Skocz do zawartości
luki252

Awaria klapki paliwa.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Miałem ostatnio taką przypadłość. Pojechałem jak zawsze na shella, najpierw wjechałem na myjnię, autko się umyło. Później podjechałem pod dystrybutor, żeby zatankować, nacisnąłem przycisk, żeby otworzyć wlew, a tu zero reakcji. Klapka się nie otwiera. Kompletnie nic się nie dzieje. Podświetlenie przycisku działa normalnie. VAG nie pokazuje, żadnych błędów. Nie mogę dojść, który bezpiecznik odpowiada za tą klapkę. Zwracam się z prośbą, żeby ktoś, kto ma ELSĘ wrzucił mi schemat instalacji otwierania baku. Byłbym bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj czy silniczek odpuszcza zapadkę.

Możesz też dojśc do niego ręką od strony bagażnika i poruszać.

Mój się kiedyś zawieszał, ale w pozycji otwartej - klapka nie chciała się zatrzasnąć.

Rozmontowałem, zmontowałem i już długo jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie silniczka nie słychać. Prawdopodobnie nie chodzi. Jutro rozbiorę samochód, ale chciałbym mieć schemat, żeby ewentualnie instalację sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach jest przełącznik i prawdopodobnie on ie działa prawidłowo. W przełączniku jest płytka drukowana dwustronna i u mnie ta płytka nie miała przejścia. Czasem działało a czasem nie. z racji, że jestem elektronikiem nie stanowiło to dla mnie żadnego problemu.

Acha - sprawdź jeszcze czy siłownik działa po podaniu napięcia bezpośrednio na kabelek zasilający siłownik (są 2 kabelki: brązowy -masa (minus) jak kto woli i drugi ( nie pamiętam jaki kolor ). Podaj napięcie z zapalniczki ( + ) w bagażniku na ten drugi kabelek (siłownik ma wystartować). jeśli tak jest to pozostaje Ci naprawa wyłącznika w drzwiach.

Pozdrawiam i życzę owocnej diagnostyki.

Schemat instalacji mam chyba w domu, ale to wieczorem bo teraz "intensywna" praca na chlebuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik podmieniłem i nic się nie zmieniło. Teraz pora dobrać się do siłownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak podejrzewałem nie dochodzi prąd do siłownika. Siłownik jest sprawny. Jestem w czarnej dupie, bez schematu nic nie zdziałam. Liczę na waszą pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecany schemat instalacji elektr. sterowania siłownika klapki paliwa.

Scan-100616-0006.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci bardzo :)

 

Wiesz może czy ze sterownika drzwi ten kabel bezpośrednio idzie do siłownika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem ELSE, ale nie wyświetla mi wszystkich obrazków. Przydałby mi się schemat numer 80 /28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem. Nie wnikałem głębiej w instalacje bo u mnie padł przycisk otwierania klapki (płytka dwustronna).

A za tym schematem poszperam. Jeśli znajdę to wyślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Kupiłem Passata B6 3 tygodnie temu i już zdążył mi się troszkę popsuć. Wczoraj zatankowałem z rana do pełna, po przejechaniu około 100 km pod wieczór chciałem dolać i... nie mogłem otworzyć klapki do wlewu. Zero jakiejkolwiek reakcji, jak wcześniej było słychaś siłownik teraz cisza. Dopiero będe u mechanika, czy da się to jakoś awaryjnie otworzyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kombi można sięgnąć ręką od bagażnika.

Trzeba poluzować boczną tapicerkę bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pojechałem do mechanika z tą klapką, nie moglismy się dostać do mechanizmu. Prócz ściągnięcia tapicerki w bagażniku nic nie zrobilismy. Auto w warsztacie stało pod grzejnikiem bo mechanik ma taki podwieszany na suficie ogrzewacz na gaz. Całe ciepło bezpośrednio dmuchało na passka. Zaczęło samo działać i póki co działa. Wystarczyło ogrzać tylko samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że piszę post pod moim postem... ale w przeciwnym wypadku nikt by nie zobaczył że coś nowego tam dopisałem, a zależy mi na czasie. Jednak jest problem z płytką w drzwiach. Czy ktos może mi mniej więcej opisać jak dostać sie do tej płytki? Nie chce nic Popsuć. Jak można najszybciej i najwygodniej wyciągnąc ta płytkę? Ściągając osłonę głośnika? Czy muszę rozbierać całe Drzwi?

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

proszę o poradę - muszę dostać się do siłownika klapki wlewu paliwa (kombi).

Nie mogę jednak zdjąć tapicerki w bagażniku, a nie chciałbym czegoś połamać.

 

Czy ktoś z Was ma może instrukcję jak się do tego dobrać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie śruby od boczka w bagażniku są widoczne.

A nie masz tych bocznych, opuszczanych "drzwiczek"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

scagasz listwe dolną 2 x totx odrkecasz uchwyty dolny i górny torx 30 i torx 20 i cągniesz do siebie i jest na wierzchu siłwnik

od klapki\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozwolę się podpiąć do tematu żeby nie tworzyć nowego,

zauważyłam to podczas dwóch ostatnich tankowań, otwieranie klapki paliwa reaguje dopiero za 2, 3 razem, co może być nie tak?

widzę że w temacie koledze nie działa to całkiem, boje się że u mnie to pierwsze objawy... da się coś zrobić żeby to działało ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dla odmiany klapka nie chce odskoczyć, słychać, że silniczek pracuje. Wystarczy użyć pomocy drugiej osoby, która z minimalną siłą podważy klapkę i otwiera się elegancko. Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić? Sedan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze z tymi klapkami to standart - u mnie jest podobnie, z mojej winy umyte auto po trasie w sniegu i soli, - 10 na dworze i zopomnienie o klapce i mam problem z kompieli pod dystrybutor i kicha nieda się otworzyć a ropy z trasy prawie zero na 20 km.

Zjechałem pod dom i co dalej próby ! - termofor i nic silniczk siłownika pracuje swist,swist i nic klapa nie rusza?

Patrzyłem w bagarzniku prawa str. schowek jest w otworku od zamkniecia linki nie widać do awaryjnego tylko kabelki.

Odpalić niema co- by nagrzc sirodek zamało ropy ,ryzyko,i tu szch - mat. Pozostała tapicerka albo modły na cieplejsze dni.

Tapicerka u góry chba na dwa inbysy a dól ? .Moze jakis płyn strzykawką przez zakrzywioną igłe? jak by ko mógł pomuc staremu :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności