Skocz do zawartości
krzysr

Okresowe braki mocy 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Silnik 2.0 TDI BMR 2007 rok. Co ok 300 km silnik zaczyna sie mulic i w zakresie 1800-2500 obr nie przyspiesza, tzn przyspiesza, ale baaardzo ospale. Oczywiscie im wyzszy bieg tym gorzej. Powyzej 2500 zaczyna jako tako przyspieszac, ale przechodzac okolice 2500 kilka razy jeszcze szarpnie. Dzieje sie to okresowo co mniej wiecej 300 km i jest tak przez ok 15 -30 km potem wraca do normy. W tym czasie chwilowe spalanie na komputerze nie rosnie, lub rosnie bardzo powoli. Tzn np 6-ty bieg, 90 km/h pedal w podloge i chwilowe spalanie zamiast szybko wskoczyc na 17 litrow (co jest maks), rosnie powolutku czasami nawet nie osiagajac maks. wartosci. Silnik ma tez wtedy inny dzwiek (robi sie glosniejszy). Pedal gazu wykluczylem, bo ten sam objaw jest gdy wymusi sie przyspieszanie tempomatem - silnik tez nie przyspiesza. Po tych 15-30 km objaw powoli ustepuje i silnik jezdzi w miare normalnie przez nastepnych 200 - 300 km. No i komp w trakcie tego problemu nie lapie wtedy zadnych bledow. Dzieje sie tak przez ostatnie 40 tys km a teraz ma przebieg ok 175 tys km. Serwis bezradny bo u nich to sie nie dzieje, a mowia, ze w trasy z kompem nie maja czasu jechac. Dodam, ze sporadycznie, gdy to sie pojawia, silnik lapie blad braku doladowania w czasie. Serwis wymienil juz turbine, egr, dpf, przeplywke, zawor N75, czujniki cisnienia przy DPF, 2 wtryski + wiazke + uszczelniacze, zaktualizowal program w sterowniku i problem nie ustapil. Ktos spotkal sie z podobnym problemem?

 

Aha. Jeszcze wymieniona byla pompa paliwa,

Edytowane przez krzysr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może to gdzieś dziura w dolocie lub przy turbinie trochę dziwne ze po wymianie tylu ważnych części nie ma poprawy może to coś w układzie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może dpf się wypala i wtedy silnik traci na mocy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dziury w dolocie - to bylo sprawdzane, poza tym czy to by wplywalo na chwilowe spalanie?. Jezeli DPF sie wypala, to dlaczego chwilowe spalanie nie rosnie pomimo ze pedal w podlodze? Co steruje dawka paliwa? Podobno DPF jest mocno zapchany, ale z drugiej strony kontrolka DPF nie zapalila mi sie ani razu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolo 800 obr/min. Standard i nie rosna tak jakby DPF sie wypalal. Takze, gdy ten problem sie pojawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności