Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Ok dzięki :-) W takim razie wiem już co robić.

 

Witaj Kolego

Daj znać czy wymiana pomogła. Mi przy wyższych prędkościach lub na długich trasach te ucieka płyn.

Żadnych objawów nie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Passata b6 2007r. 2.0 tdi 140km 8 zaworowy. Gdzieś ucieka mi płyn od chłodnicy. Jechałem wczoraj około 400km, to ze 2-3 razy dolewałem łącznie 4-5l. Dodam, że kiedy samochód stoi w miejscu płynu nie ucieka, tylko przy 2-3 tysięcy obrotach, robią się takie jakby bąbelki w zbiorniczku. Słyszałem, że to może być coś z uszczelką pod głowicą lub co gorsze pęknięta głowica. Dodam, że temperatura na liczniku pokazuje 90 stopni. Auto nie traci mocy i podczas jazdy niby wszystko jest ok, poza tym uciekającym płynem. Może być to coś innego? Zbiorniczek razem z nakrętką był wymieniany i leci jeszcze bardziej. Miał ktoś podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem identyczny przypadek(te bąbelki). Kupiłem na alledrogo takie coś do sprawdzania układu chłodzenia i okazało się, że w układzie jest CO2:(. Rozebrałem głowicę, dałem do sprawdzenia i skręciłem ponownie. Czas mojej roboty ok 2dni(nie taki diabeł straszny jak go piszą), autko smiga jak ta lala, bąbelków już nie ma, węże nie twardnieją, normalnie miodzio lodzio:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@johnypepelos identyczny problem miales, też plyn Ci uciekal jak szalony? Jaka cena naprawy?

 

Czyli jeśli w układzie jest CO2 to jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą tak? Przepraszam, że tak dużo pytam, ale jestem w tym zielony.

Edytowane przez Masot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po dynamicznej jeździe niemal od razu wyświetlał się komunikat "brak płynu chłodniczego", przy lżejszej jeździe dolewałem co 200-300km ok pół litra. Heh koszt naprawy? wydałem: 150zł- uszczelka elring, 80zł- śruby głowicy elring, 15zł pasta uszczelniająca, 80zł- uszczelki kolektorów, 70zł- uszczelka pokrywy zaworów, 150zł- sprawdzenie głowicy =545zł. Robiłem sam wszystko więc robocizna odpada. Aha przy okazji wymieniłem rozrząd koszt 400zł.

Nie planowałem głowicy z tego względu, że nie trzeba było.(nawet sam VW switoń-paczkowski lubin, nie planuje głowicy jak nie ma takiej potrzeby). w/w serwis zaśpiewał mi 2500zł za wymianę uszczelki+ew. koszta planowania głowicy...

 

 

ps. masz może tak, jak odkręcasz korek wzrasta Ci poziom płynu dużo pow. max??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czyli jeśli w układzie jest CO2 to jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą tak? Przepraszam, że tak dużo pytam, ale jestem w tym zielony.

dużo czytałem na ten temat, nie mogłem uwierzyć, żeby była to uszczelka głowicy, ten płyn co kupiłem na all..pokazał w 100%, że jest co2 w układzie(sprawdzałem też w innym sprawnym aucie jak i po wymianie uszczelki czy zmieni kolor nic był ciągle taki sam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wzrasta, może nie powyżej maks nie wiem, ale to chyba normalne. Czyli to co u Ciebie to uszczelka u glowicy tak? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, u mnie była to uszczelka głowica. Miałem takie malutkie bąbelki w okolicy powrotu płynu, po wymianie problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za informację. Będę troche spokojniejszy, choć i tak się boję, że przy okazji będzie pęknięta głowica, bo auto ma 250 tysięcy km przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boję, że przy okazji będzie pęknięta głowica, bo auto ma 250 tysięcy km przebiegu.

 

Tu przebieg nie gra roli, problem z głowicą w tym silniku jest przypadłością fabryczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z takim przebiegiem, można jeszcze troche pojeździć bez awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję bardzo za informację. Będę troche spokojniejszy, choć i tak się boję, że przy okazji będzie pęknięta głowica, bo auto ma 250 tysięcy km przebiegu.

 

U mnie poszło przy 90k. Nie ma reguły Kolego. Wadliwy odlew to wadliwy odlew, nigdy nie wiesz kiedy Cię dopadnie. A zaczęło się właśnie od płynu chłodniczego...

Edytowane przez R-line

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj odebrałem samochód od mechanika, który na wstępie potwierdził teorię, że pompę wody powinno wymieniać się razem z rozrządem. Przy wymianie rozrządu okazało się, że pompa rzeczywiście cieknie (przebieg 194.000). Została ona wymieniona i myślę że teraz problem można uznać za rozwiązany :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z reguły się tak wymienia rozrząd + pompa wody... Z tym pękaniem głowicy to chyba bardziej chodzi o czas niż przebieg..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek z 2.0 bmr .Pękła głowica, spawanie ,zrobione i po 2 latach płyn znów uchodził tyle że na łączeniu głowica blok pod kolektorem wydechowym.Zastosowałem proszek do uszczelniania i ponad rok jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez simono Zobacz posta

Porównując to do sprawnego motoru, to w sprawnym jest psyknięcie a w moim jak podczas erupcji wulkanu

No i jak sie sprawa zakonczyla?

 

Znalazłem chwile czasu i odstawiłem do mechanika. Padnięta uszczelka pod głowicą. Głowica szczelna, została splanowana,

wymienione uszczelniacze zaworowe. Auto śmiga, wody już nie pije :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem chwile czasu i odstawiłem do mechanika. Padnięta uszczelka pod głowicą. Głowica szczelna, została splanowana,

wymienione uszczelniacze zaworowe. Auto śmiga, wody już nie pije

 

Ile taka "przyjemność"? jeśli to nie tajemnica...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Padnięta uszczelka pod głowicą

 

A bylo widac uszkodzenie na uszczelce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pęknięta była uszczelka pod plastikowym króćcem z czujnikiem temperatury. Od jakiegoś czasu dolewałem po trochu płynu chłodzącego, aż przyszedł czas na wymianę pompy paliwa. Koszt samodzielnej naprawy to około 40 zł (uszczelka, trochę płynu) i 30 min. Uszczelka 5x3,15. Najprawdopodobniej została uszkodzona przez olej cieknący z pompy paliwa. Mogę tylko przypuszczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt to 1700, na uszczelce widac bylo ewidentnie przedmuchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadł problem z cieknącym płynem. W moim przypadku jest trochę inaczej bo jest wyciek zewnętrzny. Kapie podobno z obudowy rozrządu. Podejrzewam, że poszła pompa wody. Ponieważ jak już mechanik rozbierze te elementy chciałbym szybko je naprawić, a mam kilka wątpliwości proszę o pomoc i odpowiedzi na kilka pytań od doświadczonych użytkowników:

1. czy oprócz pompy wody może być inna przyczyna nieszczelności? - czytałem o jakimś króćcu, tylko nie wiem czy w jego przypadku płyn będzie ściekał po obudowie rozrządu?

2. jeśli to pompa to czy przy okazji wymienić rozrząd? przebieg 140 tys. km, auto z 2011 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności