budda25 Zgłoś #161 Napisano 23 Marca 2014 Biały dym może świadczyć, że płyn dostaje się do cylindrów. Piszesz, że miałeś robioną głowicę. Jaki był powód ruszania głowicy, jaki przebieg, napisz coś więcej. Głowica była rusza bo wywalało płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, a przebieg wtedy był jakieś 120 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #162 Napisano 23 Marca 2014 Marcin, a oleju Ci nie przybywa? Wydaje mi się ze nie przybywa, ale w poniedziałek spusze olej i zobaczę czy jest w nim płyn czy nie ma . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #163 Napisano 23 Marca 2014 Głowica była rusza bo wywalało płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, a przebieg wtedy był jakieś 120 tys. Ale z jakiego powodu wywalało płyn? Padła uszczelka czy np. głowica była pęknięta? Swoją drogą to dziwne bo z opisu wynika, że masz CR-a. Znasz historię auta? Mój znajomy miał kiedyś vectrę po dzwonie przyjętym na silnik i ciągle "zbierało" mu panewki (to tak na marginesie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #164 Napisano 23 Marca 2014 głowica była pęknięta w dwóch miejscach miedzy zaworami, a jeżeli chodzi o historie to znam mam całą dokumentacje i niestety dwa miesiące po gwarancji się to stało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #165 Napisano 23 Marca 2014 Ja miałem problem ze znikającym płynem ale było to litr na 10 tyś km, szukałem szukałem, i już sie zacząłem poddawać. Ostatnio przy wymianie rozrządu mój mechanik zauważył gdzie uciekało. Pomiędzy blokiem/głowicą jest króciec wodny z potrójnym rozgałezieniem (2 wodne + 1 czujnik), pod nim uszczelka (7 zł ASO) była lekko sparciała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #166 Napisano 23 Marca 2014 głowica była pęknięta w dwóch miejscach miedzy zaworami, a jeżeli chodzi o historie to znam mam całą dokumentacje i niestety dwa miesiące po gwarancji się to stało No to niewykluczone, że coś się znowu dzieje z głowicą lub uszczelką. Możesz spróbować zrobić próbę ciśnieniową bez rozkręcania silnika. Może to coś pokaże. Ja na Twoim miejscu jeśli próba potwierdzi uszkodzenie rozważyłbym kupno drugiego sinika. Nie mam pojęcia z jakimi kosztami się to wiąże, ale to co się dzieje z Twoim silnikiem jest dość dziwne. Może ma jakąś wadę i będzie się to powtarzać. Oczywiście można zacząć wówczas od zwalenia głowicy i jeśli to ewidentnie jej wina to może samą głowicę kupić. Jeśli sprawa niejasna to cały motor zwłaszcza, że przy CR-ach takie rzeczy się nieczęsto zdarzają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #167 Napisano 24 Marca 2014 Wczoraj zrobiłem około 100km i jedyną niepokojącą rzeczą było dymienie na biało aż się zagrzal do 90 stopni płynu nie ubyło ze zbiorniczka nic. A jeżeli chodzi o cisnienie to jest takie jak zawsze test na obecność spalin w układzie chlodzenia też zrobione i nic nie wykazało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #168 Napisano 24 Marca 2014 A co z olejem sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #169 Napisano 24 Marca 2014 No właśnie teraz wrociłem z warsztatu olej spuscilem i nic czysty na pewno nie ma plynu??? test na spaliny zrobiony jeszcze raz też nic nie wykazał , wycieków brak.Jest to dla mnie już zagadka???? Nie mam już pomysłu co jeszcze sparawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
38slaw Zgłoś #170 Napisano 25 Marca 2014 nie stety sie zdarzaja umnie tez byla peknieta w dwu miejscach podpieli sie do zbiorniczka i przyrzad pokazal spaliny w ukladzie chlodzenia mialem nadzieje ze uszczelka ale moja nadzieja okazala sie bledna 1000 zl glowica spawanie idocieranie zaworow plus robocizna pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - No właśnie teraz wrociłem z warsztatu olej spuscilem i nic czysty na pewno nie ma plynu??? test na spaliny zrobiony jeszcze raz też nic nie wykazał , wycieków brak.Jest to dla mnie już zagadka???? Nie mam już pomysłu co jeszcze sparawdzić sprawdzales chlodniczke spalin (EGR-U) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #171 Napisano 25 Marca 2014 Dziwi mnie to, że dymi tylko do 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #172 Napisano 25 Marca 2014 Ja bym szukał rozszczelnienia czy też pęknięć, te 90 stopni jest wskazówka w temacie rozszerzalności cieplnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #173 Napisano 25 Marca 2014 sprawdzales chlodniczke spalin (EGR-U) sprawdziłem ja pod względem wycieków zewnętrznych, nie wymontowywałem jej bo już czasu wczoraj brakło,a to trochę czasu by zajęło. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja bym szukał rozszczelnienia czy też pęknięć, te 90 stopni jest wskazówka w temacie rozszerzalności cieplnej masz na mysli głowice??? - - - - - aktualizacja - - - - - Dziwi mnie to, że dymi tylko do 90 stopni. no właśnie tez mnie to zastanawia czemu nie dymi cały czas ? Wczesniej jak miałem peknietą głowice to przy szybszej jezdzie zawsze wywalało płyn i po podpięciu przyrządu na zbiorniczek odrazu pokazało spaliny w układzie chłodzenia. Oglądałem jeszcze wydech bo myslalem ze moze chociaz bedzie tłusty od plynu ale jest czysty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #174 Napisano 25 Marca 2014 A płyn ubywa Ci w mierzalny sposób np. 100 ml/100km czy nie ma reguły? Mógłbyś nagrać filmik lub zdjęcie chociaż tego dymu. Miałem kiedyś w skodzie jeb...ą uszczelkę to kopciła na biało jak parowóz (ale cały czas równo). To, ze dymi do momentu nagrzania wskazuje o uszczelnieniu się ew. pęknięcia uszczelki lub głowicy pod wpływem temperatury. Może trzeba jeszcze poczekać aż coś pierdyknie do końca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #175 Napisano 25 Marca 2014 właśnie nie ma reguły, raz szybciej raz mniej a jeżeli chodzi o dym to jest biały, zastanowiło mnie to ostatnio jak było 20 st na dworze a z wydechu wali para. Tak zrobie poczekam aż spie...li się do końca, bo już nie wiem co sprawdzić, a głowicy mi się nie uśmiecha ściągać jak nie ma pewności ze to jest przyczyna. A jeżeli chodzi o węże od układu chłodzenia tez nie są "twarde". A jak jeszcze w prosty sposób tą chłodniczke spalin??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #176 Napisano 25 Marca 2014 (edytowane) Kiedyś miałem tak w T4, że ubywał mi w niewidoczny sposób płyn. Pomalutku, bez śladów żadnych innych objawów. Przeszukałem pół auta nawet na końcu brałem pod uwagę, że przegniły zaślepki w bloku i nic. Aż któregoś pięknego dnia gong ostrzegawczy i bus wypluł płyn. Stanąłem w trasie, kałuża pod autem, laweta a ja się ucieszyłem, że wreszcie coś strzeliło ! I wtedy się zaczęło; najpierw pompa wody, itd, a płyn dalej leciał nie wiadomo skąd. Zdesperowany zwaliłem głowicę i okazało się, że klingierytowa uszczelka poszła "na zewnątrz" w miejscy gdzie jest pompa wtryskowa i nic ni było widać. Zrobiłem uszczelkę, transporter od tamtego czasu zrobił 200 000 i chodzi jak burza. Czasem trzeba poczekać, aż coś ***** i zagadka rozwiąże się sama (choć zdaję sobię sprawę, że takie czekanie jest mało komfortowe ale czasem nie ma wyjścia). Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez rainman777 wulgaryzmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
38slaw Zgłoś #177 Napisano 25 Marca 2014 właśnie nie ma reguły, raz szybciej raz mniej a jeżeli chodzi o dym to jest biały, zastanowiło mnie to ostatnio jak było 20 st na dworze a z wydechu wali para. Tak zrobie poczekam aż spie...li się do końca, bo już nie wiem co sprawdzić, a głowicy mi się nie uśmiecha ściągać jak nie ma pewności ze to jest przyczyna. A jeżeli chodzi o węże od układu chłodzenia tez nie są "twarde". A jak jeszcze w prosty sposób tą chłodniczke spalin??? panie kolego mnie tez walila para z rury i 90 stopni lapal szybko,kontrolka od plynu zapalala sie co 2/3 dni a jak otworzylem zbiorniczek plyn wracal bylo go troche mniej ale wracal ale w zbiorniczku caly czas bulgotalo jakby dmuchalo od dolu do zbiorniczka a z rury para (bialy dym:) walila )i co glowica panie w dwuch miejscach ale zrobione i teraz z rury nic nie wali nawet dymek i w zbiorniczku spokoj zadnego bolgotu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #178 Napisano 26 Marca 2014 (edytowane) Z tym się zgodzę tylko u mnie objawów brak jak się zagrzeje , a kolegi pewnie dymił cały czas i węże puchłu ??? Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez budda25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #179 Napisano 28 Marca 2014 (edytowane) Dziś zauważyłem jeszcze jedna chyba niepokojącą rzecz mianowicie na wolnych obrotach do zbiorniczka nie wraca płyn przez ten górny wąż. A i jeszcze nie za każdym razem jak jest zimny silnik dymi na biało i to jest już całkiem dziwne bynajmniej dla mnie???? Edytowane 28 Marca 2014 przez budda25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #180 Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam. Ubywa mi plyn, fakt w nie duzych ilosciach ale jednak ubywa. dzis na rozgrzanym silniku na wolnuch obrotach delikatnie odkrecilem korek. Bylo delikatne sykniecie poziom plynu sie podnisl deliaktnie. Ale co najwazniejsze zobaczylem ze sa tam delikatne pecherzyki powietrza. Czy one tam powinny byc czy to oznaka walnietej uszczeli pod glowica? Pozdr I dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach