Skocz do zawartości
mani

Olej do skrzyni biegów G052911A1/A2, norma VW 501.50

Rekomendowane odpowiedzi

Do skrzyni wchodzi około 2,4 litra. Kupiłem 3 litry. Czy mogę wlać wszystko?

 

Skoro wchodzi 2,4l to jak chcesz wlać 3l?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro wchodzi 2,4l to jak chcesz wlać 3l?

przechyli auto na bok na kołyskach to wleje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro wchodzi 2,4l to jak chcesz wlać 3l?

 

Mam wyjętą skrzynię - mogę ją przechylać jak chcę. Spuszczę olej przez śrubkę spustu na dole skrzyni i tak też wleję nowy. Tylko czy mogę wlać 3 litry. Chyba nie powinno nic się stać. Po prostu będzie więcej oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlej tyle ile ma być!!! ktoś tą ilość odpowiednio dobrał. Z tym przechylaniem to była lekka ironia :)

Dowiedz się dokładnie ile ma wejść do Twojej skrzynki. 2,4 to jak dobrze pamiętam wchodzi do 6 FRK, do 5 wchodzi chyba 2,25.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wleję 2,4 litra. Mówimy o skrzyni 6 DQS.

I ponowię pytanie tym razem już z ciekawości. Czy coś się stanie jeśli wlałbym 3 litry do niej??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dziękuję BCS_SKRZYNIE za umieszczenie odpowiedzi z dokładnym opisem :) .

 

Dzisiaj wieczorem przejrzałem trochę wiadomości na temat norm grupy VW ,parametrów fizyko-chemicznych jakie musi posiadać olej przekładniowy i tak chce udokumentować wiadomości. Mogą stać się pomocne osobom, którzy podejmą się wymiany:

 

VW G 052 911 norma oleju do mojej skrzyni

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 77,4

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

 

natomiast VW G 052 512 norma oleju, który obecnie zalałem do swoje skrzyni z mojej niewiedzy.

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 35

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: brak ( szacuję około 7,5 )

 

Wniosek jest następujący, za rzadki olej ( w temperaturze pracy około 40°C, bo raczej wyższą w skrzynia osiągnie w okresie letnim ) co wpłynie negatywnie na pracę synchronizatorów oraz innych elementów w skrzyni. Możliwa przyczyna zgrzytania na 2 biegów przy wysokich obrotach na zimnym silniku po jego wymianie. ( nie zaprzeczam że synchronizatory nie są zużyte ). W najbliższym czasie wymienię olej i zobaczymy czy uda się naprawić mój błąd.

 

Dla porównania olej który, przez niewiedzę zyskał złą sławę na forach motoryzacyjnych

 

Mobil Mobilube 1 SHC 75W90

 

specyfikacja API GL-4/GL-5

brak norm VW

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 102

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

 

Jest tutaj sytuacja odwrotna, olej w skrzyni podczas pracy będzie za gęsty, o czym już wielu się przekonało.

 

Podaję inne przykładowe oleje przekładniowe jako zamienniki,

 

przykładowe oleje jako zamienniki, które można przypasować do mojej normy

 

Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W85

specyfikacja API GL-5

VW G 052 145

VW G 052 190

VW G 055 190

VW TL 521 45-X

VW TL 521 90

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 81,5

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 12,1

 

Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80

specyfikacja API GL-5

VW 501 50

VW G 005 000

VW G 005 000 05

VW G 005 000 20

VW G 052 911

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 49,8

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 9,4

 

Mobil Gearlube VS 200

specyfikacja API GL-4/GL-5

VW G 501.50

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 74,6

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

 

 

Castrol TAF-X 75W90, inna nazwa Syntrans Transaxle

specyfikacja API GL-4

VW G 052 911

VW G 501.50

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 78

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,8

 

Texaco Geartex S4 75W90

specyfikacja API GL-4

VW G501.50

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 75

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,1

 

Link dokumentujący chronologicznie normy grupy VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

 

Link do normy VW G 052 911,

http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/serwis/Documents/G052911.pdf

wystarczy zmienić nazwę pliku z rozszerzeniem pdf w adresie www, aby zajrzeć do innej normy

np. VW G 052 512

http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/serwis/Documents/G052512.pdf :)

 

Pozdrawiam.

 

 

Czytając ta wypowiedź zastanawiam się... Potrzebuję wymienić olej u siebie w skrzyni w Seacie Exeo 2010(modelowo 2011) silnik 2.0 TDI CR (kod silnika CAHA 170KM) a skrzynia jaka jest u mnie to HCK. I według ETKA powinienem zalać 3L oleju o normie G052911. Patrząc na dane tej normy z zacytowanego postu wynika że chyba najbardziej zbliżone będzie miał olej Castrol Syntrans Transaxle 75W-90.

Proszę pomóżcie mi jaki olej wybrac do siebie do skrzyni... Czy lepiej Castrol czy FUCHS ? Obwaiam się że FUCH będzie za rzadki w temp. 40*C bo ma tylko 49 lepkość a powinien mieć ok 77.

 

Proszę o pomoc bo szybko chce to zrobic bo dni sa sprzyjające :)

Edytowane przez PiterEL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalej ten : FUCHS TITAN SINTOPOID 75W-90

Gestość w 15°C [g/ml]: 0,871

Temperatura zapłonu [°C]: 202

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 126,5

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 16,6

Wskaźnik lepkości: 141

Kolor: 2 ASTM

 

Czy wlejesz Castrola czy Fuchsa to będzie

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale ten wydaje mi się że ma za dużą lepkość w 40*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnowie troszkę temat, otóż zastanawiam się nad zmianą oleju w skrzyni. Mój samochód to Superb 1.9 AWX 131km chip na 161km i 335nm. Skrzynia manualna 5 biegowa. Dowiedziałem się w aso że oryginalny olej lany do mojej skrzyni to G 052 911 A2. I teraz pytanie jakim olejem mogę zalać tą skrzynie. Domyślam się że pewnie Fuchs 75W-80 tylko zastanawiam się czy lepkość nie jest jednak zbyt niska.

 

Z kolei już miałem zalać Motulem GEAR 300 75W-90 ale nie ma normy i zastanawiam się czy inteks lepkości 222 nie jest zbyt duży, i czy ewentualnie pakiet dodatków będzie odpowiedni do mojej skrzyni i synchronizatorów.

 

Jeśli ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia z tym Motulem bądź innymi olejami proszę o swoje spostrzeżenia.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez LGV8V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Panowie - który z dedykowanych Fuchsów SINTOPOID czy SINTOFLUID będzie lepszy w celu wyeliminowania problemu ze źle wchodzącą dwójką na zimno? Na ciepło biegi chodzą dobrze. Z mojego punktu widzenia wydaje mi się, że problemem jest zbyt duża gęstość oleju na zimno więc chyba lepszy będzie dla mnie SINTOFLUID bo ma mniejszą gęstość?

 

BCS_SKRZYNIE można osobiście u Was kupić ten olej z rabatem? W sensie odwiedzić Was?

Edytowane przez Maraj75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze ciekawe informacje na temat norm olejów. http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

 

Lepszym wyborem jest Motul 300 75w-90 bez normy czy Fuchs 75w-80 z norma G 052 911

 

VW G 052 911 norma oleju do mojej skrzyni

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 77,4

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie Panowie - który z dedykowanych Fuchsów SINTOPOID czy SINTOFLUID będzie lepszy w celu wyeliminowania problemu ze źle wchodzącą dwójką na zimno? Na ciepło biegi chodzą dobrze. Z mojego punktu widzenia wydaje mi się, że problemem jest zbyt duża gęstość oleju na zimno więc chyba lepszy będzie dla mnie SINTOFLUID bo ma mniejszą gęstość?

 

BCS_SKRZYNIE można osobiście u Was kupić ten olej z rabatem? W sensie odwiedzić Was?

 

Moim zadaniem, ojej w twojej skrzyni jest zbyt gęsty dlatego masz problem z wrzucaniem 2 biegu. Może być to spowodowane, starym olejem który zgęstniał, bądź zużytym synchronizatorem. Zalanie świeżego oleju powinno pomóc, tylko który to ciężko powiedzieć. Ale można stwierdzić że po 75W-80 w zimę skrzynia będzie miała lepszy poślizg przy zmianie biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też miałem problemy z drugim biegiem, zmieniłem olej na Fuchs Sintofluid, po wymianie odrobinę się poprawiło, ale to nie jest to co powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja u siebie też miałem problemy z drugim biegiem, zmieniłem olej na Fuchs Sintofluid, po wymianie odrobinę się poprawiło, ale to nie jest to co powinno być.

 

Ale ogólnie polecasz, czy teraz zalał byś coś gęściejszego typu Motul gear 300 75W-90

I ogólnie przy jakim przebiegu zmieniałeś olej?

Jak się sprawuję w zimę i lato, czy w lato skrzynia nie wyję ładnie pracuję a zimę biegi lepiej wchodzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniałem przy przebiegu gdzieś 255tys, aktualnie przejechane 20tys, w zimie nastąpiła mala poprawa przy wbijaniu drugiego biegu, w lecie skrzynia pracuje bezproblemowo, żadnego wycia nie miałem przed wymianą, i tak zostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo zabiorę się wymianę na tego Fuchsa. Zdam relację jak efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie. Miałem zalanego Valvoline'a dedykowanego do tej skrzyni. Na zimno gdy temperatura na zewnątrz spadała poniżej 10st. było nie za ciekawie. Po wymianie na Fuchsa SINTOFLUID stwierdzam dużą poprawę - dwójka, którą wcześniej ciężko było wbić na zimno teraz wchodzi prawie jak na ciepło. Śmiało mogę polecić wymianę na ten olej jeśli ktoś widzi dużą różnicą między skrzynią zimną a ciepłą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich przeczytałem całe forum , żeby nie było....

i mam pytanie, skoro olej :

 

Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80

specyfikacja API GL-5

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 49,8

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 9,4

 

to jak niektórzy na tym forum piszą, jest to dokładnie to samo co:

 

VW G 052 911 norma oleju

 

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 77,4

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

 

tylko w innej butelce, to dlaczego występują róznice w wartościach (Lepkość kinematyczna), zresztą spore?

z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są zupełnie inne oleje, lecz titan sintofluid też się sprawdza w naszych autach, z pewnością nieco gorzej :)

 

Sugeruję zakup oleju w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam passata b5 fl 1.9 avf 6 skrzynia i chcem wymienic w niej olej naczytalem sie troche na forum a ze jestem troche zielony nie mam pojecia jaki olej byl by najlepszy prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności