Skocz do zawartości
marekbialek

DSG - dziwne zachowanie po wymianie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem całe forum i nie znalazłem nic,

 

po koleji,

 

mignęło mi na liczniku 120 tyś, więc trzeba było pojechać na wymianę oleju DSG.

Zresztą powoli szarpał czasami przy zrzucaniu z 3 na 2 i potrafił strzelić zdrowo przy ostrym kick-down'ie. Więc umówiłem się na wymianę oleju (nie w ASO, ale do warsztatu który już to robił, więc nie bałem się tam odstawić auta z DSG).

 

Przed wymianą oleju, sprawdziłem jeszcze VAG'iem błędy, i dostałem:

 

17252 - Transmission Fluid Pressure Adaptation at Limit (Pressure too Low?)

P0868 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 0

Reset counter: 2

Mileage: 121494 km

Time Indication: 0

Date: 2010.07.01

Time: 14:20:05

 

Oczywiście (zresztą po sugestii na tym forum) stwierdziłem ze to pewnie efekt zbliżającej się wymiany oleju.

 

Pojechałem na wymianę,

po 2 godzinach Panowie powiedzieli ze sciągneli miskę od oleju, nie było żadnych śladów uszkodzeń, ani tego ze cokolwiek mogłoby się dziać,

na korku spustowym ilość opiłków była na poziomie normalnym (akceptowalnym), filtr od oleju (widziałem sam) był ok.

 

Wyczyszczono, zmieniono filtr, wlano olej,

weszło 5,35 litra.

 

Jak już skończyli, oddali mi autko, podpiąłem auto pod kompa, w celu sprawdzenia błędów, okazało się ze czysto, więc luz, pojechałem do domu.

 

Autko odstało może z 3 godziny, i wsiadam, odpalam,, wrzucam wsteczny rusza, a tu łup, jakbym strzelił ze sprzęgła :zeco

 

lekki zonk, komputer pod ręke i sprawdzam,

znajomy błąd 17252 znów się pojawił.

 

No to stwierdziłem ze się przejadę i zobaczę co i jak.

Przy drugiej próbie wsteczny nie strzelił,

biegi zarówno na D jak i S, chodzą idealnie, wszystko super, koniec z szarpaniem przy zrzucaniu z 3 n 2 i wogóle jazda zrobiła się przyjemna.

 

Błąd oczywiście pozostał i nie daje się skasować (tzn na zapłonie się da skasować, ale jak odpalam silnik to znów się pojawia)

 

Strzelanie z wstecznego jest co drugie/trzecie wrzucenie na R.

 

 

Czy to misie od wymiany coś skopali, czy coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie powiedzieli ze sciągneli miskę od oleju

po co???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia moze byc źle odpowietrzona, a jak nie to to czujnik cisnienia oleju albo jakis z kanalików się zapchał .... jednym słowem mechatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia dlaczego sciagali miskę, (mówimy oczywiście o misce od skrzyni)

 

Czy to mechatronika to nie wiem, gdyż przy mechatronice są jazdy ale na wszystkich biegach

 

Ew. ja zdiagnozować czy to mechatronika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A panowie olej lali oryginalny czy zamiennik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no oryginał olej z ASO, filtr tez oryginał,

 

Po wymianie oleju jazda do przodu (D i S) jest super idealnie, pięknie zmienia biegi, żadnych szarpnięć, 10 razy lepiej niż było przed zmianą oleju.

 

Tylko ten wsteczny zgłupiał,

chodź musze przyznać ze wczoraj już nie zrobił nic takiego, dziś też nic,

 

czy może ja się czymś przejmuję a to może się powinno ułożyć

Edytowane przez marekbialek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie liczylbym na to ze sie samo naprawi a raczej moze byc odwrotnie i bardziej sie zepsuje to bardziej prawdopodobne

Wiem ze wymiana oleju w dsg to dosyc skomplikowana sprawa podobno musza byc zachowane odpowiednie procedury np temperatura oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakie kroki sugerujecie podjąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp oleju owszem , ale przy odpowietrzaniu skrzyni. O tym kolega nic nie pisał. Cały opis był zreszta tu na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc nie widziałem momentu odpowietrzania skrzyni,

 

jak zapytałem gościa który to robił powiedział ze odpowietrzał zgodnie z procedurą

 

pytanie moje takie, jeżeli tego nie zrobił to co może się stać (w perspektywie kilku następnych setek kilometrów) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie wymieniałeś olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warszawa, Bokserska 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po telefonach do zaprzyjaźnionych ludzi od naprawy aut usłyszałem, zebym jechał do serwisu gdzie wymieniali olej, ale też usłyszałem o jakimś dziwnym patencie, dotyczącym DSG

 

Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego.

 

operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony)

 

po czym wystudzić auto,

pojechałem późnym wieczorem i tak zrobiłem.

 

Dziś cały dzień z żoną na zakupach i jazdach po supermarketach, non stop parkowanie i wyjeżdzanie, skrzynia chodzi miodzo zero szaprnięć, nic w tym stylu, poprostu jak nówka.

 

Jeszcze nie sprawdzałem czy błąd ciągle został.

 

Sprawdze na dniach i poinformuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to jest celowe wprowadzanie użytkowników w błąd przez producenta, natomiast całą prawdę zna tylko serwis w Środzie Wlkp.?

 

serv.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką sytuację, że auto ciągle chciało oleju. Po jednym dniu od dolania znów pojawiała się kontrolka. Ona, akurat naprawiła się sama ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy!!

U mnie po wymianie oleju auto nie zmienia biegów z 3 na 4 i z 4 na 5, reszta biegów chodzi idealnie, na łopatkach biegi chodzą płynnie tzn od 1 do 6 przy ręcznej zmianie nie ma żadnych przeciągnięć na obrotach. Na D przy zmianie z 4 na 5 obroty muszą dojść do końca żeby przeskoczył na wyższy bieg 

 

Wiecie może co jest przyczyną i jak to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2010 o 19:53, marekbialek napisał:

"Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego.

operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony)

po czym wystudzić auto"

Hmmm. A czemu ma to służyć?  Czy to ciśnienie miało wpłynąć na zaworki w mechatronice? Bo w samej skrzyni chyba na nic nie ma wpływu?

Pytam z ciekawości, aby to zrozumieć :)

 

 

Edytowane przez adiaudi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.07.2010 o 19:53, marekbialek napisał:

po telefonach do zaprzyjaźnionych ludzi od naprawy aut usłyszałem, zebym jechał do serwisu gdzie wymieniali olej, ale też usłyszałem o jakimś dziwnym patencie, dotyczącym DSG

 

Kolega od napraw skrzyni automatycznych zasugerował abym znalazł kawałek drogi gdzie nikt nie jeździ, stanął na jej końcu, wrzucił wsteczny i na maxa w podłogę conajmniej 200 metrów, po czym na maxa do przodu. Takie działanie ma podobno zrobić dobre ciśnienie w skrzyni przy smarowaniu wałka od wstecznego.

 

operację tą powtórzyć 5 razy minimum (kilometr na wstecznym ma być zrobiony)

 

po czym wystudzić auto,

pojechałem późnym wieczorem i tak zrobiłem.

 

Dziś cały dzień z żoną na zakupach i jazdach po supermarketach, non stop parkowanie i wyjeżdzanie, skrzynia chodzi miodzo zero szaprnięć, nic w tym stylu, poprostu jak nówka.

 

Jeszcze nie sprawdzałem czy błąd ciągle został.

 

Sprawdze na dniach i poinformuje

Cześć. Problem rozwiązany?

 

U mnie DSG szarpie przy ruszaniu. Obroty jakby trochę spadały i jest szarpnięcie. Gdy jest lekko z górki rusza bez problemu oraz gdy jest zimny , do 70 stopni jest dobrze potem zaczyna szarpać ☹️przy ruszaniu pod większą górkę potrafi rozpiąć napęd ,a gdy zapnie jeszcze raz wtedy już ruszy.

 

Robiona adaptacja , potem wymieniony olej + adaptacja i wydaje mi się że po wymianie oleju jeszcze bardziej szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności