Skocz do zawartości
luki252

Awaria klapki paliwa.

Rekomendowane odpowiedzi

witam!! w moim b6 nie otwiera klapki wlewu paliwa oraz nie działa klakson. Po podłączniu pod vcds, komputerem idzie otworzyc wlew paliwa oraz działa klakson. Bezpieczniki sprawdzone. Miał ktos podobny przypadek ?? i podpowie od czego zacząć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopadł również i mnie ten problem i zacząłem sprawdzać, czy ktoś wie jaki bezpiecznik jest odpowiedzialny za klapkę wlewu paliwa? sprawdziłem na krótko siłownik i działa, myślałem że przełącznik w drzwiach ale w w VCDSie zrobiłem test na 46 i się również nie otworzył. Zostało mi szukać odpowiedzialnego bezpiecznika, jeżeli nie on to trzeba targać kable?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, jest to bezpiecznik oznaczany jako SD30 (20A) - bezpiecznik sterownika "komfort", po stronie pasażera. Ale wtedy nie działało by Ci nic co jest sterowane komfortem ;) Masz więc przerwę w wiązce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że ręce rozłożył, sprawdził włącznik jest kontakt z, VCDSem, sprawdzili siłownik, działa, sprawdzili moduł, wiązkę, a klapka nadal się nie otwiera, dodam że oddałem samochód do speców od elektroniki samochodowej, ale powiedział mi że nic z tym nie zrobi bo już wszystko sprawdził, sam widziałem że kontakt z guzikiem otwierania jest. Jest może jakiś przekaznik jeszcze co można sprawdzić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, pitbul455 napisał:

I dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że ręce rozłożył, sprawdził włącznik jest kontakt z, VCDSem, sprawdzili siłownik, działa, sprawdzili moduł, wiązkę, a klapka nadal się nie otwiera, dodam że oddałem samochód do speców od elektroniki samochodowej, ale powiedział mi że nic z tym nie zrobi bo już wszystko sprawdził, sam widziałem że kontakt z guzikiem otwierania jest. Jest może jakiś przekaznik jeszcze co można sprawdzić? 

ha ha ...spece co sprawdzili wszystko , tacy najlepsi

 

silnik od klapy dziala  jak zwykly silnik od centralnego .

dwa kable  , PLUS i MASA 

o ile masa jest do nadwozia, to   dając OTWÓRZ  (przycisk steruje masą) ,  moduł komfortu wysyła impuls  do silniczka  do klapki paliwa, cos jak stare  centralne zamki  gdzie sterowały siłownikiem czasowo ...z czasem 0,3sec lub 0.8sec

cała filozofia 

I teraz tak - albo sterownik w drzwiach nie widzi sygnału z guzika od klapki paliwa (bo  do niego jest podłączony guzik) albo komfort tym nie steruje .

diagnozujesz  sterownik drzwi  na wykrywanie   guzika od klapki  i OUTPUT test  w komforcie na klapke 

 

Edytowane przez Major

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mały offtop:

Jeździsz 4 miesiące na jednym zbiorniku? :hmm

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Major to to ja wiem jak to działa, ale widać sygnału z modułu nie podaje... 

 

Co do drugiej odpowiedzi to nie powiem że jeżdżę na gazie dieslem. Otwieram awaryjnie. Teraz dałem tylko dlatego że przy okazji zrobić klapkę. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się zaczęło? Zepsuło się "samo"? Nie kombinowałeś z kodowaniem modułu komfortu?

Jaką masz "budę" - kombi czy sedan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stało się to tak, tankowanie na cpenie, pewnego dnia podjechałem zatankować i klapka się nie otworzyła, samochód kabla OBD nie widział, po prostu zdechła moduł widzi guzik, reaguje na blokach. Błędów brak, z VCDSa wymuszenie otwarcia klapki nie działa. To co ja sprawdzałem przed oddaniem, myślałem czy by moduł komfortu nie był problemem, powiedzieli że został sprawdzony. Ostatecznie chyba sam zrobię nowe połączenie do klapki... Ale lepiej jak by nic takiego nie robić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz prosto sam sprawdzić moduł. Wymontowanie schowka pasażera to kilka minut i już masz dostęp do modułu. Potem bierzesz miernik, albo małą żarówkę 12V/5W (postojówka), podłączasz do pinu który steruje siłownikiem klapki (kolor przewodu liliowo-szary), drugi "biegun" do masy i robisz test - ma zaświecić.

Jeśli moduł jest na 100% sprawny tak jak siłownik to nie ma bata - masz uszkodzony przewód albo któryś styk. Albo znajdziesz miejsce gdzie się przetarł lub zgnił, albo wymieniasz/dokładasz nowy.

To na którym pinie masz sterowanie klapki zależy od rodzaju nadwozia. Kombi: pin 4 w kostce T18a. Sedan: pin 8 w kostce T8r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc też sprawdził, tak się klapka otwierała, został wymieniony moduł, skopiowane oprogramowanie ze starego, wszystko działa jak należy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności