marekbialek Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2010 Przejrzałem całe forum i nie znalazłem nic, po koleji, mignęło mi na liczniku 120 tyś, więc trzeba było pojechać na wymianę oleju DSG. Zresztą powoli szarpał czasami przy zrzucaniu z 3 na 2 i potrafił strzelić zdrowo przy ostrym kick-down'ie. Więc umówiłem się na wymianę oleju (nie w ASO, ale do warsztatu który już to robił, więc nie bałem się tam odstawić auta z DSG). Przed wymianą oleju, sprawdziłem jeszcze VAG'iem błędy, i dostałem: 17252 - Transmission Fluid Pressure Adaptation at Limit (Pressure too Low?) P0868 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Reset counter: 2 Mileage: 121494 km Time Indication: 0 Date: 2010.07.01 Time: 14:20:05 Oczywiście (zresztą po sugestii na tym forum) stwierdziłem ze to pewnie efekt zbliżającej się wymiany oleju. Pojechałem na wymianę, po 2 godzinach Panowie powiedzieli ze sciągneli miskę od oleju, nie było żadnych śladów uszkodzeń, ani tego ze cokolwiek mogłoby się dziać, na korku spustowym ilość opiłków była na poziomie normalnym (akceptowalnym), filtr od oleju (widziałem sam) był ok. Wyczyszczono, zmieniono filtr, wlano olej, weszło 5,35 litra. Jak już skończyli, oddali mi autko, podpiąłem auto pod kompa, w celu sprawdzenia błędów, okazało się ze czysto, więc luz, pojechałem do domu. Autko odstało może z 3 godziny, i wsiadam, odpalam,, wrzucam wsteczny rusza, a tu łup, jakbym strzelił ze sprzęgła lekki zonk, komputer pod ręke i sprawdzam, znajomy błąd 17252 znów się pojawił. No to stwierdziłem ze się przejadę i zobaczę co i jak. Przy drugiej próbie wsteczny nie strzelił, biegi zarówno na D jak i S, chodzą idealnie, wszystko super, koniec z szarpaniem przy zrzucaniu z 3 n 2 i wogóle jazda zrobiła się przyjemna. Błąd oczywiście pozostał i nie daje się skasować (tzn na zapłonie się da skasować, ale jak odpalam silnik to znów się pojawia) Strzelanie z wstecznego jest co drugie/trzecie wrzucenie na R. Czy to misie od wymiany coś skopali, czy coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2010 Panowie powiedzieli ze sciągneli miskę od oleju po co??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2010 Skrzynia moze byc źle odpowietrzona, a jak nie to to czujnik cisnienia oleju albo jakis z kanalików się zapchał .... jednym słowem mechatronika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2010 Nie mam pojęcia dlaczego sciagali miskę, (mówimy oczywiście o misce od skrzyni) Czy to mechatronika to nie wiem, gdyż przy mechatronice są jazdy ale na wszystkich biegach Ew. ja zdiagnozować czy to mechatronika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2010 A panowie olej lali oryginalny czy zamiennik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #6 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) Nie no oryginał olej z ASO, filtr tez oryginał, Po wymianie oleju jazda do przodu (D i S) jest super idealnie, pięknie zmienia biegi, żadnych szarpnięć, 10 razy lepiej niż było przed zmianą oleju. Tylko ten wsteczny zgłupiał, chodź musze przyznać ze wczoraj już nie zrobił nic takiego, dziś też nic, czy może ja się czymś przejmuję a to może się powinno ułożyć Edytowane 9 Lipca 2010 przez marekbialek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #7 Napisano 9 Lipca 2010 Raczej nie liczylbym na to ze sie samo naprawi a raczej moze byc odwrotnie i bardziej sie zepsuje to bardziej prawdopodobne Wiem ze wymiana oleju w dsg to dosyc skomplikowana sprawa podobno musza byc zachowane odpowiednie procedury np temperatura oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2010 To jakie kroki sugerujecie podjąć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2010 Temp oleju owszem , ale przy odpowietrzaniu skrzyni. O tym kolega nic nie pisał. Cały opis był zreszta tu na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2010 No więc nie widziałem momentu odpowietrzania skrzyni, jak zapytałem gościa który to robił powiedział ze odpowietrzał zgodnie z procedurą pytanie moje takie, jeżeli tego nie zrobił to co może się stać (w perspektywie kilku następnych setek kilometrów) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2010 A gdzie wymieniałeś olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2010 Warszawa, Bokserska 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #13 Napisano 10 Lipca 2010 po telefonach do zaprzyjaźnionych ludzi od naprawy aut usłyszałem, zebym jechał do serwisu gdzie wymieniali olej, ale też usłyszałem o jakimś dziwnym patencie, dotyczącym DSG Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego. operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony) po czym wystudzić auto, pojechałem późnym wieczorem i tak zrobiłem. Dziś cały dzień z żoną na zakupach i jazdach po supermarketach, non stop parkowanie i wyjeżdzanie, skrzynia chodzi miodzo zero szaprnięć, nic w tym stylu, poprostu jak nówka. Jeszcze nie sprawdzałem czy błąd ciągle został. Sprawdze na dniach i poinformuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2010 Rozumiem, że to jest celowe wprowadzanie użytkowników w błąd przez producenta, natomiast całą prawdę zna tylko serwis w Środzie Wlkp.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuhaj Zgłoś #15 Napisano 25 Lipca 2010 Miałem taką sytuację, że auto ciągle chciało oleju. Po jednym dniu od dolania znów pojawiała się kontrolka. Ona, akurat naprawiła się sama ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paco432 Zgłoś #16 Napisano 8 Października 2017 Panowie pomocy!! U mnie po wymianie oleju auto nie zmienia biegów z 3 na 4 i z 4 na 5, reszta biegów chodzi idealnie, na łopatkach biegi chodzą płynnie tzn od 1 do 6 przy ręcznej zmianie nie ma żadnych przeciągnięć na obrotach. Na D przy zmianie z 4 na 5 obroty muszą dojść do końca żeby przeskoczył na wyższy bieg Wiecie może co jest przyczyną i jak to naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adiaudi Zgłoś #17 Napisano 21 Października 2017 (edytowane) Dnia 10.07.2010 o 19:53, marekbialek napisał: "Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego. operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony) po czym wystudzić auto" Hmmm. A czemu ma to służyć? Czy to ciśnienie miało wpłynąć na zaworki w mechatronice? Bo w samej skrzyni chyba na nic nie ma wpływu? Pytam z ciekawości, aby to zrozumieć Edytowane 21 Października 2017 przez adiaudi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek1989cz Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2020 W dniu 10.07.2010 o 19:53, marekbialek napisał: po telefonach do zaprzyjaźnionych ludzi od naprawy aut usłyszałem, zebym jechał do serwisu gdzie wymieniali olej, ale też usłyszałem o jakimś dziwnym patencie, dotyczącym DSG Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego. operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony) po czym wystudzić auto, pojechałem późnym wieczorem i tak zrobiłem. Dziś cały dzień z żoną na zakupach i jazdach po supermarketach, non stop parkowanie i wyjeżdzanie, skrzynia chodzi miodzo zero szaprnięć, nic w tym stylu, poprostu jak nówka. Jeszcze nie sprawdzałem czy błąd ciągle został. Sprawdze na dniach i poinformuje Cześć. Problem rozwiązany? U mnie DSG szarpie przy ruszaniu. Obroty jakby trochę spadały i jest szarpnięcie. Gdy jest lekko z górki rusza bez problemu oraz gdy jest zimny , do 70 stopni jest dobrze potem zaczyna szarpać ☹️przy ruszaniu pod większą górkę potrafi rozpiąć napęd ,a gdy zapnie jeszcze raz wtedy już ruszy. Robiona adaptacja , potem wymieniony olej + adaptacja i wydaje mi się że po wymianie oleju jeszcze bardziej szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach