Skocz do zawartości
wojtas1979

Brak zasialnia cewki sprężarki climatronic.

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć który przekaźnik i gdzie on się znajduje jest odpowiedzialny za załączenie sprzęgła sprężarki w passat b3 2e climatronic..Układ jest napełniony, presostat sprawny ( zwarte pierwsze styki)cewka sprzęgła jest sprawna (działa po podłączeniu bezpośrednio napięcia),bezpieczniki ok.Po włączeniu klimatyzacji nie załączają się wentylatory chłodnicy ani sprzęgło.Wentylatory działają normalnie I i II bieg jeżeli chodzi o chłodzenie cieczy silnika.Po odpięciu wtyczki i zwarciu pinów 1i2 i 3i4 presostatu wentylatory załączają się na II bieg ale mimo to sprzęgło nie włącza się (brak napięcia na cewkę).Gdzie jeszcze szukać przyczyny braku zasilania cewki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawiewy działają? Bo może być winny rezystor dmuchawy.

Przekaźnik 13 na skrzynce przekazników i przy zbiorniczku na płyn chłodzący...

....przynajmniej tak jest w manualu.

Lub winny może być sam panel kilimatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dmuchawa działa,zapomniałem napisać.Sprawdzę ten przekaźnik 13 (chodzi tu o numer przekaźnika, czy numer gniazda?), przy zbiorniczku sprawdzałem wcześniej,były zaśniedziałe styki to spryskałem kontaktem ale nadal się nie włącza.Jeszcze go podmienię na inny bo on wygląda na zwykły przekaźnik zwierny.Nie mam możliwości sprawdzenia panelu,najlepiej by było podmienić od kogoś na chwile i sprawdzić.A który przewód wychodzący z panelu jest odpowiedzialny za sprzęgło?Może nie ma na nim napięcia i wtedy było by już pewne czy panel jest sprawny czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekaźnik 13 (chodzi tu o numer przekaźnika, czy numer gniazda?

13 to duże oznaczenie, pierwszy u góry od lewej, Może ktoś inny więcej opisze co może być z panelem nie tak..jeśli nie masz jak go sprawdzić to może jeszcze "przetelefonuj" każdy kabelek z panelu wg. schematu elektrycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 to duże oznaczenie, pierwszy u góry od lewej
U mnie ma on numer 106 i są w środku dwa przekaźniki wygląda na dobry,ale może tylko wygląda.Chciałbym uniknąć tego "telefonowania" ale chyba nie będzie wyboru.Może znajdę gdzieś na szrocie taki panel i uda się sprawdzić.A wiesz może gdzie znajdę taki schemat?Jak nic nie uda mi się zrobić to będę musiał się poddać i jechać do elektromechanika,ale najpierw chciałem się upewnić co i jak w razie czego jak trafię na "uczciwego" elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ jest schemat elektryczny, (trochę przetłumaczony przez jednego z forumowiczy)

ale czasem trzeba sie posiłkować schematami z B4, też gdzieś powinny na forum być.

I TU też coś jest.

 

I prośba dla modów aby założyć jakiś sensowny temat w "przylejonych" bo zaczyna sie robic mały bałagan-zrobiło się ciepło i co drugi temat od niedawna to klima...;)

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TUTAJ jest schemat elektryczny, (trochę przetłumaczony przez jednego z forumowiczy)

ale czasem trzeba sie posiłkować schematami z B4, też gdzieś powinny na forum być.

Ok dzięki,może w między czasie ktoś jeszcze coś napisze na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz przy sobie schematów, ale w manualnej klimie za włączenie sprężarki odpowiedzialny jest także czujnik temperatury zewnętrznej umieszczony na podszybiu, nad filtrem ppyłkowym. Nie pozwala on włączyć sprężarki gdy temperatura na zewnątrz jest za niska (chyba poniżej kilku stopni), a normalnie jest zwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam teraz przy sobie schematów, ale w manualnej klimie za włączenie sprężarki odpowiedzialny jest także czujnik temperatury zewnętrznej umieszczony na podszybiu, nad filtrem ppyłkowym. Nie pozwala on włączyć sprężarki gdy temperatura na zewnątrz jest za niska (chyba poniżej kilku stopni), a normalnie jest zwarty.
Dzięki za podpowiedz,ale właśnie u mnie go nie zauważyłem jak wymieniałem filtr przeciwpyłkowy i nie wiem czy przy klimatroniku on występuje,jeszcze tam zajrzę i sprawdzę.Jeżeli chodzi o temperaturę zewnętrzną to na panelu pokazuje prawidłową i nie wiem czy u mnie nie odpowiada za to czujnik zamontowany w zderzaku na dole pod halogenem,możliwe że służy on do czegoś innego.Odłączę go to będę wiedział czy dalej pokazuje temperaturę czy nie.Podejrzewam że sam panel jest uszkodzony,albo jakaś przerwa w obwodzie lub sterownik wentylatorów bo podobno w nim jest też przekaźnik sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem dwa sterowniki wentylatorów i teraz sprzęgło kompresora załącza się ale ani na jednym ani drugim nie włącza się pierwszy bieg wentylatora chłodnicy przy włączonej klimatyzacji.Dopiero jak ciśnienie w układzie wzrośnie załącza się drugi bieg i przez to klima słabo chłodzi.Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.

Masz przekaźniki za zbiorniczkiem wyrównawczym?

Ewentualnie przekażnik na skrzynce z duzym oznaczeniem "13".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz przekaźniki za zbiorniczkiem wyrównawczym?

Ewentualnie przekażnik na skrzynce z duzym oznaczeniem "13".

Tak mam jak już wcześniej napisałem wyczyściłem styki kontaktem a przekaźnik numer 13 ma u mnie numer 106 też już odpowiadałem Tobie na to pytanie we wcześniejszych postach.Nie wiesz za co są odpowiedzialne te przekaźniki?Ja tylko wiem że przekaźnik sprzęgła klimatyzacji i przekaźnik wentylatora I biegu wentylatora chłodnicy jest w module wentylatorów które już podmieniałem 2 sztuki i nadal wentylator się nie załącza.Po rozebraniu modułu i mechanicznie zetknięcie palcem styków przekaźnika wentylator się załącza.Wszystko działa oprócz I biegu wentylatora po załączeniu klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanicznie zetknięcie palcem styków przekaźnika wentylator się załącza

Czyli jest I bieg wentylatorów gdy mostkujesz czy nie?

Bo może cała wina tkwi w samym silniczku wentylatora, niedawno był poruszany problem braku biegów na wentylatorach chłodnicy i przyczyną był właśnie silniczek.

 

---------- Post added at 19:28 ---------- Previous post was at 19:24 ----------

 

przekaźnik numer 13 ma u mnie numer 106

Sorry...odpisałem z rozbiegu.....

 

A co do czujnika temp. na klimę to powinien być przy wlocie na dmuchawę pod maską, w zderzaku jest od MFA, klimatronik musi mieć jeszcze czujnik temp. we wnętrzu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jest I bieg wentylatorów gdy mostkujesz czy nie?

Bo może cała wina tkwi w samym silniczku wentylatora

Wentylator jest sprawny działają oba biegi,jeżeli chodzi o chłodzenie płynu wszystko jest ok.Po prostu po włączeniu klimatyzacji wentylator nie załącza się automatycznie razem ze sprężarką,dopiero włącza się II bieg po osiągnięciu wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji.Napisałem że załącza się on dopiero po zdjęciu obudowy modułu i zetknięciu styków przekaźnika palcem (jak puszcze oczywiście wentylator się wyłącza).Wygląda na to że nie jest zasilany przekaźnik.U mnie nie występuje czujnik na podszybiu i jest tylko w zderzaku,słyszałem że są montowane i tak i tak.W mfa w liczniku nie mam wyświetlane temperatury zewnętrznej jest ona wyświetlana tylko w panelu klimatronika,ale nawet gdyby było coś nie tak z nim to nie włączała by się sprężarka.W poprzednim passacie bez klimatyzacji ale z mfa miałem ten czujnik na podszybiu i temperatura zewnętrzna była wyświetlana w wyświetlaczu licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadmuch i Sprężarke włancza przekaźnik 106,

U mnie nie włanczało sprężarki,a 106 grzał sie jak cholera,,,,

rozebrałem go i okazało sie po pierwsze zimne luty a po drugie styki przekaźnika były nieco okopcone.Pojechałem na śrut powyciągałem jakieś przekaźniki z VW i dobrałem taki jak ma być i przelutowałem...:D Od tego czasu nie wracam do tematu

 

Ps.Włączenie sprężarki = włączenie wentylatora na 1 bieg.Przekaźniki obok zbiorniczka są od wyłączenia sprężarki przy wysokim cisnieniu a dugi nie mam pojęcia musiałbm spojrzeć w schemat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps.Włączenie sprężarki = włączenie wentylatora na 1 bieg.Przekaźniki obok zbiorniczka są od wyłączenia sprężarki przy wysokim cisnieniu a dugi nie mam pojęcia musiałbm spojrzeć w schemat...
Tylko że u mnie sprężarka chodzi a wentylator nie.Ten drugi jest chyba od podwyższenia obrotów silnika przy włączonej klimatyzacji.Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie przekaźnik od sprężarki jest w module wentylatorów,nie wiem czy masz manualną czy climatronik bo tutaj są róznice w sterowaniu.U mnie w module wentylatorów są 3 przekaźniki jeden od sprężarki drugi od pierwszego biegu wentylatora chłodnicy dla klimatyzacji a trzeci dla drugiego biegu wentylatora chłodnicy ogólnie.Po zdjęciu obudowy modułu widzę że przekaźnik od sprężarki się załącza i sprężarka pracuje a od wentylatora stoi w miejscu,dopiero jak się go mechanicznie zewrze to rusza wentylator ale tylko na taki czas na jaki się go trzyma.Dzieje się tak samo z 3 modułami które posiadam więc to musi być inna usterka.Jeżeli chodzi o przekaźnik 106 to są w nim dwa przekaźniki i u mnie w środku wygląda on normalnie,jak będę miał okazje to go podmienię ale jeżeli on steruje dmuchawę i sprężarkę to u mnie jest sprawny bo to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam climatronic z OFF nie z econ.Jutro sprawdze jak to wygląda u mnie.Ale wiem że jednym powodem może byc ciśnieniowy włacznik na ryrce z klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie mam climatronic z OFF nie z econ.Jutro sprawdze jak to wygląda u mnie.Ale wiem że jednym powodem może byc ciśnieniowy włacznik na ryrce z klimy.
No to taki sam jak u mnie też mam z OFF bez ECON,Jak jutro sprawdzisz to napisz mi coś więcej o tym włączniku ciśnieniowym,tego jeszcze nie sprawdzałem i nie wiem gdzie on się znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on jest obok filtra powietrza ''wkręcony" w jedną z rurek climy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
on jest obok filtra powietrza ''wkręcony" w jedną z rurek climy.
A chodzi Ci o presostat,nie zrozumiałem od razu myślałem że chodzi o jakiś włącznik podciśnieniowy.Tak jak opisałem w pierwszym poście jest on sprawny i zrobiłem symulacje po zdjęciu wtyczki,ale nawet jakby był niesprawny to podobno wentylator by chodził a nie załączało się sprzęgło sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności