czikabonita Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2010 Pisze w nowym temacie gdyz w zadnym innym dotyczacym sprzegla nikt nie potrafi odpowiedziec - tak wiec niech moderatorzy nie usuwaja ! Mam problem po wymianie sprzegla kompletnego - sachs. Dwumasa ok. Teraz sprzeglo chodzi idealnie,ale... Mianowicie przy wciskaniu sprzegla podczas jazdy czuc na pedale 'skrzypienie',jakby obcieranie itd. Dzieje sie to nad samą podlogą. Przykladowo : jade sobie normalnie i chce zmienic bieg - wciskam sprzeglo i jakby 'szura'. Co dziwne, gdy po wysprzegleniu wcisne jeszcze pare razy pedal sprzegla bez wrzucania biegu, objaw ten nie wystepuje. Wrzuce bieg - kolejne wysprzeglenie jest z szuraniem. Juz sam nie wiem co to moze byc - cos przy pedale, pompa sprzegla, silownik sprzegla? Gdzie szukac usterki , jade za granice i nie chce stanac w drodze prosze o pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2010 Może źle złożone sprzęgło. Może sprzęgło nie od tego modelu. Gdzieś na forum widziałem zdjęcia obdartej obudowy skrzyni od sprzęgła, ale jaki był powód musisz szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Raczej wszystko jest ok,zamawiane pod konkretny model i wszystko chodzi ok poza tym. Nie usmiecha mi sie znowu jechac na warsztat zrzucac skrzyni. Gdyby sprzeglo bylo od innego badz byloby zle zlozone to chyba pracowaloby nieprawidlo,nie rozlaczalo itd ? Miał ktos cos podobnego? Edytowane 25 Czerwca 2010 przez czikabonita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2010 Nie wierze ze nikt nic nie wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2010 jak wciskasz sprzęgło nawet na biegu jałowy to czujesz na pedale sprzęgła takie jakby chrabotanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2010 Nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #7 Napisano 27 Czerwca 2010 Panowie prosze o pomoc bo wszyscy rozkladaja rece ikazdy by wymienial wszystko po kolei... Jaki element jest odpowiedzialny za to ze na pedale sprzegla czuc tarcie w momencie wysprzeglania (zwlaszcza gdy hamuje biegiem i wtedy wysprzeglam) ? Gdy przykladowo jade 60km na luzie, nacisne sprzeglo - nie ma tarcia! Co takiego moze trzec i gdzie poczas rozlaczania napedu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #8 Napisano 27 Czerwca 2010 najprawdopodobniej magik co Ci to składał dał ciała i zapomniał nałożyć smar na wałek skrzyni biegów - i teraz tarcza i łożysko oporowe chodzą na "sucho". Przy większych prędkościach obrotowych skrzyni biegów (czyli tarczy i łożyska) możesz tego nie czuć, bo tarcza samą własną bezwładnością tłumi tarcie. Możliwe też, że tarcza nie jest dobrze założona - nie została prawidłowo "wyrównana" w osi koła zamachowego i to co ty czujesz na pedale jako tarcie, to nic innego jak wibracje tarczy - i tutaj też, przy większych prędkościach obrotowych tarcza sama się stabilizuje na zasadzie działania żyrokompasu, dopiero przy mniejszych obrotach zaczyna wibrować. Bez zrzucenia skrzyni się nie dowiesz - w obu przypadkach które Ci podałem musisz to zrobić jak najszybciej - w pierwszym wypadku zniszczysz wałek sprzęgłowy, tarczę i docisk (wyrabia się wielowypust), w drugim przypadku tarcza sprzęgła szybciej się zużyje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2010 Dziekuje. Teraz kolejna walka z warsztatem o naprawe w ramach reklamacji bo znowu bedzie ze 'wydziwiam'. Oczywiscie zaczeli mi wkrecac ze jest to minimalne, ze moze wysprzeglik... brak sil. Chyba odzaluje te 300 zl i zrzuce skrzynie w innym warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #10 Napisano 27 Czerwca 2010 Skoro w warsztacie powiedzieli, że "wydziwiasz, bo jest ale minimalnie", to znaczy, że się przyznali do błędu - bo jest, a skoro przed wizytą u nich nie było - znaczy ktoś coś spieprzył. Na wysprzęglik bym nie postawił, bo uszkodzenia wysprzęglika zazwyczaj kończą się bardzo szybko uszkodzeniem jego uszczelnień, a co za tym idzie całkowitym brakiem sprzęgła to raz, ubywaniem płynu hamulcowego ze zbiorniczka i zalaniem tarczy sprzęgłowej - czyli jej zniszczeniem to dwa (w niektórych, drastycznych przypadkach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #11 Napisano 1 Lipca 2010 Jutro zrzucam skrzynie - twierdzą uparcie, ze smarowali walek sprzeglowy. Pamietam ze po zdjeciu sprzegla czyscili dwumase z pylu sprezonym powietrzem i taka chmura poszla, ze pyl byl wszedzie. Moze smar zmieszal sie z tym pylem na walku i teraz trze? W kazdym razie przed wymiana tego nie bylo a teraz jest - wynik jest prosty. Problem w tym, ze trzeba im pokazaywac palcem, co maja robic. Jakie jeszcze newralgiczne elementy moga byc wazne,na co im zwrocic uwage,co moze trzec? Zrobilbym to u innego mechanika, ale u niz juz zaplacilem i musza usunac usterke - gorzej ze nie wiedzą jak ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #12 Napisano 3 Lipca 2010 Bylem na warsztacie i zaczeli twierdzic,ze to kolo dwumasowe moze trzec ! Ja na to ze dlaczego przed wymiana bylo idealnie w tym wzgledzie? No bo moze opilki sie dostaly jak pekl docisk ( co bylo bezposrednia przyczyna wymiany) ... No to dlaczego nie wyczysciliscie tego? No bo sie nie da dokladnie bo kolo jest sprasowane ... Skoro sprasowane to jak moglo sie tam cos wcisnac? ... itd w kazdym razie nie chca tego robic na wlasny koszt bo uwazaja,ze jak cos to trzeba wymieniac dwumase. rece opadaja. Panowie co mam z tym zrobic? Czy dwumasa ktora jest w dobrym stanie, przed wymiana wogole nie tarla moze nagle zaczac trzec na pedale tak jak opisane bylo w watku powyzej? I to nagle po wymianie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d3f3nd3r Zgłoś #13 Napisano 3 Lipca 2010 Raczej dziwny zbieg okoliczności że zatrzeło "samo" trzeć zaraz po wymianie. Jak dla mnie to wina mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2010 Zaraz zaraz - dwumasa "może" trzeć, "może" to opiłki, a "może" poszli do lasu? Pierwsze co - zmień mechanika. Tych co z nimi się użerasz olej ciepłym moczem, niech złożą auto do kupy tak jak było i nie dotykają więcej. Jak można mówić, że trze dwumasa w momencie zasprzęglania / wysprzęglania? Nie rozumiem. Może po prostu niewiele wiem i widziałem, ale nie rozumiem jak to możliwe. Ja bym odżałował kasę, znalazł dobrego speca od sprzęgieł (ale tylko od sprzęgieł, a nie zmieniaczy żarówek ze znajomością mechaniki) i postawił auto jemu. Jak powie, że dwumasa, to będzie to przynajmniej diagnoza pewna, a nie "może to to, a może i nie, bo może opiłki weszły". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #15 Napisano 3 Lipca 2010 Z tego co doczytałem to problem wystepuje tylko na biegu. Skoro tak to czy nie warto sprawdzic jaki jest poziom oleju w skrzyni. Może tam coś nie gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #16 Napisano 3 Lipca 2010 Olej dolewany. Jest wszystko ok. Okazuje sie ze na jalowym tez to wystepuje, ale w minimalnym stopniu. Pod obciazeniem wyczuwalne duzo mocniej. A najbardziej jadac np 40-50 km/h na dwojce hamujac silnikiem - gdy szybko wysprzegle np dojezdzajac do swiatel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #17 Napisano 10 Lipca 2010 mam prośbę może ktoś wkleić zdjęcie, w którym miejscu jest wysprzęglik ? dużo kłopotu z wymianą ? B5 motor 1.8t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #18 Napisano 14 Lipca 2010 Witam podepne sie pod watek.Czy mozliwe jest zeby nowe sprzeglo nie "dzialalo" dobrze ze stara dwumasa?? cos trze po dluzszej jezdzie?? nie wiem co mam z tym zrobic.... Help.... za kilka dni mam prawie 2000 km do przejechania a cos sie tlucze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #19 Napisano 15 Lipca 2010 (edytowane) Witam, z tego co zrozumialem to podopbny objaw jak u mnie ja mialem to samo, niepokojace szumienie-tarcie, okazalo sie za lozysko dociskowe mialo minimalny luz i wpadalo w rezonans- wypadalo ze swojej osi rotacyjnej i drzalo wydajac niepokojacy dzwiek, u kolegi w dieslu byl ten sam objaw gdy wypadl jeden nit z mocowania tarczy sprzegla, po wymianie wspomnianych u niegoo i u mnie ustalo....(mowie o efekcie po zamontowaniu nowych podzespolow ktore okazaly sie wadliwe) A nawiazujac do tematu sprzegla, jaki macie skok pedalu, mianowicie w jakim momencie pracuje wam sprzgielko, u mnie przed wymiana kompletu sprzegla w ktorym bylo lozysko o grubosci milimetra i trcza z wystajacymi nitami na nowe (lozysko jakies 5-7mm i tarcza 5-6 na strone) , wymianie plyny hamulcowego i odpowie3eniu sprzegla i hamulcow wszystko dziala ja przed operacja czyli sprzeglo bierze przy gorze jego zakres pracy to 1/3 dlugosci skoku pedalu. Pytanie brzmi: Czy w waszych paskach po stopniowym puszczaniu sprzegla na wrzyconym biegu autko rusza gdzy pedal sie odrywa od podlogi, jest w polowie drogi czy po za polowa???? Edytowane 15 Lipca 2010 przez Stavros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #20 Napisano 15 Lipca 2010 Czy w waszych paskach po stopniowym puszczaniu sprzegla na wrzyconym biegu autko rusza gdzy pedal sie odrywa od podlogi, jest w polowie drogi czy po za polowa???? Problem stary jak świat;). Passaty już tak mają, że sprzęgło "łapie" wysoko. U mnie jest to mniej więcej 2/3 skoku. Czyli - wciskam sprzęgło, wrzucam 1, popuszczam sprzęgło. 1/3 skoku - nic, 1/2 - nic, 2/3 zaczyna się toczyć. Sprzęgło miałem zakładane nówkę w lutym cały komplet. Na początku tydzień chodziło "od podłogi", a teraz właśnie tak jak mówię. Ale poczytałem, porozmawiałem z mądrymi ludźmi i "ten typ tak ma". Nie wiem dlaczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach