dszyszko Zgłoś #21 Napisano 10 Czerwca 2011 Moze i ja tez wtrace pare groszy, kiedys jeszcze mialem B5, wiec wiem co i jak. A wiec tak, prawie wiekszosc alarmow obecnie produkowanych i w miare dobrych (nie mowie najtanszych z Allegro) posiada opcje komfortu. Na ogole jest tez dopisane ze sa dedykowane do VW itp. Opcja polega na tym, ze na przewodzie zamykania jest wydluzony impluls + lub -, ktory powoduje wlasnie zamkniecie okien. NIe ktore alarmy posiadaja tez opcje wydluzenia czasu na otwarcie centralnego co powoduje otwarcie okien z pilota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #22 Napisano 10 Czerwca 2011 Moze i ja tez wtrace pare groszy, kiedys jeszcze mialem B5, wiec wiem co i jak. A wiec tak, prawie wiekszosc alarmow obecnie produkowanych i w miare dobrych (nie mowie najtanszych z Allegro) posiada opcje komfortu. Na ogole jest tez dopisane ze sa dedykowane do VW itp. Opcja polega na tym, ze na przewodzie zamykania jest wydluzony impluls + lub -, ktory powoduje wlasnie zamkniecie okien. NIe ktore alarmy posiadaja tez opcje wydluzenia czasu na otwarcie centralnego co powoduje otwarcie okien z pilota. O tym też czytałem ale ja mam alarm fabryczny i kumpel od oktawi też ma fabryczny (2 posty wyżej) , on domyka i otwiera z klucza a ja nie mogę , można to włączyć vagiem ? czy nie ? o to jest pytanie , pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 10 Czerwca 2011 O tym też czytałem ale ja mam alarm fabryczny i kumpel od oktawi też ma fabryczny (2 posty wyżej) , on domyka i otwiera z klucza a ja nie mogę , można to włączyć vagiem ? czy nie ? o to jest pytanie , pozdro VAG-iem nie ale czeskim programem owszem jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o domykanie z pilota/kluczyka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #24 Napisano 10 Czerwca 2011 (edytowane) O tym też czytałem ale ja mam alarm fabryczny i kumpel od oktawi też ma fabryczny (2 posty wyżej) , on domyka i otwiera z klucza a ja nie mogę , można to włączyć vagiem ? Poczytaj cały temat, jest tam bardzo dużo na temat programu "motordiag komfort manager". http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1077771&highlight=motordiag#post1077771 Są tam linki do programu jak i objaśnienie jak zakodować. PS. Programik działa z kabelkiem KKL i żadnym innym. Edytowane 10 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #25 Napisano 10 Czerwca 2011 ja robiłem programem i działa passat 2000 po lifcie grudzien w vin mogelowo 2001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #26 Napisano 10 Czerwca 2011 Witam. Można jeszcze zrobić w taki sposób że montuje się przekaznik czasowy w drzwiach kierowcy. W momencie zamknięcia auta szyby są domykane. jedyny minus to taki że nie da się zostawić szyb otwartych przy zamkniętym aucie. (teoretycznie można po zamontowaniu wyłącznika, który będzie przerywał obwód przekażnika czasowego). koszt przekaźnika około 30 pln. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #27 Napisano 10 Czerwca 2011 Witam.Można jeszcze zrobić w taki sposób że montuje się przekaznik czasowy w drzwiach kierowcy. W momencie zamknięcia auta szyby są domykane. jedyny minus to taki że nie da się zostawić szyb otwartych przy zamkniętym aucie. (teoretycznie można po zamontowaniu wyłącznika, który będzie przerywał obwód przekażnika czasowego). koszt przekaźnika około 30 pln. Pozdrawiam. Z drugiej strony,po co zamykać auto jak szyby są otwarte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #28 Napisano 10 Czerwca 2011 Z drugiej strony,po co zamykać auto jak szyby są otwarte. Bo czasami sie jedzie w plener i autko stoi na sloncu lepiej jak jest zamkniete a szybki uchylone:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #29 Napisano 10 Czerwca 2011 Z drugiej strony,po co zamykać auto jak szyby są otwarte. hehe w gorące dni można lekko uchylić wszystkie żeby był przewiew. A drzwi od środka i tak się nie otworzy. z innej beczki to szkoda że nie ma jakiegoś kabelka usb-obd2 coby można było sczytać eprom modułu komfortu. Jest com-obd2 ale rs232 wyszedł wieki temu z laptopów a przez to program do obsługi kabelka sie nie nadaje bo to dosowa aplikacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #30 Napisano 10 Czerwca 2011 Kurde nie mam takiego kabla i za nowy laptop: , bez dosu , normalnie nie chce mi sie wierzyc ze nie mozna tej opcji wlaczyc w aucie z 2004 roku higline 131koni , ktore ma wszystkie inne bajery , nie ze sie chwale , poprostu mozna powlaczac i powylaczac rozne opcje a tu taka kicha ? Gural pewno masz racje ale jeszcze poszukam ten kabel i dos to ostatecznosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #31 Napisano 10 Czerwca 2011 Kurde nie mam takiego kabla i za nowy laptop: , bez dosu , normalnie nie chce mi sie wierzyc ze nie mozna tej opcji wlaczyc w aucie z 2004 roku higline 131koni , ktore ma wszystkie inne bajery , nie ze sie chwale , poprostu mozna powlaczac i powylaczac rozne opcje a tu taka kicha ? Gural pewno masz racje ale jeszcze poszukam ten kabel i dos to ostatecznosc W twoim roczniku Motordiag i zwykły KKL robi to bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #32 Napisano 10 Czerwca 2011 hehew gorące dni można lekko uchylić wszystkie żeby był przewiew. A drzwi od środka i tak się nie otworzy. z innej beczki to szkoda że nie ma jakiegoś kabelka usb-obd2 coby można było sczytać eprom modułu komfortu. Jest com-obd2 ale rs232 wyszedł wieki temu z laptopów a przez to program do obsługi kabelka sie nie nadaje bo to dosowa aplikacja Rosiek , masz taki kabel lub lapka ? , w sumie lapka z dosem moge pozyczyc ale ten kabel ..... lony KKL . ---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 20:19 ---------- W twoim roczniku Motordiag i zwykły KKL robi to bez problemu. Czesc , program juz sciagnolem , masz kabel na zbyciu ? to kupie ,teraz wlasnie szukam w necie ale moze posiadasz takowy i chcial bys sie pozbyc ? - pozdro ---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:23 ---------- Panowie znalazlem cos takiego , czyli moze OBD WYSTARCZY ? skoro pisza ze jest to ALTERNATYWA DO VAG COM ? : Charakterystyka urządzenia Interfejs diagnostyczny do pojazdów grupy VW/Audi (VW, Aud, Skoda, Seat) oraz BMW do 2004r. Interfejs ten jest alternatywą dla urządzenia serwisowego VAG 1552. Oba testery posiadają te same funkcje i pozwalają na kompleksową diagnostykę samochodu. Interfejs został zaprojektowany tak aby z komputera PC uczynić profesjonalne narzędzie diagnostyczne. Ma minimalne wymagania sprzętowe, wystarczy praktycznie każdy komputer klasy Pentium. Technologia wykonania Interfejs jest wykonany na specjalizowanych układach scalonych (drivery ISO) typowych dla diagnostyki samochodowej zgodnych ze starnadardem ISO. Posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L, (nie jest to interfejs na maxie ze zwartą linią K i L jak na niektórych aukcjach tylko autentyczny interfejs KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybiloność zarówno ze samachadami starszymi, jak i tymi po 2002r. Pracuje zarówno pod Dos jak i po Windows. Do komputera jest podłączany przez port RS232 W komplecie jest kabel z wtykiem OBD2 zapewniający komfortowe podpięcie do samochodów wyposażonych w gniazdo OBD2 oraz kabel z pinami umożliwiający podłączenie do samochodów wyposażonych w gniazdo OBD1, VW LT, BMW. (Istnieje możliwość dokupienia kabla OBD1, kabla BMW i kabla do VW LT) Interfejs jest wykonany w technologii SMD (montaż powierzchniowy) na całkowicie zautomatyzowanej linii produkcyjnej, zarówno lutowanie jak i montaż pudełek odbywa się w pełni maszynowo. Oferujemy jakość całkowicie niespotykaną do tej pory w Polsce, w niewiarygodnie niskiej cenie. W procesie montażu interfejsy poddawane są 100% elektronicznej kontroli jakości. W komplecie jest kabel z wtykiem OBD2 oraz kabel z pinami, wszystkie interfejsy sprzedawane przez naszą firmę mają identyczne wyprowadzenia pinów więc kable te można stosować do wszystkich interfejsów (Euroscan, VAG KKL, VAG K-line, VAG K+L line, Tachopro, BMW), zapewnia to znaczny spadek ceny i wzrost funkcjonalności. Gwarancja oraz wsparcie techniczne Na interfejsy udzielem 12 miesięcy gwarancji, w razie uszkodzenia - wymiana na nowy. Oprogramowanie Diagnoza VAG (VW, Skoda, Seat Audi): VAG-COM do wersji 409-1, VWTool, GMTool i innymi kompatybilnymi z OBD II. Diagnoza BMW: Carsoft 6.1.4. Zastosowanie Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób: kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILAIZER, SILNIK, ITD.), inspekcje olejowe zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, podglądać paremetry samochodu podczas jazdy (silnik, ciśnienie turbo, przepływomierz, czasy wtrysku, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można: adaptować nowe elementy w samochodzie (kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zaplonuitd.) programować immobilaizer A przy większym doświadczeniu: korygować wskazania liczników przeprowadzać drobny (czasem nie tylko) CHIP Tuning Podstawowe funkcje interfejsu - Elektronika Silnika ( w tym diagnoza elementów wykonawczych, czujników, sprawdzenie zapłonu, regulacja wtrysku), - System ABS , - Poduszki powietrzne SRS, - Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków, - Centralny zamek, alarm, radio, - Automatyczna skrzynia biegów, - Liczniki i wskaźniki, - Klimatyzacja, - Regulacja zasięgu świateł (ksenony), - Szyber dach Oprócz tego jeszcze 25 innych modułów. Zawartość sprzedawanego zestawu 1. Interfejs VAG z 2 liniami K - KKL (zdjęcia od 1 do 5). 2. Kabel z wtykiem OBD2 (zdjęcie 6). 3. Kabel z pinami (zdjęcie 7). 4. Kabel podłączeniowy do komputera 1,8m (zdjęcie 8). Kable o innej długości są tutaj. 5. Instrukcja obsługi do urządzenia oraz instrukcja programu diagnostycznego, kody błędów (razem z polskim tłumaczeniem), przykładowe instrukcje serwisowe, procedury naprawcze, instrukcja informujący o miejscach występowania złącz diagnostycznych w różnych modelach SEATA, SKODY, VW, AUDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #33 Napisano 10 Czerwca 2011 Czesc , program juz sciagnolem , masz kabel na zbyciu ? to kupie ,teraz wlasnie szukam w necie ale moze posiadasz takowy i chcial bys sie pozbyc ? - pozdro Mam ale nie na zbyciu.Ale na Alledrogo jest tego sporo i ceny ok.np:http://moto.allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i1639041570.html I z tym programem kabel na USB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #34 Napisano 10 Czerwca 2011 Mam ale nie na zbyciu.Ale na Alledrogo jest tego sporo i ceny ok.np:http://moto.allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i1639041570.htmlI z tym programem kabel na USB. Czyli to jest taki jak na fotce ? ten niebieski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #35 Napisano 10 Czerwca 2011 Czyli to jest taki jak na fotce ? ten niebieski ? Z czeskim programem Motordiag zrobisz to u siebie dokładnie takim kablem.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #36 Napisano 10 Czerwca 2011 Dzieki chlopie , bo nie zajarzylem nazwy a taki kabel z oprogramowaniem ma moj kumpel i vaga tez ma razem z lapkiem , myslalem po prostu ze to jeszcze inny kabel trzeba miec , jutro dzialam , jak zejde z nocki - pozdrawiam:dobrze ---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:12 ---------- hehew gorące dni można lekko uchylić wszystkie żeby był przewiew. A drzwi od środka i tak się nie otworzy. z innej beczki to szkoda że nie ma jakiegoś kabelka usb-obd2 coby można było sczytać eprom modułu komfortu. Jest com-obd2 ale rs232 wyszedł wieki temu z laptopów a przez to program do obsługi kabelka sie nie nadaje bo to dosowa aplikacja Rosiek , okazuje sie ze taki kabel ma moj kumpel , program juz mam , domykasz wszystkie szyby w aucie pilotem i otwierasz? jak mi sie uda , a pisza ze tak to sie odezwe na off topic - ireland . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #37 Napisano 11 Czerwca 2011 Witam.Można jeszcze zrobić w taki sposób że montuje się przekaznik czasowy w drzwiach kierowcy. W momencie zamknięcia auta szyby są domykane. jedyny minus to taki że nie da się zostawić szyb otwartych przy zamkniętym aucie. (teoretycznie można po zamontowaniu wyłącznika, który będzie przerywał obwód przekażnika czasowego). koszt przekaźnika około 30 pln. możesz podrzucić jakiś szczegół? jak, co, z czym itd? i czy takie rozwiązanie nie ma negatywnych "impulsów" na np. moduł komfortu czy inne takie? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #38 Napisano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Rosiek , okazuje sie ze taki kabel ma moj kumpel , program juz mam , domykasz wszystkie szyby w aucie pilotem i otwierasz? jak mi sie uda , a pisza ze tak to sie odezwe na off topic - ireland . Pozdrawiam A mogłeś zapytać na ostatnim zlocie miałbyś już zrobione. Zagadaj do Andrzeja,on ma wszystko co potrzebne żeby zrobić. możesz podrzucić jakiś szczegół? jak, co, z czym itd?i czy takie rozwiązanie nie ma negatywnych "impulsów" na np. moduł komfortu czy inne takie? pozdrawiam Mam zamiar takie coś wstawić u siebie i jeszcze dodatkowo miękkie kierunki. Co do domykania drzwi to trzeba jakiś tani przekaźnik czasowy np. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,przekazniki-czasowe-12v Z ich informacji wynika że w stanie spoczynku pobiera mniej niż 1mA czyli nic Działa to w taki sposób, że jest zasilone stałym napięciem 12v. Jeżeli podamy na styk sterujący +12V lub mase (zależy od modelu) przekażnik załączy styki na określony ustawiony wcześniej potencjometrem czas (bez względu na długość sygnału sterującego). My musimy tylko sciągnąc tapicerkę w drzwiach i zbadać moduł sterujący. W moim roczniku jest tak: pin 20 - +12V (stałe zasilanie naszego przekaźnika) pin 10 - masa piny 1 oraz 11 - jest to sterowanie siłownikiem, należy zbadać na którym z nich jest +12V w momencie zamykania (lub masa w momencie zamykania, zależy czym sterujemy nasz przekaźnik) i połączyć ze stykiem sterującym w naszym przekaźniku. pin 24 - połączyć z etykiem NO naszego przekaźnika. pin 29 - łączymy ze stykiem C naszego przekaźnika Jak to działa? W momencie wywołania zamknięcia rygla na siłownik jest podawane napięcie, to napięcie steruje nasz przekaźnik który na wcześniej ustawiony czas zwiera styki NO. Te styki mostkują mikrostyk zamka co powoduje zamykanie szyb. Jest to takie same działanie jak przekręcenie klucza w zamku z tym że dzieje się to automatycznie. Zrobiłem kilka testów i przy w pełni otwartych oknach zamykanie trwa około 3 sek. To że zamyka okna nawet wtedy jak są już domknięte nie ma znaczenia bo wyłącznik przeciążeniowy działa wyśmienicie. Dlaczego mostkujemy zamek a nie przyciski zamykania szyb? Bo jak wiemy po wyciągnięciu klucza ze stacyjki i otwarciu których kolwiek drzwi panel traci możliwości sterowania szybami. Czy ma jakieś negatywne skutki? Tak naprawdę to wyjdzie w praniu. Przekaźnik nie może pobierać dużego prądu w stanie spoczynku bo rozładuje nasz akumulator. Dla modułu komfortu to tak jakby za każdym razem drzwi były zamykane z klucza i dodatkowo domykane szyby. Jak coś się popitoli w przekaźniku to możemy mieć problemy z odsunięciem szyb lub auto będzie się samo zamykać. Aktualnie czekam na przekaźniki, jak będe wszystko montował to porobie fotki. Pozdrawiam Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez jedrus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #39 Napisano 11 Czerwca 2011 Aktualnie czekam na przekaźniki, jak będe wszystko montował to porobie fotki. w takim razie czekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #40 Napisano 11 Czerwca 2011 Kurcze nie bylem na spocie przez dziurawy Intercooler:dolamam:, nie chcialem gnac przez gory a teraz musze sam sie z tym uporac a bylby pierwszy mod :dupablada: Ale teraz mam fure sprawna tylko cisza u nas nastala Opis rewelacja jestem zinteresowany tak jak Luke - pozro :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach