four Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2010 witam miałem luzy na tylnym wahaczu w przednim zawieszeniu. został wymieniony i dalej coś stuka ;/ sprawdzałem nie ma żadnych luzów, co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2010 Stabilizator, końcówka drążka, luźne klocki hamulcowe, amortyzator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2010 stabilizator odpada, klocki sprawdzałem, a końcówka nie ma luzów. zastanawiam się nad amortyzatorem, czy gdzieś np przy górnym mocowaniu jest jakiś luz ;/ stuki słychać jedynie na dziurach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2010 Jak tego nie słyszę, to ciężko stwierdzic co to stuka. musisz określic czy to dochodzi z górnej części auta czy dolnej. Ja wymieniłem całą zawiechę, nowe amory, nowe klocki i dalej mi stuka na nierównościach. Zostały mi do sprawdzenia jedynie gumy pod drążkiem stabilizującym i guma w górnej częsci amortyzatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2010 stuki dochodzą jakby z górnej części auta, możliwe że w takim razie chodzi o gumę w górnej części amortyzatora. chociaż tak naprawdę ciężko stwierdzić, sprawdzę jeszcze te gumy stabilizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2010 A jakiego rodzaju to są stuki? Nawet jak powoli jedziesz po nierównosciach, to słychać takie szybkie głuche stukanie? Bo ja tam mam i się zastanawiam jeszcze, czy czasem to sam amor - choć nowy - to nie stuka. Lub też po wymianie, powinienem również te gumy na górze wymienić a tego nie zrobiłem. A te gumki co idą na drązek stabilizatora, to są po 11 zeta w sklepie, więc koszt niewielki a może coś wymiana pomoże. Ja po niedzieli taki zabieg robię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2010 tak, dokładnie takie stuki. nawet jak wolno jadę i wystarczy, że jest niewielka nierówność to słychać, a najgorzej jak jest np taka stara kostka jak kiedyś kładli na drogach, taka tarka jakby. to już całkiem nie do wytrzymania ;/ np w Krakowie na Kazimierzu taka nawierzchnia się znajduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2010 No to masz to samo co ja Hhehehehe...... Ciekawe kto pierwszy rozwiąże ten problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2010 ok, zobaczymy komu się uda jakbyś znalazł pierwszy rozwiązanie to nie zapomnij o mnie ja w następnym tygodniu sprawdzę te tuleje stabilizatora. wolałbym żeby to było to, bo nie uśmiecha mi się inwestować w amorki ;/ chyba że ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co to może się tłuc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2010 Zostaje jeszcze maglownica. Może stukać na końcach drążków od strony magla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2010 hmmm, tylko z tym to pewnie dużo roboty jest ;/ a wiesz może jak najprościej wymienić gumki stabilizatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 19 Czerwca 2010 gumki = to, co mocuje stabilizator do podwozia? panowie, jak tak dobrze idzie Wam diagnozowanie stuków, to może i moje zdiagnozujecie - "coś" mi stuka (pojedyncze uderzenie, z prawej strony auta, raczej "u góry") jak zatrzymam się i wrzucę wsteczny i ruszę ze skręceniem kół jednocześnie... jeden strzał, zawsze w cyklu po zatrzymaniu i wrzuceniu wstecznego... nigdy w drugą stronę i tylko raz... gdzie szukać? luzów nie uświadczysz, z resztą komplet nowych wahaczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #13 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) tak, gumki = to co mocuje stabilizator do belki. tylko tak szczerze mówiąc wątpię żeby u Ciebie to było przyczyną. raczej masz jakiś konkretny luz. w momencie skręcenia kół coś Ci się przesuwa najwyraźniej w zawieszeniu i stąd ten stuk. napisałeś że luzów nie uświadczysz, ale jak sprawdzałeś? mając auto na podnośniku? bo znam przypadek że luzy się pojawiały dopiero przy obciążeniu a jeszcze tak apropo maglownicy to powinno się poczuć na kierownicy jakby były jakieś luzy, ja nic takiego nie czuję, więc raczej maglownica odpada Edytowane 19 Czerwca 2010 przez four Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 19 Czerwca 2010 a wiesz może jak najprościej wymienić gumki stabilizatora? A co to za filozofia? Odkręcasz dwie nakrętki obejmy i wkładasz nowe gumy. To są dwie połówki a nie jedna cała guma z otworem A luz na drążkach to sprawdzasz przy samym drążku - czyli w tym miejscu co końcówka kulowa wchodzi w maglownicę. "coś" mi stuka (pojedyncze uderzenie, z prawej strony auta, raczej "u góry") jak zatrzymam się i wrzucę wsteczny i ruszę ze skręceniem kół jednocześnie... jeden strzał, zawsze w cyklu po zatrzymaniu i wrzuceniu wstecznego... nigdy w drugą stronę Wydech - stuknie na dole w okolicach łącznika a słychać, jakby to było na górze. Co z przegubami wew/zew? Na początku stuka tylko przy cofaniu - później już w obie strony. No i poduszki silnika po prawej stronie. Sprawdzanie breszką - czy nie są zerwane - to raczej mizerny sposób. A właził ktoś do kanału i patrzył jak ci poduchy pracują przy ruszaniu w przód i do tyłu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #15 Napisano 19 Czerwca 2010 Ja wam powiem że też ostatnio walczyłem ze stukami , bardzo pomocne kazało sie kopanie w koło ujawniły sie wszystkie stukie które miałem okazało sie górny wachacz który na podnośniku nie wykazywał luzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 19 Czerwca 2010 Wilu8 - ale ja mam nowiutką zawiechę :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #17 Napisano 19 Czerwca 2010 Denek75, ja obstawiam że po wymianie gumek stabilizatora stuki umilkną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
birko2 Zgłoś #18 Napisano 20 Czerwca 2010 ja mialem podobny problem i okazalo sie ze zgubilem gdzies sprezyne usztywniajaca klocki haulcowe. sprobuj przy stukaniu na dziurach delikatnie nacisnac pedal hamulca-jesli stukanie ustanie to znaczy ze to klocki pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 20 Czerwca 2010 mam identycznie wczoraj oblecialem zawieszenie z brecha i nie znalazlem a wali na tyle mocno ze juz powinno cos wisiec pod autem stuki na nierownosciach przy ruszaniu kiera lewo prawo i pulsacyjnym hamowaniu i odpuszczaniu hamulca . Wspomaganie nie cieknie zastanawiam sie czy stacje diagnostyczne w angli maja sprzet by amorki sprawdzic l;ub szrpaczki by poszarpac autem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #20 Napisano 20 Czerwca 2010 A ja już tracę cierpliwość do tego stukania. Stuki jakby klocki uderzały o zacisk. Podczas lekkiego naciśnięcia hamulca - cisza. Nowe klocki, nowe tarcze, nowe gumki prowadnic - i nadal stuka... Jak się tego pozbyć Klocki nie mają dużego luzy w zacisku - nie jest wyrobiony. Trafia mnie już to stukanie. Brzmi to jak totalnie padnięte zawieszenie - wstyd jeździć. Oczywiście hałas zaczyna się na nierównościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach