Stavros Zgłoś #61 Napisano 14 Października 2010 Podlacze sie z moja wizja tematu (pytalem szpeca od klim): Econ- z anielskiego economic (ekonomiczny-domyslnie chodzi o tryb jazdy) po wcisnieciu wylacza klimatyzacje (sprezarke), jedyym sposobem je wlaczenia jest wcisniecie nawiewu na szybe lub ponownego wcisniecia Econ Auto- z angielskiego automatic (automatyczny tryb sterowania) po wcisnieciu klimat wewnetrzny auta dostosowyje sie tak by czujniki temp moglu zaczac poprawnie pracowac, po osiagnieciu poprawnych parametrow system wlacza lub wylacza sprezarke w oparciu o pomiar temp i wilgotnosci powietrza, czasami wlaczenie charakteryzuje sie potezna wichura z nawiewow na okolo 3-5 minut do czasu ustabilizowania odczytow czujnikow - czyli puste miejscie zamiast jakiego kolwiek napisu to oznaka zalaczonego climatronika w systemie sterowania manualnego, dowolna kombinacja w zaleznosci od naszych potrzeb Klima ponizej 4-3 spopni: -w zaleznosci od stanu i poziomy plynu w ukladzie bedzie zalaczac sie (sprezarka) na zadanie lub nie... mianowicie jezeli plyn jest juz stary, nie wywoluje efektu lodowatego (az do bulu paznokci po przytrzymaniu przed nawiewem okolo 2-3min) podmuchu to prawdopodobnie zgestnieje i bedzie problem z odpaleniem zmrozonej sprezarki (nawet wopcji nawiewu na szybe) -jezeli plyn(gaz) jest nowy, nabity ponownie (nie mylic z uzupelnionym jak to robia pseldo mechanicy od klimy) i jego efekt dzialania jest w 100% poprawny to temperatora nawet do -10 nie jest w stanie go zagescic i sprezarka powinna odpalac w trybie climatronic (manualnym-na zadanie) oraz przy zalaczeniu nawiewu na szybe, w trybie auto raczej nie odpali ponizej temp okolo 0 to jest spowodowane odczytami czujnikow temperatory wewn i zewn Mam nadzieje ze kazdy zrozumie i nie wyszlo maslomaslane... tak mi to tlumaczyl koles ktory zajmuje sie tylko klimatyzacjami i niczym innym, caly warsztat sprzetu kompow, ksiazek i auta z caleo chrapstwa do niego zjezdzaja. Radzil rowniez aby nie jezdzic z vw czy audi do serwisow, ale zrobic samemu bo to najlatwiejsze auta do nabicia-nie to co merc czy toyota np. Poradzil mi tak: -Potrzebne sa: a)spirytus ub eter b)mikrofibra c)preparat uszczelniajacy system/obieg klimatyzacji d)preparat/gaz/plyn wypelniajacy system/obieg klimatyzacji -Jak wykonac: 1.Odkrecic korki. 2.Oczyscic je eterem/spirytusem. 3.Opruznic uklad ze starego zuzytego gazu wciskajac oba zawory. 4.Podlaczyc waz(ma on zegar pomiarowy do cisnienia) z butla uszczlniacza ,wpuscic az do max. 5.Wcisnac drugi zawor i odkrecic ponownie (wciaz podlaczony uszczelniacz) zawor butli az to przelania(trwa to moment i strzela w nas chmura gazu wiec 3eba bardo uwazac lub polozyc na zawor np. recznik) 6. Wlaczyc sprezarke i zapalic fajke (okolo 10-15min) 7.Spuscic uszczelniacz wciskajac juz tylko jeden z zaworow. 8.Podlaczyc preparat wlasciwy(do zaworu ktorym byl spuszczany uszczelniacz). 9.Rozpoczac nabijanie az do momentu gdy zegar pomiarowy pokaze wlsciwe cisnienie. 10.Wlaczyc na 10-15 minut obieg. 11.Sprawdzic cisnienie i w razie potrzeby dopuscic preparatu. 12.Ponownie oczyscic zawory eterem/spirytusem i zakrecic nakretki (uzywejac duzej sily tak by byly szczelne). On do tego zabiegu podlacza maszyne pod ona zawory na raz i wlacza program czyszczenia z uszczelnianiem a pozniej napelniania. Tak wiec wyglada to zupelnie inaczej jak ma sie sprzet i jak sie to wykonuje manualnie. ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:33 ---------- Panowie ja mam takie pytanie odnosnie mojego passka. Gdy jade powyzej 100 to wpada mi do srodka zimne powietrze nie wiecie co moze byc przyczyna?? Mam podobny problem zauwazylem ze np jak wlacze cieple na max nie zaleznie czy zamkne obiek czy nie to na gwaltownym zakrecie w lewo czy prawo od strony tunelu srodkowego zawiewa mi zimnem...Problem w tym ze nie mam w nim dziory, sprawdzalem;) Czyzby przeciaenie otwieralo klape strumienia zimnego na nogi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #62 Napisano 15 Października 2010 A ja mam taki objaw ze jadać wiecej niz 100km/h i klima i ogrzewanie nie do konca działają tak jak powinny, klima słabiej dmucha, ogrzewanie gorzej grzeje. Wystarczy włączyć obieg wew i juz jest ok klima mrozi a ogrzewanie jest gorące. W czym problem? przypuszczam ze chodzi o wdmuchiwanie powietrza, ale nie wiem jak sie za to zabrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #63 Napisano 27 Marca 2011 (edytowane) A ja mam takie pytanie czy w czasie kiedy włączona jest klima ona sama sobie ustawia temperaturę powietrza (chłodnego ) czy trzeba niebieskim przyciskiem ustawić?? pytam bo u mnie nie da się ustawić mniej jak 18 stopni... A jeszcze jedno jak pogrzebałem w ustawieniach to po ponownym uruchomieniu silnika zaczął migać wyświetlacza wszystkie funkcje na raz kilkanaście razy potem wróciło do normy. Edytowane 27 Marca 2011 przez samael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #64 Napisano 27 Marca 2011 A ja mam takie pytanie czy w czasie kiedy włączona jest klima ona sama sobie ustawia temperaturę powietrza (chłodnego ) czy trzeba niebieskim przyciskiem ustawić?? pytam bo u mnie nie da sie ustawic mniej jak 18 stopni... tak sama reguluje do zadanej temp jak masz LO to klima powinna się wyłączyć a na 18(powinno być chyba 17 przed LO) to pracuje normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #65 Napisano 27 Marca 2011 No to skoro sama reguluje to jak ustawić chłodzenie po swojemu ??? nie da się samemu ustawić żądanej temperatury ? jeśli na wyświetlaczu jest 18 stopni to klima nie zejdzie z temperatura po nizej 18 stopni?? a jak jest LO to klima się wyłącza no to jak ma zbic temperature do nizszej jak 18 stopni.??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #66 Napisano 27 Marca 2011 No to skoro sama reguluje to jak ustawić chłodzenie po swojemu ??? nie da się samemu ustawić żądanej temperatury ? jeśli na wyświetlaczu jest 18 stopni to klima nie zejdzie z temperatura po nizej 18 stopni?? a jak jest LO to klima się wyłącza no to jak ma zbic temperature do nizszej jak 18 stopni.??? tak jak piszesz jeśli na wyświetlaczu jest 18 stopni to klima nie zejdzie z temperatura po nizej 18 stopni a jak jest LO to powinno dawać mroźnym powietrzem z nawiewów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #67 Napisano 27 Marca 2011 no to teraz już kumam wielkie dzięki . to chyba mam coś z klima nie tak bo dmucha chłodem ale nie aż tak mocno , a czy powinna pokazać temperaturę w aucie jak spadnie poniżej tych 18 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #68 Napisano 27 Marca 2011 no to teraz już kumam wielkie dzięki . to chyba mam coś z klima nie tak bo dmucha chłodem ale nie aż tak mocno , a czy powinna pokazać temperaturę w aucie jak spadnie poniżej tych 18 stopni. nie pokaże ci tego klimatronik LO to najniższe co pokaże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodziio Zgłoś #69 Napisano 27 Marca 2011 Witam koledzy mam problem z klimą ,termometr zatrzymał mi się w klimatroniku na -6 st. i nie chce włączyc się klimatyzacja , czy to jest jakiś poważny problem:ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #70 Napisano 27 Marca 2011 Witam koledzy mam problem z klimą ,termometr zatrzymał mi się w klimatroniku na -6 st. i nie chce włączyc się klimatyzacja , czy to jest jakiś poważny problem:ocochodzi to problem z czujnikiem temp przy zderzaku pewnie do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #71 Napisano 27 Marca 2011 Witam koledzy mam problem z klimą ,termometr zatrzymał mi się w klimatroniku na -6 st. i nie chce włączyc się klimatyzacja , czy to jest jakiś poważny problem Najpewniej uszkodzony jest czujnik temperatury zewnętrznej (pod zderzakiem, przed chłodnicą) lub okablowanie do czujnika (miałeś rozrząd teraz wymieniany?). Podłącz komputer i odczytaj błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodziio Zgłoś #72 Napisano 27 Marca 2011 Dzięki za pomoc ,tak miałem miesiąc temu i po wymianie to mam więcej problemów . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartoszkg Zgłoś #73 Napisano 18 Października 2011 Mam pytanie, dziś jak wsiadłem do samochodu i go uruchomiłem to temperatura ( + 3,5 stopni ) na wyświetlaczu migała i włączył się sygnał dźwiękowy ( parę "piknięć ) - potem wszystko wróciło do normy. Czy to "normalny" objaw ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #74 Napisano 18 Października 2011 Mam pytanie, dziś jak wsiadłem do samochodu i go uruchomiłem to temperatura ( + 3,5 stopni ) na wyświetlaczu migała i włączył się sygnał dźwiękowy ( parę "piknięć ) - potem wszystko wróciło do normy.Czy to "normalny" objaw ? Tak, normalny objaw. Zawsze tak się dzieje, kiedy temperatura otoczenia spada poniżej 4st. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/37660-Pulsuj%C4%85cy-wy%C5%9Bwietlacz-z-temperatur%C4%85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dybecki Zgłoś #75 Napisano 19 Października 2011 Tak, normalny objaw. Zawsze tak się dzieje, kiedy temperatura otoczenia spada poniżej 4st.http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/37660-Pulsujący-wyświetlacz-z-temperaturą a u mnie przy spadku temperatury wcale komputer nie pika, tylko wyświetla sie w MFA obecna temperatura w komplecie ze "śnieżynką" .. ahhh nie spojrzałem, że to B6 pewnie to sie zmieniło ^^ poranki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #76 Napisano 26 Sierpnia 2012 A czy w trybie econ można ustawić nawiew na szybę, nie uruchamiając jednocześnie sprężarki? I jeszcze jedno pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia kombinacji szyba + nogi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #77 Napisano 26 Sierpnia 2012 A czy w trybie econ można ustawić nawiew na szybę, nie uruchamiając jednocześnie sprężarki? I jeszcze jedno pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia kombinacji szyba + nogi? Econ- ekonomizer czyli sprężarka nie działa , a szyba plus nogi jak najbardziej Kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cantorre Zgłoś #78 Napisano 11 Kwietnia 2013 Czy jest taka mozliwosc, aby przestawic wyswietlanie temperatury climatronika na wewnetrzna? Domyslnie wyswietla sie temp zewnetrzna oraz zadana. A temperature zewnetrzna mam tez na desce rozdzielczej, wiec jak dla mnie to za duzo szczescia, natomiast nie pogardzilbym temperatura z wnetrza auta PS Czytam sobie ten watek pod katem wylaczenia klimy i po prostu nie wierze, ze ludzie przyjmuja jako normalne to, ze nie mozna sobie wylaczyc klimy i ze musi powietrzem na ryj dmuchac. Co to za wyjscie, zeby zostawic nawiew na 1 kresce? Niestety nie doczytalem tutaj co mam zrobic, zeby poprawnie uzywajac klimy wylaczyc calkowicie nawiew... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #79 Napisano 11 Kwietnia 2013 Czy jest taka mozliwosc, aby przestawic wyswietlanie temperatury climatronika na wewnetrzna? Domyslnie wyswietla sie temp zewnetrzna oraz zadana. A temperature zewnetrzna mam tez na desce rozdzielczej, wiec jak dla mnie to za duzo szczescia, natomiast nie pogardzilbym temperatura z wnetrza auta W sumie też bym był zainteresowany uzyskaniem odpowiedzi na to pytanie. Czytam sobie ten watek pod katem wylaczenia klimy i po prostu nie wierze, ze ludzie przyjmuja jako normalne to, ze nie mozna sobie wylaczyc klimy i ze musi powietrzem na ryj dmuchac. Co to za wyjscie, zeby zostawic nawiew na 1 kresce? Niestety nie doczytalem tutaj co mam zrobic, zeby poprawnie uzywajac klimy wylaczyc calkowicie nawiew... Klima i nawiew to niezależne od siebie rzeczy. Można ustawić nawiew z klimą lub bez niej (ECON). Jednak nie można uruchomić sprężarki klimy przy wyłączonym wentylatorze nawiewu. Wyłączony nawiew zawsze = climatronic OFF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario732 Zgłoś #80 Napisano 19 Listopada 2013 Jak mam włączony nawiew na szybę to leci też na nogi ( na nogi jest wyłączone ) , co za tym idzie szyba troszkę dłużej odparowuje , można to jakoś zmienić w ustawieniach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach