Skocz do zawartości
bambusik

Pompka centralnego zamka (wyłącza się zbyt późno)

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zaczęło dziać się coś dziwnego z centralnym zamkiem, zawsze było tak,gdy zamykałem to po jakiś 5 sekundach od zamknięcia było słychać jak pompka na sekundę jeszcze się ''odezwała'' i było ok, a teraz jak zamknę to ona stale pracuje słychać ją najbardziej przy stronie tam gdzie jest wlew paliwa, pracuje około minuty potem przestaje na jakieś 30 sekund po czym znowu się odzywa i znowu pracuje coś około minuty. Potem jest już wszystko ok.... (możliwe,że w nocy może mieć też taki objaw o czym już nie wiem) Co to takiego? Miał ktoś już podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,pompkę centralnego masz w bagażniku po prawej stronie dlatego z tamtej strony ją słyszysz ,sprawdź czy siłownik od wlewu paliwa zamyka normalnie może coś się przyblokowało i pompka pompuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapka wlewu paliwa zamyka się poprawnie, sprawdzałem właśnie...otworzyłem klapkę, zamknąłem zamek i ten ''trzpień'' wysunął się jak powinien....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj zaczęło dziać się coś dziwnego z centralnym zamkiem

Wytargaj pompkę bo gdzieś jest prawdopodobnie zwarcie , rozbierz ,wyczyść itp.itd... jej praca nie powinna trawać dłużej niż 3 do 5 sec przy zamykaniu i otwieraniu....w rzeciwnym wypadku silnik pompki się może spalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to musisz posprawdzać wszystkie połączenia ciśnieniowe ja tak kiedyś miałem że rozłączył się przewód pod osłoną przy tylnych drzwiach i nie chciało się wyłączyć ,z drugiej strony możliwe że pompka ma jakieś uszkodzenie ,kumpel miał podobnie ,ale w polo i tam padło mu sterowanie zamykania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam przypadek. Uszkodzona okazała się gumka przy siłowniku od klapki wlewu paliwa. Centralny zamykał się, a pompka pracowała jeszcze ok.30 sekund. Musisz posprawdzać szczelność całego układu, z reguły przerywa się w/w gumka. Możesz spróbować zdjąć przewód z tego siłownika i zapchać np. śrubką. Zamknij centralny i zobacz co się będzie działo. Pompka po napompowaniu powietrza powinna się wyłączyć po kilku sekundach. Jeżeli układ jest rozszczelniony, wtedy wydłuża się jej praca i włącza się kilkakrotnie, aby dopompować układ podciśnieniowy.

Ja u siebie zdiagnozowałem usterkę w następujący sposób: otworzyłem klapkę wlewu paliwa, zamknąłem centralny zamek, poruszałem bolcem, który zabezpiecza klapkę wlewu. Wtedy usłyszałem syczenie powietrza, co oznaczało uszkodzenie na tym siłowniku. Z tego co się orientuję, to z reguły jest to typowa usterka. Samej gumki nie kupisz nigdzie, więc rozejrzyj się na szrotach. Taka gumka występuje także w golfach III.

Powodzenia.

Edytowane przez pantera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dziękuje za odpowiedzi, stawiam też chyba na tę gumkę...Napisze ktoś jeszcze w skrócie jak najlepiej zabrać się do tej pompki?? Co muszę poodkręcać by się jak najłatwiej do niej dostać? ....zlokalizowałem już co jest nie tak mam taką samą usterkę jaką miał pantera więc napiszcie w skrócie jak się najlepiej dostać do tej gumki...Z góry serdeczne dzięki

Edytowane przez bambusik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompkę masz koło koła zapasowego w takiej gąbce ,jak odchylisz te gąbkę to ją zobaczysz odłączasz kostkę i przewody ciśnienia to ją wyjmiesz ,ale ja bym najpierw uszczelnił połączenia,a do zaworka od wlewu paliwa to porozbieraj boczek w bagażniku i dostęp jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozebrać boczek w bagażniku po prawej stronie u góry. Odkręcić 2 śrubki i wyjąć siłownik. Pracy na 5 min.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna w swoim mam podobnie.

Po otwarciu centrala pracuje pompka ok. 15-20 sek i to samo przy zamykaniu.

Jedną nieszczelność już kiedyś usuwałem w tylnej klapie przy zaworku pneumatycznym do zamka klapy i było jakiś czas spokój. Teraz aby wszystkie drzwi zamyka z tym że potrzebuje właśnie owe 15-20 sek :dolamam

No cóż trzeba "zbadać" temat tego wspomnianego wyżej siłowniczka od wlewu paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Jestem nowy na forum dlatego piszę tu bo nie wiem jak dodać samemu wątek. Mam problem z centralnym zamkiem przekręcam kluczyk niby wygląda że się zamyka ale zamykają się tylko drzwi pasażera a reszta dalej są otwarte. Ma ktoś może jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś może jakieś pomysły ?

Uszkodzona pompka...jak długo pracuje przy zamykaniu?

Uszkodzone siłowniki w drzwiach...czy otwiera sie bez problemu?

Uszkodzona wężyków między siłownikami....patrz jak uszkodzona pompa.

Zwarcie na instalacji...do przeglądu manszety miedzy drzwiami a karoserią?

Uszkodzone mikrostyki w siłownikach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kojarzy ktoś takie objawy:

zamykanie następuje normalnie - pompka pracuje na mój gust normalnie (2-3 sek na oko) i zamyka zamki.

Po czym po około 15-25 sekundach odzywa się niepotrzebnie ponownie - też na krótko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kojarzy ktoś takie objawy:

zamykanie następuje normalnie - pompka pracuje na mój gust normalnie (2-3 sek na oko) i zamyka zamki.

Po czym po około 15-25 sekundach odzywa się niepotrzebnie ponownie - też na krótko.

 

Chyba tak powinno być, kolega ma Golfa, tata Vento i u mnie w B3 jest identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jeśli tak jest OK to mnie to cieszy :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie powinno tak być niestety, u mnie około dwóch tygodni temu też się tak zaczęła zachowywać :/ Jeszcze prawdę mówiąc nie myślałem o tym, ani tym bardziej nie diagnozowałem, jeszcze na pewno przed tym na forum poszukam dla ułatwienia sprawy ;) Jak się w końcu zbiorę do swojego to napiszę co system bolało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystkie bolce są na dole to nie ma prawa nic dopompowywać.

Kiedyś już o tym pisałem.

Uniesienie bolca spowoduje załączenie się pompki co jest skutkiem załączenia mikrostyku w siłowniku, czyli może bolec nie zszedł na sam dół i dopompowuje, lub uszkodzony jest sam mikrostyk.

Inna przyczyna to przetarte kable w manszetach drzwiowych, u mnie niestety były przetarte w tylnych drzwiach.

Początkowo tylko załączała się po kilku sec od zamknięcia, pewnego razu o poranku okazało się że się po prostu stopiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do moich objawów

A kojarzy ktoś takie objawy:

zamykanie następuje normalnie - pompka pracuje na mój gust normalnie (2-3 sek na oko) i zamyka zamki.

Po czym po około 15-25 sekundach odzywa się niepotrzebnie ponownie - też na krótko.

 

wykryłem, że jak zamek centralny się otwiera to w jednych drzwiach (tył) podczas OTWIERANIA słychać takie jakby trzeszczenie, jakby siłownik się zacinał.

Myślę, że ten siłownik może być podejrzany.

Czy siłowniki mogą się zacinać, czy tam można coś wyczyścić i przesmarować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja pompka zmieniła "styl" pracy i nie załącza się powtórnie po krótkiej chwili od zamknięcia, ale po zamknięciu pracuje z reguły długo, bardzo... Z reguły, ponieważ czasem pracuje dłużej, czasem krócej - nawet to krócej to i tak jest za długo. W związku sprawdziłem najprostsze, czyli zdjąłem wężyk zaraz za pompą, zamknąłem i przytkałem palcem i nigdzie powietrze nie uciekało, a i tak dalej pracowała niestety, ponieważ liczyłem, że to będzie nieszczelność z przewodach i bezproblemowo to zrobię... Nie ma różnicy czy zamknę lewym czy prawym zamkiem, natomiast jak zamykam "bolcem" w drzwiach kierowcy i po zamknięciu delikatnie go podniosę (tak, że się nie otwiera) i wcisnę z powrotem to pompka przestaje pracować.

W związku, że nie ma zasady, którymi drzwiami zamknę obstawiłem pompkę, ale akcja z "bolcem" w drzwiach zbiła mnie trochę z tropu i w końcu nie wiem co i jak ruszać...

Ma ktoś pomysł i "pochwali" się nim? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj troszkę wysunąć w górę pręty na których masz plastikowe bolce z siłowników. Któryś siłownik nie dociąga i powstaje dopompowywanie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności