stopni zaczyna coraz bardziej wyć przy hamowaniu silnikiem. Czy ktoś miał z was taki problem ? czy to winny olej czy łożyska będą do wymiany. Pasek ma 148tyś km przebiegu udokumentowany Proszę o pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie zamieszczam tutaj filmik skrzyni biegów passat b5 1.9 AVF

.Przy kręceniu półosia coś chrobota w skrzyni ,podobno w passatach b5 6biegowych są wadliwe łożyska na wałku atakującym, może być to uszkodzone łożysko tak jak na tym zdięciu http://imageshack.us/photo/my-images/121/img7934f.jpg/ pochodzi ono właśnie ze skrzyni passata .Proszę o jakieś wasze sugestie.pozd 100 odwiedziło i nikt nie może coś podpowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Forumowiczów, gdyż jest to pierwszy wpis na tym forum.

Posiadam uszkodzoną skrzynię FRK passat 2003 1,9 130kM. Objaw w postaci szumu nasilającego się wraz z prędkością, niezależnego od biegu, wciśniętego sprzęgła itp. Prawdoipodobnie to nieszcz esne łożysko na wałku atakującym..

Po analizie wszystkich za i przeciw zdecydowałem się zamówić skrzynię po regeneracji w firmie Autoskrzynia z Bytomia Odrzańskiego - może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tą firmą? Niestety nie znalazłem opinii o tym zakładzie w sieci.

Zdaję sobie sprawę, że ryzykuję, lecz podobne ryzyko to zakup używanej lub naprawa. Sam nie wiem. Zdam relację po wymianie jaki będzie efekt. Trzymajcie kciuki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miejscowi mechanicy twierdzą, że firma z bytomia dobrze robi skrzynie. Nic więcej o nich nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia przeszczepiona. Operacja udana. Wycie/szum ustąpiło. Trochę gorzej niż na poprzedniej skrzyni wchodzi wsteczny. Testuję nadal, mam nadzieję, że nic niepokojącego się nie pojawi w najbliższym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to tylko kwestia regulacji lewarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można wiedzieć ile wpakowaleś kasy na skrzynię ? Jaki kod skrzyni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności