Skocz do zawartości
maystero

korozja lampek tablicy rejestracyjnej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, ja złożyłem reklamacje na piśmie do BOK Kulczyk-Tradex Polska.

Reklamacja została przyjęta 3 sierpnia. Czekam na kontakt. Dziś dostałem e-mail że ze względu na sezon urlopowy moja reklamacja może sie przeciągnąć - za co przepraszają.

Rozmawiałem z dwoma serwisami VW w Piotrkowie Trybunalskim (osobiście nie polecam tego salonu) i w Częstochowie. Obaj panowie nie słyszeli żeby korozja wchodziła na lampki w klapie....

Ale kulturalny pan w Częstochowie doradził aby napisać pismo do BOK i czekać. Napisałem. Auto nie obejmuje już gwarancja, ale będę się starał udowodnić że to wada fabryczna. Pan z serwisu (z Częstochowy) mówił że może się udać.... Ewentualnie mogą zrefundować 50% naprawy....

O wynikach reklamacji napiszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również i ja za namową ASO Śkoda, której podstawą jest pełna historia serwisowa poza granicami kraju (przeglądy raz na rok lub co 30.000km long life) wystosowałem pismo do lokalnego ASO z zapytaniem o gwarancję na perforację nadwozia. Jestem ciekaw stanowiska. Jeśli odpiszą w "olewającym" tonie pisze pismo do Kulczyk Tradex.

 

Swoją drogą maystero twierdzenie ze strony ASO, że nie masz już gwarancji jest bardzo niepoważne. Każde auto grupy VW (Śkoda, Audi, Seat w tym VW) chwali się marketingowym bełkotem o co najmniej 12 letnim okresie gwarancyjnym.

Oczywiście znajdą się sztuczki i kruczki prawne aby klienta przysłowiowo "olać".

 

Tutaj napiszę o rzetelności firmy Śkoda. Swojego czasu byłem zadowolonym właścicielem salonowej Śkoda Octavia, którą to zakupiłem w 2003 roku. Po 5 latach została sprzedana a jej nowy właściciel w tym roku z racji pełnej historii i dalszego serwisowania w ASO nie miał najmniejszych problemów ze znaną w wersjach kombi tego modelu perforacją listwy zamkowej tylnej klapy (ciasno spasowana listwa zamka po jakimś czasie doprowadzała do przetarcia warstwy lakieru). Drugim przypadkiem jest również Octavia lecz bardziej leciwa z 1999 roku z identycznym problemem, w którym klient zadowolony nie miał żadnych problemów z wyegzekwowaniem gwarancji (non stop serwisowane w ASO). Wszystko na koszt Śkoda Auto Polska. Marka utożsamiana z gorszą jakością ale bez dwóch zdań 2x lepsze podejście do klienta. Prawda, że wystarczy tylko chcieć? Jak przeczytałem, że ASO VW w Częstochowie nie znają tematu "rdzewiejących" części oświetlenia klapy to się nieźle uśmiałem. Mercedesy także się nie psują :)

 

Zatem bardziej z ciekawości niż złości czekam na stanowisko VW. Nie będę kruszył kopii o te malowanie klapy tym bardziej, że znam przypadki ponownej perforacji w tym samym miejscu i jestem w stanie wykonać tę naprawę we własnym zakresie ale liczy się sam fakt podejścia VW do klientów. Ciekawe w ogóle czy uznają roszczenie gwarancyjne auto zakupionego poza terytorium kraju .. Zobaczymy.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem jestem świeżym właścicielem passata B6 z 2006 r, auto krajowe serwisowane do końca w VW, korozja zżera klapę w okolicy lewej lampki podświetlenia tablicy rej., foto w załączeniu. Mając na miejscu serwis VW Bełtowski pozwoliłem sobie do nich podjechać, pan w serwisie poinformował mnie że już została wymieniona na gwarancji wadliwa listwa podświetlenia tablicy rejestracyjnej, okazał zdziwienie i poinformował mnie że skoro listwa ta została wymieniona w serisie w Rybniku i tam była reklamowana to najlepiej tam pojechać i rościć pretensje, ale zaproponował również abym napisał pismo do BOK i może ta naprawa odbędzie się w gestii, tzw.\"dobrej woli\". Nadmieniam że usterka ta została zgłoszona przez poprzedniego właściciela w serwisie w Rybniku w lipcu 2010 r jeszcze w okresie przedłużonej gwarancji i nie wiem z jakich powodów nie została usunięta. Wysłałem maila nie kryjąc mojego rozczarowania co do jakości i rzetelności świadczonych przez VW usług i otrzymałe dzisiaj odpowiedź

"dziękujemy za nawiązanie kontaktu z Biurem Obsługi Klienta w Kulczyk Tradex. W odpowiedzi na Pana reklamację informujemy, że wobec przedstawionych w niniejszej sprawie faktów, jesteśmy zmuszeni podtrzymać stanowisko przekazane Panu przez Partnera Serwisowego – firmę Bełtowski. Podkreślamy, że zgodnie z warunkami gwarancji na samochody marki Volkswagen, Użytkownik pojazdu ma obowiązek zgłoszenia usterki, niezwłocznie po jej wystąpieniu. W ocenie Serwisu zjawisko korozji na klapie występuje co najmniej od 24 miesięcy, co można stwierdzić po stopniu i zakresie usterki. Przykro nam, wobec takich argumentów nie znajdujemy powodu do rozliczenia naprawy na koszt producenta – Volkswagen AG." Proszę o info czy to już koniec roszczeń do VW czy też ewentualnie mozna coś jeszcze zrobić???

P1080916.jpg

P1080919.jpg

P1080921.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim na gwarancji miałem malowane pół samochodu, oczywiście wszystko w ramach gwarancji, a po malowaniu samochód odbierałem trzy razy, bo ci super lakiernicy nie potrafili auta wypolerować po lakierowaniu, jak dla mnie twoja klapa jest już mocną skorodowana i nie liczył bym na życzliwość VW. życzliwi to oni są jak do nich przychdzisz i płacisz za nowy samochód: to kawki, ciasteczka itd. ja bym poszukał nowej (innej) klapy na allegro albo giełdzie udał się do lakiernika i po sprawie. troszkę kosztów, no ale trudno to już nie sa te same volkswageny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakryczny progres korozji. Zdecydowanie poprzedni właściciel "olał" sprawę i nic nie zwojujesz.

 

 

Jestem po rozmowie z ASO, do którego pisałem w swojej sprawie co do której ja sam zapomniałem.

 

Otóż moi drodzy w Polsce gwarancja na lakier w VW to tylko 3 lata a do takiego uszkodzenia mają przypisane problemy z klapami (nie perforacja a lakier!).

Nie wnikam w nazewnictwo i nie robię burzy w szklance wody ponieważ nawet gdybym miał 3 letnie auto to byłby problem gdyż zamontowałem uchwyt do anteny CB i wykonałem montaż dodatkowej masy od spodniej części klapy co wiązało się z jej nawierceniem. Prawnie - nie miałbym żadnej gwarancji na ten element.

 

Jednak znając problemy z tym zjawiskiem jakim jakim jest korozja w okolicy lampek wypytałem miłego Pana o szczegóły. Opisałem historię pojazdu i oczywiście mogę czynność malowania klapy powierzyć ASO a koszty nie są wcale takie wysokie (koszt malowania elementu około 600-700 zł) z 12 miesięczną gwarancją. Dodatkowo coś tam dodają po zabezpieczeniu i przez parę lat powinno być OK.

 

Jako, że mam już postępujący progres (na razie purchel bez oznak odpadania lakieru i nie postępuje poza krawędź klapy) naprawę planuję zrealizować po zakupie drugiego samochodu ponieważ Passat będzie uziemiony co najmniej 3 dni.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie czy przegląd szczegółowy w serwisie VW nie polega również na sprawdzeniu powłoki lakierniczej??? może z tej strony spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Piotrek masakra to zechlało u Ciebie -szok ,ja mam już 2 lata paska w sumie lat ma 5 i nie ma czegoś podobnego ,myślę żę dużo zależy od eksplatacji i mycia furki i wycierania wszystkiego pod spodem.Ale faktycznie podchodzi woda pod te lampki ,feler VW -na ,tak samo jak płynąca woda do bagaznika wkombi przy podniesieniu klapy.

 

A mam pytanie czy przegląd szczegółowy w serwisie VW nie polega również na sprawdzeniu powłoki lakierniczej??? może z tej strony spróbować.

 

A z tym to nic nie wywalczysz już nie masz gwarancji na paska ,a szkoda ciekawe jakby się odnieśli do tego ,zła eksloatacja ? hehe złodziejaszki

,bez malowania się nie obejdzie tylko czy nie taniej będzie poszukać klapy w tym kolorku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częste mycie i wycieranie nie pomaga...

Auto z polskiego salonu, nie ruszone. Jak coś skopali w fabryce, to nie ma na to siły.

Już o tym pisałem - mam 2 passaty, z jednego salonu, ten sam rok, m-c i kolor, obydwa kombi. Jednemu rdza wyszła, a drugiemu nie. Niestety, nie wyszła w aucie służbowym, a w prywatnym tak:-(

Czyciłem, malowałem na jesieni. Teraz znowu wyłazi.

Kupiłem drugą klapę pod kolor i będe wymieniać:-)

DSC_0971.jpg

DSC_0972.jpg

DSC_0973.jpg

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam coś było nie tak z tymi lampkami z mocowaniem, mi mówili że ja mam już po zmianie, (podobno) ale i tak wszystko od środka wypędzlowałem smarem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, masz już poprawione rozwiązanie.

VW zamienił listwę, w której były osadzone dwie lampki oraz klamka otwierania klapy, na trzy oddzielne elementy: 2xlampka + oddzielna klamka.

Z pewnością jest to dużo tańsze rozwiązanie. Aż się dziwię, że tak późno na to wpadli.

Taki mały OT dotyczący oszczędności: nowy, biały licznik jest lżejszy od starego o ok. 40% (miałem obydwa w rękach), w B7 brak miejsca na parasol, brak przycisku otwierania klapki paliwa (brak przycisku, kabelków), gniazdo zapalniczki z tyłu na podłokietniku otwierane nie za pomocą przycisku, tylko podważa się je palcem (mniej elementów = niższe koszty). Pewnie przejście z poduszki kierowcy z dwóch ładunków na jeden też coś miało wspólnego z kosztami. O szufladkach zamienionych na zegarek już nie wspomnę, nawet oświetlenie wewnątrz na początku miało trzy żarówki (koło lusterka), później już tylko dwie.

W Jetta z 2006 roku można było otwierać bagażnik też kluczykiem, od 2007 już brak tej możliwości (listwa z lampkami ta sama co w B6 kombi). Przez wiele lat pracowałem w Controllingu, wiec wiem co oznacza poszukiwanie oszczędności:-)

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ja pierdykam stary:zeco, ale ty masz informacje, to muszę się cieszyć, że mam autko z końca produkcji, a ja na niego tak narzekam. jeszcze dodać do tego to co mówią (że niby auta na wschodni rynek są niby gorsze), tragedia z tymi kosztmi:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem z ciekawości sprawdzić ale na szczęście u mnie wszystko spoko :D zapobiegawczo zabezpieczę sobie te miejsca na przyszłość , lepiej dmuchać na zimne niż potem rudą przeganiać z klapy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, pewnie skorzystam z Waszej rady i poszukam jakiejś klapy na allegro może się uda pod kolor. Podobno jak juz weszła korozja w blachę to trudno ją wygonić.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie

u mnie jest ten sam problem passat 2006 kombi

rdzewieje mi klapa wokół lampki jak i sama lampka ulega korozji

tak wiec jest to czysta fuszerka VW podczas produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja też sobie sprawiłem to cacko z 2006r i w okolicy lewej lampki zaczyna coś pokazywać i trzeba to szybko usunąć .Mam pytanko czy ktoś by mi polecił jakiś środek do hamowania korozji z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś by mi polecił jakiś środek do hamowania korozji

 

Takie coś nie istnieje. Jak korozja wejdzie w reakcję z blachą to ciężko ją usunąć/powstrzymać domowymi metodami. Jeśli mimo to trafisz na jakiś super specyfik to będzie to tylko spowolnienie reakcji łańcuchowej.

 

Swoją drogą Panowie co da pomalowanie na nowo klapy jak cały problem tkwi w tej cholernej osłonce gumowej/gąbce, która absorbuje wilgoć?

Mi ASO zaproponowało naprawę odpłatnie i prawdopodobnie w tym roku skorzystam.

Dają gwarancję 12 miesięcy i coś tam niby poprawiają.

Nie wiecie może co poza ponownym malowaniem jest wykonywane? Jakiś spec smar pomiędzy blachę a uszczelkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapobiegawczo wymienię te lampki na nowe , czy te podejdą bez problemu wyglądają identycznie : http://allegro.pl/org-lampka-tablicy-rej-vw-jetta-passat-b5-b6-tou-i1523153265.html

Czy lepiej zainwestować i kupić na Led :D

http://allegro.pl/led-tablica-vw-passat-b5-b6-touran-caddy-golf-plus-i1501272507.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy lepiej zainwestować i kupić na Led

 

LEDy kuszą, widziałem coś podobnego w Golfie V - ładnie świeci, o wiele większy strumień światła niż przy rurkowych ledach.

 

Jednak jest małe ale - prędzej czy później może dostać się do nich wilgoć i powstanie nalot/rdza wewnątrz co jest o wiele łatwiejsze do wyczyszczenia w zwykłych lampkach.

No chyba, że masz już poprawione uszczelnienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

ja miałem same ledziki jako zamienniki żarówek te po canie i powiem że to nie jest miejsce dla nich ,wilgoć się dostaje i śniedzieją oprniki taką jakby smołą zachodzą lepką i po 2 miesiącach jedna zaczęła mrugać ,widziałem już kilku autkach taki efekt z grypy VW więc problem jest częsty ,nie zawsze dotyczy nieszczelności ale też temperatury jak na minusie zaczynały się robić jaja ;) .Także jeżeli już brać takie rzeczy to tylko z całymi oprawkami i dobrze uszczelnione , moje się nie sprawdziły .A świeciło to ładnie zwracało uwagę .Trochę tylko za bardzo się odbijało od chromowanej listwy klapy ,przy czarnej było by lepiej .

 

 

p2262978.jpgp2262971.jpg

Edytowane przez Moro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moro jakie dokładnie miałeś "rurki" bo świecą przemocno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności