Skocz do zawartości
MichalB3TD

Drążek kierowniczy i końcówki do Passata B3.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie ( znowu kolejne ;/ ), tym razem nic nie znalazłem na ten temat. Pytanie brzmi tak. Wstawiłem układ hamulcowy od VR6 i koła mimo prostej kierownicy są rozbierzne ( czyli jakbyśmy patrzyli z góry na auto to koła do przodu auta są tak \ /, tj lewe lekko w lewo a prawe lekko w prawo). Końcówki i drążki mam do wymiany i teraz moje pytanie czy VR6 w B3 miało dłuższą końcówke bądź drążek? Mniej wiecej 2-3cm powinno być dłuższe zeby kołą były prosto. Ustawienie zbierznosci nic nie da. Proszę o pomoc bo jutro chciałbym się za to wziąć i kupić części. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VR ma wikekszy rozstaw osi takze drazki z koncowkami powinny byc dluzsze, mnie w lipcu czeka taka sama operacja , po swapie silnika tzreba tez zmienic hamulce:D pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi teraz wychodzi jak odkręciłem koło i końcówke od jarzma że ma 31~32cm od "jabłka" do końca. Tarcza była by prosto gdyby ten wymiar był od 2~2.5cm dłuższy.. Zna ktoś wymiary końcówki i drążka od B3 VR6? Pozdrawiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam :D Nikt nie wie takich dupereli ? ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drążek

 

Długość [mm]: 388

Wymiar stożka [mm]: 14

rura o śr. [mm]: 16

 

Końcówka

 

Długość [mm]: 74

Wymiar stożka [mm]: 14

 

PS. Wszystkie drążki i końcówki mają taki sam wymiar, nie ważne czy to diesel, zwykła benzyna czy VR6.

Edytowane przez ManiekWRC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VR ma wiekszy rozstaw osi

 

Że co? :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie czemu po przełożeniu hebli koła są rozbieżne? A przed tym było wsio ok 100% ustawiona dobrze zbierzność. Dzięki bardzo za pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zwrotnice także przekładałeś, czy tylko tarcze z zaciskami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przekładałem. Dodatkowo wahacze bo VR6 ma inne mocowanie swożnia i przeguby bo VR6 ma troche wiekszy przegub przy kole i wiecej frezów tam gdzie wchodzi w zwrotnice ;P Jak przekładać to wszystko hehe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dziwisz sie ze ci sie geometria rozjechala???????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ma takie pytanie czy jest możliwość dokupienia gumy osłonowej (coś podobnego jak na porzegubie) co jest przy końcu drążka kierowniczego od strony silnika?? Pękła;p przy wymianie końcówki:/

Czy jest z tym jakiś kłopot??

Edytowane przez GoliATK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dokupisz takiej gumy.Szukaj na szrocie z używek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ma takie pytanie czy jest możliwość dokupienia gumy osłonowej (coś podobnego jak na porzegubie) co jest na końcu drążka kierowniczego?? Pękła;p przy wymianie końcówki:/

Czy jest z tym jakiś kłopot??

chodzi ci o tę osłonę

drzaek.th.jpg

dostaniesz ją w każdym sklepie moto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie o tą,

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą gume, to zawaliłem że jak wymieniałem drążek to była dobra, a dojeżdzając na ustawienie zbieżności akurat pękła. Zbieżność oczywiście zrobiona, ale czy teraz moge rozczepić ten nowy drążek i zmienić te gume (lewą strone tylko), czy go popsuje jak tak go będe rozczepiał i zczepiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieżności nie dasz rady ustawić idealnie po odkręceniu końcówki (tylko w przybliżeniu), będziesz musiał jeszcze raz jechać na ustawienie.

A z tą gumą to proponuje kupować jakieś lepsze firmy. Kiedyś założyłem toprana i pękła szybko (rok, może dłużej do dwóch), materiał dziadostwo. Niedawno zmieniałem i założyłem Lemfordera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można spokojnie sam to robiłem i wszystko działa :)

Zanim zaczniesz cokolwiek odkręcać, oznacz sobie na drążku np. markerem kropkę od góry, drugą kropkę na nakrętce i dla pewności suwmiarką zmierz odległość od nakrętki do końca gwintu. Odkręcając gałkę policz dokładnie obroty, wkręcając też. potem kontrujesz nakrętką pilnując żeby oznaczone kropki były na górze i po sprawie, nie ma prawa się nic przestawić. Uwaga bo wd40 itp rozpuszcza markera, żebyś nie miał potem zagadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Topran od lat był dziadowy, na szczęście nic z tej firmy w aucie nie mam. xD

Dzięki, nie wiedziałem już naprawde jak sie za to teraz zabrać, Bardzo dobry pomysł z markerem! WD40 może nie będzie potrzebny bo to nie było tak dawno robione, a śrubki wszystkie posmarowałem smarem. Nie mialem tej gumy fizycznie w rękach ale myślałem że ją poprostu przeciągne przez drążek. Co za pech.. przed zimą sie pewnie wyrobie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guma wymieniona oraz poszło to i łączniki stab. i gumy :) i teraz już nic nie trzeszczy i nie stuka :D

 

Tą gumę od strony maglownicy można zamocować za pomocą trytek plastykowych (chyba tak się to pisze) bo nie jest okrągła a od strony koła zwykłą opaską metalową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności