Skocz do zawartości
zaix2407

czarny filtr paliwa i brudna ropa w zbiorniku!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

W związku z kłopotami auta w trakcie jady (auto samo gaśnie), wczoraj odkręciłem obudowę filtra paliwa, żeby zobaczyć jak wygląda filtr. Filtr był czarny (wymieniany 12 tys. km temu) ale nie to zmartwiło mnie najbardziej. Kiedy zobaczyłem jak wygląda olej napędowy w kielichu filtra to wpadłem w panikę. Ropa miała koloru coca coli, tudzież kawy rozpuszczalnej.

Od razu odkręciłem pompę paliwa żeby zarzec do baku. Tam to samo tzn. ropa w kolorze coca coli. Spuściłem całą ropę i dokładnie wyczyściłem zbiornik. Dzisiaj kupiłem nowy filtr i przygotowuje się do poskładania auta i rozruchu.

I teraz pytanie:

1. Co może być powodem takiego syfu w paliwie. Dodam, że mam auto od roku i od tamtej pory tankuję tylko Vergę na Orlenie.

2. Czy przy założeniu, że był kiedyś jakiś syf w baku, to nie powinien się sam wypukać po jakimś czasie.

3. Czy tak zanieczyszczone paliwo i filtr paliwa mogły powodować gaśnięcie auta w trakcie jazdy i na wolnych obrotach.

4. Czy istnieje taka możliwość, że do baku dostaje się olej z silnika?

5. Czy kolor paliwa może mieć wpływ z uszkodzona pompą paliwa w zbiorniku paliwa.

6. Jakie macie inne sugestie takiego stanu rzeczy?

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być powodem takiego syfu w paliwie.

Zanieczyszczony układ paliwowy powoduje, że silnik gaśnie i często ciężko go uruchomić. Trudno powiedzieć czy akurat verva jest tego przyczyną. Załóż nowy filtr i sprawdź jego stan po przejechaniu około dwóch tyś. km

Czy istnieje taka możliwość, że do baku dostaje się olej z silnika?

Może najpierw sprawdź czy stan oleju jest prawidłowy i czy ma odpowiednią lepkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Co może być powodem takiego syfu w paliwie. Dodam, że mam auto od roku i od tamtej pory tankuję tylko Vergę na Orlenie.
Brudne paliwo
2. Czy przy założeniu, że był kiedyś jakiś syf w baku, to nie powinien się sam wypukać po jakimś czasie.
Byś wcześniej odczuwał te objawy
3. Czy tak zanieczyszczone paliwo i filtr paliwa mogły powodować gaśnięcie auta w trakcie jazdy i na wolnych obrotach.
Jak najbardziej
4. Czy istnieje taka możliwość, że do baku dostaje się olej z silnika?
Nie ma takiej możliwości
5. Czy kolor paliwa może mieć wpływ z uszkodzona pompą paliwa w zbiorniku paliwa.
Kolor raczej nie raczej stan (brud) paliwa.
6. Jakie macie inne sugestie takiego stanu rzeczy?
Albo zatankowałeś jakiś syf na stacji benzynowej (np. resztkę paliwa z dna zbiornika (raczej niemożliwe). Albo na którejś ze stacji sprzedali ci wałkowane paliwo, albo paliwo rozpuściło jakiś syf w zbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr już kupiłem, dzisiaj wymieniam. I jeszcze jedno, wydaje mi się to niedorzeczne ale przeczytałem gdzieś na forum, że jak jest uszkodzona pompa paliwa (ta w baku) to filtr paliwa wygląda właśnie tak jak u mnie, czyli jest czarny. Czy istnieje taka zależność bo jakoś nie widzę związku???

 

---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:57 ----------

 

---------- Post added at 17:53 ---------- Previous post was at 17:47 ----------

 

Dzięki J@ceq. Co do powodów gaśnięcia to zgadzam się z Tobą, że brudne paliwo może powodować gaśnięcie. Zastanawia mnie tylko fakt, że przy założeniu, że zalałem ostatnio brudne paliwo problem gaśnięcia powinien występować od tamtej pory, a ja kłopoty z zapalaniem i gaśnięciem auta mam od ok. 4 miesięcy i jakoś nie chce mi się wierzyć ze ciągle trafiałem na chrzczone paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem u siebie filtr paliwa 2 dni temu i byl w identycznym stanie jak oleju ( czytaj wygladal identycznie ) a moje paliwo jest ok. Wiec nie wydaje mi sie ze akurat kolor filtra ma tu jakiekolwiek znaczenie. On poprostu spelnia swoja funkcje i wylapuje cly syf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś gdzieś czytałem że olej w paliwie to awaria jakieś pompy dwusekcyjnej. Poszukaj na forum lub popytaj może to jest przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś gdzieś czytałem że olej w paliwie to awaria jakieś pompy dwusekcyjnej. Poszukaj na forum lub popytaj może to jest przyczyną.
Znalazłem KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ceq dzięki czytałem go i nawet się na nim wyprodukowałem ale tam wiele ludzi myli pompę paliwa z dwusekcyjną (wysokiego ciśnienia). Mi rozum podpowiada, że olej w ropie nie ma nic wspólnego z pompa w zbiorniku.. Nie wiesz może ile taka pompa dwusekcyjna kosztuje w VW lub gdzieś na rynku (zamiennik)? I poradz co mam robić, w ciemno wymieniać czy jeszcze potestować. I napisz jednoznacznie.............może być olej w baku czy nie ma prawa go tam być????

 

---------- Post added at 21:14 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

 

A i jeszcze jedno pytanko. Przeglądam motoallegro i tam występuje coś takiego jak pompa paliwa VAKU (WAKU) czy to to samo co ta pompa dwusekcyjna (wysokiego ciśnienia ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowy rozum skąd olej silnikowy w zbiorniku paliwa. Musiałby być pompowany odpływem ON.

A i jeszcze jedno pytanko. Przeglądam motoallegro i tam występuje coś takiego jak pompa paliwa VAKU (WAKU) czy to to samo co ta pompa dwusekcyjna (wysokiego ciśnienia ???
To jest pompa podciśnienia, która odpowiada m.in. za pracę hamulców oraz niektórych urządzeń silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie J@ceq. Właśnie tak myslę, że moze być pompowany odpływem. I właśnie o to mi chodzi, czy taka ewentualność jest możliwa, i czy pompa podciśnienia może mieć z tym coś wspolnego, bo z tego co zauważyłem dochodzą do niej przewody paliwowe bezpośrednio z filtra paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin mechanikiem nie jestem (swoją pracę mechanika skończyłem na silnikach Berlieta) ale na temat różnych cudów się naczytałem. Zdarzało się że pompa podciśnienia napompowała wody do silnika (przypadki B5) dlatego pierwsze co robię to czytam forum i zapobiegam. Myślę ze pompowtryski muszą być smarowane aby prawidłowo działały ale czy są smarowane olejem który mógłby się dostać do paliwa czy samym paliwem nie mam pojęcia. Tu muszą się odezwać mądre głowy forumowe. Jak jest zbudowana i jak funkcjonuje pompa dwufunkcyjna nie mam pojęcia. Czy nieszczelne uszczelniacze przy pompowtryskach mogą powodować cofanie sie brudnego bądź zaolejonego paliwa? Qrde nie spodziewałem się czytać o takich cudach, ale wątek do którego podesłałem ci link jest właśnie o brudnym paliwie i filtrze. Czyli przypadłość często występująca w B6. Muszę podpytać mechaników robiących auta czy z czymś takim się spotkali i jak to wygląda ze strony mechanicznej (cofanie oleju z silnika do paliwa). A przy okazji zauważyłeś większe ubytki oleju w silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa pompa pompa ... nie wymieniaj filtrow -szkoda kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompa pompa pompa ...
Ale która? Bo chyba nie w zbiorniku?Ta pompuje ze zbiornika paliwo.
nie wymieniaj filtrow -szkoda kasy
Skoro jest zasyfiony to chyba teraz już trzeba go wymienić.

EDIT. Spojrzałem w ETKę dwusekcyjna pompa to pompa hamulcowa ale pomp w modelu B6 jest jak psów w stadzie a więc;

pompa diagnostyczna do instalacji paliwowej -silnik MEX i BR (znajduje się przy zbiorniku)

pompa paliwa (podająca na pompowtryski)

pompa paliwa i podciśnienia (dwa w jednym) silnik BMA,BKP,BMR,BUZ- być może ta jest wszystkiemu winna.

pompa paliwa z czujnikiem paliwa (zatapiana w zbiorniku)

Że nie wspomnę o pompowtryskach które każdy z osobna jest pompą w sobie.

I teraz panowie odpowiedzcie o którą pompę chodzi?

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Po co to bicie piany?

Jacek wypowiadasz sie tu najwięcej a nie wiesz czym sa smarowane pompowtryski śmiech na sali.

 

Vacupompa jest tutaj trafnym stwierdzeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie bije piany tylko chcę pomóc koledze na tyle na ile potrafię. Marcin skoro wiedziałeś to czemu wcześniej nie napisałeś o co biega? W zacytowanym przeze mnie wątku ktoś pisał o pompie dwusekcyjnej co jest bzdurą. A każdy mówił ze trzeba wymienić pompę, nawet niektórzy sugerowali ze pompę paliwową w zbiorniku. Dlatego autor zadawał pytanie o jaką pompę chodzi. Co do pompek to ogarnęła mnie czarna dziura (zdarza się)tym bardziej o północy (wcześnie wstaję). Wyjaśniłeś sprawę znasz się lepiej i jesteś alfą i omegą :padam: Ja jak powyżej przeczytałeś nie jestem mechanikiem i nie należę do loży szyderców. A technika idzie do przodu, mnie uczono innych rzeczy a o innych dowiaduję się na forum. Dlatego kolego troszkę spuść z klaty i spójrz inaczej na innych. :D

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacytowanym przeze mnie wątku ktoś pisał o pompie dwusekcyjnej co jest bzdurą
jacku pompa dwufunkcyjna to wlasnei pompa vacu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maćku zgoda jeśli się oprzemy na nazwach wymyślonych przez polskich mechaników to pompa paliwa i podciśnienia może być mylnie nazywana

dwusekcyjnej
gdyż spełnia dwie role pompy paliwa i pompy podciśnienia. Proszę zrzut z ETKi

 

pompapodcinienia.th.jpg

 

Pompa dwusekcyjna to pompa hamulcowa

 

pompadwusekcyjna.th.jpg

 

 

Maćku nazwa przez ciebie przytoczona to

pompa dwufunkcyjna
i rzeczywiście powyższa pompa spełnia warunki pompy dwufunkcyjnej a nie dwusekcyjnej. Ale to tylko taka drobna różnica. ;)

A wracając do tematu wspomniana pompa spełniająca dwie role może zaciągnąć olej z silnika. Czyli trzeba wymienić pompę paliwa i podciśnienia która jest jedna w dwóch rolach.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reasumując a zarazem pytając czy jesteśmy w stanie poznać po czym ta pompa jest do wymiany oprócz czarnego filtra paliwa czy przyczyną może być może być gorsze odpalanie silnika jak postoi przez noc, czy można to jakoś pomierzyć np Vcds-em jeżeli tak to w jaki sposób.

Jakie jeszcze inne objawy np: pobieranie oleju ,i jakiego typu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobna sytuacje, z tym że, nagle silnik zaczął dziwnie pracować, doradzono mi sprawdzenie stanu filtra paliwowego - czarny jak smoła, wymana nic nie dała nadal silnik bez zmian. Kolega obejżał filtr i niepodobał mu sie zapach tego filtra, sprawdził stan oleju i wyszło szydło z worka, nadmiar ilości oleju i gęstość niewłasciwa. Po odkręceniu pokrywy głowicy okazało się że krzywki wałka rozrządu są wytarte dokładnie dwie przyczyna - zepsuty pompowtryskiwacz lał paliwo nonstop, paliwo dostawało się do oleju niewiem zabardzo jakim cudem w filtrze był również olej ale widocznie jakiś powrót jest, nieznam się. Skończyło się wymiana całego silnika wałek za drogi do tego pompowtrysk i robocizna przekroczyła by koszt zakupu silnika dostałem silnik z 2009 roku z przebiegiem 40tyś za dobre pieniądze.

sprawdź stan oleju i pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem. Passat B6 170KM 2.0TDI silnik BMR.

W zimę zamarzło mi paliwo, po przekroczeniu jakiś tam obrotów samochód szarpał tak jakby mu brakowało paliwa..(pisałem o tym juz kiedyś, wtedy pomógł filtr paliwa ale na chwilę).

Po wymianie filtru paliwa (był cały zasyfiony) samochód się odmulił znacznie.. ale na jakiś 1000km.. teraz problem znowu nastąpił.. więc pomyślałem, że zalałem jakiegoś gówna i znów zmuła. wymieniłem jeszcze raz filtr mimo że tamten nie był wcale brudny.. samochód dalej szarpie.. Nie tak często jak po zimie ale zdarza mu się.. Coś z układem paliwowym..

Moje pytanie jest takie.. czy jest jakiś filterek w zbiorniku?? czy mogła paść pompa paliwowa?? gdzie ona się znajduje jak można się do niej dostać. Mam sedana.

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności