Skocz do zawartości
maystero

korozja lampek tablicy rejestracyjnej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Passat B6 z 2005 roku. I ostatnimi czasy spaliła mi się zwyczajnie żarówka od oś. tablicy. Postanowiłem ją wymienić uzbroiłem się w śrubokręt i...

Właśnie! Szczęka mi opadła. Sami zobaczcie.

 

tyl_a.jpg

 

tyl_b.jpg

 

Korozja zaatakowała mi okolice lampek. Co z tym robić? Da sie to czymś zabezpieczyć? Jakaś farba? Czy pozostaje tylko zakład blacharski, czyszczenie, szpachel i malowanie klapy?

 

Swoja droga ktoś ma podobny problem czy tylko ja mam pecha?

 

 

 

11.06.2010

zrobiłem nowe zdjęcia lepszej jakości

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo i ta sama lampka ,szlag mnie trafia jak na to spojrzę. Wyczyściłem dobrze papierem ściernym do blachy zamalowałem środkiem do hamowania korozji i pędzelkiem położyłem lakier.Po zimie trochę znów wylazło ale powtórzyłem operację i jest ok.Do puki nie gnije dalej to tak będę sie z tym bawił co jakiś czas,tam tego w końcu nie widać ale jak zacznie bardziej rdzewieć no to trudno trza dać do lakiernika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rdzewieją obie lampki. Prawa tak zardzewiała że skorodował również uchwyt który trzyma żarówkę i zmuszony jestem zakupić nowy klosz :wsciekly. Tak sie zastanawiam którędy się tak woda dostaje?

Oglądałem ostatnio identycznego passata jak mój (tyle że 2006 rok) i tak klapa jest zdrowa.

Maxe2 z którego roku masz wóz?

 

 

Ps. Ktoś może zakładał może w te lampki żarówki LED?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez to cholerstwo zgniło. Co ciekawe tylko jedna. Kupuje nową i mam plan zakleic to dodatkowo sylikonem. Jeszcze sie płytki które podają napięcie utleniają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety wychodzi na to że ten element to kolejny bubel passata, u mnie to samo zaczęło się od prawej lampki i druga równiez zaczyna rdzewieć. Niemam pojęcia którędy dostaje się tam wilgoć, mam zamiar wyczyścić przemalować i jakoś uszczelnić, ale nie silikonem bo rozebrać będzie trudno, myśle o wycięciu jakieś uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maystero, masz sedana?

 

U mnie w kombiaku wszystko ok, lampki eleganckie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maystero, masz sedana?

 

U mnie w kombiaku wszystko ok, lampki eleganckie.

Mam kombi.

prośba do moderatorów aby może podpięli link do działu "kupujemy Passata...."

żeby uczulić kupujących na tego typu mankamenty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już 2 razy wymieniałem lampki. Problem jest taki, że bardzo często przez wtyki wlewa się do środka woda, więc teraz zakleiłem je porządnie izolacją i póki co (pół roku minęło) nic się z nimi nie dzieje. za drugim razem, jak je wymieniałem to myślałem, że spaliła się tylko żaróweczka i jak chciałem wyciągnąć żarówkę to pękły mi metalowe "uchwyty" od żarówki w obydwu lampkach. na szczęście lampki nie są drogie coś koło 30 zł za jedną sztukę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja już 2 razy wymieniałem lampki. Problem jest taki, że bardzo często przez wtyki wlewa się do środka woda, więc teraz zakleiłem je porządnie izolacją i póki co (pół roku minęło) nic się z nimi nie dzieje. za drugim razem, jak je wymieniałem to myślałem, że spaliła się tylko żaróweczka i jak chciałem wyciągnąć żarówkę to pękły mi metalowe "uchwyty" od żarówki w obydwu lampkach. na szczęście lampki nie są drogie coś koło 30 zł za jedną sztukę.

Kolego możesz coś szerzej opisać jak to zabezpieczyłeś? Może dysponujesz jakimś "foto-story" Musze kupić te klosze więc nie chciałbym inwestować na próżno. Chciałbym to zabezpieczyć na przyszłość aa jak środki finansowe pozwolą to udam się do jakiegoś blacharza żeby usunął tą korozję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxe2 z którego roku masz wóz?
Z listopada 2006 i powiem wam,że to wada fabryczna tej całej klapy bo jak by paznokciem skubać dalej za rdzawą powłoką obok lampki to mi normalnie lakier odpryskuje bez problemu a pod nim zero rdzy.On się w ogóle nie trzyma odpryskuje a pod nim czysta blacha i ani podkładu nie widzę.Nie wiem jak to nazwać ale to totalne partactwo w 21 wieku przy takiej technologi VW nie potrafi odpowiednio zabezpieczyć blachy.....normalnie masakra i wstyd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzizas! Jutro spojrze u siebie! To gnije lampka czy blacha (klapa)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widać vw nie poprawił tego, w B5 mam to samo i również korozja łapie okolice lampki jak i samą lampkę..

To gnije lampka czy blacha (klapa)?

i lampka i blacha;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego możesz coś szerzej opisać jak to zabezpieczyłeś? Może dysponujesz jakimś "foto-story" Musze kupić te klosze więc nie chciałbym inwestować na próżno. Chciałbym to zabezpieczyć na przyszłość aa jak środki finansowe pozwolą to udam się do jakiegoś blacharza żeby usunął tą korozję.

 

Bardzo prosto. Foto story nie mam, ale należy zacząć od wysuszenia wtyczek. tutaj użyłem zwykłej suszarki do włosów :). następnie podłączyłem kupioną lampkę i obkleiłem izolacją wtyczkę z każdej strony, by nie było możliwości dostania się do niej wody. powiem szczerze, że mało profesjonalnie to wygląda, ale póki co zdaje egzamin. jeżeli powtórzy mi się sytuacja to skleję klosz w miejscach, gdzie może przeciekać klejem epoxydowym, ale tak wcześniej już napisałem od pół roku nie mam żadnego problemu. zobaczymy co będzie w zimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kombi jest troszkę inaczej, wystarczy troszkę silikonu zapodać pod i nad uszczelkę i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No naszczęscie nie mam nic... może Niemiec przywalil i kupił nową klapę :D no, ale szyba mi się zgadza :) Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to sie ma do 12 letniej gwarancji na korozje blach ?

przeciez VW na B6 daje właśnie 12 letnia gwarancje na ocynk i brak rdzewienia, to co w takim przypadku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak to sie ma do 12 letniej gwarancji na korozje blach ?

przeciez VW na B6 daje właśnie 12 letnia gwarancje na ocynk i brak rdzewienia, to co w takim przypadku ?

 

 

Noo właśnie tez chciałbym to wiedzieć!! Dzwoniłem do servisu jakiś czas temu i mi powiedzieli że: "trzeba podjechać, wsiąść dokumenty (książka serwisowa itp.) i oni ocenią czy to podlega gwarancji czy nie"

 

Nie wiem co ów rozmówca miał na myśli mówiąc to zdanie, ale jak znajdę chwilę to podjadę do serwisu VW i się dowiem.

Pytanie: jeśli auto kupiłem zagranicą (Niemcy) to czy gwarancja wystawiona w Niemczech będzie obowiązywała w Polsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tematu troszkę się wystraszyłem i poleciałem do garażu obadać sytuację jak to wygląda w moim egzemplarzu (passek variant, 2005r.)… Nie wygląda to najgorzej, choć jedna lampka już troszkę się poddaje.

Na lampkach widnieje data produkcji 05’.

Pozdrawiam. :kumple

 

71964052.jpg

15354737.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy odświeżę temat.

 

Czy ktoś skutecznie rozwiązał problem? Niestety dopadło i moją maszynę. Rocznikowo to już 6 lat a lewa lampka ma całą obwódkę w bąblach (identycznie jak u autora wątku co widać na zdjęciach). Kuriozalnie ponad 8 miesięcy temu kupując auto u zachodnich sąsiadów sprawdzałem okolice podświetlenia tabl. rejestracyjnej zdając sobie sprawę, że owy problem jest na liście "testowej" używanych Passatów jednak wówczas wszystko było OK.

 

Obecnie część wyczyszczona i zaprawkowana jednak po miesiącu widzę na krawędziach ogniska korozji. Dodatkowo korozja osiadła na tej gumowej uszczelce, która chroni przed dostawaniem się wilgoci do środka. Czy któryś z kolegów rozbierał całość włącznie z tapicerką aby dostać się od środka? Czy ta gumowa uszczelka jest demontowalna/wymienialna? Niestety próby jej oczyszczenia (mechnicznie) powodują, że uszczelka się "pruje" czyli uszkadza.

 

Ogólnie masakra ... Podczas prób oczyszczania zauważyłem kilka bąbli w miejscu znajdującym się pod ramką tablicy rejestracyjnej. Przygotowuję się do tematu lakierowania całej klapy w nowym roku i proszę kolegów o odpowiedzi dotyczące w/w zagadnień.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak się składa, że korozja tylnej klapy w okolicy lampek to narmalna sprawa, jak pojechałem swoim pasatem na oględziny drzwi które korodują w póltora rocznym aucie to Pan z ASO sam oglądał tylna klape, czy coś tam sie nie dzieje. a u mnie pojawiła się korozja na drzwiach kerowcy i pasażera-kolejny bubel VW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności