Skocz do zawartości
Andragon

Problem z płynem chłodzącym - znika

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam ze alt bierze 0.5 na 1000 i slysze ze to norma to wydaje mi sie ze z tymi silnikami jeat cos nie teges. Poł litra to ja dieslu moze doleje moze nie raz na 10 000 czyli przy koncu wymiany. I to mi sie wydaje sporo ale wszystko ucieka przed odme do dolotu w 1.9.

 

Ja sobie jeszcze to:

 

http://fs5.directupload.net/images/151102/3mq3mzi5.jpg

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/

 

...wymienię, zobaczymy czy coś się zmieni, ale wydaje mi się, że niewiele. Wydaje mi się że można by wymienić uszczelaniacze i pierścienie, ale na razie auto musi z 50k km zrobić, żeby się trochę zwróciło. Mam taki plan, że większe inwestycje poczynię jak przy wymianie następnego paska rozrządu, a że ledwie co dopiero założyłem nowy, to wydaje mi się, że temat ruszę za jakieś 80k km ....:). Wtedy robiłbym kompleksówkę z wymianą sprzęgła (i podmianą dwumasy na koło sztywne), tak że temat ruszę może za jakieś 6 lat :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem ALT przez pare miesiecy i sie pozbylem bo dla mnie auto ktore bierze olej to porazka, przez te parę miesiecy wlalem prawie 4 litry oleju.

 

Zona jezdzi paskiem b5 1.9tdi i od wymiany do wymiany nie trzeba dolac ani mililitra oleju, nawet przy przelotach po 1600km na raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ponownie zajrzałem pod maskę, prześledziłem jeszcze raz cały układ chłodzenia i znalazłem dwa niewielkie wycieki. Obydwa na trójnikach założonych przez gazowników. Dokręciłem obejmy i sprawdzę co się będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek24dm większość ALT-ków bierze 1l/1000km a nie 0,5. Jak ktoś posiada takiego ALT który bierze 0,5L to nie narzeka. Wystarczy poczytać forum A4 odnośnie tego silnika.

 

endriu11111111 ten zawór powinno się wymieniać co wymianę oleju w silniku. Poczytaj dokładnie forum A4 a dokładnie jak ktoś zrobił totalny remont silnika na częściach oryginalnych z serwisu. Silnik dalej bierze olej. Winą tego wszystkiego jest Longlife. A dokładnym problemem tego silnika są złe pierścienie bodajże zgarniające które są na wąskie i na forum a4 ktoś przerobił na szersze i problem jak na razie ma z głowy. Żadna odma nie jest tutaj winą. Trzeba pilnować uszczelki pokrywy zaworów. A odnośnie oleju jeżeli kupujesz w Lidlu olej to życzę powodzenia. Jak ci tak bardzo szkoda kasy to można zalać valvolinem i płacisz 120 a nie 200. Posiadam prawie 4 lata ten silnik i jak na razie nie narzekam a z przymknięciem oka patrzę na olej. Ale skoro ty wolisz za 40 zł olej zalać do silnika to podziw dla ciebie bo te 160 w przeciągu 10 tysi to na pewno skonsumujesz pijąc piwo a szkoda ci na auto a potem ludzie piszą jaki to hu.... silnik. A odnośnie twojego czujnika to na pewno jest coś nie halo bo u mnie pomarańczowa konewka zapala się jak nie ma nic na bagnecie a dokładnie jak nie ma mniej więcej 1,7 do 2 litrów oleju oczywiście patrząc do pozycji maks. na bagnecie a jeżeli ci się w GIV nie załącza kontrolka oleju to może ktoś ja wyłączył w liczniku tak jak u mnie w pasku ktoś zrobił.

 

piasek1985 jeszcze nie spotkałem TDI który nie weźmie chociażby setki oleju od wymiany do wymiany. Takich bzdur nie lubię jak ktoś pisze. Bo jak wymieniasz olej to nawet pewno nie sprawdzasz jaki jest stan na bagnecie. A odnośnie silników ALT i diesli to większość padak na allegro jest właśnie z UK gdzie ludzie w ogóle nie dbają o auto a już nie mówię o silnikach. Przykład nie jeden (turbina padła a angol jeździł aż turbina wyciągnęła prawie cały olej z silnika a z wydechu aż kapało). Tak samo jest ze sprzętem budowalnym gdzie ludzie sprowadzają zajechane maszyny bo angol jest tak lewy że nawet nie umie sprawdzić ile ma danego oleju w zbiorniku.

 

szpek.p sprawdź jeszcze z tyłu silnika króciec gdzie jest czujnik temp. G62. Ostatnio wymieniałem sam oring który można wymienić bo jest okrągły na minimalnie grubszy bo zaczęło powoli rosić a nie widziałem tego do puki nie zaczęło mocniej kapać bo zobaczyłem dość mocny ubytek płynu a czerwono było na skrzyni. Po tym zabiegu wszystko ok. Brak ubytku płynu.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle sie wyraziłem, może coś weźmie ale mniej więcej litr który jest miedzy maximum a minumum nigdy nie został zużyty między wymianami, także nie dolewam ani kropli od wymiany do wymiany, spróbuj tak w ALT, mialem ten silnik więc wiem co pisze, po usunieciu wycieku spod pokrywy zaworów było lepiej ale żeby musieć co tydzien lub dwa zagladac pod maske i sprawdzac olej to gruba przesada wiec nie bron tak tego silnika.

 

Samochody w UK tak samo jak w PL i w Niemczech i wszedzie indziej sa w stanie wprost proporcjonalnym do tego jak ktos dbal i akurat powiem Ci ze w UK sa w zdecydowanie lepszym niz te w PL, ale one nie trafiaja do PL. Do PL zjezdza złom którego juz tutaj nikt nie chciałby kupić, weź pod uwage ze polift z ALT i realnym przebiegiem 150k mil tutaj kupujesz za niecale GBP400 czyli miej niz 2000zl i zgodze sie ze jest to złom, zapewne bez historii serwisowej i na koniec zanim ktos oddal go handlarzowi w rozliczeniu jezdzil nie wymieniajac nic, bo i po co jak dostal za niego pewnie GBP150. Jak kupowalem zony diesla to parę ladnych lat temu placilismy ponad GBP2500 i bylo warto bo auto mialo pełna historie serwisowa i odwdzieczylo sie bezawaryjna jazda przez ostatnich kilka lat, a łatwego zycia z nami nie ma.

Edytowane przez piasek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
endriu11111111 ten zawór powinno się wymieniać co wymianę oleju w silniku. Poczytaj dokładnie forum A4 a dokładnie jak ktoś zrobił totalny remont silnika na częściach oryginalnych z serwisu. Silnik dalej bierze olej. Winą tego wszystkiego jest Longlife. A dokładnym problemem tego silnika są złe pierścienie bodajże zgarniające które są na wąskie i na forum a4 ktoś przerobił na szersze i problem jak na razie ma z głowy. Żadna odma nie jest tutaj winą. Trzeba pilnować uszczelki pokrywy zaworów. A odnośnie oleju jeżeli kupujesz w Lidlu olej to życzę powodzenia. Jak ci tak bardzo szkoda kasy to można zalać valvolinem i płacisz 120 a nie 200. Posiadam prawie 4 lata ten silnik i jak na razie nie narzekam a z przymknięciem oka patrzę na olej. Ale skoro ty wolisz za 40 zł olej zalać do silnika to podziw dla ciebie bo te 160 w przeciągu 10 tysi to na pewno skonsumujesz pijąc piwo a szkoda ci na auto a potem ludzie piszą jaki to hu.... silnik. A odnośnie twojego czujnika to na pewno jest coś nie halo bo u mnie pomarańczowa konewka zapala się jak nie ma nic na bagnecie a dokładnie jak nie ma mniej więcej 1,7 do 2 litrów oleju oczywiście patrząc do pozycji maks. na bagnecie a jeżeli ci się w GIV nie załącza kontrolka oleju to może ktoś ja wyłączył w liczniku tak jak u mnie w pasku ktoś zrobił.

 

Kolego wojtf23 nie wiem jak to dokłądnie jest z tym moim golfem AKL, ale pisze ci jak jest, i jak było. Nie wiem, nie miałem z tym silnikiem nigdy problemu, poza tym że tak gdzieś co 3,4 miechy trzeba dolać trochę oleju. Kiedyś lałem w im 5w50, ale taki stary mechanior który od 50 lat jest szoferem/mechanikiem mi powiedział, że to kompletnie nie ma sensu ze względu na koszta bo w zupełności wystarczy w nim 10w40, i tak robię od paru lat i nic się nie dzieje. Nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami, przejechałem na nim 100k a silnik ma 300k przejechane.

 

Nie znam kolego dobrze jeszcze ALT-ka, różne cuda o nim słyszałem. O odmach w szczególności. Niemniej powiem podchodz edo tych rewelacji trochę sceptycznie, i wszsytcy najlepsi mechanicy jakich znam mówią, że pobór oleju w tym silniku będzie pochodził raczej od startych pierścieni, i stwardziałych uszczelaniczy, i jak chce pobawić się w zmniejszenie poboru oleju na serio, to od tego musiałbym zacząć.

 

Co do zaś olejów, to wszyscy najlepsi i najbardziej doświadczeni mechanicy mówią jednym głosem, że z tym doborem oleju to takie zasady obowiązują:

 

1) jeżeli kupujesz nowe auto to wal do niego najlepszy olej jaki masz pełny syntetyk 5w50 (no chyba że producent zaleca półsyntetyk 10w, albo minerał 15w)

2) jeżeli twoje auto na tym syntetyku po przejechaniu 300-400k km zaczyna podbierać olej, przejdź na pólsyntetyk 10w-x. Pólsyntetyk względem syntetyka jest gęstszy, i ta gestość dodatkowo uszczelni ci w pewnym sensie silnik i powinien zyskać trochę na kompresji, i samochód powinien zmniejszyć branie tego oleju.

3) jeżeli jeździsz na pólsyntetyku (gęstszy) to NIGDY nie zamieniaj go na pełny syntetyk (rzadszy), bo sobie porozszczelniasz tylko pierścienie i narobisz prawdziwego kłopotu.

 

Tych zasad się trzymam i póki co jakoś to idzie w dobrym kierunku nie najgorzej. Co do zaś wysokotemperaturowści ALT-ków, nie wiem co o tym sądzić, być może jest coś na rzeczy, ale na razie jestem co do tego sceptyczny. Osatnio jak byłem w Intercarsie i pytałem o olej do tego silnika, gościu długo sie zastanawiał wspominając coś a normach olejowych do tego silnika, na mmoje wspomnienie że może by wziąść 5w50, gadał że taki olej to raczej do motocykli (gdzie wał wiruje dużo szvbciej) po czym zapodał mi jakiś bodjaże Moblil1 za 120 zeta. Jak go kupowąłem to sobie nie sprawdziłęm parametrów, i sie dopiero w domu pokapowałem, że to jest Moblil1 ale o parametrach .... 10w40. Jak to zabaczyłem szybko oddałem ten olej i kupiłem 10w40 z biedrony, bo nię lubię tracić kasy na pierdoły.

 

Zobaczymy jak to pójdzie, póki co przygotowany jestem nawet na najgorsze, wymianą pierścieni+uszczelniaczy zaworowych, a nawet na podmianę silnika gdyby tego szlag trafił. Gdyby taka sytuacja miała na stąpic to podmienie sabie od razu tarcze szprzęgłową i podmienie dwumasę na sztywne koło przy okazji.

 

Póki co na razie od trzech tygodni jest cisza tfu.tfu.

Edytowane przez endriu11111111
ppp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

endriu11111111 Odnośnie oleju to się zgodzę że jak mam zapłacić w IC 120 a w biedrze jest taki sam za mniej to oczywiście. Co do wymian uszczelniaczy czy pierścieni to tak czy siak nie baw się w to bo tak jak pisałem nic to nie da. Każdemu mechanikowi nawet dobremu jak powiesz że olej ci bierze i kod silnika ALT to zaraz remont silnika a nawet nie wiedzą o co chodzi. Jeden mi potwierdził diagnozę z forum A4 że trzeba zastosować inne pierścienie ale nie zagłębiałem się w temat. Bo tak czy siak jak padnie silnik to na all...o kupie motor już za 7 stów. Więc się to nie opłaca a przy okazji passaty tak poleciały na dół że szkoda gadać. Przywożą złomy potem je sklejają i sprzedają za grosze i niszczą rynek. A jak ty chcesz sprzedać auto to przychodzi klient i ogląda auto jak by kupował nowe i patrzy na każdą najdrobniejszą ryskę.

 

Już się nauczyłem. Jak chce gość kupić to nie szuka a jak szuka i wymyśla wypier....lam z placu i nie tracę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
endriu11111111 Odnośnie oleju to się zgodzę że jak mam zapłacić w IC 120 a w biedrze jest taki sam za mniej to oczywiście. Co do wymian uszczelniaczy czy pierścieni to tak czy siak nie baw się w to bo tak jak pisałem nic to nie da. Każdemu mechanikowi nawet dobremu jak powiesz że olej ci bierze i kod silnika ALT to zaraz remont silnika a nawet nie wiedzą o co chodzi. Jeden mi potwierdził diagnozę z forum A4 że trzeba zastosować inne pierścienie ale nie zagłębiałem się w temat. Bo tak czy siak jak padnie silnik to na all...o kupie motor już za 7 stów. Więc się to nie opłaca a przy okazji passaty tak poleciały na dół że szkoda gadać. Przywożą złomy potem je sklejają i sprzedają za grosze i niszczą rynek. A jak ty chcesz sprzedać auto to przychodzi klient i ogląda auto jak by kupował nowe i patrzy na każdą najdrobniejszą ryskę.

 

Już się nauczyłem. Jak chce gość kupić to nie szuka a jak szuka i wymyśla wypier....lam z placu i nie tracę czasu.

 

Wiesz kolego wojtf23 skłaniałbym się jednak ku remontowi, a w szczególności wymianie pierścieni i uszczelniaczy. Jeden z tych moich cholernie doświadczonych mechaniorów, mówi mi, że często przy remontach ludzie robią błąd tego typu, że wymieniają pierścienie, nie wymieniając uszczelniaczy zaworowych (lub odwrotnie). Wtedy - mi mówi ten mechanior - dochodzi do tego, wymieniona część dobrze trzyma, a na nie wymienioną idzie cała WIĘKSZA kompresja i i dochodzi do jeszcze większego rozszczelnienia niewymienionych podzespołów.

 

Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie byłby to taki jakiś ogromny koszt, i w 1500 PLN powinienem się spokojnie zamknąć, i gdyby mi ten ALT-ek do wiosny cały czas olej podbierał, to bym sie chyba na ten remoncik zdecydował (póki co nie gadałem jeszcze o tym z tymi moimi mechaniorami więc mogę się mylić co do kosztów).

 

Co do zaś oleju, to kompletnie nie wiem z czego miało by wynikać, że miałby to być silnik "wysokotemperaturowy". Jeżdżąc Golfiaczem, 110 km/h osiągam tak gdzieś przy 3000/3200 obrotów...:

 

http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_licznik-vw-golf-bora-14738932.jpg

 

a w tym passaciku przy 3000/3200 obrotów osiągam ... 130 km/h i jest to taka "spokojna" prędkość przy której passacik sobie "pyrka" i jedzie jak po sznurze (Golfiaczem już przy takiej prędkości zaczynało "telepać").

 

 

http://i.imged.pl/licznik-audi-a4-b6-2-0-alt-malysz-europa-3871866303.jpg

 

Prędkość 130 rozwijam właściwie tylko na autostradzie raczej rzadkawo, więc jeżdżę się tak mniej więcej 60-80, więc nie wiem skąd miała by się brać ta "wysokotemperaturowość", bo wydaje mi się, że raczej nie z obrotów. Póki co dokupię i wymienię sobie ten zawór trójdrożny i do wiosny pojeżdżę, zobaczymy czy coś się zmieni.

Edytowane przez endriu11111111
...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

endriu11111111 Rób jak uważasz. Twoje auto twój problem. Ja jeżdżę tym autem już prawie 4 lata tak jak ty czyli identyczne prędkości. A co do temperatur. To nie ma z prędkością czy obrotami nic wspólnego. Jak miałeś w rękach VDS-a to widziałeś sam że komputer chce żeby silnik miał temp. płynu 100-103 stopnie a utrzymuje się w gr. 100 stopni. a już nie mówię o temp. oleju. Z remontem zrobisz jak uważasz ale skoro mechanik ci mówi jakie błędy ludzie robią to najwyraźniej chyba sam te błędy popełniał. Ty piszesz że może 1500 się zmieścisz a chłopak z forum A4 wydał 8 tysięcy tak że przy takiej kwocie na pewno nie popełnił błędu. Na początku ani grama oleju nie brał po 10 tyś km zaczęło lekko brać olej a teraz już bierze 0,5l więc moim zdaniem zmień mechanika bo większość mechaników tylko chce kasę i nic innego a jak spieprzy to nie widzi swojej winy.

 

Ale zrobisz jak uważasz. Tu też ostatnio na forum był kolega. Pisano mu żeby nie ruszał głowicy tylko się upewnił zanim ściągnie głowicę ale uparł się bo mechanik był na 100% pewny a winą nie była głowica ani uszczelka. A teraz auto jest na złomie bo gość nie chciał już dokładać do auta.

 

Autko masz kilka tygodni czy miesięcy jeszcze go nie poznałeś a chcesz robić remont. Po co kupowałeś taki silnik jak wystarczy że wklepie się w wujka google: ALT i zaraz wyskakuje - bierze olej.

 

Mój bierze 1L/1000km odkąd go mam i w ogóle nie wzrasta spalanie oleju. Zastanawiał bym się nad remontem jak by powiększała się ilość pobieranego oleju. Ale dla ALT 1L/1000 km to jest norma.

 

Czytaj i jeszcze raz czytaj forum A4 na temat ALT to sam się przekonasz.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój bierze 1L/1000km odkąd go mam

 

Zdrowa bestia :jupi

10 litrów oleju na 10000 km :padaka

Wystarczy raz w roku wymienić filtr a olej ciągle świeży :marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie :) Nie narzekam bo LPG to nadrabia. Pamiętaj że ni tylko ja jeden mam ten problem tylko każdy co ma silnik ALT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie ma z prędkością czy obrotami nic wspólnego. Jak miałeś w rękach VDS-a to widziałeś sam że komputer chce żeby silnik miał temp. płynu 100-103 stopnie a utrzymuje się w gr. 100 stopni. a już nie mówię o temp. oleju.

 

Kolego wojtf23. Z tego co piszą volkwagen'owska norma oleju dla ALT-eka to:

 

Wymiana oleju i filtrów 2.0 ALT

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/300388-wymiana-oleju-i-filtrow-20-alt/&do=findComment&comment=4277368

"[...] W naszych ALT obowiązuje norma 502.00 i tego powinniśmy się trzymać.[...]".

 

A 502.00 to:

 

Normy olejowe dla silników Volkswagena

http://www.ekonaft.com.pl/firma/informacje-porady/62-normy-vw

 

"[...] VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. [...]"

 

czyli ...:

 

Jaki olej wybrać do Skody?

http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/85

 

"[...] silniki benzynowe VW 501 01,VW 502 00, VW 504 00

preferowany Castrol Magnatec 5W40 dobry Castrol Magnatec 10w40".

 

.... albo 5w40 albo 10w40, czyli dokładnie to co powiedział mi gość w Intercarsie. Kupowanie jakiegoś oleju za 120 zeta albo za 200 to chyba zbędny wydatek, gdy taki sam dostępny jest za 50 zeta. No chyba że jest jakaś inna norma dla ALT-eka i to co mówią na forum audika jest nieprawdą.

Edytowane przez endriu11111111
...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

endriu11111111 Kolego zgadza się. Tylko nie pisz mi o castrolu bo te silniki od początku były zalewane castrolem. Miałeś go kiedykolwiek rozebrany????? Silnik w środku jest cały aż brązowy od castrola. A co do Normy VW OK. Ale powiedz mi czy taki mobil czy inny spełnia te normy. Napisane będzie miał ale jak będzie rozlewany itp. To samo mówi za siebie. To tak jak byś powiedział że np. błotnik z zamiennika wytrzyma tyle samo co oryginał. Albo buty z targu a buty oryginalne np. z kotem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
endriu11111111 Kolego zgadza się. Tylko nie pisz mi o castrolu bo te silniki od początku były zalewane castrolem. Miałeś go kiedykolwiek rozebrany????? Silnik w środku jest cały aż brązowy od castrola.

 

Hmm... masz rację kolego. Jak wymienialiśmy pokrywę zaworów (wspomniany wyżej olej w świecach), to ten mój mechanior właśnie był ździwiony, co ten silnik taki brązowy, jakby jakiś "popalony" olej. Che, che to może Castrol :).

 

Widzę z tymi normami to jakieś jaja, i czasem 10W40 spełnia normy, a czasem jednak nie spełnia:

 

PLATINUM SEMISYNTHETIC 10W-40

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/produkt.aspx?produkt=PLATINUM_SEMISYNTHETIC_10W-40.aspx

 

"[...]

Normy, aprobaty, specyfikacje

MB-Approval 229.1

VW Standard 501 01

VW Standard 505 00

[...]".

 

Ech diabli wiedzą co o tym sądzić .....

Edytowane przez endriu11111111
....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności