Skocz do zawartości
zaix2407

czarny filtr paliwa i brudna ropa w zbiorniku!!!

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, z tym, że nie mam problemów z samym silnikiem. Żadnych problemów z odpalaniem, szarpania silnik pracuje równo, także wydaje mi się, że zmiana filtra na oryginał chyba nic nie da. W tej chwili mam niemieckiego Mann'a. Chętnie zlikwidowałbym przyczynę, a jeśli ją zlikwiduję to nie będzie też problemów z ropą w oleju i oleju w ropie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak na dsg zmienia biegi przy spokojnej jeździe?

 

DSG biegi zmienia dobrze, przy spokojnej jeździe, jak go ciągnę tak do 2500 obr/min i odpuszczam to zrzuca od razu na 1500-1800 obr/min i spokojnie mozna jechać nic nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, z tym, że nie mam problemów z samym silnikiem. Żadnych problemów z odpalaniem, szarpania silnik pracuje równo, także wydaje mi się, że zmiana filtra na oryginał chyba nic nie da. W tej chwili mam niemieckiego Mann'a. Chętnie zlikwidowałbym przyczynę, a jeśli ją zlikwiduję to nie będzie też problemów z ropą w oleju i oleju w ropie.

 

ja też nie mam problemów takich, odpala ciągnie itp wszystko gra i buczy.. ale przy mocnym bucie szarpie w wyższych obrotach..

 

 

DSG biegi zmienia dobrze, przy spokojnej jeździe, jak go ciągnę tak do 2500 obr/min i odpuszczam to zrzuca od razu na 1500-1800 obr/min i spokojnie mozna jechać nic nie szarpie.

ja tym samochodem jak jade 1800-2000 to jedzie się jak taczką.. ma taki beznadziejny dół do 2500 ze szok.. jak podtrzymuje 2500 obr to całkowicie się inaczej jedzie.. przy jeździe do 120 potrafię spalić 4.3 l co jest dla mnie wielkim szokiem.. a jak jeżdże jak dziad 90 na 5 albo 6 biegu to 5.8-6.2l

BTW jestem ciekaw jakie jest przekłamanie na tych śmiesznych komputerkach..

zam licznik ma przekłamanie 6%.. zmierzyłem go przy 100km/h na tempomacie to na GPS pokazało 94km/h koła oryg 215/55/r16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój też szarpie w okolicy 2000 obrotów, dzieje się to rzadko i tylko jak silnik (BMP) nie jest jeszcze rozgrzany.

Co jeszcze zauważyłem, to szarpanie ustępuje po tym jak pierwszy raz się pojawi i występuje tylko na 2 lub 3 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem właśnie po wizycie w ASO, tak jak pisałem wyżej po wymianie filtra paliwa auto zaczęło szarpać przy niskich obrotach lub przy nagłym wciśnięciu gazu do oporu. Dodatkowo zaczęła zapalać się kontrolka, żółta spirala. Wymieniłem filtr paliwa jeszcze raz i nic dalej to samo. Nasilało się coraz bardziej aż w końcu zapaliła się kontrolka check engine i wtedy już nie dało sie normalnie jechać, auto było strasznie zamulone. Nie mam gdzie szczytać błędów wiec pojechałem do ASO w Tarnowskich Górach. Okazało się że odpowiedzialny za te wszyskie moje problemy był mały czujniczek ciśnienia doładowania za 85 zł na allegro 200 zł w ASO. Po wymianie pasek idzie płynnie od niskich obrotów czy to zimny czy ciepły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! odświeże temat... doradźcie proszę co robić z tym fantem... głównie po redukcji z 6 na 4 bieg podczas gwałtownego przyśpieszania (but w podłoge - skrzynia dsg) samochód szaprpie w granicach 4 tys obrotów ... może za dużo powiedziane , że szarpie... jest to pojedyńcze szarpnięcie, potem następuje zmiana na 5...jakies 13 tys km temat juz przerabiałem i po wymiane filtra paliwa wszystko wróciło do normy... dziś znowu to samo... Panowie czy to możliwe, że filtr znowu jest już tak brudny, że samochód się dławi kiedy potrzebuje wiecej paliwka? a może to pompa vacum pada i nie może paść? zastanawiam się czy już wymianiać filtr na nowy...? planowałem wymieniać ze wszystkimi filtrami podczas wymiany oleju za jakies 5 tys. km. pozdrawiam

 

---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

 

podejrzewam własnie pompe paliwa albo filter przed pompa.. ale jak się tam dostać..
objawy mam właśnie takie jak Ty... udało Ci się rozwiązać problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek1qazxcv

mam czarny olej w kielichu filtra paliwa przerywa mi przy przyspieszeniu jaka jest przyczyna

 

---------- Dodano o 12:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:38 ----------

 

czy ktoś może mi pomóc co wysiadło co jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez zaix2407 Zobacz posta

4. Czy istnieje taka możliwość, że do baku dostaje się olej z silnika?

Nie ma takiej możliwości

 

Według mnie jest taka możliwość. Sam opisywałem taki przypadek na podstawie swojego przypadku passata B5 w dziale B5 . Olej może przedostawać się przez uszkodzony uszczelniacz pompy vacum i paliwa . Pompka vacum tak jak silnik ma części ruchome i potrzebuje smarowania . Jest tak skonstruowana żeby pobierać niewielką ilość oleju spod pokrywy zaworów. Kiedy uszczelniacz jest uszkodzony część oleju przedostaje się z części vacum do części paliwowej i z odprowadzanym nadmiarem paliwa wraca do zbiornika . Wiem bo miałem to w swoim poprzednim passku B5. Olej nawet w mikro ilości zabarwi ropę na ciemny kolor . A ubytku oleju silnikowego nawet nie zauważymy , taka to minimalna ilość .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ma podobny problem czarna ropa w filtrze paliwa. Sinli jest slaby i nie ma mocy 180 km/h na maxa zero przyspieszenia. Mechanik stwierdzil brudne pompki. Ja podejrzwam pompe vacum ktora puszcza olej do paliwa. Czy mozecie powiedziec co tam sie wyminia aby olej sie nie przedostawala do paliwa. Jaki ma wplyw ten olej z pompy vacom na pompki. Chce je wyczyscic ultradziwiekami ale czy to ma sens jezeli mam problem z pompa vacum. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Sprawdzcie czy nie przybylu lub ubyło Wam oleju w silniku. czarny filtr to na 100% pompa wakum. No chyba, zelejecie jakies lipne paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oleju ubywa tyle ze w dislu zawsze go ubywa z roznych powodow (turbina, uszczelniacze). Czy popsuta pompa vacum ma jeszcze inne objawy. Ja nie mam zadnych wyciekow, hamulce tez ok? Co sie naprawia wtedy w pompie vacum jakas uszczelka czy cala sie ja wyminia. Dodam tylko ze w tej chwili mam blad o przekrocyeniu dawki na kaydzm wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma fizycznych objawów uszkodzonej pompki vacum to jest tylko JEDEN sposób na sprawdzenie czy pompka zaciąga olej po sprawdzeniu w filtrze paliwa . Trzeba ją zdemontować i otworzyć komorę próżniową . Jeśli po otwarciu pompki wyleci więcej oleju niż 1 ml tzn , że pompka ciągnie olej . Ale to musi być większa ilość oleju w niej żeby jednoznacznie określić bo jak wiadomo pompka jak każda inna nie może pracować na sucho i jest ona połączona kanalikiem z komorą klawiatury silnika żeby mogła sobie odrobinę oleju pobrać do smarowania żeby się nie zatarła . Tak więc bez demontażu pompki nie da się jednoznacznie określić czy ciągnie zbyt dużo oleju .

 

Jest też inna sprawa jeśli chodzi o czarną ropę w filtrze paliwa . Pompka vacum ma też za zadanie zasysać i podawać paliwo do wtrysków , a nadmiar paliwa idzie przelewem do obudowy filtra paliwa . Pompka paliwowa jest w jednym korpusie z pompką vacum i dzieli je tylko uszczelniacz zimering jak dobrze pamiętam tzw dwuwargowy . Jeśli ten uszczelniacz jest uszkodzony to nawet ta znikoma ilość oleju potrzebna tylko do smarowania pompki vacum po przedostaniu się do komory pompki paliwa jest w stanie zabarwić ropę na czarno . Tak więc już jasne dlaczego ropa zabarwia się na czarno w obudowie filtra paliwa . Więcej w dziale B5 . Tam też ja założyłem wątek ze zdjęciami o pompce vacum . Trochę inne wymiary , wygląd itp ale zasada ta sama .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spuscilem cala rope z baku i dalem nowy fitr. jak znowu bedzie czarny filtr to znaczy ze vacum puszcza dam znac jak sprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hmm

Filtr zalałem do oporu,oring nowy, silnik kręci do 4500 obr/min nie ma problemu, moc jest, tylko po dwóch dniach stania , przerywa dopuki się nie nagrzeje w zakresie 1800-2500. Może filtr nie taki jak trzeba. Kupiłem boscha.

 

Dzisiaj wlasnie wymienilem filterek z jakiegos wloskiego na jak wyżej; zbiornik wytarłem do sucha recznikiem niepylacym. Oring wymieniłem.

Zalałem do 3/4 w tym 2 setki LM Diesel Spulung. Zapalil od razu bez chrzakniecia i w trase.

Miał 4,5 tys obrotów nic nie przerywał.

 

Pozniżej syf z 30 tyś zlany z obudowy filtra i ostany przez tydzień. Słoik od dołu jest czarny :hmm

 

P1110252.JPG

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś opis jak dostać się do pompki vacum i dokonać wymiany uszczelniacza bo moja ropa jest czarna ja OBAMA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, odświeżę wątek. u mnie też stwierdzam czarny filtr paliwa... po spuszczeniu paliwa ze zbiornika stwierdziłem mętna ciemną ropę (z olejem) zajrzełem do filtra paliwa ponieważ auto ciezko odpalało na ciepłym silniku dodatkowo po dłuższym postoju np 3 dni nie chciał odpalić ( parawdopodobnie brak paliwa) obecnie doszedł jeszcze jeden mankament po rozgrzaniu auto zaczyna "kuleć" na wolnych obrotach w tedy tzręsie całym autem tak jak by nie chodził na jeden cylinder jednak jak stne na zjeździe do garazu objawy ustępują. w czasie jazdy wszystko ok. po dłuższej jeździe i wyłaczniu auta słychać jak by się paliwo cofalo do zbiornika. czy te wszystkie objawy oznaczaja uszkodzona pompę vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje prawidłowo bez szarpnięć czy jakiejkolwiek czkawki. Odpala na dotyk. A filtr czarny jak smoła. Żeby było ciekawiej vacumpompa wymieniona na nową. Nie mam już koncepcji jak olej jeszcze może dostawać się do paliwa. I żeby było śmieszniej już trzecia pompa paliwa w aucie(w ciągu 3 lat dwie odmówiły posłuszeństwa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ta sama dolegliwość z czarnym filtrem paliwa. obecny przebieg 293 000 km, ale do brzegu. na zimnym palił bardzo dobrze, ale jak się rozgrzał ty trzeba było kręcić długo. Jak już zapalił to znowu wszystko ok. jazda super, przyśpieszenie rewelacja spalanie około 5,2 na trasie przy mojej jeździe(120 -140) zaznaczę, że najmłodszy domowy kierowca osiągała spalanie 4,8. Ostatni filtr paliwa wymieniony przy stanie 245000. Wymieniłem uszczelniacze na pompowtryskiwaczach oraz filtr paliwa był czarny. Odpala na ciepłym i zimnym dobrze ale kompletny brak mocy nie da się jechać, aby wyprzedzić trzeba redukować nawet do 3 i spalanie teraz około 7 l. W celach diagnostycznych założyłem przezroczyste przewody paliwowe przy filtrze paliwa (do pompy vacum). Zasilanie ok bez pęcherzyków powietrza za to na powrocie z pęcherzykami powietrza. Czy pompa vacum puszcza czy coś z uszczelniaczami na pompowtryskach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam ten sam silnik bls.  Udało się Panu dojść czemu filtr paliwa był czarny , chcę wymienić vacum na nowa za 800zł i nie wiem czy sens? A mechanicy mówią że można spróbować i zobaczyć. Wymieniałem uszczelki na pompowtryskach i nie pomogło z filtrem . Auto mam od 7 lat  i cały czas mam gryzące spaliny z rury wydechowej. Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności