kristofero1 Zgłoś #41 Napisano 12 Czerwca 2011 Z czeskim programem Motordiag zrobisz to u siebie dokładnie takim kablem.:dobrze Witam , panowie pobralem ten czeski program ,zainstalowalem , podlaczylem do auta komp polaczyl sie z mod. komf. ale wtrakcie polaczenia (byly w jednej tabelce takie paski postepu ) nagle sie odlaczyl i pokazal ze polaczenie nie mozliwe. Probowalem pozniej jeszcze kilka razy , odinstalowalem program i instalowalem ponownie ale jedyne co sie juz udawalo to ze port com jest ok . Nigdy wiecej nie dalo sie polaczyc tak jak za 1 razem , wyskakiwalo mi co chwila urzadzenie nie podlaczone a przeciez za 1 razem prawie sie udalo , kicha straszna Dodam ze reszta wszystko dziala otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka od srodka , tylna klapa tez sie otwiera i z klucza i od srodka , zadnych bledow , wszystko 100% , tylko ten program czeski raz prawie sie polaczyl a pozniej **** ZBITA . Panowie podpowiedzcie cos bo mnie szlak jasny trafi - pozdrawiam ---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:41 ---------- A mogłeś zapytać na ostatnim zlocie miałbyś już zrobione. Zagadaj do Andrzeja,on ma wszystko co potrzebne żeby zrobić. Mam zamiar takie coś wstawić u siebie i jeszcze dodatkowo miękkie kierunki. Co do domykania drzwi to trzeba jakiś tani przekaźnik czasowy np. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,przekazniki-czasowe-12v Nie piszą tam tylko jaki jest pobór prądu tego urządzonka w stanie czuwania, ale myślę że malutki, dla pewności należy zapytać. Działa to w taki sposób, że jest zasilone stałym napięciem 12v. Jeżeli podamy na styk sterujący +12V lub mase (zależy od modelu) przekażnik załączy styki na określony ustawiony wcześniej potencjometrem czas (bez względu na długość sygnału sterującego). My musimy tylko sciągnąc tapicerkę w drzwiach i zbadać moduł sterujący. W moim roczniku jest tak: pin 20 - +12V (stałe zasilanie naszego przekaźnika) pin 10 - masa piny 1 oraz 11 - jest to sterowanie siłownikiem, należy zbadać na którym z nich jest +12V w momencie zamykania (lub masa w momencie zamykania, zależy czym sterujemy nasz przekaźnik) i połączyć ze stykiem sterującym w naszym przekaźniku. piny 24 oraz 4 - należy sprawdzić na którym jest masa podczas przekręcenia kluczyka w zamku (tak jakby się zamykało) i połączyć z etykiem NO naszego przekaźnika. pin 29 - łączymy ze stykiem C naszego przekaźnika Jak to działa? W momencie wywołania zamknięcia rygla na siłownik jest podawane napięcie, to napięcie steruje nasz przekaźnik który na wcześniej ustawiony czas zwiera styki NO. Te styki mostkują mikrostyk zamka co powoduje zamykanie szyb. Jest to takie same działanie jak przekręcenie klucza w zamku z tym że dzieje się to automatycznie. Zrobiłem kilka testów i przy w pełni otwartych oknach zamykanie trwa około 3 sek. To że zamyka okna nawet wtedy jak są już domknięte nie ma znaczenia bo wyłącznik przeciążeniowy działa wyśmienicie. Dlaczego mostkujemy zamek a nie przyciski zamykania szyb? Bo jak wiemy po wyciągnięciu klucza ze stacyjki i otwarciu których kolwiek drzwi panel traci możliwości sterowania szybami. Czy ma jakieś negatywne skutki? Tak naprawdę to wyjdzie w praniu. Przekaźnik nie może pobierać dużego prądu w stanie spoczynku bo rozładuje nasz akumulator. Dla modułu komfortu to tak jakby za każdym razem drzwi były zamykane z klucza i dodatkowo domykane szyby. Jak coś się popitoli w przekaźniku to możemy mieć problemy z odsunięciem szyb lub auto będzie się samo zamykać. Aktualnie czekam na przekaźniki, jak będe wszystko montował to porobie fotki. Pozdrawiam Witam , panowie pobralem ten czeski program ,zainstalowalem , podlaczylem do auta komp polaczyl sie z mod. komf. ale wtrakcie polaczenia (byly w jednej tabelce takie paski postepu ) nagle sie odlaczyl i pokazal ze polaczenie nie mozliwe. Probowalem pozniej jeszcze kilka razy , odinstalowalem program i instalowalem ponownie ale jedyne co sie juz udawalo to ze port com jest ok . Nigdy wiecej nie dalo sie polaczyc tak jak za 1 razem , wyskakiwalo mi co chwila urzadzenie nie podlaczone a przeciez za 1 razem prawie sie udalo , kicha straszna Dodam ze reszta wszystko dziala otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka od srodka , tylna klapa tez sie otwiera i z klucza i od srodka , zadnych bledow , wszystko 100% , tylko ten program czeski raz prawie sie polaczyl a pozniej **** ZBITA . Panowie podpowiedzcie cos bo mnie szlak jasny trafi - pozdrawiam Ps. Jak cos to mam gg - dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #42 Napisano 12 Czerwca 2011 Witam , panowie pobralem ten czeski program ,zainstalowalem , podlaczylem do auta komp polaczyl sie z mod. komf. ale wtrakcie polaczenia (byly w jednej tabelce takie paski postepu ) nagle sie odlaczyl i pokazal ze polaczenie nie mozliwe. Probowalem pozniej jeszcze kilka razy , odinstalowalem program i instalowalem ponownie ale jedyne co sie juz udawalo to ze port com jest ok . Nigdy wiecej nie dalo sie polaczyc tak jak za 1 razem , wyskakiwalo mi co chwila urzadzenie nie podlaczone a przeciez za 1 razem prawie sie udalo , kicha straszna Dodam ze reszta wszystko dziala otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka od srodka , tylna klapa tez sie otwiera i z klucza i od srodka , zadnych bledow , wszystko 100% , tylko ten program czeski raz prawie sie polaczyl a pozniej **** ZBITA . Panowie podpowiedzcie cos bo mnie szlak jasny trafi - pozdrawiam ---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:41 ---------- Witam , panowie pobralem ten czeski program ,zainstalowalem , podlaczylem do auta komp polaczyl sie z mod. komf. ale wtrakcie polaczenia (byly w jednej tabelce takie paski postepu ) nagle sie odlaczyl i pokazal ze polaczenie nie mozliwe. Probowalem pozniej jeszcze kilka razy , odinstalowalem program i instalowalem ponownie ale jedyne co sie juz udawalo to ze port com jest ok . Nigdy wiecej nie dalo sie polaczyc tak jak za 1 razem , wyskakiwalo mi co chwila urzadzenie nie podlaczone a przeciez za 1 razem prawie sie udalo , kicha straszna Dodam ze reszta wszystko dziala otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka od srodka , tylna klapa tez sie otwiera i z klucza i od srodka , zadnych bledow , wszystko 100% , tylko ten program czeski raz prawie sie polaczyl a pozniej **** ZBITA . Panowie podpowiedzcie cos bo mnie szlak jasny trafi - pozdrawiam Ps. Jak cos to mam gg - dzieki Program interfejs widzi normalnie?Jeśli tak,to spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut,może pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #43 Napisano 12 Czerwca 2011 Dzieki chlopie , bo nie zajarzylem nazwy a taki kabel z oprogramowaniem ma moj kumpel i vaga tez ma razem z lapkiem , myslalem po prostu ze to jeszcze inny kabel trzeba miec , jutro dzialam , jak zejde z nocki - pozdrawiam:dobrze ---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:12 ---------- Rosiek , okazuje sie ze taki kabel ma moj kumpel , program juz mam , domykasz wszystkie szyby w aucie pilotem i otwierasz? jak mi sie uda , a pisza ze tak to sie odezwe na off topic - ireland . Pozdrawiam Witam , panowie pobralem ten czeski program ,zainstalowalem , podlaczylem do auta komp polaczyl sie z mod. komf. ale wtrakcie polaczenia (byly w jednej tabelce takie paski postepu ) nagle sie odlaczyl i pokazal ze polaczenie nie mozliwe. Probowalem pozniej jeszcze kilka razy , odinstalowalem program i instalowalem ponownie ale jedyne co sie juz udawalo to ze port com jest ok . Nigdy wiecej nie dalo sie polaczyc tak jak za 1 razem , wyskakiwalo mi co chwila urzadzenie nie podlaczone a przeciez za 1 razem prawie sie udalo , kicha straszna Dodam ze reszta wszystko dziala otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka od srodka , tylna klapa tez sie otwiera i z klucza i od srodka , zadnych bledow , wszystko 100% , tylko ten program czeski raz prawie sie polaczyl a pozniej **** ZBITA . Panowie podpowiedzcie cos bo mnie szlak jasny trafi - pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulka80 Zgłoś #44 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam koledzy A czy w B6 2006r. za pomocą VCDS-a da się ustawić aby szyby zamykały się automatycznie po zamknięciu drzwi z pilota nie trzeba było trzymać guzika na pilocie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #45 Napisano 14 Czerwca 2011 Program interfejs widzi normalnie?Jeśli tak,to spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut,może pomoże. Spróbuję i rozłącze aku ... może coś pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #46 Napisano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Witam. Dotarły do mnie przekaźniki ale niestety tylko 2. Musze je wykorzystać do miękkich kierunków więc zrobiłem układ na tymczasowym przekaźniku. Jest to przekaźnik przemysłowy więc dużych gabarytów, ale zasada działania jest taka sama jak dla tego przekaźnika http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p68,przekaznik-czasowy-2tp30 No to zaczynamy. Co nam będzie potrzebne? - 2 piwa - garaż lub ładna pogoda - kolegus który ma milion dziwnych pytań - lutownica - przekaźnik czasowy - kilka krótkich kabelków - mały płaski śrubokręt - śrubokręt krzyżakowy - obcinaczki - ostry nożyk - koszulki termokurczliwe - taśma izolacyjna - miernik elektroniczny Zacznijmy od przeglądnięcia schematu przekaźnika: Jak widać na schemacie zasada działania jest prosta. Przekaźnik potrzebuje stałego zasilania 12V. Po podaniu napięcia na styk S przekaźnik zewrze styki C i NO na czas wcześniej ustawiony potencjometrem, następnie je rozewrze i będzie czekał na ponowne pojawienie się impulsu na styku S. Wszystkie potrzebne nam napięcia i sygnały mamy w drzwiach kierowcy. Zatem przystępujemy do rozbiórki drzwi. Najpierw maksymalnie opuszczamy szybę. Należy delikatnie płaskim śrubokrętem podważyć i usunąć plastikową zaślepkę w panelu sterowania. Po usunięciu zaślepki cały panel delikatnie podnosimy do góry. Jest na zatrzaskach więc nie pourywać , ale jednak troszkę siły trzeba użyć. Następnie odpinamy wtyczkę. Teraz należy odkręcić 3 śrubki zaznaczone na zdjęciu. Oraz 2 śrubki na dole tapicerki. Żeby ściągnąć tapicerkę trzeba odczepić zatrzaski. Jest ich 6. 3 po prawej stronie i 3 po lewej. (może więcej tylko u mnie są pourywane ) Odchylamy dolną część tapicerki i podnosimy do góry. Dzięki temu że szyba jest opuszczona można lepiej złapać górę i wysunąć z gumek uszczelniających. Rozłączamy wszystkie kostki, i ściągamy linkę z klamki. Całą tą operacje bez problemu można wykonać samemu. Teraz naszym oczom ukazuje się pole bitwy na którym stoczymy nasz bój. Wyjmujemy wtyczkę ze sterownika drzwi kierowcy i delikatnie ostrym nożykiem nacinamy a następnie ściągamy szmacianą taśmę izolacyjną z przewodów wtyczki i z przewodów biegnących do zamka. Na wtyczce od strony przewodów jest numeracja pinów. Lokalizujemy interesujący nas pin i sprawdzamy jaki jest kolor przewodu. Dla pewności można sprawdzić miernikiem. Interesujące nas kabelki. pin 19 - stałe napięcie +12V pin 10 - masa pin 29 - masa mikrostyków w zamku pin 24 - przewód sygnałowy zamykania zamka. (wpinamy miernik między pin 29 a pin 24 i przekręcamy kluczyk tak jakbyśmy zamykali auto. Miernik powinien dać sygnał o zamknięciu obwodu) pin 1 lub 11 - przewód na którym pojawi się +12v w momencie zamykania zamka. (żeby sprawdzic trzeba zasymulować zamknięcie drzwi i wpiąc voltomierz między mase a pin 1 lub 11. W momencie zamykania na sekundę pojawi się napięcie) Następnie lutujemy i izolujemy nasze połączenia. Wiem, wiem. Wygląda szpetnie ale szewc bez butów chodzi. Miałem wszystkie kolory taśmy tylko nie czarny. Teraz podpinamy nasze kabelki do przekaźnika. pin 19 - plus zasilania przekaźnika pin 10 - minus zasilania przekaźnika pin 29 - zacisk C przekaźnika pin 24 - zacisk NO przekaźnika pin 1 lub 11 - zacisk S przekaźnika. Ja dodałem dodatkowo szeregowo diodę zabezpieczającą półprzewodnikową żeby mieć 100% pewności że na pinie 1 lub 11 pojawi się +12V i żeby czasem przekaźnik niezechciał wysyłać jakieś niezrozumiałe sygnały ze styku S do modułu w drzwiach kierowcy. Pozatym wykorzystałem ten przełącznik na kluczyk który służy do blokowania otwierania bagażnika ze środka auta do wyłączenia zasilania przekaźnika, wrazie jakbym kiedyś chciał zamknąć samochód a szyby mieć lekko uchylone. Ja zainstalowałem przekaźnik w miejscu jak widać na poniższych zdjęciach, ale jest tam na tyle miejsca że może być gdziekolwiek. Zaznaczam że to wersja testowa i docelowo będzie inny przekaźnik. Akurat taki miałem pod ręką a kosztuje ponad 300 PLN więc długo tam nie będzie Skoro wszystko gotowe to wpinamy wtyczkę od sterownika drzwi kierowcy i testujemy. Ja ustawiłem czas 3 sek. i działa wyśmienicie. Jeżeli przekroczycie czas nic sie nie stanie bo wyłącznik nadmiarowo prądowy i tak wykryje zamknięte szyby i odłączy zasilanie siłownika. Jak czas będzie za krótki to poprostu szyby z maksymalnego opuszczenia się nie domkną. Jak wszystko działa to składamy do kupy i cieszymy się domykaniem szyb za około 40 PLN. [ame] [/ame] Dodatkowo powiem że jak kluczyk jest w stacyjce szyby się nie domykają więc można jeździć z zamkniętymi drzwiami i otwartymi szybami. Pozdrawiam P.S. Nie zgadzam się na kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych tego poradnika w całości lub części. Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez jedrus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #47 Napisano 20 Czerwca 2011 (edytowane) da sie takie cos zrobic... jedynie bedziesz musiał przytrzymac prycisk do momentu jak szyba ruszy potem mozesz poscic i dalej bedzie zamykała sie juz sama bez trzymania... EDIT// odpowiadałem koledze kulka80 temat dotyczy modelu B6 Edytowane 20 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #48 Napisano 20 Czerwca 2011 Kochani - jeśli macie jakieś problemy z domykaniem szyb przed i pi FL, to mam kabelek RS 232 i lapka z tym złączem i robię to za przysłowiowe bóg zapłać (czasem dostaję za to jakieś piwko). Jedynym utrudnieniem jest to, że musicie fizycznie z autem u mnie być. Bo jak już ktoś powyżej napisał - złącze RS 232 to archaizm i bardzo trudno o lapka z onym... Niemniej każdemu, kto ma oryginalne zamykanie auta z pilota (scyzoryk bądź z kluczyka) i ma niebieskie podświetlenie zegarów jestem w stanie pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #49 Napisano 20 Czerwca 2011 nie da się zostawić szyb otwartych przy zamkniętym aucieDa się, wystarczy ręką przytrzymać szybę. Sterownik zatrzyma domykanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #50 Napisano 20 Czerwca 2011 (edytowane) |""| Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez rosiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lobuzbodzio Zgłoś #51 Napisano 27 Czerwca 2011 (edytowane) Połączenie kabla OK, w seacie toledo aktywowałem szyby tylko mam problem otwiera do końca a zamyka chwilę i stają wszystkie ale mój problem polega że próbowałem kiedyś do mojego paska podpiąć i było OK. A dziś kumpla podpinałem passat 2004 a później mój rok modelowy 2001 i takie coś wyskakuje. Miał już ktoś takie coś oraz jak ktoś wie co z tym domykaniem szyb w seacie do końca można zrobić to bym prosił o pomoc. Pozdro Problem rozwiązany z motordiagiem pomógł reset laptopa, pozostał problem w seacie tzn. czas domykania szyb pomimo trzymania zamknięcia auta ruszają kawałek i stają a otwierają się całe Edytowane 29 Czerwca 2011 przez lobuzbodzio Załatwione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #52 Napisano 29 Czerwca 2011 A ja mam posredni problem. Tzn. gdy szyby sa otwarte, zamykam auto i domykaja sie same jakies....pol centymetra Jesli przytrzymam przycisk na kluczyku oczywiscie sie zamkna do konca, pytanie tylko dlaczego nie chca same pojsc bez trzymania, tylko idą te pol centymetra i stoją... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #53 Napisano 15 Grudnia 2012 Witam koledzyA czy w B6 2006r. za pomocą VCDS-a da się ustawić aby szyby zamykały się automatycznie po zamknięciu drzwi z pilota nie trzeba było trzymać guzika na pilocie ?? da sie takie cos zrobic... jedynie bedziesz musiał przytrzymac prycisk do momentu jak szyba ruszy potem mozesz poscic i dalej bedzie zamykała sie juz sama bez trzymania... EDIT// odpowiadałem koledze kulka80 temat dotyczy modelu B6 W takim razie jak to zrobić ? Mam HEX-CAN USB . Który to bajt , bit itd . ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #54 Napisano 24 Maja 2013 Witam koledzy A czy w B6 2006r. za pomocą VCDS-a da się ustawić aby szyby zamykały się automatycznie po zamknięciu drzwi z pilota nie trzeba było trzymać guzika na pilocie ?? POdlaczam sie pod pytanie - jak to zrobic vcds 11.3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #55 Napisano 25 Maja 2013 Przypuszczam ze nie da sie tego zrobic programem tylko bedzie trzeba czas masy wydłużyć i tak jak ja mam ze przy zamykaniu auta wszystko co jest otwarte sie zamyka. Tutaj umieszczam link jak to działa http://zarowa81.wrzuta.pl/film/0qFBhwUAO0w/automatyczne_domykanie_szyb_z_oryginalnego_pilota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #56 Napisano 25 Maja 2013 a czy były moduły komfortu,w passatach b5 które miały zamykanie szyb po zamknieciu samochodu, bo mam kolegę który ma passka jeszcze z zielonym podświetleniem zegarów i u niego to jest a nie wierze że ktoś przy tym grzebał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #57 Napisano 25 Maja 2013 POdlaczam sie pod pytanie - jak to zrobic vcds 11.3? Mozna dulugim kodowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #58 Napisano 25 Maja 2013 a czy były moduły komfortu,w passatach b5 które miały zamykanie szyb po zamknieciu samochodu, bo mam kolegę który ma passka jeszcze z zielonym podświetleniem zegarów i u niego to jest a nie wierze że ktoś przy tym grzebał.[/QUMyślę że ma dokładany alarm z tą funkcją,też mam u siebie.Widziałeś jakim pilotem to zamyka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #59 Napisano 25 Maja 2013 a czy były moduły komfortu,w passatach b5 które miały zamykanie szyb po zamknieciu samochodu, bo mam kolegę który ma passka jeszcze z zielonym podświetleniem zegarów i u niego to jest a nie wierze że ktoś przy tym grzebał.[/QUMyślę że ma dokładany alarm z tą funkcją,też mam u siebie.Widziałeś jakim pilotem to zamyka? o to chodzi że tam nie ma alarmu i nie działa zamykanie z pilota bo jest popsuty, ale jak są otwarte okna i zamykasz z kluczyka to okna się same domknął i sam to przypadkiem odkryłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #60 Napisano 26 Maja 2013 o to chodzi że tam nie ma alarmu i nie działa zamykanie z pilota bo jest popsuty, ale jak są otwarte okna i zamykasz z kluczyka to okna się same domknął i sam to przypadkiem odkryłem jesli domykanie dziala z kluczyka,to znaczy ze modolkomfortu ma te funkcje,i nie ma to nic wspulnego z domykaniem z pilota ,bo z tym to nie bedzie dzialac,chyb ze sie go przeprogramuje czeskim programme po kablu na com.|Poprostu niektore moduly mialy te opcje domykania szyb przytrzymujac na chwilke kluczyk w pozycji zamkania a inne tego nie mialy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach