Skocz do zawartości
Andragon

Problem z płynem chłodzącym - znika

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze teraz testowałem, z wyłączonymi wentylatorami temperatura bardzo szybko dochodzi do 90 stopni i trzyma poziom.

Zadnego oleju ni nic nie widac w zbiorniczku, kolor jak był tak jest różowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie być a i tak będzie pić wodę - na postoju powoli spłynie do cylindra, przy odpaleniu wypchnie do wydechu i tam gotując się wydostaje jako para - najprostsze wytłumaczenie.

Sprawdź silnik czy nie ma wycieków - z tyłu z króćca bo cieknąca ropa lubi rozpuszczać węże, z termostatu, chłodnicy i reszty przewodów. Zobacz czy w kabinie z nagrzewnicy nie wali albo w podszybiu z jej przewodów. Jak nic nie znajdziesz to próba ciśnieniowa lub na CO2 u mechanika by potwierdzić uszczelkę lub! spękania głowicy... ja też mam ajm, jestem ledwie po robocie uszczelki (robiłem sam) miałem spękaną głowicę ale kompletnie szczelną, uszczelka zawiodła przy czym u mnie stan płynu się nie zmieniał ale zapowietrzała bez przerwy nagrzewnica i zbierało ogólnie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy okazji zrobiłem rozrząd, szklanki, panewki wałka rozrządu, oberzałem dół silnika, wyczyściłem turbo i inne pierdoły, zrobiłem zawory prowadnice itp (cały remont sam poza obróbką głowicy zaworów prowadnic) i powiem Ci, że kasy trochę poszło, tak prawie 3500zl i to licząc własną robotę... dlatego jeśli coś się dzieje a chcesz mieć na prawdę do porządku porobione by potem spać spokojnie to to kosztuje sporo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat sprawdz i weze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywało płynu, i za diabli nie wiedziałem gdzie? co? i jak? I pojechalem na test CO2 panowie zamontowali czujnik w zbior. wyrównawczym i tak sobie auto pracowało, po kilku minutach patrzymy a na podlodze robi sie kałuża ? otóż okazało się ze chlodnica ma dziurkę (kilka dziurek) w lewym dolnym rogu i podczas postoju auta nic nie wyciekalo ale podczas jazdy już tak :) wymiana chlodnicy zalatwila problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG

Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu.

Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę.

 

Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu?

Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się.

Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów).

 

Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu.

 

Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy)

1.jpg

 

Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada:

4.jpg

 

Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty?

5.jpg5.jpg

 

Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...

6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG

Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu.

Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę.

 

Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu?

Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się.

Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów).

 

Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu.

 

Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy)

[ATTACH=CONFIG]149663[/ATTACH]

 

Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada:

[ATTACH=CONFIG]149667[/ATTACH]

 

Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty?

[ATTACH=CONFIG]149668[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]149668[/ATTACH]

 

Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...

[ATTACH=CONFIG]149669[/ATTACH]

 

Kolego ta Twoja temperatura plynu jest nie prawidlowa zacznijmy od tego w sprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia wacha sie ona od 88 do max 95 stopni. Wszystko powyzej 100 stopni jest juz przebiegeciem i grozi uszkodzeniem uszczelki pod glowica. Jezeli wytwarza sie cisnienie w ukladzie chlodzenia to albo termostat jest zamkniety (nie dziala jak trzeba) albo najczesciej jest to przedmuch przez uszczelke. Test na uszczelke nie zawsze powie prawde. Jest jeszcze opcja uszkodzonej pompy wody lub zapchanej chlodnicy ale to rzadkie przypadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo najczesciej jest to przedmuch przez uszczelke..
W takim przypadku silnik traci moc. Wyraźnie to widać na wolnych obrotach z tendencją do zgaśnięcia. Poza tym jak dolewałem do układu zwykłej wody i kiedy nie było już płynu chłodniczego, z wydechu wydobywała się gęsta para wodna. Samochód Ford Scorpio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie niedawno zaczal ubywac plyn

popatrzylem na silnik ,troche bylo widac jak by uszczelka puscila ale po dokladnej analizie okazalo sie ze lecialo przez ten plastik (jest tam oring)co wychodzi z glowicy a dalej waz do chlodnicy idzie iczujnik temp. (koszt tego kolanka 11zl)

 

po kilku dniach znowu ubytek ale nie dalem za wygrana i....

po rozkreceniu calej podstawy alternatora okazalo sie ze jeszcze sparciany byl waz ktru idzie wlasnie od tego kolanaka do podstawy

dopasowalem w sklepie waz ( koszt 8zl) i teraz wszystko w normie jest

 

 

pisze to bo moze warto te miejscas sprawdzic

troche roboty z tym jest (szczegolnie z wymiana tego dolnego weza ale zawsze to lepiej niz glowice sciagac :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz instalacje gazową... sprawdź sobie przede wszystkim trójniki - bardzoooo często płyn znajduje tu ujście... tak samo połączenie z reduktorem.co do przepalonej uszczelki - zrób proste badanie - zbadaj sobie ciśnienie na cylindrach - godzina roboty a możesz dużo dowiedzieć się o stanie silnika. Drastyczna różnica ciśnienia na cylindrach może sugerować zniszczoną uszczelkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ta Twoja temperatura plynu jest nie prawidlowa zacznijmy od tego w sprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia wacha sie ona od 88 do max 95 stopni. Wszystko powyzej 100 stopni jest juz przebiegeciem i grozi uszkodzeniem uszczelki pod glowica. Jezeli wytwarza sie cisnienie w ukladzie chlodzenia to albo termostat jest zamkniety (nie dziala jak trzeba) albo najczesciej jest to przedmuch przez uszczelke. Test na uszczelke nie zawsze powie prawde. Jest jeszcze opcja uszkodzonej pompy wody lub zapchanej chlodnicy ale to rzadkie przypadki.

 

W silniku ALT jest termostat sterowany przez ECU. Stopień otwarcia można śledzić przez np VCDS-a, na 3 wykresie widać kiedy i w jakim stopniu otwiera się termostat. Układ jest tak skonstruowany, żeby silnik na biegu jałowym osiągał 95-110 stopni a w pełnym obciążeniu 85-95 stopni. Więcej można o tym poczytać tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/

 

Test na obecność CO2 robiłem kilka razy, ani razu nic nie wykazało.

 

Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić.

 

Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.

Edytowane przez szpek.p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W silniku ALT jest termostat sterowany przez ECU. Stopień otwarcia można śledzić przez np VCDS-a, na 3 wykresie widać kiedy i w jakim stopniu otwiera się termostat. Układ jest tak skonstruowany, żeby silnik na biegu jałowym osiągał 95-110 stopni a w pełnym obciążeniu 85-95 stopni. Więcej można o tym poczytać tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/

 

 

 

Test na obecność CO2 robiłem kilka razy, ani razu nic nie wykazało.

 

Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić.

 

Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.

 

Chcialbym zobaczyc uszczelke ktory wytrzyma 110 stopni buhehe. U mnie test rowniez nic nie wykazal. Olej mialem czysty plyn rowniez, nie kopcil. Auto osiagalo na hamowni moc taka sama jak przed rozpoczeciem problemu z wyrzucaniem sporadycznie plynu i dosc sporym cisnieniem w ukladzie. Kolego ja mialem bardzo maly przedmuch ale plyn wyrzucalo jak u ciebie. Zrob taki test zobacz czy rano po odkreceniu korka w zbiorniczku jest jakies cisnienie (nie moze byc wcale) i przejedz sie tak okolo 160-180 km/h prze krotka chwile zatrzymaj sie i sprawdz czy wyrzucilo plyn lub weze sa na tyle twarde ze po scisnieciu nie mozna dotknac scianek. U mnie po wymianie uszczelki brak problemu z duzym cisnieniem i wywalaniem plynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszły weekend po odpowietrzeniu układu jechałem trasę ok 40 km, prędkości 120-190. Płyn nie wyciekł.

Ogólnie zrobiłem już ok 250km bez wyrzucenia płynu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek24dm nie miałeś takiego silnika więc lepiej już nic nie pisz o temperaturach. Silnik ALT jest silnikiem wysokotemperaturowym, nawet olej w silniku ma większą temperaturę niż każdy inny i dlatego większość niewiedzących tak jak ja na początku lałem 10w40 mobila gdzie wyparowywał i tak jak kolega szpek.p napisał termostatem a dokładnie aktuatorem steruje ECU i ECU ma zapisaną mapę chłodzenia silnika.

 

szpek.p a aktuator jak byś miał walnięty a dokładnie jakby był zamknięty to raczej węże dolne i chłodnicę byś miał zimne a napisałeś że w VCDS-ie pokazywało ci temp. nawet i 70 stopni. U mnie ostatnio sprawdzałem i temp. doszła do 90 a aktuator pokazywał nadal 4.1%(jeżeli dobrze pamiętam) tak samo jak był zimny, przy osiągnięciu temp. 90 stopni na czujniku g62 zaraz temp. zaczęła rosnąć na czujniku dolnym G83 ale miała 40-pare stopni. Ale nie próbowałem go trzymać na obrotach. Temperatura czujnika g62 pokazywała na wolnych obrotach 99 stopni a ECU wymagał 103 stopni. Powiem szczerze że jeszcze mi nie wywaliło nigdy płynu.

szpek.p a wisko ci się zasprzęgla albo czy wentylator klimy też się załącza??? bo przy wysokich temp. powinno się załączyć wisko a jak nie wyrabia wisko to jeszcze went. klimy. Tylko nie pamiętam który czujnik załączał went. klimy.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lałem 10w40 mobila gdzie wyparowywał

 

A jaki kolega teraz leje ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

liqui moly 10w60. Na razie jestem po pierwszym zalaniu takiego oleju i się okaże jak ze spalaniem oleju ale o wiele lepsze ma właściwości i jest odporny na wys. temp. można też lać valvoline albo motula ale ja postawiłem na najdroższy bo silnik jak narazie nawet na mobilu chodził super za wyjątkiem spalania oleju. :)

 

Odnośnie silnika ALT to tylko forum Audi bo tutaj każdy twierdzi że to padaka i mało kto zna dokładnie ten silnik. Jak dla mnie 10l gazu i 100 ml oleju to tak jak bym zalał 11-12l gazu.

 

Tak samo mechanicy wszyscy twierdzą że tylko remont silnika zostaje żeby nie brało oleju a to g... prawda. Na stacji trafiłem na kobitkę z tym silnikiem i zapytałem się czy bierze olej a ona do mnie że tak. Powiedziała mi że brał 1l na 1000km a teraz bierze 0,5 l. zapytałem się co zrobiła. Ona do mnie że remont silnika. Zapytałem się ile a ona że z wymianą sprzęgła kpl. dali z mężem 8tysi. Masakra jak mechanicy potrafią zdzierać a tylko 0.5 litra poprawki. Ja już bym wolał kupić 10 silników i mieć spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
liqui moly 10w60. Na razie jestem po pierwszym zalaniu takiego oleju i się okaże jak ze spalaniem oleju ale o wiele lepsze ma właściwości i jest odporny na wys. temp. można też lać valvoline albo motula ale ja postawiłem na najdroższy bo silnik jak narazie nawet na mobilu chodził super za wyjątkiem spalania oleju. :)

 

Odnośnie silnika ALT to tylko forum Audi bo tutaj każdy twierdzi że to padaka i mało kto zna dokładnie ten silnik. Jak dla mnie 10l gazu i 100 ml oleju to tak jak bym zalał 11-12l gazu.

 

Tak samo mechanicy wszyscy twierdzą że tylko remont silnika zostaje żeby nie brało oleju a to g... prawda. Na stacji trafiłem na kobitkę z tym silnikiem i zapytałem się czy bierze olej a ona do mnie że tak. Powiedziała mi że brał 1l na 1000km a teraz bierze 0,5 l. zapytałem się co zrobiła. Ona do mnie że remont silnika. Zapytałem się ile a ona że z wymianą sprzęgła kpl. dali z mężem 8tysi. Masakra jak mechanicy potrafią zdzierać a tylko 0.5 litra poprawki. Ja już bym wolał kupić 10 silników i mieć spokój.

 

Mam ten silnik (ALT)/pojazd od dwóch miesięcy, i tak na pierwszy rzut oka, to wydaje mi się, że problem jest w strasznie czułym czujniku oleju. Jeżdżę od 5 lat zagazowanym 100 konnym golfem (AKL) 300 km przejechane i żre mi się wydaje olej tak samo jak ALT, z tym, czujnik nie zaświeca się o byle gówno. Mało to razy było tak, że na bagnecie nie było ani kropli oleju, a kontrolka się nie świeciła. W ALT-ku kontrolka świeci się właściwie gdy poziom oleju jest normalny a oleju tylko lekko ubędzie, i stąd wg mnie ludzie są mocno przewrażliwieni.

 

W AKL-u dolewałem tak po 2 litry na pół roku. Tutaj (ALT) dolewałem już ze dwa razy po pół litra (2 miesiące jazdy). Gdyby to podliczyć to pewnie wyjdzie na to samo, z tym, że AKL w ogóle przez te 5 lat ani razu mi nie zapiszczał o olej.

 

Odnośnie spalania to AKL jakbym nie jeździł palił mi 9-9,5 litra gazu, a ALT pali 11 w mieście, a 9 w trasie. Ale komfort jazdy nieporównywalny, Paskiem się płynie po drodze, a 130 to dla niego idealna prędkość na autostradzie (podczas gdy Golfem powyżej 110 to już czuć było, że nie jest to dla niego prędkość komfortowa).

 

Co do oleju to też myślałem o lepszych parametrach typu 10w50, 10w60, ale jak mam zapłacić w lidlu za 5 litrów pólsyntetyka 10w40 40 zeta, a za 10w60 ze 200 PLN to mam to w dupie i leje póki co zwykły.

 

Oczywiście zależność jest taka, że jak zapie...dalasz to ci żre olej, a jak jeździsz spokojnie to jest spokój.

Edytowane przez endriu11111111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy alt wiem ze byl problem z odma i warto ja sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy alt wiem ze byl problem z odma i warto ja sprawdzic.

 

Ja miałem na początek również problem z olejem w świecach (uszczelka pod pokrywą zaworów). Oczywiście odmę też miałem uwaloną, czytałem o tym kroćcu trójdrożnym, że warto go wymienić.

Edytowane przez endriu11111111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym zapomnialem, a moje swiece tez pływały w oleju :)

709a0098ff33603e3abf9825b38be0b6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ze alt bierze 0.5 na 1000 i slysze ze to norma to wydaje mi sie ze z tymi silnikami jeat cos nie teges. Poł litra to ja dieslu moze doleje moze nie raz na 10 000 czyli przy koncu wymiany. I to mi sie wydaje sporo ale wszystko ucieka przed odme do dolotu w 1.9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności